Gå til innhold

Uke 5. Motivasjonsrapportmødrenes Slankings Tråd


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest glajenta79

Vekt i dag: 60,4 kg, ned 0,3 fra sist.

 

Heilt greit, men ikkje superfornøyd. Må nok jobbe litt ekstra for dei siste kiloene.

Trur kanskje eg ligg litt høgt kalorimessig, er jo begynt å amme mindre men spiser mye likt fra tidligere. Har ikkje registrert maten på ei stund, det bør eg nok begynne med igjen.

 

Scorpiogi: Gratulerer, kjempe bra, og 6 cm da, kjekt!

 

Lykke til dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Gjest Leverpostei:)

Og er så glad, så glad. Vekta stoppet på 76,1 og det er ned 0,9kg. Jeg har nå tatt igjen førjulvekta:) Og nå har jeg gått ned 10kg. jippi!!! 12 kg i gjen før jeg er i mål, så nå er jeg halveis:)

 

Gratulere med nedgang scorpiogi og glajenta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang scorpiogi, gladtjei og Leverpostei!! Og spesielt til deg Leverpostei, 10 kilo!! Det er gøy å høre.

Jeg har bestemt meg for å prøve å gå ned den siste kiloen. Legge meg på 1900 og trene to ganger i uka + turer med vogna.

Lykke til med veieng på dere andre og! kanskje jeg og skal begynne med torsdags veieng? ja, ja, veier meg jo nesten hver dag uansett. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Hei snupper!

 

Er bare innom en snartur, som dere vet er jeg på flyttefot. Flyttalasset går imorg, så nå er det siste innspurt. For noen uker dette har vært! Har aldri vært så sliten jeg tror jeg.. Maten er et ikketema for å si det sånn, spiser når jeg husker det og det som har vært for hånden. Har hatt masse frukt overalt så har vært flink til det, middagene som har vært katastrofe egentlig. Har ikke noe særlig kokkemuligheter og det er ikke særlig mye ferdigmat som er sunn.

 

Men, nå fra mandag regner jeg med at jeg er tilbake for fullt. Da har jeg et kjøleskap og et bosted og forholde meg til. Nå bor jeg mye nærmere treningssenteret også, så nå kan jeg gå. Har ikke fått lest i gjennom tråden, men håper dere alle har hatt nedgang og velkommen til nye!

 

God helg! Snakkes snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veierapport idag er ikke overraskende... 55,4... Men jeg fortviler ikke. Var jo ute og spiste middag igår og forsåvidt holdt jeg planen min og spiste sunn middag og is til dessert, MEN da vi kom hjem ble det litt "ufrivillig" både kjeks og boller... Hmm, altså skled planen veldig ut som dere skjønner. Tror nok det retter seg opp igjen ganske raskt. Får ta en snikveiing imorgen og håpe på bedre resultat:o Planen er å få trent en eller annen gang idag, men lille snupp er blitt kjempeforkjøla og jeg er alene med barna til ikveld så vi får se hvordan det går.

 

Lillevenn: koselig å se deg igjen!:)

 

Scorpiogi, Glajenta og Leverpostei: gratulerer så mye med nedgang alle tre! Flinke er dere:)

 

Ragnhild: bra jobba og holde seg unna vafflene!!

 

Truten: ser at du har bestemt deg for å ta av den siste kg. Det føles sikkert bra nå som du har tatt en avgjørelse, håper motivasjonen din blomstrer slik at den sklir rett av;)

 

Venter i spenning på de siste veierapportene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

...og det skulle egentlig bli et sånn angrende halv-negativt innlegg pga. de 9 rutene med sjokolade jeg spsite rett etter veiing(skikkelig teit), men vet dere hva?

 

Kom nettopp inn fra 2-timer lang gåtur med vogn, og er herved 5,4 trimpoen rikere! jammen bra start på trim-uka!!? :) Er fornøyd nå, nå er motivasjonen min på rett kjør igjen, trodde jeg skulle skli ut igjen jeg.. :)

 

Grattis med nedgang dere andre!

Lillevenn: enkelte perioder i livet må man bare ta ting som det kommer, ikke alltid det er mulig å spise sunt, man har ikke muligheter til å planlegge så godt. Men jeg er sikker på at du er tilbake for fullt så snart roen senker seg! Lykke til med flyttingen :)

 

Melis: Det skal vel godt gjøres at vekta står helt, helt i ro! Trøst deg med at det ikke er fett som er kommet på, men bare litt vann. :)

Hørtes herlig ut å dra ut å spise middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ikke ligge på 1900kcal da Snurpa? Så da kan du godt kose deg med det:)

 

Hm.. Jo da jeg koste meg visst med kjeks jeg... :)

Nei jeg skal liksom ligge på 1600kcal jeg nå da.. Ammer bare bittelitt om morgenen osv.

Men det er ikke så ille uansett.. Er jo ikke oppe i dagsforbruket uansett.. Så det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Fy fader så flinke alle er! Ble helt imponert jeg nå! Gratulerer så masse til alle sammen! :)

 

Jeg skulle liksom starte med veiing i dag, men jeg glemte det helt! Vi var på sykehus med tulla, og fikk en litt travel morning! Har gått i ett hele dagen etterpå, så jeg kom ikke på det før i ettermiddag. Jeg får veie meg i morgen i stedet, så blir det torsdagene fra og med neste uke i stedet!

