Gå til innhold

Uke 6 Motivasjonsrapportmødrenes Slankings Tråd


melis

Anbefalte innlegg

------------------------------------------------------------------------

 

Uke 6 motivasjonsrapportmødrene

 

--------------------------------------------------------------------------------

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke:75,6 denne uke:76 -10kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:79,0 denne uke:78,7 -9,2kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 55,4 denne uke:54,3 -16kilo

- Scorpiogi: Startvekt 85. ned ca 20 kilo. 1.63. forrige uke:78,4 denne uke:76,9 -8,1kilo

- Leverpostei: Startvekt 86,1. ned ca 15-20 kilo. 1.68. forrige uke:76,1 denne uke:77,3 -8,8kilo

- Glajenta79: Startvekt 70. ned ca 10-15kilo. 1.69. forrige uke:60,3 denne uke:60,5 -9,5kilo

- Truten: Startvekt 65. ned ca 7-10 kilo. 1.60. forrige uke:58,7 denne uke:58,1 -6,9kilo

- Lillevenn: Startvekt 82. ned ca 10-15 kilo. 1.63. forrige uke:80 denne uke:79,5 -2,5kilo

- Jaka: Startvekt 75,2. ned ca 13 kilo. 1.67. forrige uke:68,7 denne uke:69,0 -6,2kilo

- Snop: Startvekt 77. ned ca 7 kilo. 1.72. forrige uke:74 denne uke:74 -3kilo

- Lineamor: Startvekt 80,6. ned 8-10 kilo. 1.75. forrige uke:77,9 denne uke: -2,7kilo

- Stavangerjente24: start:80. ned ca 15 kilo. 1.80. forrige uke:78,7 denne uke:78,1 -1,9kilo

 

Ny uke.. Nye muligheter Lykke til!

 

Antall kilo tilsammen: 84,8kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Jeg laget ny tråd jeg... Håper det er greit for deg Snurpa!!:)

 

Idag har vært en super dag, fikk trent meg til 4,1 tp idag og det var godt! Har faktisk ikke spist nok idag, ligger på 1300 så langt så noe må gjøres... Er ikke så ofte jeg sliter med å fylle opp kcal, så det føles nesten som et luxusproblem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at dere er aktive begge to:-)

 

har hatt en helt fantastisk helg på spa hotel. Spist og kost meg.

Rart det der. Klarer meg så fint i uke, men når det blir helt blokker jeg helt ut. E det mulig.....

Utrolig irriterende, men det er jo bare jeg som kan gjøre noe med det...

 

Så flink du har vært melis. 4,1 trimpoeng er veldig bra. Har selv klart å gå meg til 3,5 poeng. Fornøyd med det.

Har plan å gå tur hver dag. Hvertfall 5 dager:-)

I dag har det vært en super dag. Havnet på 1900 kcal. Skal kose meg i sofaen resten av kvelden med litt popcorn og pepsi max.

Livet er herlig.

 

God uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært deilig det... Å faktisk slite med å få i seg det man skal.. hehe.. Det har aldri vært mitt problem nei..

 

MEn men.. I dag har jeg iallefall vært veldig flink. Så stolt av meg selv pga det. Har gått tur med vogn i sola og spist sunt og godt.

 

Vekta viser litt mye etter helgens ost og vinkveld... Men det skal jeg få av innen torsdag.. Hadde ikke tenkt å veie meg i dag, men bare måtte..

 

Hm.. Jeg har litt gode følelser for tiden framover.. Jeg skal på jobb igjen nå og da er det litt lettere å spise bra.. Med matpakke osv.. Da blir det fast frokost,lunsj, mellom, middag og kveld. Helt optimalt.. Det som blir spennende er kveldene på sofaen.. Det er det jo alltid;) Men får prøve så godt jeg bare kan.. Får heller ta meg en gåtur i snøen hvis jeg får sug.. Nå skal jeg iallefall nedover til målet mitt.. Gidder ikke mer tull nå. Dessuten skal jeg ned i førgravidvekt før jeg blir gravid igjen;) Syntes det er en fordel. Egentlig burde jeg jo få stabilisert det litt også. Får se hvor lang tid jeg bruker på å komme til målet mitt.. Har lyst til å sette påske som mål nå.. Det er i begynnelsen av april. Hvis jeg klarer 2 kilo iløpetav februar og 3 kilo i mars og 1 kilo i begynnelsen av april- så er det 6 kilo. Da vil jeg være i mål.. Det er ca 0,6kilo i uka... Det skal kunne være realistisk hvis jeg holder meg til det jeg skal og er flink.. eller hva tror dere..

