Gå til innhold

Uke 9 Motivasjonsrapportmødrene


Gjest Leverpostei:)

Anbefalte innlegg

Gjest Leverpostei:)

Uke8

 

--------------------------------------------------------------------------------

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke:74,2 denne uke:75,3 -10,7kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:78,1 denne uke:78,1 -8,8kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 55 denne uke:55,6 -15,4kilo

- Scorpiogi: Startvekt 85. ned ca 20 kilo. 1.63. forrige uke:76,3 denne uke:75,3-9,7kilo

- Leverpostei: Startvekt 86,1. ned ca 15-20 kilo. 1.68. forrige uke:75,5 denne uke:75,4 -10,7kilo

- Glajenta79: Startvekt 70. ned ca 10-15kilo. 1.69. forrige uke:59,4 denne uke:58,6 -11,4kilo

- Truten: Startvekt 65. ned ca 7-10 kilo. 1.60. forrige uke:58,3 denne uke: -6,7kilo

- Lillevenn: Startvekt 82. ned ca 10-15 kilo. 1.63. forrige uke:79,3 denne uke:79,8 -2,2kilo

- Jaka: Startvekt 75,2. ned ca 13 kilo. 1.67. forrige uke:67,2 denne uke:65,9-9,3 kilo

- Snop: Startvekt 77. ned ca 7 kilo. 1.72. forrige uke:73,9 denne uke: -3,1kilo

- Lineamor: Startvekt 80,6. ned 8-10 kilo. 1.75. forrige uke:77,9 denne uke: -2,7kilo

- Stavangerjente24: start:80. ned ca 15 kilo. 1.80. forrige uke:77,5 denne uke:76,9 -3,1kilo

 

Ny uke.. Nye muligheter Lykke til!

 

Antall kilo tilsammen: 93,8kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar
Gjest Leverpostei:)

Helgene går ikke bra for meg, skjønner ikke hvorfor. Viljestyrke kom å treng deg på:) Litt bedre denne helga enn tidliger, så håper jeg klarer å snu snart.

 

Igår var vi ute og lagde megstor hule til gutta. Jeg og mannen gravde og gravde. Så det ble 1 tp det også. Storkosa oss ute hele dagen. Herlig med slikt vær:)

 

Har fått til ei treningsøkt idag også. Ble 3 tp fornøyd.

 

JENTER: 92,1 kg er borte fra oss alle sammen. Det er mye, en voksen mann, tenk dere det. Vi er flinke vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie32

Hei

Ja disse helgene er ikke bra for oss....men gjort er gjort og spist er spist. Nå må vi tenke ny uke og blanke ark. Det er hele 4 dager igjen til veiing:-)

Har dårlig samvittighet for de bollene igår, men da jeg satt å spiste dem så tenkte jeg at sikkert 80-90 % av norges befolkning gjør akuratt det samme i dette øyeblikk:-)

 

Solen skinner og motivasjonen er på topp!!

 

Ha en fantastisk dag videre, vi går mot VÅR:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med helgnene her også:-) Men som du leverpostei, har det gått bedre denne helgen.

Satser på å ha fire gode dager frem mot veiing.

Blir desverre lite trim denne uken, men jeg skal uanett være flink med maten.

 

God uke alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ingen superhelg her.. Snarere tvert om, men det var planlagt utskeielse lørdag.

 

Flott at du lager tråd Leverpostei, riktig info på meg blir 79,3 ned 2,7 kg.

 

Idag har jeg vært på barseltreff, ble en baguett med ost og skinke og et halv skolebrød.. Mager mat på planen resten av dagen, så egentlig greit. Skal på trening snart også, der sanker jeg vel inn nesten 4 tp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverp: Så fint at du har startet tråden igjen..

Det eneste du da må gjøre er å føre alle denne ukes vekt på forrige uke vekt.. ettersom vi nå er en ny uke;)

 

Også føre på etterhvert som folk rapporterer..

