Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

Gjest Skyskaper

Go'kvell

 

fantastisk artikkel ingsi, nr 4 og 10 har iallefall merket på meg ;D flott at du kommer med mer motivasjon til gjengen haha :D ikke skipp trening, det er jo mye bedre å bare få det gjort ;D selv om jeg skjønner godt at shopping og slappe av på kafé var deilig ;)

 

haha smart trekk loone, parkere i enden av parkeringsplassen. det blir litt som en av de "ta trappene i stedet for heisen"

 

Har nok ikke gjort så mye fantastisk for å gå ned så mye, tror det bare har blitt et real sjokk på kroppen, med den drastiske forandringa i både treningsveien og mat veien, er redd de neste ukene kommer vekta til å stå ganske stille :S men den tid, den sorg ;D

har ikke gjort så mye mer enn å ha styrketrening en gang i uka, jogge lange turer og hatt et par pause dager i mellom hvor jeg ikke har trent i det hele tatt. Men tror det som har hatt mest påvirkning er måltidene. Spiste aldri frokost eller riktige måltid før, men nå er jeg utrolig streng på å spise riktig måltid til riktig tid, og aldri spise etter kl 20. Det har hatt gode påvirkninger på kroppen og humøret ;D

 

Sku gjerne dratt til moldejazz ^^ jeg venter nok til Døgnvill er i gang i tromsø så reiser jeg kanskje nedover og tar en titt på den festivalen i år ;D

 

i morgen blir det kylling og wok på meg til middag, gleder meg! har ikke spist wok på lenge, det som er så godt(: ellers må jeg vel prøve å få i meg litt fisk senere i uka *fnyse*

 

snakkes beibs;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Bra artikkel Sitrus!

 

Elsker å lese sånne ting! Jeg fant også litt ting ista som jeg tenkte jeg skulle vise dere:

 

1) For å oppnå best mulig effekt av fettforbrenningstrening gjør man rett i å legge kondisjonstreningen til begynnelsen av dagen og styrketreningen lengre ut over dagen. (Dette om en legger opp til to treningsøkter pr. dag) Årsaken er, at en da vil øke forbrenningen gjennom hele dagen. Samtidig som en øker muskelmassen, noe som igjen fører til en prosentvis høyere forbrenning. Det vil her fungere som "treningsmåltider" slik at forbrenningen holdes "mett" hele dagen og natten.

 

2) Kroppen forbrenner karbohydrater gjennom natten, og når morningen kommer er "lageret" tomt. Derfor er fullkornsfrokostblandinger og havregrøt gode frokostmåltider. Fordi de inneholder store mengder karbohydrater. Dersom du trener kondisjon før du spiser frokost (jogging, spinning, svømming etc). så vil kroppen forbrenne direkte av dens fettlager. Derimot om man tar morgengymnastikken etter en god frokost, da vil kroppen forbrenne av karbohydratene. På den måten får man ikke like god effekt av treningen, dersom målet er fettforbrenning.

 

3) Du forbrenner omtrent samme mengde kalorier på en times rolig løpetur som du gjør på en høyintensiv 30 minutters treningsøkt.

Forskjellen er bare at når du trener med lav intensitet tas cirka 60 prosent av kaloriene fra kroppens fettreserver.

 

4) Fettforbrenningsprosessen starter ikke skikkelig før du har holdt på i cirka 40 minutter. Før det brenner du mest karbohydrater.

Under en høyintensitetstime er fettforbrenningen redusert til mellom 30 og 50 prosent. Resten av av energien henter du fra karbohydrater.

 

Bladde meg gjennom de gamle ernæringsbøkene mine:p Det står på dansk, så derfor det er så utrolige gode setningsoppsett her:p haha, litt utfordrene å oversette selvom ordene nesten er helt like. Hadde gulet ut alt jeg skrev her nå. Men var faktisk helt overbevist om at det beste er å trene etter frokost. Det skal revurderes fra min side! For foreløpig er fettforbrenning alfaomega for min del! Muskelmasse får komme senere! Hva skal man med muskler om en har så mye fett på kroppen at det ikke synes uansett ;)? haha

 

Ha en fin natt folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det var en fin artikkel Ingsi. Nesten så jeg synes det ble litt "søtt" å slanke seg! Lykkelig, frisk og villig! ;)

 

Skyskraper, jeg tror nok du bare kan fortsette med sunt kosthold og trening - så skal du se at vekta går enda mer ned! Kan være mye vann som har gått ut også, men kjør på uansett! :)

 

Heheh, Loone, sånn gjør jeg også!! Parkerer lengst mulig unna for å gå mer! Når jeg er på kjøpesenteret så parkerer jeg så langt opp i parkeringshuset som mulig for å tvinge meg selv til å gå trapper... Huff X) Men, all bevegelse er bra!

