Gå til innhold

Noen som veier ca.61 og skal ca ned til 49??+


Gjest detteskaljegklare1

Anbefalte innlegg

Gjest missrosa

hei!

bare heng deg på... koselig det!

Jeg har gått ned fra 84 kg, men har stått stille på 66,5 i evigheter, men nå ser det ut som det har løsnet litt, er mellom 64,5-65, målet er 50-55, er 155 cm og har en ganske muskuløs kropp - når jeg er godt trent.

jeg trener mellom 4-7 dager i uka. liker best de ukene med mest trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 597
  • Created
  • Siste svar
Gjest MarieSLu

Trivelig at du joiner Brutva. Stort sett bare jeg og missrosa som er aktive her nå, så her er det plass til flere :).

 

Jeg er 159,5 cm, veide 63 kg da jeg startet, og veier nå 60,9 kg.

Jeg er ikke stor i det hele tatt, men jeg har litt ekstra mage som jeg vil bli kvitt. Målet mitt er i første omgang å gå ned til 56, og kanskje noen kilo til hvis jeg får det til :). Men har vært litt vanskelig i det siste med bryllup, 50-årsdag og andre festligheter. Men fra imorgen av (mandag) er det fullt fokus. Starter morgendagen medd Body Pump :).

 

Hvor gamle er dere forresten? Jeg blir 22 på tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Jeg er 24 år!

 

Jeg har vært veldig flink den uken som er gått, håper bare det fortsetter!!

I morgen begynner jeg på skolen igjen... så da blir det faste rutiner med skole, mat og trening.

Jeg skal på corebar i morgen, det var jeg på i dag og.. 3,5 TP på en time. og det er jeg fornøyd med!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått en tur nå jeg, 1 time med veldig rask gange.

Målet for uken, er i hvertfall 3 dager med trening, også skal jeg passe på å komme inn i normale rutiner, og spise sunt igjen!

 

 

Jeg er 21 år forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

64 blank i dag.... så digg! Så fra forrige mandag har jeg gått fra 66,5 til 64. det er tydelig at mosjon og sunn mat hjelper. har jo ligget på samme vekta i uker og måneder... men nå har det løsnet litt

 

skal gå til/fra skolen i dag, det tar ca 40 min hver vei. så skal jeg på 45 min styrke i ettermiddag

 

hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært. Skikkelig gøy når du ser resultater av trening og sunt kosthold!

Jeg har vært 1 time på yoga nå i kveld, ble innspirert av deg missrosa, så jeg gikk både ned og hjem igjen, halvtime hver vei :) Så er litt stolt nå! Har faktisk vært veldig flint med kostholdet i dag også, godt å komme inn i gamle rutiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

det var koselig at du ble inspirert av meg!! så flink! jeg og tenker å ta en yogatime en dag, det er så deilig!!

gode rutiner er viktig!

 

gratulere meg overstått MarieSLu... det var på tirsdag var det ikke? var det en fin dag?

 

jeg gikk på skolen og har vært på trening, så dagen ble som planlagt! i morgen vet jeg ikke helt hvordan det blir med trening, men skal ut på shopping, så får jo gått litt da=) så får jeg se om jeg rekker en time på kvelden, litt mye som skjer i morgen!

 

Fra og med i dag skal jeg bare ha veiedag på onsdager har jeg bestemt meg for, da ser jeg mer uke for uke og hvilken nedgang det er, istedet for de små variasjonene som er dag til dag både ned og litt opp ettersom når på døgnet...

er fornøyd med at jeg har tenkt å gjøre det slik!

 

god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Hadde en kjempefin bursdag, men gode venner, god mat, kaker, godis og de kalorier som hører med :).

