Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Joda, det går opp og ned. Jeg måtte gå på vekta igjen i dag for å se om tallet i går virkelig stemte. I dag veide jeg plutselig 73,4 kg. Dvs 1,4 kg ned fra i går (haha) og 200 gram ned fra forrige uke. Det likte jeg myyyyyye bedre. Kan virkelig vekta svinge så mye fra dag til dag ?

 

 

 

 

 

Vekt : 73,4 kg

Mål : 70, 0 kg.

 

Gjenstår : 3, 4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hihihihi!!!

Akkurat som å høre meg selv :)

Jeg velger også den laveste vekta om jeg kontrollveier dagen etter, rare greier det der, men sånn er det jo. Hvorfor? Aner ikke!

 

Skla pelle meg ut og skifte hjul på bilen, blir vel noen kalorier av det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart hjulskift teller Snart30, alle bevegelse er positivt !

 

Hehe, og klart vi tar det laveste tallet på vekta. Må jo ha noen hyggelige tall for motivasjonens del :-)

 

Jeg har vært på shopping i dag, det var en hyggelig opplevelse. Deilig å se at klær som jeg umulig ville fått på meg før, faktisk passer. Jeg synes ikke lårene mine blir noe mindre, føler at jeg mister alt på overkropp når jeg går ned i vekt, men må ha skjedd noe forandring for det var lettere å få på bukse/skjørt nå.

 

Blir lite styrketrening nå som det er så fint vær, men er visst spådd dårlig vær på søndag, så da skal armene mine få litt trening igjen. Jeg har ikke trent styrke siden en uke før påske . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er manko på styrketrening for meg også, klarte ikke løsne boltene selv om jeg hoppa på hjulkrysset. Og SÅ lett har jeg jo ikke blitt :)

Men har lempa dekkene om ikke annet.

 

Rumpe og lår er gjenstridige greier, så moro når de endelig endrer seg! Og vårshopping i mindre størrelser er absolutt motiverende, gleder meg til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hehe, kjenner igjen den vekthoppingen ja! Jeg feirer våren med shopping jeg også, men sliter også med at rompa ikke vil være med på nedgangen!

Jaja, noe får man jo bare leve med.

Veide meg i dag, 82 kg, dvs ingen oppgang i Kenya/påsken...noe som er veldig rart ettersom jeg har spist MYE usunn mat. Mulig ett måltid om dagen reddet meg selv om det ikke anbefales over lengre perioder.

 

Nyt sola, så på værmeldingen at det skal snø til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med gode nyheter fra dere!

Jeg har vært i litt dårlig form de siste dagene, så bare blitt en halvtimes gåtur som trim. Nå reiser jeg bort tre uker, så blir ikke så mye oppdateringer herfra. Skal prøve å opprettholde gode vaner med mat/trim og så får jeg se hva vekta sier om noen uker :-)

Fortsatt god helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, tenkt at det laver ned! Jeg har tent i peisen og rydder, men må jo komme meg ut på et tidspunkt. Ikke veldig motiverende å jogge ute i sånt vær :)

 

Jaja, det er jo april, og det varer vel ikke så lenge.

 

God tur Tussa, vi får prøve å holde det gående her vi da Anniken :)

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

God tur! Satser på at du ikke skal fly :)

 

Jeg har syklet rundt maridalsvannet i dag.....i snøen...herlig :) Deilig å være mye ute, og samtidig få trent. Skal ha besøk i kveld så har kjøpt sjokolademousse pulver for det er visstnok ikke så ille mye kalorier i, hvis man lager det med lettmelk...hehe...jepp da!

 

Imorgen har jeg en joggeavtale klokka 07.00 så nå skal jeg også teste morgenjogg teorien her!

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt, dytt :)

 

Hvordan gikk det med morgenjogg? Her lå snøen imorges, så ble ingen sykling til jobb, men fikk løpt noen intervaller på tredemølla etter jobb - deilig!

 

Etter en uke hvor jeg har vært "sulten" (iallefall spist mye), sitter jeg og ser på dagens regnskap og må få i meg noen flere kalorier skal jeg bikke 1600 idag også.

 

Rare greier.

 

Ha en fin uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Morgenjoggen var suksess! Skal gjentas i morgen tidlig klokka halv syv....

Men utrolig nok ga det meg masse energi for resten av dagen. Tror imidlertid at jeg står over trening i dag da jeg også har PT time på torsdag morgen..kan bli litt mye i lengden!

 

Kaloritelling er vanskelig! Blir mye spising på slutten av dagen for å fylle kvoten her også!

 

Ha en fortsatt trivelig uke, skal gi en lyd om hvordan det går med joggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert!

 

Jeg syklet til jobb idag, deilig!! Igår ble det kalorihopp, er til tider noe så utrolig sulten når jeg får mensen at det nesten ikke går an. Men da jeg trakk fra antall brukte kalorier hadde jeg bare inntatt 1300 kcal, så da går det nok bra :)

 

Tenker å veie meg imorgen, spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Jepp, jeg veide meg i dag - gått opp 3 kg noe som er helt uaktuelt....satser sterkt på at det er mensen som slår inn her også! Blir så oppgitt når man går opp de ukene man faktisk føler man har gjort en skikkelig innsats!

 

Imorgen er det helg igjen...fantastisk!

 

Lykke til på vekta imorgen! Gleder meg til å høre...skal prøve meg på nytt imorgen jeg også...håper på nedgang fra idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 100 gram... Ikke optimalt, men bedre enn ingenting.

Sjekk igjen imorgen du, så er det jo godt mulig du har gått ned noe!

 

Skal ha full innsats denne uken, så ser jeg på nytt hva som skjer.