 

Huff, det er så alt for mange veier til Rom/slank kropp. Skulle man gjort alt det ekspertene sier, så måtte man vel ha spist smoothies og proteinshakes til alle måltider og vært i konstant bevegelse eller vært oppkoblet til sånne maskiner som strømmer musklene! :D Hihi! Men fine tips Loone! De bøkene er det antagelig mye fornuftig i!! Helt enig i det du sier. Fettforbrenning foran muskelmasse! Men vi vet jo at det er viktig å bygge muskelmasse for å forbrenne fett, så LITT får vi ta i under vektstanga!

 

Huff, nesten så jeg blir litt uggen når du nevner kyllingwok Skyskraper! Nå har vi hatt wok så mange ganger med så mange smaker og krydder at jeg er skikkelig lei! =p Må finne noe annet godt å ha til all den kyllingen min. Tror jeg skal ha noe fiskegreier i dag, gudene vet hva! Matprat.no - inspirer meg!

 

Var forresten kjempemoro på spillejobben i går! De fleste som var der satt ute til seint på natt. Ble vel litt for fint vær til å stå inne og danse swing! Men i løpet a 12 tida så begynte det å bli veldig bra med folk. ...litt synd at vi var ferdige 00.30, men det er som jeg sa; Vi hadde det dritmoro med å bare spille, og penger tjente vi uansett! Vinn vinn! =) Ble heller ikke noe øl (JIPPI)! Det var ikke noe gratis, og jeg gadd ikke kjøpe. Penger og kalorier spart i en smekk. Hadde også så vondt i hodet at jeg tror det var et lurt valg (er ikke bare-bare å stå rett ved siden av en proffesjonell leadtrompetist! Sår i øregangene...!).

 

I dag har jeg forresten offesielt begynt på kurs! Nå er det hardcore veiing og nedskrivning av alt som går i munnen. Kommer vel til å bo på vektklubben de nærmeste ukene :) Tror jeg må kjøpe meg en liten notisbok og skrive ned etter hvert som jeg spiser, i stedet for å logge inn her hver gang. Ørlitt tungvint!

 

Men nå skal salatlunsjen min fordøyes og jobben gjøres. Ha en flott dag alle sammen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så sant, så sant Sitrus! En skal ta endel av det som ligger ute med en klype salt! Men sånne småting som å enten spise noe uten karbohydrater eller vente med mat til etter morgengymnastikken er topp i min bok!

 

Idag hadde jeg noe kjeeempegodt og enkelt til middag! Kjøpte meg en haug med forskjellige first price grønnsaker og en kyllingkjøttdeig. Kuttet sakene opp og kokte alt i en kjele med noen teskjeer bujong. Så lagde jeg små boller av kyllingkjøttdeigen og puttet de oppi og kokte noen minutter til. Naaaam<3 Den beeeste grønnsakssuppen jeg har spist på lenge. Det ble en god middag til 40 kroner ca, for meg og to venninder. Det er virkelig å ambefale, hvis dere liker sånt. Jeg skal jammen meg lage det samme imorgen!! For brukte bare halvparten av kjøttet og grønnsakene. Mmmm<3

 

Grattis med kursstart da Sitrus!! ;) Det er jo sånn dagsoversikt bakerst i kursboka, for 8 uker ellernoe trooor jeg:) Kjempefint å skrible i den. Får alltid litt motivasjon av den boka:p så da er det praktisk å måtte skrive inn der heletiden. Ekstramotivasjon! hehe. Nå er jeg spent på å høre hvordan det går fremover! Kjenner jeg har kjempelyst selv!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen !

