Gå til innhold

motivasjonsraoortene;) uke4


snurpa

Anbefalte innlegg

Hei alle!!

58,4. Ned 200 gram. Ja, ja det går sakte, men ned er ned! Egentlig kunne jeg jo likesågodt ha gått opp, etter den helga! Merker det er litt vanskelig å motivere seg når jeg er så nærme målet( 57). Rart det der. Også syns jeg lissom det virker litt tullete å slanke seg når jeg bare skal ned en kilo. Men søren heller, jeg satte meg et mål, og vil jo nå det!

Bli frisk Melis , stille uten deg. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar
Gjest jojomamma
Jenta mi er 4mnd nå. Synes babytiden har gått så fort' date=' selv om hun er litt baby enda da. Mener de 2 andre var små så utrolig mye lengre. Mulig fordi det er sistemann og jeg tviholder på denne tiden her:)

 

God tur til Trondheim!! Blir sikkert kjempegøy. Er du trønder???[/quote']

 

 

Takk!

Nei, er ikke trønder. Jeg er fra Jæren, men bor i Oslo. Skal besøke en venninne der oppe. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Hei jenter!

 

Jeg er helt ute om dagen' date=' ligger langflat med forkjølelse og kroppen fungerer ikke... Ville bare gi lyd fra meg, pleier jo ikke å holde meg unna!:( Kommer sterkere tilbake når hjernen begynner å virke igjen:o[/quote']

 

Stakkars!! God bedring, Melis!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Hei alle!!

58' date='4. Ned 200 gram. Ja, ja det går sakte, men ned er ned! Egentlig kunne jeg jo likesågodt ha gått opp, etter den helga! Merker det er litt vanskelig å motivere seg når jeg er så nærme målet( 57). Rart det der. Også syns jeg lissom det virker litt tullete å slanke seg når jeg bare skal ned en kilo. Men søren heller, jeg satte meg et mål, og vil jo nå det!

Bli frisk Melis , stille uten deg. .[/quote']

 

Helt enig, ned er ned! Gratulerer! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Så var det onsdag.. I morgen er det veiing for meg.. Lurer på hvordan det skal gå.. hm.. Men jeg var iallefall veldig flink i går. Og i kveld skal jeg på step og styrke. Gleder meg skikkelig. Syntes det er godt å bruke kroppen litt skikkelig innimellom.

 

Ragnhild: Mensen er mensen og den drar en stort sett ned i et blodig kaos;) Jeg pleier alltid å ha en skikkelig syndens dag når den kommer.. Men det er forbigående. Takk og lov for det.. he he.. Dagen i dag er ny... Legg det bak deg..

 

Leverp: Jo da.. Man trenger litt fri innimellom.. Kcal telling må man bare ta litt fri fra i ny og ned..

 

Er sikker på at det går bra i morgen, Snurpa! Lykke til iallefall! :D

 

Dagen er ny i dag ja, og det går bedre! Så håper det varer dagen ut... :( (Snikveide meg i dag, og det lover ikke bra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truten: Grattis med nedgang... All nedgang skal man være fornøyd med syntes jeg;)

 

leverp: Hm.. vaffelsmell er ikke godt.. men skjønner jammen meg at du spiste litt... Jeg var hos mamma og pappa på søndag- kaffe og vafler.. Gud som jeg tok meg sammen for ¨bare å ta en..

Ja rart at vi klarer å frotse så mye nå når jula er over.. Skulle tro at man hadde fått nok;)

 

Melis: Stakkar deg.. God bedring.. Og gleder meg til du er tilbake igjen.. Sender deg gode og helbredende tanker. :(

 

Ragnhild: Så bra at dagen i dag er litt bedre.. Det går sikkert greit med veiing på fredag. Et par dager normalt inntak og en do runde.. H ehe... Det er oppskriften min på alt skjønner du;) hi hi..

Lurer veldig på min egen veiingg i morgen.

 

I kveld har jeg vært på trening. Skikkelig deilig altså.. Men vi rakk ikke å spise middag på dagen i dag. Så spiste det når jeg kom hjem kl syv.. Det er liksom litt for sent.. Men dagens inntak ligger på 1700kcal allikevell. Men er jo litt veselntlig når på dagen man fyller på med hvilket måltid.. Så kan nok hende jeg har litt ekstra i morgen på vekta.. hm.. Men men.. Det går nok greit.. Får bare ikke la det dra meg ned.. Neste uke tenker jeg. Da viser det andre boller.. Satser på det iallefall.