 

Deilig å ikke ha ansvaret en uke.. takk og takk..

 

Ellers går mandagen rimelig greit.. Har bare klart å gått i 20 minutter.. Men fikk så hold at jeg ikke orket å gå mer.. Så da er det vel ingen vits å presse videre..

 

Ellers er det step på onsdag.. Det er vel det jeg får til før helgen tror jeg. Kanskje en gå tur på torsdag da.. Håper det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Da skal det være gjort Snurpa. Ellers får dere alle si fra vist noe blir galt:)

 

Gikk på en smell idag også jeg. Sjokolade og potetgull. Farlig å ha i skapet. Fy,fy. Full skjerpings til torsdag nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært flink med tråden, leverpostei!

 

Helgen har gått så der for min del. Jeg har ikke veid eller målt noen som helst ting og spist litt snop og en halv bolle med masse krem og syltetøy. Egentlig har jeg vært relativt fornøyd med helgen med hensyn til at jeg har vært på hyttetur. Jeg håper i hvert fall og tror også at jeg har gått ned når jeg skal på vekta i morgen. :)

 

Jeg fortsetter i alle fall fordi jeg er motivert av at mange av klærne mine nå er for store! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Idag er jeg heeelt pumpa etter trening, ga alt for å si det sånn.. Det beste er at instruktøren min, (som jeg kjenner godt forsovidt) sa at hun ser resultater på kroppen min! Oh yes! Får bare trøste meg med at muskler veier mer enn fett inntil videre..

 

Dagen idag (eller det blir jo imorg da) er den første dagen i resten av ditt liv Leverpostei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Hva skal vi gjøre med disse helgene da? Jeg mister helt motivasjonen når det blir sånn hver helg jeg... Det ødelegger jo hele ukas innsats. Er så lei av meg selv nå! Gikk helt på trynet denne helga og. Noen ganger eier jeg ikke begrensning altså! Som regel pleier jeg klare å stramme inn søndag/mandag, men jeg sliter nå... Og i dag måtte jeg bare snikveie....og det var helt pyton!!

 

Har besøk av et tantebarn da, ei på 15 år. Det kan jo ha litt å si...iallefall bruker jeg henne som unnskyldning for å spise! :) Jeg vil jo at hun skal kose seg... Men det er så å si umulig å gi henne masse godt uten å trøkke i meg selv. Grrrr.... Får ikke trent noe særlig heller... Vi er ute på shopping/ bytur hele dagene, så da er det vanskelig å holde seg til sunn mat og!

Hun kom lørdag og blir til torsdag, så jeg får bare prøve å være litt flinkere de siste dagene nå, å så stramme til når hun drar! Jeg har så lyst å klare dette! Men blir så oppgitt at jeg nesten får lyst til å gi opp! Skal ikke det! Men akkurat nå kan jeg jammen bare ta å hoppe i havet!! :)

 

(Sorry at jeg er så negativ....men måtte bare spy ut litt! Og jeg koser meg besøk altså, men den maten ødelegger mye!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ragnhild,

 

Jeg forstår fortvilelsen og at det er vanskelig. Du får prøve å se på de små seierne dine når du har henne på besøk. F.eks. "Jeg klarte å spise kun et lite kakestykke i dag, og ikke de 3 jeg egentlig hadde lyst på". Det går fint an å sette seg slike små mål for å klare og gjøre vektoppgang lik 0 eller minimal i alle fall. Hvis du klarer å nå slike små mål, så blir det litt lettere og motivere seg fremover også.

 

PS! Helgen ødelegger ikke hele ukas innsats fordi du har jo klart noe i løpet av uka, tross alt. Hadde man kjørt "helgeprogrammet" hele uka, så hadde man jo lagt på seg masse igjen.