(Ikke noe alvorlig vi var på sykehuset for da! Hun får laserbehandling for et fødselsmerke på handa, så det var ikke noe akutt! :) )

 

Har spist litt mye i dag...ender på 2200 kcal. Har vært å trent da, å fikk med meg 3,5 trimpoeng der, så det hjelper jo litt.

Litt lei meg....for jeg vil så gjerne få det til nå! Men jeg sliter så med å styre meg fra å putte ting i kjeften! :) Men jeg gir ikke opp!! Jeg vil så gjerne!!

 

Da er jeg tilbake i morgen tidlig... Ikke at jeg har lyst, fordi jeg vet jo at det er et dårlig resultat! Men jeg må jo stå for det jeg gjør!

 

Natta flinke jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lineamor

Beklager sein rapport.. Bare vært sykdom i huset de siste to ukene. Trodde vekta var ille så gruet litt. Men den viste 77.9. Fornøyd med det! Reiser bort i helga, så da går det nok verre neste gang..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie32

Hei alle sammen:-)

Gratulere til alle som hadde nedgang denne uka, me e flinke.

Ble ikke de 1,8 kg som jeg hadde tidligere i uka men vekta viste78,7 så det er ned ,3 første uka:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten stoppet på 74. Ned 0,4.

Er egentlig fornøyd. Så lenge vekten går ned, er jeg gla.

Har vært flink å gå turer denne uken og notert alt jeg spiser. (nesten alt). Ser at det funker når jeg gjør det. Er motiverende på et vis.

Skal på hotel i helgen så da blir det vanskelig å telle kcal, men jeg skal uansett tenke sunt.

Det er spa hotel, med store basenger, så jeg skal svømme mye.

 

Det er mange imponerende resultat denne uken.

Ser at de fleste har veiedag på torsdager så det gjør jeg også fra neste uke.

 

Scorpiogi, grattis med nedgang. Godt jobbet. Og for en start på ny uke. 5,4 trimpoeng. Stilig...

Glajenta, gratti til deg også. Du er flink.

Leverpostei, 10 kilo. Imponerende. Gratulerer så mye.

 

Lillevenn: Lykke til med flytting. Det er en herlig følelse når dere er kommet i hus, men det er travelt når det står på. Vi flyttet inn i nytt hus en mnd før termin, og med en gutt på 3 år. Hektisk ja:-)

 

Melis: Det er viktig og kose seg også, selv om man tenker på vekten. Bra at du

ikke mister hodet av den grunn. Stå på, du er superflink:-)

 

Må skrive mer seinere, må løpe....

Nå kommer tur vennene mine:-)

 

HA en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurpa: grattis med nedgang, nå suser du nedover 70 tallet vet du;)

 

Lineamor: kjedelig når det er sykdom i huset, håper det er bedre nå! Gratulerer med nedgang!!

 

Stavangerjente: gratulerer med nedgang til deg og! 1,3 er et supert resultat. Husk at vekta svinger endel gjennom uka så ikke vær skuffa for at du så et litt lavere tall her om dagen...

 

Ragnhild: neste uke er det din tur, det vet jeg;) Jeg synes også det er vanskelig å la vær å putte ting i munnen... Spesielt sjokolade... Og spesielt når det er helg... :)

 

Scorpiogi: wow, 5,4 tp er jo helt rått!! Kos deg på hytta i helgen!

 

Snop: grattis med fin nedgang! Jeg synes absolutt du skal være fornøyd med 0,4 kg! Spa hotel høres helt fantastisk ut! Ha en deilig helg:)

 

Idag er alt litt bedre etter en god treningsøkt igår og snikveiing idag. 200 g ned siden igår og da går det rette veien...

Gleder meg til bytur imorgen, skal bli godt med en øl!!! Og jeg skal trene tidligere på dagen så da får jeg noen kcal til gode...

 

Ha en super helg jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke noe gøy når det ikke føles bra Snurpa... Skjønner deg veldig godt, jeg er sååå svak for godteri når det blir helg... Fornuften kobles litt ut..:)

Om du har det vondt med at det er sånn kan du jo prøve å sette deg små mål for helgen, f eks at fredag skal være sunn og på lørdag er det greit å spise det du har lyst på. Eller at det kan være lov å spise godteri både fredag og lørdag, men da er forutsetningen at alle måltider skal være med sunn mat... Vet ikke om det kan funke, men jeg har det ihvertfall sånn at om jeg planlegger og gjør avtaler med meg selv på forhånd så føles det mye greiere selv om kcal budsjettet sprenges... Tror det skal godt gjøres å klare å leve som om det skulle vært hverdag i helgen, jeg har gitt opp det for min egen del ihvertfall... Men tenk imorgen er helgen nesten over og da er du på rett spor igjen;) Og resten av uka kan brukes til å suse videre nedover 70 tallet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melis: Jo jeg er helt enig med deg.. Det er nok sånn jeg må gjøre det.. Og det er jo greit.. For jeg regner med at det skal gå å ha en spis hva du vil dag i uken.. Iallefall litt når det gjelder godis..