Har ikke helt klart å holde meg til 1600 hver dag nå-- I går ble det 1644 og i dag er det 1700.. Men helt greit det. Ammer jo fortsatt litt. Men stort sett bare på morgenen nå-

 

Hvor mye ammer dere andre nå og hvor gammel er babyen blitt???

 

Jeg ammer stort sett morgen, noen ganger midt på dagen og på kvelden.. Men de siste dagene har det bare blitt på morgenen.. Dattera mi er straks 10mnd.. begynner å bli stor altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurpa: Det er jo kjempebra å ligge mellom 1600 og 1750!! Det må jeg si!! Og selv om du ikke fullammer lenger, tror jeg absolutt du vil se resultater om du klarer å holde deg til det klaoriinntaket. Jeg ligger i overkant av 2000 hver dag nå. skulle jo vært på 1900 men, men. .

Baby er 4 mnd, og jeg ammer døgnet rundt! Men vi har begynt å gi en flaske tillegg før vi putter henne i seng om kvelden. Måtte begynne å øve med flase for to uker siden, for pluttselig ville hun ikke ta. Og jeg ble helt desp. . Her ska mor ut å svinge seg! Så jeg sto på, og nå tar hun. Iallfall fant vi ut at hun sover tyngre etter den ekstra flaska, og det er jo ikke lenge til vi prøver med litt grøt heller tenker jeg. Men ammer jo døgnet rundt likevel da. .

good night. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Har vært så flink i hele dag, helt til kvelden kom... Ble alt for mange kallorier til kveldsmat! Holder meg under 2000 kcal, men jeg har lyst å ligge på maks 1800 nå, så jeg er ikke fornøyd. :)

 

Jenta mi er 10 1/2 mnd, er født 2 mars. Sprøtt hvor fort dette året har gått!! Jeg ammer morgen og ettermiddag. Funker bra det så jeg holder nok på til hun er ett hvis det ikke skjer noe som gjør at vi kutter før. Hun vil veldig gjerne ha iallefall. :)

 

Lykke til med veiinger i morgen! Natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Nå er det like før jeg gir opp altså!! Dette går dårlig! Jeg har stått i ro etter jul, og tilogmed gått opp noen hundre gram, jeg kommer meg jo aldri av flekken!

 

I dag veier jeg 78,4.. Forrige uke sto jeg i ro, jeg tror ikke jeg var her inne en gang for å rapportere. Denne uken har jeg over 12 tp! Men det nytter ikke, jeg er like mange kg.

 

Det er på dette punktet kroppen min(eller hodet) pleier å gi opp, det virker som jeg saboterer meg selv i redsel for at jeg kan greie det. Kanskje jeg er dømt til å være overvektig resten av livet?.......

 

Ikke noe gøy når det er som dette. Jeg har alvorlige motivasjonsproblemer nå, er bare så lei meg!

 

 

 

Huff, ikke meningen å syte her altså, men av og til blir det litt mye......:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Skjønner akkurat hvordan du har det Scorpiogi. Jeg har heller ikke gått ned noe siden jul og det er så demotiverende. Dette skjedde også for 3 år siden da jeg var på slankern. Og da kom jeg meg aldri på rett kjør etterpå ,og det skremmer meg. Tror også at jeg kanskje har nådd ett platå, kroppen vil ikke gi fra seg flere kg. Det kan hende du har gjort også. Vi må vel slite litt ekstra for å komme over dette, og gjør vi det å løsner det nok.

 

Men vi må ikke gi opp. Vi SKAL greie dette. Vi må bare komme oss over denne tøffe perioden etter jul.

 

12tp er kjempebra! Virker som du har kommet inn i en fin treningsperiode. Da løsner det nok snart skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Halloen....for en nydelig dag, skimter fjell og himmel i et flott morgenglimt av dagen som ligg forann oss og vekta var super snill med meg, og det blir kronen på verket.

 

Vekt i dag 60,7 kg ned 0,5 sida sist torsdag. Det var veldig godt for motivasjonen, og årets bikini mote har og hjelpt på motivasjonen. Er tilbake til før jul vekt og litt til, og føler at eg er på sporet igjenn.