 

Jammen meg blir det ikke litt nattersskriving på meg idag også gitt!

Nå har jeg tatt en real "peptalk" med meg selv, for har funnet ut at jeg nå veier 1 kg mindre enn jeg gjorde før jeg begynte på Ned i vekt kurset. Lummert og surt altså!!

Men greia er hvertfall, nå er det 15 dager til jeg blir 20.. Bare tenåringen fremdeles! haha:p Så nå skal jeg ta meg skikkelig i øra de dagene, og virkelig få en nystart!!

Så nå kutter jeg ut alt av godteri og kulsyreholdige drikker frem til da!

 

Måtte bare få det ut! For ble så fryktelig sint når jeg så hvor mye jeg faktisk har gått opp etter det møkkalynet!! Men nå er krykkene kastet og unnskyldningene har fløyet ut av vinduet. Så min veiedag blir også mandager en periode nå. For jeg skal IKKE skeie ut i helgene, og det er en grei påminner på lørdagskvelden at resultatene skal sjekkes allerede på mandagen.

 

Foresten, jeg har gått på det AquaMin Total en stund nå. Og har vært plaget med sånn "babyutslett" på armene i alle år. Det er jo kjempevanlig å få, de små nuppene som aldri går bort. Men nå er det faktisk ingenting igjen! Så det er virkelig å ambefale hvis dere sliter med noe av det samme. Kjempefint nå i sommer også, for man får ikke vann i kroppen når man går på det:)

 

Håper dere sover søtt hele gjengen! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå er det for stille her folkens! ..men godt det ikke bare er meg som har vært treig i helga! Heheh! Satser på litt mer skriving denne uka eller?! =)

 

Så synd med vektoppgangen Loone.. Det er jo kjempe kjedelig! Men, du veit jo i hvertfall at du klarer å gå ned! Du har jo vært så godt i gang og superflink underveis, så en fresh start det VET jeg at du får til!!!!

 

Denne helga har jeg vært ganske dårlig på maten. Var suuuperflink til fredag, men så ble det plutselig alt for lenge mellom måltidene! Var på harry potter premieren, og den varte så lenge at det ble bare kvelden når jeg kom hjem. Hadde en alt for mager middag også, så var oppe i bare 1500 kcal, men hadde ikke nøtter og sånt til å stappe nedpå, så da lot jeg være. Lørdag fikk jeg vite at jeg kom inn på NTNU i Trondheim (JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII), og siden vi ikke sto opp før 1 ble det ikke mat før middag, siden jeg brukte resten av dagen på å skrike og hyle av lykke, ringe og smse alle jeg kjente og skaffe meg hybel. Mamma laget spekemat til middag, og da spiste jeg stort sett bare salat. Rødt kjøtt er ikke helt min ting. Etter det var jeg i kaffe i bryllup hvor det som vanlig var kaker, så det ble litt av det. Posjonerte med en del frukt og kaffe, og smakte så vidt det var på litt av det gode. I dag har jeg ligget stort sett skikkelig rett ut hele dagen sammen med mamman min. Kjempedigg - men aaaalt for lite mat. Tør nesten ikke sette meg ned å regne ut siden jeg vet at jeg er langt unna det anbefalte.. Blir lettere de neste dagene når jeg er på jobb, for da må jeg liksom opp tidlig, og får i meg alle måltider og masse sunt!

 

Skikkelig oppdatering :D

 

Håper dere har det bra alle sammen!

 

Husk at dere ikke trenger å skrive så store avhandlinger når dere er inne, bare sleng på en kommentar om dagsformen og motivasjonen! :) Tror vi er inne i en ond sirkel med lange svar - enda så koslig det er ;)

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii! Så deilig Sitrus! Da har du vært ordentlig flink :D

 

Jeg også veide meg idag, blei så lei av at jeg ikke fant batterier til vekta mi at jeg kjøpte meg en ny. Haha! ;)

 

Jeg har gått ned 300 gram siden sist jeg veide meg. Det er ikke stort, men en start! Og jeg veier 2,2 kilo mindre nå enn jeg gjorde når jeg starta på GreteRoede. Så det var en opptur for min del. Alt er i alle fall ikke kommet på igjen! Og nå skal det bare gå en vei!!