 

Hold ut med morgenjoggen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

100 gram er fortsatt ned! Jeg holder meg til torsdag, tror kroppen er i ulage denne uka. Men morgenjoggen skal jeg prøve å holde på, er utrolig deilig å være ferdig med trening før jobben!

 

Ha en fin søndags kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen.

 

Nå har jeg slengt meg med på "mai-utfordringen" under "trim og trening" forumet, så får vi se om det kan piske meg litt videre. Føler egentlig ikke at det er treningen som mangler, må passe på å ikke løpe for ofte, får så vondt i kneet om jeg løper flere dager på rad :D Har 25 trimpoeng denne uken, må jo være fornøyd med det, men er moro med litt utfordringer.

 

SKal rusle meg en tur i kveld, hatt en rolig dag idag så langt.

 

Lykke til med ny uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Oj, 25 trimpoeng er jo knallbra! KNALLBRA!

Jeg har satt igang tabellkryssing på jobb jeg, må krysse av for hver dag jeg trener - skal være 4 ganger i uka. Skal få premie av meg selv 1 juni :D

 

Jeg har begynt bra denne uka, gikk to ganger rundt sognsvann i går kveld og jogget i dag tidlig. Litt bekymret for at det blir overkill med jogging her også, liveredd for å få ryggproblemer som jeg hadde før jul igjen. Men er så fint vær og da gidder jeg ikke sitte inne på spinningsykkel. Trening er nok ikke problemet mitt heller, det er nok maten ja....er altfor glad i god mat! Men føler liksom at når man trener masse bør man få lov å nyte litt god mat også....

 

Ha en fin uke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg er rimelig fornøyd.

 

Jeg har også premieplaner, har satt mål med ca 2,5 kilos mellomrom hvor jeg skal få kjøpe meg noe, blir lamper til leiligheten og sånne ting, klær skal jo bli for store :D

 

Idag fikk jeg forresten en annen premie, traff en tidligere kollega som spurte om jeg ikke "hadde slanket meg ganske så mye" :)

 

Veldig moro.

 

Helt enig med deg Anniken, det er ikke treninga som er problemet, men det er vel derfor vi henger på den tråden vi henger!

 

Jeg er ikke så kjent rundt Sognsvann, men kan du sykle der da? Jeg må jo legge bånd på meg selv for ikke å jogge for mye, er dumt å ødelegge knærne (som der der jeg får problemer), så sykling blir litt alternativ mosjon. Og så har jeg blitt flinkere til å trene styrke, kjenner at det gjør en forskjell.

 

Ha en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Sognsvann er et genialt sted for joggere light, er 3+ km per runde så klarer du 3 runder har du en mil...også er det flatt :) Er ikke lov å sykle der men man kan sykle på andre løyper der.

 

Imorgen er det PT time klokka syv...her sover man ikke på laurbærene nei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kos deg (?) med PT time. Pleier å være beinhardt, men du verden så deilig det er etterpå. Har ikke PT for tiden, er inne i en god stim, men få se hvordan det utvikler seg.

 

Idag har jeg hatt en dårlig dag, nattevakter har en tendens til å snu ting på hodet. Fikk ikke trent, iPoden hadde ikke batteri, og kjente at tredmølla uten musikk var no-go.

Så da ble det middag, vin og tv med venninnene istedenfor.

 

Jaja, var lenge siden sist, kjenner jeg må passe meg så jeg ikke blir helt fanatisk.

Kanskje jeg trengte en sånn dag helt i ro for å komme sterkere tilbake.

 

Ny dag imorgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

jeg spiste akkurat en pose med påskegodteri! Herre min altså, fikk så lyst på noe godt når jeg kom hjem fra jobb at det gikk helt rundt for meg! Jaja, ny dag imorgen ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Men sånn er det! Avogtil faller man av vogna, men da er det bare å karre seg opp igjen, hjelper jo ikke å bli liggende i grøfta og gråte over spist smågodt!

Jeg var på fest igår og klarte selvsagt ikke holde meg unna snackset, men vet at inntaket var utrolig mye mindre enn det hadde vært før, så da trøster jeg meg med det, og trener litt idag igjen.

 

Ha en fin søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Oj her må det dyttes! Ny uke og nye muligheter! Var på joggetur i dag tidlig, før snøen slo til. Var så happy for at våren endelig var kommet også slår det til med snø. Deprimerende! Heldigvis var det antydning til sol i dag tidlig når jeg var ute og løp. Begynner å bli vant til det nå og er faktisk utrolig deilig start på dagen!

 

Håper du har en bra uke!

 

Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Dytt, dytt ;)

 

Voldsomt til aktivitet på forumet for tiden, det er vel våren som presser på, selv om snøen lå her imorges og satte en effektiv stopper for sykkelplanene.

 

Men, det ble da litt bevegelse likevel.

Kjenner at jeg har vondt i bena, har nok blitt for mye løping selv om jeg synes jeg har vært flink å alltid ha hviledager mellom hver økt. Får prøve å løpe ute i terreng istedenfor inne, kanskje det hjelper litt.

 

Ha en fortsatt fin uke, imponert over morgenjoggen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Dytter igjen.

 

Eller dytter ikke, må dytte litt på meg selv. Jeg har vært så oppesen i det siste, har kommet meg ut i allslags vær, enten på luftetur med hunden i rask gange el jogging, eller på sykkel til jobb, eller til treningssenteret og tredemølla.

Men idag er jeg bare sort hull, vil helst sitte på sofaen og grave meg ned bak gardinene foran tv'en.

 

Arrgh!!!

 

Det skader selvsagt ikke med bare én hviledag, men jeg er jo så godt igang! Hvorfor skal jeg miste piffen, venter ikke mensen eller noe.

 

Æsj, skal se jeg kommer meg ut til slutt, måtte bare få det ut.

 

Håper du har en bedre dag enn meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...