 

NEi dette skal jeg virkelig klare..

Og da hvis jeg begynner så smått å stabilisere vekten så har jeg halve april, mai og kanskje juni før jeg vil prøve å bli gravid.. To mnd stabilisering. HA HA HA... Dette blir bra.. Uff.. Men men må bare prøve.. Behøver jo ikke gå opp så mye i svskap nr to da.. KAn jo begrense meg litt mer enn første gangen.

 

Gleder meg til å venne kroppen til det inntaket den faktisk skal ha.. 2300kcal er jo helt toppers å ligge på.. MEd det inntaket kan man jo spise helt normalt og allikevel tåle en liten utskeielse i ny og ned.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt sint på meg selv - denne uka har jeg gått opp 0,3 kg til 69,0 kg. Det er jo så dumt å bli sløv med å føre opp hva jeg spiser - det lønner seg aldri. På hyttetur ble det også litt for mye kos. Vel - her må bare ermene brettes opp og gå på igjen.

 

Neste uke skal bli mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Melis og Snop: Bra jobba med trimpoeng! Flinke jenter! :)

 

Snurpa: Hehe...jeg fikk akkurat samme tanke...Tenk å ha det problemet med å spise for lite. Det har jeg ALDRI hatt! :)

Fine tanker du har og gode mål for tiden fremover! Håper jeg klarer noe lignende selv!

 

Jaka:

Du kommer sterkere tilbake neste uke! 0,3 er jo ikke mye, det kan jo være borte i morgen allerede! Men kjenner meg igjen og skjønner det er kjipt!

 

Jeg kom meg på spinning i dag da! Lå i senga å krangla med meg selv fra syv til halv åtte. Lysten fra kvelden før var borte gitt... Men jeg klarte presse meg opp allikevel! Måtte ta et par pauser i løpet av timen for å snyte meg da. Formen er fortsatt ikke helt på topp, men det var deilig allikevel... :( Ligger på rundt 2000 kcal i dag. Litt mye, men ok...

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: Håper formen din blir bedre snart:) Det er ikke så lett å være super aktiv og flink når man er i dårlig form..

OGså er jeg sikker på at jeg og du skal klare dette sammen. :) Vi må bare holde på- ikke gi opp..

Jeg har en god følelse for dagen i dag.. Det er i ferd med å bli nydelig solskinnsvær.. Så jeg og gull skal ut en tur med vogna i dag også. Må nyte sola nå.. trenger å samle solstråler nå utover mot våren.. Håper været kan holde seg litt nå. Jeg elsker sprakende strålende vintervær.. Men gud som jeg gleder meg til fuglesang og blåveis også:) Men det er viktig å nyte dagen og tiden her og nå også.. Jeg har litt lett for å tenke for mye framover i tiden.. Istede må jeg bare leve i nuet...

 

Nå har jeg spist frokost og tatt en god og stor kopp kaffe før gull våkner.. Hører hun lager litt lyder på babycallen nå..

 

Ha en fin dag allesammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Flinke damer!

 

Høres jo ut som et realistisk mål Snurpa.. Klarer du helt sikkert! Jeg har også bestemt meg for at jeg skal ned før gravidvekt før neste svangerskap. Tror ikke det blir prøving på oss før til neste sommer igjen, så da burde jeg ihvertfall være i mål. Hadde håpet på 10 kg ned til sommeren, men begynner ikke vekta å rikke seg snart kan det se mørkt ut.

 

Jaka; 0,3 kg forsvinner sikkert fort igjen :)

 

Ragnhild: er så deilig hvis man klarer å karre seg på trening, føles utrolig bra etterpå. Da har man grunn til og være stolt av seg selv altså!

 

Jeg er stiv og støl etter treninga igår, men det er bare godt å kjenne at jeg har brukt kroppen. Skal på barseltreff idag. Skal møtes ute på kafé, skal spise salat. Er så greit når man kan planlegge for forhånd.