 

Nå er det en mnd godteristopp for min del! I tillegg skal jeg droppe alt av kulsyreholdige drikker. Vet ikke om det har så mye for seg vektmessig. Men vil prøve å få mer energi før skolen, og kulsyre hjelper jo ikke akkurat der! Så om dere føler det er noe for dere, så er det bare å "joine" :) hehe, om ikke, så skjønner jeg det altså! Dere er jo så flinke i utgangspunktet!!

 

Håper veiedagen går superflott for hele gjengen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja her blir det bare en kjapp tur innom.

86,4 på vekta i dag. Hehe. IKKE 85 altså. 200 gram opp fra forrige uke, men for å være helt ærlig så gråter jeg ikke. Prøvde nemlig ikke i helga heller. Koste meg med pizza ute, oreokake, øl & vin og ja. Var forberedt på å ha gått opp mye mer enn som så denne helga, så var i og for seg fornøyd! Men vil GJERNE ned til 85 komma noe i løpet av neste uke igjen... skal nemlig i bryllup lørdag i neste uke, hadde vært herlig å ha nådd mitt delmål innen den tid!

 

Jeg har også kommet inn på noe studier, men er skikkelig usikker på om jeg skal begynne. Er skolelei jeg. Men gratulerer til deg, Sitrus :D Litt fristende å spørre hva du skal studere, men du skal få beholde din anonymitet så mye du vil ;) hehe!

 

Nå er jeg off to work! Snakkes alle sammen =) Dette blir en full skjerpings uke for min del. jeg skal også ha godtelov fram til bryllupet om 11 dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt med oppgang Ingsi, men noen ganger må man jo unne seg noe godt! Hvis du står på denne uka så tror i alle fall jeg at du er 85,no på neste veiing:D Bryllup er jo så koselig! Når jeg gifter meg, da er jeg tynn og vakker:p hehe

 

Mitt lille mål er å være under 85 når uka er omme. Så 70-tallet i den andre enden av tunellen for ikke mange ukene siden, så nå er jeg på vei ditt igjen!

 

Men sånn når dere spiser, bruker dere det der "trikset" med å ikke være nær maten med gaffelen før alt i munnen er ferdig svelget? Hun kurslederen jeg hadde sa at det var så utrolig flott å gjøre, for da blir man fortere mett og det fungerer jo! Men jeg blir så sliten i hodet av det, så tenkte kanskje dere hadde noe tips:p? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjedelig med oppgang Ingsi :) Men det er jo uhyre viktig å kose seg innimellom - og måtte 200 g opp for at du skulle ha ei knall helg, ja så får det vel stå til med det da. Men nå er det ny uke og full innsats! :) Kjør på!

 

Takk takk, joda, skal til og med fortelle hva jeg skal studere :D Er ikke så farlig for min del om dere vet det. Er vel snart så vi kan kjenne igjen hverandre på gata om vi møtes tror jeg! X) Jeg skal studere arkeologi på Dragvoll jeg! Gleder meg kjempe masse. Er ikke helt sikker på om jeg vet hva jeg har begitt meg ut på, men fagene ser i hvertfall veldig interessante ut, så vi får satse på at lærerene også er spennende! Det har virkelig mye å si.

 

Loone; Når jeg spiser så har jeg rett og slett begynt å posjonere riktig! Det holder i hvertfall i lange baner for min del at jeg må veie og regne på alt, så farten på maten har jeg i fred. Det sies jo at det tar 10 minutter fra man har spist til man kjenner metthetsfølelsen, så om du posjonerer riktig på grete roede viset, så skal du klare å kjenne at det holder uansett hvor raskt du har spist - og etter 10 minutter vil du merke hvor mett du er. Romler magen fortsatt så må man jo kaste innpå noe! Men jeg synes i hvertfall det funker fint. Sånn 3 poteter, så og så mye grønnsaker og så og så mye kjøtt. Blir alltid mett når jeg er ferdig - og jeg er av de som hiver innpå på matsmulene står veggimellom. Får det fort unnagjort! Hihi =)

 