 

Scorpigio og leverpostei: Utrolig leit å lese at vekta står stille og ikkje står til innsatsen, det må være veldig skuffende og lite motiverende. Hvordan ligger dere kcal messig for tiden, har dere regnet ut energiforbruket i det siste. Om mat og trim mengde står i forhold til kvarandre så slipper nok kiloene straks, en vektterskel er detden er men husk at den går over, så ikkje gi dere.

 

Denne helga trur eg blir lettere matmessig, ingen selskap eller middager borte, tenkte å lage får i kål til søndag og ellers er det cup for elstemann og dugnad for mor, så eg går helgen i møte med ny gnist. Bikinen skal sitte som et skudd til sommeren, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Scorpiogi:

Jeg vet hvordan du har det! De siste årene har vekta mi stått på rundt 75 kg. Det har selvfølgelig svingt litt, mest oppover... Så jeg sliter også med motivasjonen innimellom. Kanskje mest fordi det er her jeg er vandt til å være, så da godtar jeg det liksom bare. Men jeg er jo ikke fornøyd, føler meg ikke bra...

Så jeg sier som Leverpostei, at dette SKAL vi klare! Håper motivasjonen din kommer tilbake snart! Fortsett å blås ut her inne, det er jo derfor vi er her for hverandre! Og kanskje det hjelper? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg drar tidlig i morgen, så derfor fant jeg ut at det var like greit å bli ferdig med veiinga....

Så vekt i dag: 75,3 og opp 200 g. Ikke noe gøy....men det reflekterer jo bare innsatsen, så jeg kan ikke klage.

Jeg gleder meg til jentehelg, men jeg har virkelig ikke lyst til å skeie totalt ut, noe jeg fort kan gjøre... Jeg kjenner meg selv! Og da blir det tyngre å komme i gang igjen når jeg er hjemme igjen... Kjenner motivasjonen min har dalt endel siste dagene, i takt med den dårlige innsatsen. Så jeg skal virkelig prøve å være litt flink i helga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie32

Hei jenter

Kan jeg slenge meg på deres tråd?

Jeg er en jente på 25 år som er 1.70 og 80 kg, har en baby på 6 mnd nå og ammer. Har fremdeles 6 kg igjen til der jeg var før jeg ble gravid, men skal ihvertfall ned 15 kg er håpet mitt:-)

Har nå begynt treningen for fullt og trener 3 ganger i uka ca 30 min kondisjon og 30 min styrke, har gjort det nå i 3 uker uten resultater så nå fant jeg ut at jeg må bare ta opp grethe roede igjen det er det eneste som hjelper.

 

Jeg har gått 2 kurs tidligere og fikk da beskjed om å ligge på 1600 kcal, men da trente jeg ikke noe særlig + at nå ammer jeg i tillegg....ville dere holdt dere på 1600 kcal enda eller gått opp en meny hvis dere var meg?

 

Hvordan fungere denne tråden skal jeg bare finne den hver torsdag og skrive hva jeg veier??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veierapport idag 55,1 kg. Det er jo veldig stabilt, akkurat sånn som jeg vil ha det:) Men må innrømme at det ikke føles helt fortjent. Ingen trening hele uka og ikke har jeg vært spesielt flink heller... Gleder meg til å få trent igjen. Håper å få til en økt på lørdag!

 

Gratulerer med nedgang Truten og Glajenta!:)

 

Motivasjonen gå opp og ned her og, spesielt når jeg ikke får trent. Det er som om hjernen min ikke synes det er noe poeng å spise sundt om jeg ikke trener... Hvor dumt er ikke det??? Skjønner godt at det føles pyton når man ikke ser resultater på vekta. Men tenk på hva som skjer inni kroppen deres hver gang dere tar et sundt valg, hver gang dere trener eller går en tur. Kroppen blir jo sunnere og sunnere selv om det ikke synes utenpå. Det er kanskje vanskelig å bruke det som en motivasjon, men det kan jo være noe å minne seg selv på i vanskelig tider;)

 

Snurpa: hvordan gikk veiing idag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Kan jeg slenge meg på deres tråd?

Jeg er en jente på 25 år som er 1.70 og 80 kg' date=' har en baby på 6 mnd nå og ammer. Har fremdeles 6 kg igjen til der jeg var før jeg ble gravid, men skal ihvertfall ned 15 kg er håpet mitt:-)

Har nå begynt treningen for fullt og trener 3 ganger i uka ca 30 min kondisjon og 30 min styrke, har gjort det nå i 3 uker uten resultater så nå fant jeg ut at jeg må bare ta opp grethe roede igjen det er det eneste som hjelper.