 

Og all ros til melis og snurpa som holder tråden igang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurpa: høres ut som du har en god plan, dette klarer du å gjennomføre, det er jeg helt sikker på!!:(

 

Snop: velkommen tilbake fra spahelg! Høres ut som du har hatt både en bra helg og en bra start på uka!

 

Jaka: skjønner at du synes det er kjipt med oppgang, men som Ragnhild sier, 300 g er ikke så mye. Det retter du opp til neste uke og mere til!:)

 

Lillevenn: deilig for deg at du har kommet deg på trening igjen, og du har tydeligvis vært flink siden du er så støl:D

 

Her går det supert, har vært i byen idag og kremt... shoppet litt. Kjøpte bla en bukse som er skikkelig trang så det finnes ikke anledning til en eneste ekstra kg på denne kroppen, lurt ikke sant??:) Idag gikk det liksom litt opp for meg at jeg faktisk har kommet i mål... Selv om jeg fortsatt har en vei å gå for å holde det stabilt, så må jeg bare si at det er det virkelig verdt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snop: JEg glemte å kommentere deg her om dagen jeg;) Det er ikke meningen å overse noen, men til tider kan man bli litt vel opphengt i seg selv:D Håper det går bedre med deg nå.. Og jeg er helt sikker på at neste uke er du nede igjen der du var og mer til.. Hvis du gir jernet..

 

Lillevenn: Så deilig å kjenne at man har brukt kroppen.. det er nesten godt å være støl syntes jeg. Håper du hadde en fin lunsj med barsel- veldig greit å planlegge på forhånd. da er det lettere å holde seg til det man har tenkt og dermed sprenger man ikke kcal grensene:)

 

Jeg skal på jobb i dag jeg da.. Er litt spent.. Litt rart å reise fra gull.. Men går greit når jeg har fått litt tid med henne nå på morgenen.

 

Ha en fin dag damer..

 

Snurpings;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola damer!

 

Litt stille fra meg denne uken. . Er fordi jeg ikke noterer alt nå, og da er jeg mindre inne her. Men jeg leser og får med meg altt alstå! Men hvis det går noen dager, er det så mye å kommentere at jeg ikke rekker. Men altså: vekt 58,1. Ned 500 g fra forrige uke. Og fortsatt en drøy kg igjen til mål. Gjør et forsøk på å gå ned siste uten å notere alt. Fordi jeg er litt lei av det, og jeg vet jo hva jeg sal spise å ikke spise uansett. . Men ser iallefal ut til at det har gått greit denne uken!

 

Snurpa: Lykke til på jobb. Kan være godt å komme hjem med masse mammaunderskudd! Så du har overkudd til å bare være mamma altså. .

 

Melis:grattiss med ny bukse: ) Nå syns jeg det var godt å høre at du innimellom tenker på at du faktisk er i mål! Tenk, du har gått ned 15 kilo. FEMTEN kilo!! Er jo snart i mål sjøl, men sju kilo er ikke så kjempe mye uansett, og bare for helgekilo å regne i forhold til deg. . Du må gi deg selv litt fri altså. Fri til å ikke tenke på vekt hele tia. . kanskje du skulle prøve et par dager å ikke notere alt du spiser? Du vet jo omtrent hvor mye du skal spise? Mulig du gjør det altså, men jeg har inntrykk av at du er veldig streng. . selv om du jo som alle andre her inne også har noen utskeielser innimellom. .! iallefall er jeg glad for å høre at det nå begynner å gå opp for deg for en jobb du har gjort! Og at kroppen din tilogmed føles ganske fin. . ? ; )

 

Og til alle dere andre; tvi tvi med veing i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Bare en kjapp tur innom...

Var nok ikke så lurt med den spinningstimen på mandag...jeg ble iallefall ganske dårlig dagen etterpå, og er det fortsatt. Tenker ikke så mye på kiloene akkurat nå, men jeg kommer tilbake når jeg er litt bedre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurpa: lykke til på jobb idag, kanskje du synes det er litt deilig og? Selv om du må være litt borte fra jenta di...