Tror forresten ikke det blir noen godtestopp på meg. Jeg storkoser meg viiiirkelig med kosemerket mitt hver dag, så den må jeg beholde. Etter 2 gram med mørk sjokolade så kjenner jeg at det holder, og at jeg ikke trenger mer. Det er så perfekt!! Kjøpte en ask med sånn 70% kakao sjokoladestenger i sverige, og hver a dem er på 2 g, som vil si at jeg kan ta 4 stk om dagen om jeg vil det. Holder med 1 da, tar heller noe mer i helga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, Sitrus arkeologi, det hørtest jo kjempespennende ut! Får håpe fagene er like spennende som de så ut, og at du får noen ordentlig flotte forelesere!! :)

 

Tar kroppen 30 minutter fra du putter i deg den første biten og til den registrerer metthetsfølelsen= For min del tror jeg kroppen min ikke vet hva mett er fornoe, og hvordan det føles. Så for å ikke spise mer enn jeg skal mååå jeg bare drive med den fjåsespisinga, blææ! Men drar den ikke så langt at jeg tygger 30 ganger og drikker en slurk vann mellom hver bit osv. Er jo bra for fordøyelsen å spise sakte, bare kjedelig å spise halve middagen kald:p haha!! Men så utrolig bra at du får den metthetsfølelsen uansett! Det er jo ikke noe som er bedre enn det ;)

 

Ja, det er ikke mye om å gjøre før vi kjenner hverandre igjen på gata! Men vi bor i litt forskjellige landsdeler virker det som. Men det er jo morsomt :D Jeg er i alle fall fra rett utenfor norges mest harry by, Drammen! haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei folkens. Blei mye fra meg idag gitt!:)

 

Nå kom samboern min på en fiffig idè. Nattmat: loff med smør, egg og masse bacon = kalloribombe delux (og noe av det beste jeg vet)

Så nå sitter jeg her med vann i munnen omtrent. Kjenner jeg sliter noe enormt med å ikke velte meg over maten å frotse det i meg!! Men mine kallorier for dagen er allerede fulltallige, så det legger seg jo bare rett på det allerede altforstore fettlaget mitt! =(

 

"Heldigvis" for min del, så har han mer eller mindre kropp som en modell, så en av de største motivasjonskildene mine er at folk ikke skal se på oss og tenke "Han var utrolig pen, hva i alle dager gjør han med det fleskeberget?!" For når vi ble sammen var jeg jo som han! Og nå skal jeg bli det igjen! Det er så fryktelig dårlig gjort at noen mennesker kan spise whatever og ikke legge på seg ett gram:p vi hadde likt kosthold i mine usunne dager. Jeg gikk opp fra 64 til 88,9 på et år. Han gikk ned en halv kilo! Det er ikke snakk om retferdighet altså!

 

Måtte bare få ut litt frustrasjon:p jeg har sååååååå lyst til bacon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, den artikkelen leste jeg også! Fiffig :)

 

Uff, stakkars deg! Hold deg langt unna!!! Kast i deg en salat, litt god frukt, og te eller juice, så skal du se hvor godt du føler deg etterpå når du er mett og god på sunne ting! Selv om du har spist opp for i dag, så må det da være lov å fylle opp med litt sunne og gode ting?!

 

Jeg er på en måte litt mer heldig jeg da. Jeg og kjæresten har gått opp masse - begge to! :) Men jeg har alltid vært ganske kraftig, så jeg har jo ikke gått opp så masse som han gjorde. Da vi ble sammen - for 6 år siden om 2 dager ( :D ) var han rett og slett pinneved (skaterboy), og vi så nesten dumme ut sammen. Pinnedyret og bollapinnsvin ute på tur! Så han har en lenger vei ned enn meg. Og så er han litt for glad i bacon og burgere - men er dessverre så uheldig at han går opp og ikke ned av sånt!

 

Og bare så du veit det; Bacon er ÆSJ! Enkelt og greit :) Rennende fett som fordeler seg elegant med klumper i blodårene og ekstra fettlager under baconfettete hud og kviser. ÆSJ ÆSJ ÆSJ! Og det mener jeg - jeg takler ikke bacon!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har SYKT vond nakke om dagen, tror jeg strakk den i helga da jeg sovna på sofaen. Søren, altså. Det er litt småfrustrerende å ikke få trent. Sist jeg trente var forrige onsdag, og jeg merker at jeg blir utålmodig. Men det er så vondt, så tør ikke anstrenge meg. Jaja.

