Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på kurs denne uken, men bor på hotell med en treningsglad venninne, så det ble trening før kurset idag. Ikke mer enn 40 minutter, men er veldig fornøyd! Satser på å gjenta det et par morgener til denne uken!

 

Og det ER viktig å kose seg, aller best å bestemme seg for det på forhånd så man ikke ødelegger måltidet eller frikvelden på sofaen med dårlig samvittighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Glömt att skriva hur det gick förra veckan kom jag på...

86,4 var start vikten... 86,2 var det sist torsdag... Vi är osäkra på om jag har rätt antal kalorier... hade 23,5 trimpoäng sist vecka. Testar denna veckan med 2050kcal. 200 gr är ju i rätt riktning men ändå väldigt surt när jag vet jag gjort allt korrekt! Äter hela tiden känns det som.

Vägde mig också senare på dagen än jag gjorde vid invägningsdagen, men det kanske inte utgör den stora differansen ändå.

Väntar med spänning till torsdag!

Har inte fått tränat något fre-sön pga dramatiskt sjukhusbesök av en när familjemedlem, men nu går det bra!

Spinning och styrketräning i går, jogging och styrka idag. Hoppas jag får tagit mig en skidtur till helgen.

 

Då är det bara att satsa vidare!

 

God kvällen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på videre Mac79 ! Husk at det kan ta litt tid før det løsner. Men skjønner hva du mener. Det ER frustrerende når man føler man gjør alt etter boka og så får man små resultater. Måler du deg i tillegg til å veie deg ? Vekten sier ikke alt.

 

Jeg har vært på vekta i dag. Følte ikke at jeg har gjort så mye annerledes den uka her, bortsett fra at det har blitt litt mer trening og litt mindre kaffe (har vært kjempeflink til å drikke vann !). Vekta viste 74, 0 kg, dvs 900 gram ned fra forrige uke. Jippi ! Motiverende for videre innsats :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp' date=' fikk en rosa Polar F11 av kjæresten for to uker siden. Bruker den når jeg trener cardio, men er ofte på SykkelPuls der de allerede bruker pulsbelter. Da kan jeg ikke bruke min egen. Vanligvis har jeg 22-27 trimpoeng i uka, liker å gå turer og er på spinning hvertfall tre ganger i uka.

 

:)[/quote']

 

Det går fint å bruk to pulsbelter om den du har på klokka de er kodet. Bruker det sjøl når jeg sykler inne på min supre rulle som er kblt opp mot pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å se så mange treningsglade mennesker!! Kjempe flinke er dere:)

Selv er jeg ganske ny her:) Registrerte meg her 040110. Da begynte mitt nye liv og jeg elsker det:) Begynte å spise sundt og telle kalorirer og trene. Begynte vel å trene ca 3-4 timer i uka, nå ca 9-10 timer i uka på treningssenter. Veksler mellom styrke, kondisjon, step, dans og andre foskjellige sal timer med instruktør. Kjempe gøy:D Jeg er 177, 27år og veier 91kg. Har hatt liten vektndgang på disse ukene, bare 2 kilo, men trur jaggu jeg har fått endel ny muskler, så trur jeg kan skylde litt på det med god samvitiet:)

Målet er i første omgang å komme meg ned til ca 80kg.

Er fortsatt litt usikker på hvor mange kalorier jeg bør spise... matregistreringen sier 1600...syns det virker lite, men får exprimentere litt. Prøver i alle fall og spise 6 ganger om dagen for å opprettholde forbrenning:)

 

Nei nå er det å komme seg avgårde til en time trening:) Weee:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Kirami ! Hyggelig om du vil slå følge med oss fremover !

Jeg synes 1600 kalorier høres veldig lite ut for deg. Bruk heller utregningen i første kursbok hvis du har tilgang på den. Virker som "alle" får tildelt 1600 kalorier på matregistreringen og hvis man har for stort kaloriunderskudd setter man bare ned forbrenningen + at kroppen tar av vann og muskler. Er jo fettet vi vil bli kvitt ! :-)

Herlig at du stortrives med treningen. Og du er flink som trener så variert. Stå på!

 

Jeg har løpt 45 på mølla + trent litt styrke i dag. Tungt, men veldig godt etterpå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag fick besked om att starta på en högre meny och om det inte fungerade gå nedöver. Det är bättre än att gå från en låg och till en högre.