 

Jeg har gått 2 kurs tidligere og fikk da beskjed om å ligge på 1600 kcal, men da trente jeg ikke noe særlig + at nå ammer jeg i tillegg....ville dere holdt dere på 1600 kcal enda eller gått opp en meny hvis dere var meg?

 

Hvordan fungere denne tråden skal jeg bare finne den hver torsdag og skrive hva jeg veier??[/quote']

 

Velkommen:)

 

Vi skriver her så ofte vi har lyst og tid! Ingen bestemt veiedag, men vi har blitt noen som veier på torsdager nå... Også har vi ny tråd hver uke for den blir stort sett ganske lang;)

Du burde helt sikkert spise mer enn 1600 kcal. Har du formelen for utregning? Når du har regnet ut hvilken meny du skal ha med hensyn til trimpoeng og sånn bør du nok legge deg en meny opp pga ammingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi hei alle sammen..

 

Truten: Jo jeg tror nok at hvis jeg ligger på det kcal inntaket vil jeg nok merke at vekta gå¨r nedover.. Men det er noe annet enn det den gjorde i dag:(

 

Scorpiogi: Ikke mist motet.. bare fortsett med jobben så vil kroppen begynne å rikke seg igjen. Det hender at man kommer til en vektterskel.. Da gjelder det å ikke gi opp.. Kanskje dette er en vekt du har hatt tidligere og at kroppen da vil klamre seg til dette.. NEi stå på og fortsett med den gode jobben. Flink er du.

 

Ragnhild: GOD TUR og kos deg:) PS: Går beder med veiingen neste uke. det vet jeg..

 

Stavangerjente: Velkommen til deg. Koselig å få flere på lager;) Du burde nok absolutt ligge på mer enn 1600.. Jeg spiser i overkant av det nå og er ganske mye lavere enn deg og ammer ikke så mye lenger.. Men så lenge du ammer mye burde du iallefall gå opp en meny.. kanskje ligge på nærmere 2000kcal..

Som Melis sier.. MAnge som veier seg på Torsdag her, men det er opp til deg,,Jeg er innom og oppdatterer med jevne mellomrom.

 

Melis: Så flink du er med åholde vekten.. Supert altså. Gleder meg til jeg skal begynne meed det også..

 

Leverp: Ja som du sier VI SKAL KLARE DET::: alle sammen.. OK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Vil bare liste meg innom å se åssen det går med dere, her har det jammen meg skjedd mye siden sist!

 

Jeg har egen tråd på ned 10-20 kg da jeg startet på ny frisk etter nyttår. Sluttet å amme på julaften så da fant jeg ut at det var på sin plass med ny tråd.

 

Masse lykke til til dere alle, flinke er dere :)

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Hei Lenemor! koselig og se deg igjen, selv om vi kanskje ikke rakk å være på tråden her så lenge.. Tror jeg må ta turen innom tråden din å se litt..

 

Til dere andre: Tusen, tusen takk for så mange gode og oppmuntrende ord!! Det hjelper skikkelig, og jeg begynner igjen å tro at jeg skal greie det! Har nå vært ute og gått laang tur, føler meg litt flink igjen. Nå skal jeg gå og sove i den gode, nye sengen vår. Masse klemmer til dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

77kg, så vekta står i ro.Mensen har kommet tilbake så det kan ha litt å si. Peier å veie litt ekstra da. Vi er vist flere i samme båt som plages litt med å komme oss nedover. Og det virker som vi står fast på de samme kg også, he,he.

Men neste uke har vi gått ned ALLE sammen.

 

Hadde såå gledet meg til jentefest ikveld, men litjtuppa holder på å bli syk. Har h hostet i hele natt, stakkar. Hun som pleier å spise 3 ganger i løpet av natta har ikke spist noe. Fikk i henne litt nå på morgenkvisten.

 

Go helg til alle sammen og velkommen til deg stavangerjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)
Veierapport:

 

79' date='8 kilo. OPP 1 Kilo :)

 

Ja ja.. Men men.. Bedre vekt neste uke.. Tror det kan ha noe med middagen jeg spiste i går kveld. Vi får se neste uke.. Gir ikke opp iallefall;) Skal ikke vippe meg av pinnen.... ha ha[/quote']

 

Neste uke viser vekta nedgang, det er jeg helt sikker på.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...