 

Jeg krysser fingrene for deg at du klarer de små målene for resten av uka og at du er i full gang igjen når du har hverdagen din tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg på GR-kurs igjen med spinning. Dette er nest-siste kursdagen. Jeg håper jeg har tatt av bort-i-mot 1 kg denne uka, men det vil jo vise seg i kveld. Jeg målte meg i morges og jeg var fornøyd med at midjemålet har gått inn 1,5 cm denne uka :) Lår og rumpe krymper også inn og det er herlig å kjenne at kroppen begynner å se ut som jeg ønsker. Ikke det at den er noen perfekt modellkropp, jeg har store fettvalker på magen, men det betyr mindre så lenge jeg ser mye bedre ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Ragnhild: Jeg sliter med det samme som deg når det gjelder helgene. Og vi er flere her inne. Mulig vi tar litt lett på helgene siden vi er flere her inne som sliter i helgene, at det på en måte blir greit. Skjønner dere hva jeg mener? Jeg dra det ut over ukene også jeg da, så jeg er skikkelig ille.

 

Jeg tror vi alle må bli strengere med oss selv og ikke ta helt av i helgene. Kanskje vi skal ha en liten konkurranse og se hvem som klarer seg best neste helg? Hadde vi kommet gjennom en helg, så kanskje de neste også går bedre.

 

Samtidig er det viktig å kose seg litt og en kosedag er greit, men ikke 3. Nei ikke vet jeg, men noe må vi gjøre med disse helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jeg vet ikke helt hvordan vi skal få bukt med disse helgene.. Men jeg legger inn litt kos fredag og lørdag. Når jeg vet at det er kun det jeg skal kose meg med, men alikevel kose meg er det lettere. Fredag er det stort sett et glass rødvin, lørdag en sjokolade. Hvis man vet at man kan kose seg så er det kanskje lettere å ikke ryke på en smell? Jeg er ihvertfall sånn at hvis jeg vet at jeg ikke kan ta noe sprekker jeg lettere, da blir det som regel uhemmet propping i munnen..

 

Idag målte jeg midjemål, 73 cm :) Det er 7 cm minus på midjen siden start det! Har bare målt midjemål, men har sikkert blitt litt mindre ellers også. Fikk på meg en bukse i helgen som har vært for liten lenge.

 

Idag skal jeg på spinning for første gang, (på tide etter 3 år som medlem), en venninne som tenket på å melde seg inn, hun ville prøve spinning så da er det jo greit. Hvis hun melder seg inn får jeg halv pris på en mnd med trening også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Helgene er tilbakevendende tema for de fleste. Det med å kose seg er vanskelig når en føler en ikke helt får lov. Og jeg er enig, vi er nok sikkert ikke strenge nok når det gjelder.

Min helg, var forøvrig den beste få kjempelenge, kanskje den beste siden jeg begynte på kurs, i fjor februar. Det som funket godt, var å planlegge, planlegge planlegge. Og så var jeg innom her i dagboken min og oppsummerte hver dag.

Planen min er å overdrive opplegget hver helg, til jeg får trent inn noen nye vaner og holdninger til mat! Jeg planla også å overskridew "matbudsjettet" med noen hundre kcal, så endte på 2294 og følte jeg hadde kost meg nok :) Vanligvis i helgene er jeg oppe i 2800-3500. Så en forbedring. Ellers var det normalt inntak. Jeg håper på like stort hell i helgen som kommer er veldig spent!

Men prøv å gå inn hit og oppsummer litt innimellom, kanskje en trenger litt påminnelser?

Det er så utrolig kjipt når det går skeis, en tenker at hele uka er ødelagt! Men i grunnen er det jo bare akkurat der og da det er et dårlig valg? En kan snu om på flisa når som helst.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare dere som sliter med helgene.. JEG OGSÅ.. Uff. det er så gusomt. OG jeg tillater meg egentlig ikke å gjøre det heller.. MEn planlegger litt kos og kjøper inn for at vi får besøk også.. JEg bestemmer meg for å ta to-tre biter sjokolade og ender meg å pise masse og resten av bollen.. Eller som i helgen spiste resten av kaka.. Nesten en halv en:( :) Snufs.. Blir så gørr lei meg selv..