 

Beklager at jeg har vært lite aktiv her den siste uken, men har skjedd så mye. Bursdag og skolestart, og jeg og samboeren min har besøk av en kompis som bor hos oss noen dager. Også holder jeg på å tar dykkelappen. Skal ha mitt første dykk i morgen!! Så er kjempespent!! Dykkeinstruktøren sa at man bruker masse energi på å dykke en hel dag, så satser på mye forbrenning :).

 

Ellers er det godt å starte på skolen igjen, og komme inn i vanlige rutiner. Fra mandag av så skal jeg starte på ordentlig,og lage meg skikkelig plan over trening.

 

Jeg er veldig glad i å trene Body Pump som er utholdende styrketrening med vekter. Så jeg skal trene Body Pump en gang i uken (mandager), også skal jeg trene Body Balance en gang i uken som er blanding av yoga, pilates og thai chi, også skal jeg ha minst én utholdenhetstrening i uken, enten løping, sykling eller noe annet.

 

Det er altså min plan framover.

 

Hva er egentlig målene deres? Jeg startet på 63 kg og vil ned til 56. Eller kanskje jeg har spurt om det før...?

 

Ellers synes jeg dere er kjempeflinke!! Stolt av dere :). God motivasjon for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Så flott at du hadde en fin bursdag, og så spennenes med dykking!! Lykke til! Planen din ser bra ut!!

 

Jeg begynte og på mandag som var, men denne uken har vi bare hatt noen kurs, innføring i fronter o.l

Men på mandag er det full start!

 

Jeg har jo gått ned fra 84 -> 64, så jeg setter ny start nå, ettersom det er nytt skoleår.

 

MIN PLAN!

Nåværende vekt: 64

Ønsker å gå ned til 50-55, er 155 cm

 

Treningsenter:

1-2 rene styrke økter i uka (Elixia Power)

1-2 økter med kondisjon, balanse og styrke.

1 økt yoga/pilates e.l

1 økt boxing

 

For meg selv:

Løpe 1-2 ganger i uka

Gå på skolen mest mulig (40 min en vei)

 

Dette ser kanskje litt mye ut, men jeg tror det skal gå fint, har stort sett trent likt igjennom sommeren! Jeg er en svært trenings glad jente!!

 

Det er deilig med rutiner igjenn, det gjør underverker for meg i alle fall!

 

Nå har jeg ikke trent siden onsdag, eller jeg gikk fort ganske lenge i går, så fikk opp blodpumpa litt!

Men i dag har jeg ikke hatt tid, men i morgen er det på igjen med treningsklærne!

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med overstått bursdag! Godt å høre at du hadde en fin dag.

 

Jeg tenkte jeg skulle begynne for fulgt på mandag, denne uken som har vært nå har jeg brukt som oppvarming :)

 

Mitt håp er at jeg kommer meg på treningsenter to ganger i uken, også resten av treningen skal skje hjemme/ute i naturen.

 

Så min plan er da:

Nåværende vekt 60,2 kg

Mål mellom 50-55 kg

 

Treningsenter:

1 time body balance

1 time step og stram opp

 

Hjemme/ute:

2 x 60 min sykling

1 joggetur

¨

Så håper jeg vil klare dette da!

 

Familiebesøk i dag, så nå sitter jeg på sykkelen, tenkte jeg skulle sykle i en times tid :)

 

Ha en fin helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Brutva: Trener du på Friskhuset eller? Synes de timene du skrev høres ut som de timene de har der :). Jeg trener på Friskhuset i Bodø. Men er egentlig fra Trondheim da. :). Planene deres ser kjempebra ut!

 

Har dykket for første gang idag, og det var kjempegøy!!! Anbefales! Og god trening når man har så mye utstyr på seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

dette har vært en"svak" uke. 11,3 tp og ja, ikke helt fornøyd med treningen.

men i morgen skal jeg skjerpe meg, men jeg vet ikke hvor mye jeg egentlig får trent denne uken. mannen min har bursdag, skal ut på to middager, 1 konfirmasjon og en 1 års dag. høres ikke ut som om jeg får tid til annet enn å spise!! men, jeg skal ikke ha desserter eller så mye kake. basta bom!