Jag har startat på 2200kcal men nu gått ner till 2050 för att se om det hjälper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Greetings fra Sør :)

 

Ville bare si hei og si at jeg blir grønn av misunnelse av å lese hvordan dere trener! Tro meg, i Sør Afrika er det herlig, men er ingen treningsmuligheter pga sikkerhetsnivået og møter hele dagen. I tillegg er det store middager og luncher hver dag med masse vin....har rett og slett bestemt meg for at jeg bare må la ting skli litt ut denne uka ( er jo ikke så ofte man har tilgang på så forsteklasses kjøtt og vin!) så får jeg kjøre dobbelt så hardt når jeg kommer hjem.... Har fri i helgen så da skal vi bo ved kysten på hotell med stort svømmebasseng...kommer til å svømme til jeg får finner :)

 

Ha en fortsatt flott uke og fortsett med god innsats. Skal gi rapport når jeg kommer tilbake på norsk jord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da var kvelden her:) Har trena 2 timer i dag, en time step/styrke og en time bodyvive:D Kjempe gøy!! Vært flink å spise litt flere kalorirer i dag oxo, så får en se om det hjelper litt på vektnedgangen.

Tusen takk for rådene jeg fikk av dere!

Får vel komme seg i seng vel:) få ladet opp bateriene så jeg er klart for 2 nye treningstimer i morra. blir en time med bodypump og en time bodycombat:)

 

god natt alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å høre fra deg i sør Anniken. KOS deg nå som du har en unik mulighet, det blir nok hverdager og fornuft når du kommer hjem :-)

Kirami - så flink du er til å trene !

Jeg har hatt treningsfri i dag, helt tom for energi og mye annet å gjøre. Ble en 20 minutters gåtur (gikk av toget en stasjon for tidlig), så ble ihvertfall litt frisk luft og fikk rørt på meg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det liv - så bra!

 

Dere er kjempeflinke til å trene, merker jo selv også at jo oftere jeg er inne her jo vanskeligere er det å skofte treningen.

Fikk trent 3 ganger denne uka på hotell (digg med trimrom!), nå skal jeg pakke treningstøyet og gå bort til en venninne for lunsj før jeg trener på tilbakeveien. Blir veiing neste torsdag, så får vi se.

 

Ha en fortsatt super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på mat-og trimregistrering i stad. Nå har jeg ingen imponerende mattekarakterer å vise til, men legger jeg sammen summene i "anbefalte måltider" får jeg litt over 1500 kalorier hver dag... Synes i utgangspunktet at 1600 kalorier er lavt og forstår ikke helt hvordan de har kommet frem til det tallet. Jaja, greit å være obs på det ihvertfall. For oss som trener såpass mye kan kalorimengde på ned mot 1500 bli veldig lite. Mener nå jeg :-)

 

Jeg fikk gått en super skitur i går. Var ute over en time i godt tempo og storkoste meg. Kjenner det i beina i dag :-) I dag har jeg vært på step-time som jeg ikke har prøvd før (trente step i hele fjor, men på et annet senter). Syntes det var litt kjedelig. Ble varm, men aldri anpusten. Men, men, uansett kjekt med litt avveksling og trene noe nytt. Trente 40 minutter med styrke etterpå. En fin treningshelg.

 

Håper dere får en fin uke jenter. Her er motivasjonen på topp for trening og riktig spising. Håper den er det hos dere også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke treningssenteret igår jeg, kanskje like greit ettersom jeg spiser paracet for å få bukt med feber og muskelsmerter. Irriterende med forkjølelse; ikke "skikkelig" syk, men ikke frisk nok til å trene ordentlig eller ha overskudd til noe særlig. Jaja, tuller meg inn i et pledd med en bok og masse te og vann, så går det plutselig over...

 

Ha en frisk og sunn uke jenter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Snart30 !! Kjedelig å være syk. Stell pent med deg selv og ta det med ro, så blir du fortere frisk igjen. Bra du er flink til å drikke vann :-)

 

Jeg har trent litt styrke i dag + vært på 45 minutter lang skitur. Var litt kaldt, men utrolig deilig å komme seg ut. For ikke å snakke om å komme inn etterpå, dusje, spise middag og kose seg under teppet. Tre trimpoeng er registrert :-) Føler at jeg har gått ned litt denne uka. Blir spennende å se på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

Håper dere har hatt en flott helg:)

Ny uke har begynt, med nye muligheter:)

Helga har vært tøff...:( Ikke no trening, for lite og dårlig mat og en real fest på lørdag...

Men kommet fint igang igjen i dag med en time stepp:) I morgen blir det en time eller 2 med styrke:)

Huff, sliter litt med motivasjonen om dagen, føler jeg er flink og spiser riktig, samtidig som jeg trener 1-2 timer om dagen 5-6 dager i uka, men hva skjer??? Joda, blir bare tyngre og tyngre:( Gått opp 1kg siste uka...(og da veide jeg mg før den eledige helga)Så med andre ord har jeg gått ned tilsammen 800g siden starten 4 januar.....

Ikke stort når målet var 15kg før sommeren...

Jaja, har jaggu ikke tenkt å gi meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...bare for å si at jeg er her :(

Har tvunget meg selv til å registrere all mat idag, 1677 kcal og 2 trimpoeng. Greit nok, men føler at noe mangler... Pakker treningstøy til imorgen og satser på trening rett fra jobb.

