Gå til innhold

Uke 9 Motivasjonsrapportmødrene


Gjest Leverpostei:)

Anbefalte innlegg

Idag har det vært en super dag og denne helgen har ihvertfall startet bra:) Viljestyrken har utrolig nok gjort et inntog i denne kroppen og alt som heter godte sug er for øyeblikket helt fraværende. Det er første gang på lenge! Imorgen blir det muligens litt planlagt kos, men har ikke tenkt så mye på det enda. Om det blir noe skal det ihvertfall være i begrensede former og iberegnet i kcal inntaket.

 

Spent på å høre hvordan det går med dere andre!!;)

 

God og sunn helg til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar
Gjest Leverpostei:)

Her har det ikke gått så bra. Bollemonstret kom og tok meg, også ble det pizza til kvelds:( Ligger nok på sisteplass i konkuransen nå;) Så litt omdirigering av planene i morgen. IKKE NOE GODT!!.

 

Så fint det går bra Melis. Herlig følese når alt går som det skal og gottesuge er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Her har helgen startet bra, var på en utrolig bra steptime istad! Litt over 600 kcal forbrent ;) Droppa vinen ikveld, så blir tre ruter med melkesjokolade til kos, mulig det blir vin imorg, får se hva slags mat det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det ikke gått så bra. Bollemonstret kom og tok meg' date=' også ble det pizza til kvelds:( Ligger nok på sisteplass i konkuransen nå;) Så litt omdirigering av planene i morgen. IKKE NOE GODT!!.

 

Så fint det går bra Melis. Herlig følese når alt går som det skal og gottesuge er borte.[/quote']

 

Ikke lett å stå imot nybakte boller. Om det er noen trøst hadde nok monsteret tatt meg og om det var i mitt kjøkken de var bakt... Det er fortsatt 2 av 3 dager igjen i helgen. Det betyr at du fortsatt kan klare deg finfint;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Helgen min har også startet bra!

Var på spinning og hadde god tid så jeg rakk litt oppvarming og 15 min styrketrening først. Ble en god økt! :)

 

Jeg ender på 2070 kcal i dag, så det kunne vært bedre. Det ble et par ekstra knekkebrød som jeg ikke regna inn...var så sulten etter trening!

Jeg ble innspirert av dere, så her har vi kosa oss med gulrøtter, kålrot og dipp. Kjempe godt! :)

 

Er spent på dagen i morgen...tror det blir vanskelig å unngå kcal når det blir endel drikking. Men jeg skal drikke hvitvin i stedet for øl for en gangs skyld, hjelper jo litt....

Jeg har booka meg på spinning klokka 10, så dagen starter bra iallefall! ;)

I'll be back på søndag! Lykke til jenter!

(Supergod ide denne konkuransen foresten, det motiverer!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

..og helgen er i gang!

 

Det har nå gått sån passe. Har klart å regne meg fram til antall kcal, ender opp på 2150 kcal.

 

Har ikke spist godteri da! :)

 

Har vært en hektisk dag, vært i byen hele dagen og ikke mye tid til planlegging. Men det gikk greit. Det meste av kcal gikk med på middagen, helstekt kylling!! NAM! Var dritgodt da, helstekt kylling som jeg fylte med lime og løk, og under skinnet hadde jeg grovhakket fersk basilikum, tørket rosmarin, hvitløk og olje. Som tilbehør skjærte jeg opp avokado, squash, paprika, sjampinjong og hvitløk/+løk. Dette la jeg i stekeovnen med stekesjyen til kyllingen. Den saften som ble av det hele brukte jeg i sausen, kremet kyllingsaus med sennep og stekesjy i.