 

Men i dag startet jeg ett nytt og bedre liv, der jeg skal ha nøye kontroll av kosemerker.. Sparer 50kcal hver dag for så å bruke de på hva jeg vil til helgen som kommer... Så jeg er helt med på helge konkurransen.. For den skal jeg vinne.. he he..

 

Klarer vi å møte en helt, to helger uten å ta helt av blr det sikkert lettere.. man må bare trene viljen sin, lage kontrakter med seg selv med hva man skal gjøre og holde seg til den.. Belønne seg selv når mandagen eller søndagen kommer og man har gjort en bra innsats..

 

Nå vil jeg ned til målet mitt.. Uten så mange nedturer og vektoppganger imellom..

HVis jeg går ned 0,5 kilo i uken nå framover vil jeg ffaktisk kunne nå målet innen slutten av april.. Er ikke lenge til det. OG s¨å deilig.. Da kan jeg endelig øke mengden og stabilisere.. Da kan man tilslutt kose seg litt mer i helgene uten at det har så stort utslag også.. MEn skal ikke være så blåøyd og tro at det er greit å spise masse altså..

MEn om man ikke økedr maten i uka men heller kosen på lørdag skal man jo i teorien kunne holde vekten????

Bare det å holde det til lørdag da..

 

Nei nå er det tv resten av kvelden.

 

Lykke til damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Leverpostei:

Jeg er helt med på konkuranse! Kjempebra forslag!!:)

Jeg må absolutt begynne å bli litt strengere med meg selv, og ikke så lett godta de store utskeielsene! Jeg tror kanskje det er noe sånn som skal til for at jeg skal klare å skjerpe meg i helgene! Jeg har uansett tenkt å begynne å gå inn på sidene her hver dag - i helgene også - sånn at det kanskje blir litt vanskeligere å skeie ut!

Nytt mål blir å gå inn hit hver kveld å si hvor mange kcal jeg har endt på!

Denne uka går ikke noe bra, men det skal bli bedre fremover! Det SKAL det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super innstilling, Ragnhild!

 

Jeg har denne uken gått ned 1,3 kg og gjett om jeg er superfornøyd! :) Vekten viser nå 65,9 kg. I morgen reiser vi på hytta og da er det utfordring, synes jeg, å holde seg unna fristelsene. Jeg skal klare det - vil det :)

 

Lykke til med helgekonkurransen - jeg blir med neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Gratulerer med nedgang, Jaka! Superbra!! :)

 

Super innstilling' date=' Ragnhild!

 

Jeg har denne uken gått ned 1,3 kg og gjett om jeg er superfornøyd! :) Vekten viser nå 65,9 kg. I morgen reiser vi på hytta og da er det utfordring, synes jeg, å holde seg unna fristelsene. Jeg skal klare det - vil det :)

 

Lykke til med helgekonkurransen - jeg blir med neste uke.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff - jeg ble litt lei meg nå. Jeg har lest at man bør ha et livvidde/hoftevidde mål på under 0,8 som kvinne. Siden jeg har diabetes og derfor har høyere blodsukker enn friske, så er jeg spesielt i faresonen. Jeg må nok mye mer ned i vekt enn jeg først hadde tenkt meg :) Jeg har relativt smale hofter og brede skuldrer og har store midjemål. Jeg føler jo at jeg slanker hoftene like mye som midjen når jeg går ned i vekt og da må jeg jo ganske mye mer ned i vekt for å ikke klare å gå ned mer rundt hoftene. Uff og uff - det kommer jo alltid noen nedturer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen jaka. du kan jo ikke ha mye igjen til 80cm rundt midjen.. Jeg tror jeg ligger på rundt 88cm jeg.. For mye.. men men.. det går seg vel til..