I går var vi hos ett venneparr på ost-kjeks og vin.. Og jeg spiste uhorvelige mengder... HElt utrolig at det går an å få i seg så mye mat..

 

Men gleden i sorgen er at jeg har fått nesten 8 tp tilsammen i går og i dag.. Har gått langt på ski. Så deilig altså.. Og super super trim.. Føler meg litt bedre nå da. Det hjelper å bruke kroppen litt etter en heftig utskeielse..

Mensen har jeg også fått-- Så nå tør jeg ikke snikveie meg engang. Orker ikke den nedturen altså.. Da er det like greit å bare vente til neste torsdag..

 

Jeg skal ialelfall ta meg sammen nå i uka.. Så kanskje det ikke blir så fælt utfall om jeg klarer å ta meg inn igjen nå.. I dag har det iallefall gått bra. hittil.

 

Jeg håpåer iallefll jeg er på tur nedover på 70 snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melis: Igjen.. he he.. Jo håper det hjelper hvis jeg tar meg inn igjen nå.. PRoblemet er jo det at man gjerne drar det utover hele uka.. Men ikke nå nei..

IAlelfall ikke når jeg har gjort sånn en innsats i ski løypa i dag.

 

Nå neste uke- så har jeg som mål å holde meg unna godis hele uka. Men på fredag kveld og litt på lørdag så skal jeg unne meg litt godt.-. Skal forresten bort også. Så greit å kunne ta litt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Ja,helg er som sagt helg....og jeg spiser og spiser. Ikke mere å si om den saken. Tenkte å holde lørdagen fri for kaloritelling, men søndagen blir da også like ille!!!!! Fatter ikke at det går an. For være ekstra flink til uken da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurpa: sinnsykt bra med 8 tp i helgen! Det skal du være stolt av:) Ja, helt enig med deg at det er lett å dra det utover når man først har hatt en kcal rik helg. Men du klarer å hente deg inn igjen vettu;) Jeg har trua på deg jeg!!

 

Klarte meg veldig bra igår, drakk litt lettøl og var ammeklar da jeg kom hjem. Endte på rundt 1500 kcal igår, det er jo egentlig alt for lite... Men idag har jeg kompensert litt og spist både godteri og potetgull, mannen min stakkars er jo litt mer preget av gårsdagen enn meg, hehe, så han var nok ekstra fysen... Men vi gjorde en avtale om at vi kunne kjøpe inn litt godis hvis vi GIKK til og fra kiosken. Fikk oss en 40 min tur og jeg er egentlig helt fornøyd;)

 

Leverpostei: vi får stå sammen omå være ekstra flinke uka som kommer!! Mener jeg skrev at jeg skulle være ekstra flink denne uka som var også... hehe, aner jeg et mønster her??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Bare en kjapp tur innom før jeg stuper i seng...

Jeg rakk å bli syk før vi dro til svigers på lørdag, så her er ikke formen særlig god. Feber og tett i nesa og hodet...

Mat = sprengt grensa i helga, så trenger jeg vel ikke si mer om den saken. Har vært passe flink i dag, men ikke fått noe trim. Har veldig lyst på spinning i morgen tidlig før jeg skal innover til byen med en venninne. Men må jo se ann formen... Tenkte å dra dit uansett, å bare ta litt styrke om jeg ikke orker noe mer! Så får vi se om lysten og viljen fortsatt er der i morgen tidlig. :) Jeg har iallefall fryktelig lyst på et litt bedre resultat denne uka, selv om jeg ikke tør å håpe enda...

 

For en god stund tilbake så var det ei (Hanne tror jeg) som sa noe sånt som at vi måtte slutte å hele tiden komme med bekjennelser om de store sprekkene, men heller begynne å gjøre noe med det. Kjenner at jeg fra jul av mer og mer har godtatt de store utskeielsene... Det gjelder kanskje bare meg, men jeg trenger virkelig å gi meg selv et tupp bak nå!! Kan ikke fortsette med det samme helg etter helg!! Jeg SKAL skjerpe meg! Synes det var et godt forslag av deg, Melis, at man feks kan spise sune måltider resten av dagen hvis man skal spise godteri ol. Det skal jeg prøve på! :)

 

Natta jenter! Ble visst ikke så kjapp tur innom allikevel. :)

Håper alle får en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Blir vel kanskje ny tråd her idag..

 

Nå er det påan igjen, deilig egentlig! Skal trene ikveld og handle nå snart, så ikke mer ferdigmat her i gården! Trives veldig godt i nytt hus, så alt er egentlig ganske positivt nå! Gikk på vekta idag og fikk meg en overraskelse, 79,5 kg! Men tror ikke det er realistisk, er nok over 80 som er det riktige tallet.. Uheldigvis!

 

Men, skal satse på at denne uke blir bra både med kosthold og trening. Har lyst til å få til trening min to dager, helst tre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...