 

hvordan har helgen deres vært?

 

er dere klar for ny uke med nye mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Dykking er kjempegøy. Nå er jeg den stolte eier av dykkelappen :). Veldig stolt. Så nå kan jeg og samboeren min dra på dykkeferier sammen :).

 

Synes ikke 11,3 tp er lite! Synes det er bra jeg! Flink er du! Sprek! Og noen ganger innimellom blir det mange festligheter på en gang. Da er det viktig å kunne kose seg, men å innta søtsaker i moderat mengde :). Men en i klassen min som har bachelor i ortomolekulær medisin (ernæring), sier at når man først spiser godteri så kan man spise masse, fordi det blir så mye sukker at kroppen ikke klarer å ta det opp som sukker. Eller noe sånt. Så det bruker jeg å tenke noen gangr for å ikke få så dårlig samvittighet :). Bra triks!

 

Jeg startet i dag. Skulle egentlig på Body Pump i morges, men hadde fri i dag, og har dykket hele helgen, så ville sove litt lengre i dag. Har nettopp vært og trent litt styrke. Imrogen skal jeg på mage/rygg-time. Så nå er jeg i gang for fullt.

Men si meg, skriver dere ned hva dere spiser hver dag? For jeg gjorde det i begynnelsen, men nå gidder jeg ikke mer, for jeg vet jeg ikke overstiger 1600 kcal (som jeg skal ha) uansett. Jeg spiser faktisk altfor lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt det litt travelt for tiden, så har ikke blitt tid til å være aktiv her inne.

 

Nei, jeg trener på Sprek og blid i Bergen, men det er vel mye likt på treningsplanene rundt om i Norge?

 

Før skrev jeg også ned alt jeg spiste, men det er sjelden jeg gjør nå, blir liksom ikke tid til det, også vet jeg sånn ca. hvor mye jeg får i meg, så da fungerer det!

 

Nå i kveld er det 1 time med body balance, skal gå opp og ned også, så det vil bli 1 time ekstra med trening :D

 

Helgen gikk egentlig ganske bra for meg, trente en god del og var veldig flink med maten! Men i går var det venninnekveld, så da ble det mye søtt, men får trene mye resten av uka, så skal det vel gå fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Er vel sikkert mye likt rundt omkring på treningssentrene ja :D.

 

I dag har jeg vært på blodbanken og tatt blodprøve så de skal sjekke om de kan bruke blodet mitt. Så blir jeg nok blodgiver etterhvert :). Men jeg har litt sprøyteskrekk og sånn, så derfor tør jeg ikek bruke armen min etter jeg har tatt blodprøve. Jeg er kjempepysete. Så derfor ble det ikke trening i dag. Hehe. Jeg og samboeren min skal ha litt kvalitetstid sammen ikveld, og da spørs det om det ikke blir litt godis. Men imorgen skal jeg først ha en halvtime spinning, en time Body Pump, også skal jeg gå på fjelltur etterpå :). Så det blir en kjempeaktiv dag. Men så skal jeg mest sannsynlig ut på kvelden med noen venner. Hehe. Sånn går det. Men det er ikke så ofte jeg er ute, så kan unne meg det synes jeg.

 

Synes vi kan lage sånn skjema som de har i en annen tråd, der vi rapporterer inn hver uke. Så skriver vi i det skjema for gamle vi er, hvor høye vi er, hvor mye vi veide da vi startet, hvos mye vi veier nå, hva som er målet og hvor mye vi har gått ned tilsammen. Er dere med på det eller?. Vi er jo bare tre stk elle rnoe som er aktiv i denne tråden så det skulle ikke være så vanskelig å få til. Tror det blir en motivasjonsfaktor :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Det er positivt å være blodgiver!! Jeg skulle egentlig vært det selv, men kan ikke pga noen medisiner jeg er nødt til å ta!