Krysser fingrene for veiing imorgen Tussa!

Og Kirami, hva kan jeg si, jeg kjenner følelsen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal ingen gi seg :-) Stå på, få inn gode vaner og det vil gi resultater over tid !

 

Vekten min viste nøyaktig det samme som for en uke siden. Ikke ned - men heller ikke opp :-) Føler at klærne sitter løsere, så jeg er ved godt mot. I dag blir det en løpeøkt på mølla. Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hei jenter,

 

Da er jeg tilbake i moderlandet etter en veldig spennende og interessant tur til Sør-Afrika. Er knallrød på nesa, har svømt i det indiske hav og spist mye god mat og drukket desto mer god vin.....men men ikke hver dag man er på andre siden av verden!

 

Har enda ikke turt å gå på vekta,kom hjem i går kveld og helt kjørt etter lang dag på jobb i dag, men skal møte PT imorgen tidlig kl 07.00 så da er vi i gang igjen :(

 

15 kg til sommern skal jeg ned uansett, så her er det bare å ta i! Blir supermotivert av å lese hvor flinke dere er til å trene, da skal jaggu ikke jeg være noe dårligere!

 

Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Anniken :) PT er moro, kos deg imorgen! Ikke bare kommer du til å få en knallbra treningsøkt, du kan være superfornøyd hele dagen over å ha startet dagen på best mulig måte!!

 

Jeg kom meg på treningsstudio idag, fornøyd med innsatsen. Fører inn all mat og ser at det hjelper, kan nok lure meg selv litt til tider dessverre :( Men, man får prøve å lære av sine feil.

Imorgen er det ny dag, nye muligheter.

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er:) Kos deg masse med vin og vaffler:D

Har ikke trena i dag, men det er jo den faste treningsfrie dagen så det:)

Ellers har jeg trena en til to timer hver dag denne uka, så fornøyd med det:D

Deilig med lørdag:) Bir nok litt extra kos i dag ja:) Ønsker dere alle en riktig god lørdagskveld:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Håper alle har en fantastisk lørdagskveld! Jeg har hatt vannlekkasje i leiligheten i dag...ikke det morsomste jeg har opplevd! Har trent to ganger siden jeg kom hjem fra turen, skal på igjen imorgen, men har nok gått på litt for mange smeller siste to ukene. Fra og med mandag blir det tilbake til hardkjør med sunt kosthold og trening!

 

Ha en fantastisk helg, hilsen meg som har spist nugatti max til kos i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nugatti - det er lenge siden det. Det er så godt ! :-)

Status herfra : jeg har vært på mye kondisjonstrening. På fredag ble det en lang skitur. I går var jeg på langtur-spinning, 1200 kalorier forbrent. Ordentlig sliten etterpå. Ble taco + vin på kvelden, men med god samvittighet. I dag har jeg vært på skitur i sola. Etterpå skal jeg på treningssenteret og ta en styrkeøkt.

Fikk beskjed av treningsveileder at jeg måtte trappe ned trening, at det kan bli litt mye og at jeg ikke blir bedre trent pga manglende restitusjon. Men jeg synes det er så morro :-) Ikke lett å trappe ned og det er så flott skiføre nå at jeg tar en tur så ofte jeg har mulighet.

Har sett litt på maten jeg spiser og funnet ut at jeg må spise mer proteiner. Trodde jeg spiste en del, men frokosten min er nesten bare karbo (havregrøt + knekkebrød med pålegg). Skal prøve å legge om de spisevanene litt. Har trappet ned på kaffedrikkingen og føler meg faktisk mer opplagt.

Plan for uken : 1700 kalorier hver dag.

 

Ha en fin uke jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke er over:) Blitt en del trening denne gangen oxo.

Bodystep på mandag

styrke på tirsdag

fri onsdag

bodypump og bodycombat på torsdag

kondis/styrke intrvall på fredag

fri lørdag

bodybalance og step i dag:)

 

tussa3: Hvor mye og ofte er det du trener?

Jeg trener stortsett 1-2timer dagen, 5-6dager uka.

Har spurt treningsveileder ang det å trene så mye, han syns det er greit så lenge jeg er flink å variere fra dag til dag og får i meg nok proteiner.

Ang proteiner sleit jeg med å få i meg nok, så har begynt å spise et tilskudd fra proteinfabrikken. Litt juks, men men:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Du trener jo knallmye kirami, så flink du er!

Jeg får rett og slett ikke tid til så mye, men har minimum 2 trimpoeng om dagen, så prøver jeg å være flink med maten... Merker at jeg fort blir opphengt når jeg driver og fører inn mat, men finner vel middelveien snart :P

 

Apropos proteiner Tussa, hva med egg til frokost? tar ikke så lang tid å steke (tid iallefall den avgjørende faktoren på min morgen...)

 

Lykke til med ny uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...