Godtestoppen gikk rett ned i vasken i går kveld da min søtsugne familie hadde handlet inn DIVERESE søtsaker...........på en mandag..... "men det er jo ferie!!" men jeg har jo ikke ferie....heheheh... huff. Jaja. Begynte på nytt igjen i dag :) Og har registrert mat i dag, for første gang på ca. en uke. Er på rundt 1500-1600 nå. Tenkte jeg ikke skulle proppe innpå særlig mye mer.

Hvor mye pleier dere å ligge på,sånn ca?

 

Arkeologi ja, kult da!! Grattis altså :) Kjempebra at du begynner på noe du synes er spennende! Jeg har kommet inn på journalistikk, men jeg vet ikke om jeg vil bli journalist. Hovedgrunnen er faktisk at jeg tror jeg heller vil bli fotograf. Også er det i Volda, jeg orker ikke bo der så lenge. Hehe. Jeg har allerede bodd der i to år, så.. Lengter også sykt etter å flytte til f.eks Trondheim :D

 

Siden jeg ikke får trent i dag iallefall (forhåpentligvis litt i morra), så får jeg holde meg i skinnet og være litt sunn. Har blitt glad i de Nutrilett-barene! De er greie å bytte ut med et måltid.. jeg TROR iallefall at det er sunt. Inneholder max 220 kcal, så det er jo ikke så verst for et måltid. Også blir jeg ganske så mett + at det kan nok stille litt søtsug til kaffen en dag, hvis en bare trenger noe og ikke har lyst på noe annet :)

 

Ellers tror jeg salat til lunsj er nøkkelen til kilo av!

Skal begynne å bli flinkere til å bytte ut brødskivene med salat. Det er fort kalorier spart og sunt! Skal faktisk gå og koke egg nå og lage en salat til i morgen tidlig.

 

Vi snakkes jenter! (og gutt??? hvor er du?:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så søt du er Sitrus! Får det ikke til å høres noe delikat ut. Men jeg er stolt!! Jeg tok ikke en liten bit engang! Laget meg en stor kopp med Kinesisk grønn-te. Det smaker mye bedre enn vanlig grønn-te:) Også klaget jeg litt over hvor unsunn han var..

 

Idag har sprakk jeg litt med søtsakstoppen. For laget brownies til samboern (han har nettopp hatt bursdag). Jeg pleier somregel å svi kaka og ødelegge den, men denne gangen ble den helt perfekt. Så klarte ikke å dy meg. Men tok bare et bittelite stykke. Og da tenkte jeg "selvom jeg sprakk litt nå, så trenger jeg ikke sprekke helt og begynne på nytt imorgen" så da drakk jeg masse vann etterpå og håper at det ikke setter seg i skinka. haha

 

Fotografi er kjempemorsomt Ingsi! Jeg gikk tre år media med foto på videregående. Det er utrolig interessant! Men det er jo på en måte bra å kunne kombinere journalistikk med fotografi. Fordi da har du et mye bredere utvalg av jobber:) Kjenner flere som freelanser som journalist og fotograf kombinert og tjener gode penger på det! :)

 

Jeg skal begynne andre året på en økonomilinje med masse, masse lesefag. Savner litt det praktiske og morsomme:p

 

Hvordan gikk veiedagen idag for dere foresten? Jeg ble henrykt!! 84,9! Så nå er jeg UNDER 85!!! Og jeg skal kjempe med nebb og klør for å ALDRI komme over igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, vondt i nakken er et helvete Ingsi :D Håper det slipper fort! Man blir liksom så hemmet også.

 

Jeg ligger stort sett på 1900. Er ikke heelt flink til å holde det enda, men det funker jo! De dagene jeg er i mye bevegelse har jeg litt over, og de stillesittende dagene har jeg litt under. Leste om det på ett nettsted en gang, og der sto det at det var bra. Vet ikke om Grete Roede er like blid for det, men men :)

 

Nutrilettbarene er kjempegode! Jeg er stordigger av dem selv, men bruker dem bare på dager jeg ikke rekker noe annet. De metter liksom ikke når jeg sitter og tenker på mat, men når jeg bare kjører hit og dit for å rekke alt mulig rart, så er det greit å kaste innpå en sammen med en stor flaske imsdal.

