Gå til innhold

har en datter på 4,5 mnd- skal ned 15 kg før brylup.. :)


Gjest RELAX

Anbefalte innlegg

Som nevnt ovenfor så trenger jeg motivasjon til å gå ned 15 kg før jeg skal gifte meg nyttårsaften 2009. :)@

 

gikk ikke ned så mye etter fødselen :) men det var slik også med nr 1 ( som nå er 2 år)

trenger motivasjon, spark bak og tips fra dere :)

er det noen som skal ned 15 kg så heng deg med.

 

litt om meg selv:

 

er ei jente på 29 år er 160 og den grufulle vekta er på 79.00 :)

 

klæmma fra meg til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 44 uker til bryllupet deres, gratulerer! Dvs. at du må gå ned minst 350g pr uke i gjennomsnitt så det burde du greie fint! Men husk at det gjerne går litt i rykk og napp så om målet er 500g i uka i snitt så er du ferdig til oktober og har tre måneder å stabilisere på før bryllupet. Det er også innenfor anbefalt vektnedgang på 0,5 til 1kg i uka. Legg opp til minst 7 trimpoeng i uka, det er overkommelig og lettere å holde over tid. Alt over 7 poeng er ekstrabonus.

Som første delmål kan jo -5kg til 17.mai være en fin motivasjon og da synes jeg du skal unne deg et nytt fint antrekk til den store festdagen for det har du fortjent!

Vet ikke når du skal ha sommerferie men om det er rundt fellesferietid (slutten av juli) så klarer du sikkert 5kg til innen den tid og da kan du jo unne deg en spa-dag el.l.? Siste målet klarer du sikkert innen høstferien og da kan du nyte resten av senhøsten til å forberede bryllupsfesten!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går nok bra! Sett deg opp delmål underveis og vær nøye med å loggføre alt du spiser hele tiden. Her inne er det flere som ønsker å ta av en del kilo etter fødselen, så du kan jo se litt på hva vi gjør. En god motivasjonsfaktor er hun som kaller seg melis her inne. Hun har nå nådd målet sitt og prøver å stabilisere. Jeg har brukt henne som en slags oppskrift for å klare å nå målene.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar :)

Jeg blir rørt når folk svarer så fort og er så positive :)

Når jeg leste inlegget til koala så kjente jeg motivasjonen stige. ned 5 kjg til 17 mai høres fint ut. burde grei det.

men problemet mii er at jeg glemmer av å spise og drikke iløpet av dagen.

når blodsukkeret synker og jeg blir svimmel så pakker jeg i meg det jeg finner i kjøkkenskapet av godteri. og å drikke vann er et sørgelig kapittel. glemmer det rett å slett av.

går i ett med unger og oppstart av eget firma + går på skole med exsamen i mars.

fint at du setter ting i perspektiv, veldig motiverende koala. har ikke tenkt slik på det.

bare at jeg må gå ned 15 kg, enklere med delmål.

 

hva er trimpoeng og hvordan fungerer dette?

 

e ny hær så vet ikke hvordan dette fungerer.

 

TAKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par råd kan jeg slenge med jeg også:

 

Min kursleder tipset meg om å ha alarm på telefonen til faste tider så jeg husket på å spise.

 

Ha vann på en flaske og ta den med deg over alt. Da er det lettere å drikke litt gjennom hele dagen.

 

Frukt og grønnsaker er lurt å ha med seg, pluss de wasa sandwich knekkebrødene. Hvis du ikke har tid til å lage deg noe mat, er dette raskt å spise for å holde forbrenningen i gang og at du ikke tyr til usunne ting. Ellers kan du jo lage ferdigsmurte matpakker og legge i kjøleskapet. Lettere å spise det sunne hvis det er ferdiglaget.

 

Du har et realistisk mål så dette kan du klare! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett trimpoeng er ca. 20 min. rask gange tror jeg, hvis du ser på dagsmenyene øverst så ligger det aktivitetsliste. Gå inn og legg inn aktiviteten du har hatt og tiden så får du automatisk regnet ut antall trimpoeng :) Kan også anbefale å veie og skrive ned det du spiser i et par dager i alle fall så du får en ide om hva du får i deg, det er litt pes i starten men går greit når en blir vant til det og er til utrolig god hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...