 

Truten: gratulerer med 500 g ned, det er jo flott!:) Snart er du i mål!! Takk for gode ord:) Og jo jeg er nok litt streng, men det er litt enten eller med meg, hehe... Men morsomt at du skulle foreslå å ikke registrere mat, det har jeg egentlig tenkt på, men først etter veiing imorgen. Må se til at oppgangen fra forrige uke har stabilisert seg igjen;) Og du har helt rett i at jeg faktisk begynner å føle meg ganske fin;) Selv om det tar litt tid...

 

Ragnhild: stakkars deg... God bedring, håper du snart føler deg bedre!

 

Idag har vi en skikkelig slapp dag, litt deilig innimellom... Planen er å trene etterpå, men sitter å funderer litt på om jeg rett og slett skal utsette det til imorgen... Største jenta mi er litt mamma jente om dagen og jeg kjenner at jeg ikke har så lyst å gå avgårde når hun kommer fra bhg, men heller være litt sammen med henne... Vi får se hva det bli til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melis: du har absolutt grunn til å være fornøyd når du nå har nådd målet ditt :) Jeg tror nok også at man kan slappe litt mer av, men det er viktig å holde fokus for å holde vekten også. Den fella har jeg gått i så mange ganger, dessverre. Det er godt du føler deg fin og at du unner deg en trang bukse :)

 

truten: gratla med ned 0,5 kg!

 

Ragnhild: God bedring!

 

snurpa: Lykke til på jobb - det går nok bra.

 

Jeg skal nå melde meg inn på Elixia og gleder meg til å begynne å trene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, er i grunnen greit å være støl, får god samvittighet ovenfor meg selv da ihvertfall :)

 

Jaka; spennende med Elixia, melde meg på inn på treningssenter er det lureste jeg har gjort :)

 

Melis; kos deg sammen med størstejenta di du, ta treningen imorg.

 

Snurpa; kan sikkert være litt godt med jobbing igjen også.

 

idag har jeg styra rundt i huset i hele dag. Har sydd ferdig voksitrekket jeg begynte på igår, vaska klær, bakt skoleboller (kun spist en), laget middag.. utrolig hvor mye man kan henge fingrene i hjemme altså, er skikkelig sliten faktsik, hehe.. Imorg blir det en liten gåtur på formiddagen, så blir det trening på ettermiddagen igjen.

 

Nå skal jeg kose meg på sofaen resten av kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Først:

 

Melis: Du er super! :(

 

Snurpa: Det er du også! :) Lykke til på jobb da! Jeg skal selv begynne 1 mars, og grugleder meg faktisk!

 

Ragnhild: God bedring! Ta det med ro og plei deg selv litt :)

 

Lillevenn: Sy voksi-trekk?! Så flink du er!

 

Truten: Gratulerer med nedgang!! Herlig at det går rett vei, du er jo snart i mål!?

 

Snop: Spa-helg hørtes bare såååååååå heeerlig ut!

 

Jaka: Å melde seg inn på elixia blir sikkert kjempebra. Selv blir jeg utrolig motivert av å være på treningssenter. Og de 300 grammene - sikker på de er borte på no time!

 

Og til dere alle: Nå må dere slutte å snakke om at dere skal bli gravide igjen!!

Jeg kan ikke hive meg på enda en runde med en gang, og jeg får jo såå lyst når dere snakker om det! hehe..:)

 

 

 

 

Jeg måtte bare inn hit og skrive litt, sitter her og er bare sååå sjokoladehungrig. Så tenkte jeg skulle prøve noe nytt: gå inn hit og skrive av meg søtsuget. Kanskje jeg står over da? Eller finner noen tips til noe jeg kan spise? Som ikke er full av kcal-tullinger *humre*

Og gruer meg til veiing i mårra...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både på jobb og kcal messig;)

 

Jeg haavnet på 1700 i dag. Helt greit det.. Men har ikke trimmet da. Ville prioritere å være hjemme.. Viktigere det akkurat nå. Men har vært i mye aktivitet og vil havne på ca 11tp denne uken allikevel.. Og det er ikke dårlig. Spent på vekta i morgen.. Tror jeg rekker å veie meg.. ellers tar jeg det på fredag da jeg har tid:D Får se..