Det ble nå en del kcal, men selv om jeg har lyst på sjokkis har jeg ikke spist det :)

Men har drukket et glass rosèvin da ;)

I morgen blir det kanskje hytta.. har kjøpt krydret svinefilet til da. det blir bra, vøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Ragnhild, denne konkurransen var en kjempegod ide!!;)

Søsteren din gifter seg bare en gang så om det blir litt ekstra i utdrikningsslaget hennes så får jo det være greit. Det går jo ann å begrense seg litt med snacks og sånne ting om det dukker opp i løpet av dagen;) Og spinning først, det er jo supert! Kos deg masse idag, det blir sikkert kjempegøy!!:)

 

Scorpiogi: den kyllingen hørtes nydelig ut! Synes ikke 2150 kcal er så verst jeg. Og bra gjort og holde seg unna sjokoladen:)

 

Skal på trening etterpå, det blir bra! Satser på at denne dagen blir en like god dag som igår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Syntes dette går flott jeg damer!

 

Ble spurt om å bli med på trening idag også, men jeg må la knærne mine hvile litt. (plutselig fått vondt i de) Skal på trening imorg så ender på nesten 13 tp den uka her ;) Nå er jeg inne i en periode hvor jeg godt kunne trent hver dag, det er deilig å ha det sånn altså!

 

Scorpiogi; mmm, den kyllingen hørtes god ut ja.. Har egentlig hatt lyst til å prøve meg på helstekt kylling..

 

Ragnhild; kos deg på utdrikkningslag, blir sikkert kjempegøy! Man sparer mange kcal på å velge en hvitvin (en tørr vel og merke) enn øl.

 

Skal ut å gå en tur idag da tror jeg, bare ned til butikken da.. Men blir en liten tur ut ihvertfall. Er deilig vær her idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fortsatt veldig bra! Har ikke kjøpt inn noe godt til ikveld, men mannen har kjøpt potetgull :eek: Mulig jeg smaker litt... Men det er det rom for i kcal budsjettet:) Idag har jeg sanket 4,7 tp med trening + gå til og fra. Er kjempefornøyd med det!!;)

 

Og dere andre, hvordan går det?

 

Fortsatt god kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Her går det og greit. Fremdeles ingen sjokolade spist! :)

Har gått en time på ski i dag, ca. Det ga 2,4 tp.

Og så langt er det spist for 1931 kcal..og mulig jeg bare stopper der! Helt rart å være så flink på en lørdag. Men jeg sovner vel snart så er kanskje like greit ;)

 

Fikk meg et glass vin da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Kyllingen hørtes utrolig god ut! Kanskje jeg skal prøve meg på noe sånt en dag!

Og grattis med en godt gjennomført lørdag! :)

 

..og helgen er i gang!

 

Det har nå gått sån passe. Har klart å regne meg fram til antall kcal' date=' ender opp på 2150 kcal.

 

Har ikke spist godteri da! :)

 

Har vært en hektisk dag, vært i byen hele dagen og ikke mye tid til planlegging. Men det gikk greit. Det meste av kcal gikk med på middagen, helstekt kylling!! NAM! Var dritgodt da, helstekt kylling som jeg fylte med lime og løk, og under skinnet hadde jeg grovhakket fersk basilikum, tørket rosmarin, hvitløk og olje. Som tilbehør skjærte jeg opp avokado, squash, paprika, sjampinjong og hvitløk/+løk. Dette la jeg i stekeovnen med stekesjyen til kyllingen. Den saften som ble av det hele brukte jeg i sausen, kremet kyllingsaus med sennep og stekesjy i.

Det ble nå en del kcal, men selv om jeg har lyst på sjokkis har jeg ikke spist det :)

Men har drukket et glass rosèvin da ;)

I morgen blir det kanskje hytta.. har kjøpt krydret svinefilet til da. det blir bra, vøtt![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

13 tp er kjempe bra det! Bra jobba! ;)

 

Syntes dette går flott jeg damer!

 

Ble spurt om å bli med på trening idag også' date=' men jeg må la knærne mine hvile litt. (plutselig fått vondt i de) Skal på trening imorg så ender på nesten 13 tp den uka her :) Nå er jeg inne i en periode hvor jeg godt kunne trent hver dag, det er deilig å ha det sånn altså!