Jeg har vært på fridays i dag, prøvde å gjøre det sunnest mulig, så hadde grønn salat med rent kyllingbrys til forret, og en quesedilla med grønsaker og guacuomole. etter min utregning kom det på ca 700 kcal til sammen. så det får vel være godkjent!

 

Er med på slik oversikt, skal vi ha fast dag vi skriver det opp da eller? Jeg har begynt å veie meg kun onsdager, så det hadde passet for meg i alle fall....

 

Du kan jo trygt unne deg litt når du skal være så sprek i morgen!!

Det er også viktig med litt kvalitets tid med kjæresten... Slikt liker jeg, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Jeg har også begynt å veie meg på onsdager, så det passer veldig fint :D. Da rapporterer vi inn på onsdager og legger ut resulteter. Men hvem er det egentlig som er aktive her. Er det bare meg, missrosa og Brutva? Jeg kan sikkert være den som er ansvarlig for det skjemaet, så kan dere sende inn resultater hver onsdag på melding til meg her inne på vektklubben. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

supert! ja det er bare oss tre!

 

denne helga har vært helt forferdelig mat og treningsmessig. i går spiste jeg rundt 3000 kcal... og har ikke trent noe siden onsdag. i dag blir det også kaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppert, hadde vært fantastisk med sånt kjema, og onsdag passer perfekt for meg! :D Veldig bra initiativ!

 

Helgen har derimot ikke vært så super, har blitt snop og bare kosetid. Men har syklet en tur på 90 min nå, så blir det kaker i kveld. Sånn blir bare det av og til. Men til uken skal jeg være flink og trene mye og spise riktig !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Flott at dere er med på det :D. Hvis dere bare kan skrive til meg hvor gamle dere er, hvor høye dere er, hvor mye dere veide i utgangspunktet, og hvor mye dere veier nå, så kan jeg forsøke å lage sånn skjema. Og hver onsdag sender dere inn den nye vekten.

 

Det er lov til å skjeie ut litt innimellom :). I helgen har jeg vært ute en tur og drukket en del øl. Og det er masse kalorier det!! Og jeg har et veldig søtsug for tiden. Men har klart å la være å spise så mye godteri. I dag skulle jeg på Body Balance, men da jeg skulle dra oppdaget jeg at sykkellåsnøklene ikke var her. Da hadde samboeren min tatt de med seg på jobb. Og det var ikke god nok tid til å gå dit. Så da tok jeg fram en sånn treningsvideo jeg har fått gjennom iForm, og hadde litt lett styrketrening hjemme. Imrogen skal jeg på Body Pump kl 0930, så egentlig greit at det ble litt rolig idag da. Også har jeg bestemt meg for å begynne å spille volleyball på studentlaget her i Bodø :). Synes volleyball er veldig gøy! Så er veldig spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

det er jo veldig bra med litt organisert trening da, marieslu! og volleyball er morsomt!! jeg elsket å spille det på skolen!!

 

jeg må snart gå på trening, så sender inn tall og slikt senere i dag!

 

Ha en fin dag dere to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på Body Pump, også var jeg i svømmehallen senere med han jeg er BPA for og svømte litt. I dag har jeg vørt på Body Balance :). Så dette tror jeg blir en bra uke med tanke på trening! :).

 

Har noen av dere prøvd BioDrain forresten? Det er sånn rensekur. Hører anbefalinger om at man bør ta en slik rensekur to ganger i året (etter jul og etter sommer). Jeg tok en etter jul som heter Kuren, men føler ikke den funket noe særlig. Forventer ikke å gå ned i vekt, men burde hvertfall gå oftere på do når jeg går på en sånn kur hvertfall, og det gjorde jeg ikke med den. BioDrain er litt dyrere, men har lest veldig mye bra om den. Folk har tilogmed gått ned i vekt av den :). Men det er vel mest vann da tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...