 

Men har iallefall ikke vært noe dårlig i det siste- så håper det skal gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye flinkere til å være sunn når jeg er på jopbb.. HAr vært helt enormt vanskelig å være unna godisskapet.. Kose seg og amme:D he he... Det er nok veldig psykisk også.. Akkurat sånn var det når jeg ble gravid også- da hadde jeg så god grunn til å kose meg med masse godt.. Skulle tross alt legge på meg allikevel.. neste gang jeg blir gravid har jeg så lyst til å ha kontroll over maten og bare gå opp10-12 kilo.. Ettersom jeg får litt små barn så behøver jeg ikke noe mer enn det for å si det sånn;)

Også vil jeg absolutt fortsette med aktivitet også.. Det er jo sikkert det aller beste for kroppen også- antakelig for babyen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

OPP 1,2!!!!!!!!! Skjønner ingen ting jeg. Sååå dårlig har jeg da ikke gjort det denne uka. Føler meg skikkelig oppblåst også da. Dette var skikkelig nedtur etter forrige uke må jeg si. Hormonene har begynt å tulle skikkelig med meg også, sikkert skjedd noe etter fødselen, for nå kommer mensen etter bare 14 dager. Kan det ha noe å si tro? Men det går seg sikkert til etter hvert.

 

En ting er helt sikkert: Blir ikke noen fridag på lørdag, som jeg egentlig skal ha. Er såååååå sinna.

 

Men jeg gir ikke opp. Fortsetter i sinne, men med pågangsmot. Kiloene skal IKKE få overtaket på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)
Hola damer!

 

Litt stille fra meg denne uken. . Er fordi jeg ikke noterer alt nå' date=' og da er jeg mindre inne her. Men jeg leser og får med meg altt alstå! Men hvis det går noen dager, er det så mye å kommentere at jeg ikke rekker. Men altså: vekt 58,1. Ned 500 g fra forrige uke. Og fortsatt en drøy kg igjen til mål. Gjør et forsøk på å gå ned siste uten å notere alt. Fordi jeg er litt lei av det, og jeg vet jo hva jeg sal spise å ikke spise uansett. . Men ser iallefal ut til at det har gått greit denne uken!

 

Snurpa: Lykke til på jobb. Kan være godt å komme hjem med masse mammaunderskudd! Så du har overkudd til å bare være mamma altså. .

 

Melis:grattiss med ny bukse: ) Nå syns jeg det var godt å høre at du innimellom tenker på at du faktisk er i mål! Tenk, du har gått ned 15 kilo. FEMTEN kilo!! Er jo snart i mål sjøl, men sju kilo er ikke så kjempe mye uansett, og bare for helgekilo å regne i forhold til deg. . Du må gi deg selv litt fri altså. Fri til å ikke tenke på vekt hele tia. . kanskje du skulle prøve et par dager å ikke notere alt du spiser? Du vet jo omtrent hvor mye du skal spise? Mulig du gjør det altså, men jeg har inntrykk av at du er veldig streng. . selv om du jo som alle andre her inne også har noen utskeielser innimellom. .! iallefall er jeg glad for å høre at det nå begynner å gå opp for deg for en jobb du har gjort! Og at kroppen din tilogmed føles ganske fin. . ? ; )

 

Og til alle dere andre; tvi tvi med veing i morra![/quote']

 

Gratulere med nedgang. Nå er du snart i mål. Kjempebra! Stå på så forsvinner nok det siste kiloet snart. Kan være greit å forsøk å ikke notere. Det er jo det som er meningen til slutt. Flink er du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Skikkelig surt ja, skjønner deg så utrolig godt! ingenting er kjipere enn når man føler det har gått sånn passe greit, også går man opp skikkelig masse! Men som du sier, det må jo være hormonene og kroppen som kødder litt med deg. Er sikkert en del vann. Ikke mist motet!!!!!!!!!!!!!!! ! Det kommer til å gå bra, bare drikk masse vann og gå av deg sinnet ditt :P Vi er her for deg uansett :)

 

 

Vektrapport fra meg: 76,9

 

Jepp! Under 77! Helt sant, altså :D

Neste uken er det full pupp! (ikke melkefyllt pupp altså..) Målet er nå til neste gang 76,5-76,0. Jeg har fått blod på tann, og "mye vil ha mer". Så nå skal jeg videre ned!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...