 

Scorpiogi; mmm, den kyllingen hørtes god ut ja.. Har egentlig hatt lyst til å prøve meg på helstekt kylling..

 

Ragnhild; kos deg på utdrikkningslag, blir sikkert kjempegøy! Man sparer mange kcal på å velge en hvitvin (en tørr vel og merke) enn øl.

 

Skal ut å gå en tur idag da tror jeg, bare ned til butikken da.. Men blir en liten tur ut ihvertfall. Er deilig vær her idag![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Du er så flink så flink, Melis! :) Synes det er så bra at du fortsatt er her inne! Det har jeg også lyst til hvis jeg noen gang når målet mitt...hehe...

Håper du unna deg litt chips foresten! ;)

 

Her går det fortsatt veldig bra! Har ikke kjøpt inn noe godt til ikveld' date=' men mannen har kjøpt potetgull :eek: Mulig jeg smaker litt... Men det er det rom for i kcal budsjettet Idag har jeg sanket 4,7 tp med trening + gå til og fra. Er kjempefornøyd med det!!

 

Og dere andre, hvordan går det?

 

Fortsatt god kveld:)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Leverpostei: Bra jobba på en lørdag! ;)

Så herlig å komme seg ut på ski! Jeg har ikke ski en gang...men jeg og mannen har tenkt oss på hytta dems i påsken, så da må jeg enten kjøpe eller låne meg noen. Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg er kjempe fornøyd med gårsdagen! Vi spiste lunsj ute på åpent bakeri. Jeg spiste et grovt rundstykke med en vanlig kaffe, og takke nei til skillingsbollen etterpå. Middagen laga vi hjemme hos forlover. Det ble kylling med båtpoteter og salat, og jeg klarte å spise forsiktig. Hadde 4 glass vin og litt godteri. Endte på 2400 kcal og er kjempe fornøyd med det!

I tillegg fikk jeg minst 5 trimpoeng fordi jeg kom meg på spinning pluss at det ble mye gåing hele dagen.

Tok en snikveiing i dag, og det er nedgang siden torsdag! Når skjedde det sist en helg?? Tror jeg ikke har skjedd før...hehe...

Sier det igjen - den konkuransen var bare helt super for min del! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Flink du har vært Ragnhild ;)

 

Her ble det en litt spesiell helg for min del.. Fikk vite igår at en jente født samme dag på samme sykehus som min tulle er død av hjernehinnebetennelse. De bor i nabokommunen. Satt en støkk i meg for å si det sånn. Sendte kondolanse til moren og snakket litt med henne. Så var ikke i humør for mat igår i det hele tatt, men ble litt pizza og et glass vin. Kjenner dette påvirker meg veeeldig..

 

Men, skal på trening kl tolv. Komme seg ut å tenke litt på noe annet er nok greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Skjønner godt du blir påvirket av det! Så fryktelig!

 

Flink du har vært Ragnhild ;)

 

Her ble det en litt spesiell helg for min del.. Fikk vite igår at en jente født samme dag på samme sykehus som min tulle er død av hjernehinnebetennelse. De bor i nabokommunen. Satt en støkk i meg for å si det sånn. Sendte kondolanse til moren og snakket litt med henne. Så var ikke i humør for mat igår i det hele tatt' date=' men ble litt pizza og et glass vin. Kjenner dette påvirker meg veeeldig..

 

Men, skal på trening kl tolv. Komme seg ut å tenke litt på noe annet er nok greit.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Lillevenn, skjønner at dette går inn på deg. Det er en mors verste mareritt. Kan ikke forestille meg hvordan det er for den stakkars familien... Det er helt sikkert lurt å komme seg på trening for å få tankene over på noe annet for en stund. God klem til deg!