 

jeg er Super fornøyd m dagen i går.. lå på 1550kcal ca.. da er det 50kcal igjen til helgen;)

Skal holde meg på samme inntak idag også.. i tilegg til at jeg skal på steo med styrketrening i kveld.. det blir deilig.

 

Kvelden på sofaen var vanskelig.. Jeg var sugen på masse.. Begynte til og med å lese oppskrifter og det er ikke bra for meg.. For da lager jeg meg altmulig godt.. Så måtte bar legge det fra meg og tok meg en stor kopp med mango te.. Det hjalp veldig og fylte magen.. Er bare sånne ting jeg må gjøre altså.. Alt som skjer etter kl 19.00 er det som er det vanskelige for meg.. Da suget kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Gratulere med nedgang Jaka. 1,3 er kjempebra:) Se på det positivet. Du har snart gått ned 10 kg og det er kjempebra. Greier du å holde deg på 80cm rundt midja, så vil ikke jeg tenke så mye på den andre utregningen, som går på forholdet mellom hofte og midje. WHO mener jeg har en standard på 80 cm rundt midja for å minske risikoen betraktelig og den følger jeg. 88cm minsker også risikoen i følge WHO(rett meg derom jeg tar feil) Og greier jeg 88 er jeg storfornøyd.

 

Snurpa: Kjempebra med 1550kcal er kjempebra. Greit å sette av kosemerker, det skal jeg også begynne med.

 

Hos meg har det gått til h...... denne uka. Huff, huff, her blir det oppgang...igjen. Kjenner jeg begyner å bli lei av å gå opp og ned og ikke komme videre. Har så og si stått stille etter jul.

 

Satser på at jeg klarer helga, og da er jeg tilbake i gamet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurpa - da ligger jeg på omtrent det samme som deg i midjemål - jeg er på 88,5 cm. Jeg har gått ned 8,5 cm på mine snaut 10 kg. Hvis midjemålet skal ned til 80 cm, så må jeg kanskje ned ytterligere 10 kg? Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg ned så mye, men jeg må tenke litt på dette. Flott at du hadde en fin dag i går! Jeg vet jo at det er viktig å være fornøyd med alt man gjør bra :) Jeg skal nok komme tilbake dit jeg også.

 

Krysser fingrene for deg, leverpostei! Du skal klare å komme igjennom helgen uten utskeielser. Takk for oppmuntrende ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Vi er jo alle så forskjellige, så kan jo ikke være slik at alle skal ha 80 cm midje.. Midjen her er jo 73 cm. Alikevel har jeg jo en lang vei igjen.. Jeg er litt motstander av BMI jeg da, tar ikke høyde for muskelmasse etc, men ifølge den er jeg jo fremdeles overvektig når jeg har nådd målet mitt.

 

Leverpostei; men du hadde super nedgang da! Flotters! Jeg har en ordentlig dårlig følelse for veiedag imorg, har ikke spist noe søtt hittil i uken og har snart 7 tp. Får besøk idag og skal en tur til sverige imorg, så blir trening igjen fredag og søndag.

 

Veit rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for og bli kvitt kg jeg altså..

 

Og forresten; krom kan være effektiv mot søtsug for dere som ikke har prøvd det, jeg syntes ikke jeg hadde effekt av det forrige gang jeg tok det, men nå syntes jeg det hjelper. OBS!! Kan ikke tas av de som ammer enda..

 

Snurpa; har det som deg om kvelden.. Helt vilt det suget jeg har etter å putte noe i munnen. Ikke hjelper det at sambo stapper innpå brødskiver osv.. Jeg koste meg med en pære igår når han hadde matorgie, hehe.. Ellers har jeg kjøpt meg litt tyggis og sukkerfrie pastiller, det hjelper litt ihvertfall.

 

Idag er sambo ute på middag med jobben, så da skal jeg lage meg scampisalat. Namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...