 

Ellers må jeg si jeg er imponert over dere alle sammen, en helgekonkurranse er tydelig tingen for å få bukt med noe vi alle har slitt endel med!

 

Ragnhild: du klarte deg jo fantastisk bra i utdrikningslag! Og takk for skryt:) Jeg hadde ikke klart meg så bra om det ikke hadde vært for dere her inne;)

 

Leverpostei og Scorpiogi: jeg misunner dere skiturene deres. Tror jeg må ha meg et par ski til neste år:)

 

Spiste litt potetgull igår, for ca 150 kcal, synes det var helt greit. Var så sliten og trøtt igår at matlysten var litt fraværende så jeg kom ikke opp i mer enn rundt 1500 igår. Idag er det litt bedre så da kommer jeg nok opp i normalen igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevenn: Uff sånnt er så trist altså.. Og min største skrekk. ;)

HAr ei i nærheten her som mistet babyen sin i krybbedød for ikke lenge siden.. HElt grusomt. Stakkars folk..

 

Det ser ut til at det har gått supert hele helgen for alle.. Denne konkurrasnen var helt super.. Så det er veldig bra.. FLINKE jenter er vi:D

 

Jeg har hatt en strålende helg.. Helt utrolig fornøyd.. HAr vel ikke hatt en så bra helg siden jeg startet opp inne på tråden her tror jeg.. (som plutselig nærmer seg ett år straks;))

 

PÅ fredag endte jeg på 1641kcal (tross for at jeg var på fest og spiste litt potetgull-ikke alkohol da)

På lørdag endte jeg på 1624kcal (med noen få sjokoladebiter)

I dag søndag endte jeg på 1580 (OG i dag har jeg kost meg med litt sjokoladekake)

 

Så hver dag har jeg kost meg litt, bare litt og det har holdt.. I tilegg til at jeg kke har sprengt kcal grensene.. Snarere tvert om..

 

GUD så deilig.. Hver eneste søndag jeg kan huske så har jeg hatt en utrolig sur og dårlig følelse pga all frotsingen.. Man føler seg dum, mislykket, ekkel, lite verdt og alt.. MEn etter en slik helg føler man seg helt topp.. Føler man tar kontroll over maten og ikke omvendt.. Det er det som blir det viktige for oss, at vi klarer det. VI skal klare å bestemme dette.. Vil vi kose oss- ja så gjør vi det fordi vi bestemmer det og ikke fordi vi ikke klarer motstå og bryter alle regler.. Takk gud for kosemerker.. hi hi..

Nei nå blir det vel mye skryting her..

 

MEN jeg er bare så stolt.. he he..

 

Antall TP iløpet av helgen er: 4,3.

 

Akurat som om alt ble lettere når jeg bare bestemte meg for at jeg skulle gjøre det sånn.. Og nå ser jeg på helgene litt lettere.. Og for en deilig følelse å vite at man slipper å begynne helt på nytt i morgen, men heller bare fortsette den gode jobben og vente i spenning på ukens veiing:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Snurpa:

Så bra at du har hatt en god helg du også! Du har jo vært kjempe flink! Gratulerer! ;) Vi skal jammen fortsette sånn her fremover!!

 

Jeg ender på 2110 kcal i dag. Ble litt dessert som jeg ikke hadde regna inn, så føler ikke at innsatsen ble topp i dag. Ble ikke tid til spinning heller som jeg hadde tenkt.... Men det ble en times gåtur da, halvparten av tiden med tulla i bæremeis. Det er jo bedre enn ingenting!

 

Enig med deg , Snurpa! Deilig å starte uka uten å ha verdens dårligste følelse med seg fra helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Lillevenn: Huff,huff. En mors værste reddsel. Viser hvor urettferdig livet kan være.

 

Helga her har gått ganske bra. Litt utskeielse har det vært,men ikke så ille. 2,6 tp idag. Så denne uken har jeg greid 11,3tp. Kjempefornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...