 

Jeg tror faktisk at salat er bra som et hvilket som helst måltid! I går laget jeg meg salat til middag, fordi vi skulle spise pizza på kvelden og se film. Laget med masse salat, perletomater, rød paprika og svenske köttbullar. Diggis! =) Lager meg også salatlunsj når jeg er på jobb. Gjorde ikke det i går siden jeg faktisk hadde med meg matpakke (:)), men når jeg ikke har det så er det salat.

 

Så bra at du holdt deg unna, Loone! Kroppen din jubler for deg :) Hihi

 

Veiedag i dag, og den viste 87,4 - som vil si 1,1 kg ned siden kursstart! :) Jippiiiiii! Kunne ikke vært mer fornøyd! =)

 

Men nå skal jeg på hytta noen dager /en uke. Spørs litt på været! Det som er skummelt er at hytte betyr kos, og kos betyr stillesitting og godterispising. I hvertfall i vår familie. Så jeg får kjøpe med meg masse god frukt og gode grønnsaker som jeg kan knaske på når det blir for ille. Har også mange fine turer som vi pleier å gå, men siden det bare sprutregner om dagen så vet jeg ikke hvor mange turer det blir. Men jeg skal i hvertfall prøve å gå noen småturer hver dag. Og greteroede boka og matvekta blir med så jeg kan skrive ned alt jeg putter i meg. Tror det trengs!

 

Men da blir jeg borte til mandag kanskje, og jeg kommer nok ikke inn her for å skrible. Vi har liksom ikke strøm, tv, vann eller noe på hytta X) Skikkelig gammeldags. Men koslig som f da =)

 

...neste tirsdag skal jeg operere i nesa =( Gruer meg! Skriver mer om det når jeg kommer hjem fra hytta!

 

Ha en flott uke alle sammen! Ikke mist motivasjonen, spis sunt og kom dere ut dere også! Gleder meg allerede til å logge inn igjen til uka =)

 

Hade bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg så ikke at du spurte om kalloriene igår jeg Ingsi:p

 

Jeg pleier å ligge på mellom 15 og 1800 kcal. Hun kurslederen min sa at for å virkelig gå ned i vekt bør man ikke ligge mer enn maks 50 over eller 50 under menyen. Ligger på 1800 i helgene, for da blir det alltid litt ekstra kos:D

 

Er du på meny 3 Sitrus? Jeg hadde så lyst til å være på den når jeg gikk kurs. For da kan man spise en kebab til middag uten å gå over kalloriene. Hehe:p GRATULERER med nedgang! Tenk, det er bare fett, for vannkiloene dine, de er jo borte for lengst!

 

Baah, jeg takler ikke de nutrilettbarene blir ikke mett av de i det heletatt. Syns shakene er mye bedre, for om man drikker et stoort glass vann etter så "blander" det seg med shaken og da har man metthetsfølelse lengre. Jeg så et program om det for en stund siden. At om man drikker vann etter at man har fått i seg flytende mat så har man metthetsfølelse lengre. Rett og slett fordi vannet blander seg med maten på en annen måte enn med fast føde.

 

Salat er kjempeflott! Jeg elsker å spise det til lunsj, for da blir man mett uten å føle seg tung. Grønnsakssuppe også! Kjempedeilig til både frokost og kveldsmat! Det er jo masse, masse proteiner i det!

 

Kooos deg på hyttetur! Ta med deg masse usaltede nøtter! De kan du jo spise med god samvittighet. Også blir det kjempegodt hvis du putter de under grillen eller i stekepanna litt, med pepper (Uten smør osv såklart). Nå er det vel snart bærsesong også. Da kan du plukke masse blåbær og fråtse:D så får du fin hud også!

 

Uff, det hørtest ikke bra ut med operasjon! Men lykke til i alle fall!!

 

Skal prøve å komme meg ut litt jeg også! Men det er så kjedelig i regnværet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo!

Har fortsatt sykt vondt, men orker ikke whine om det her. Men jeg får ikke trent, ikke sjangs. Det irriterer meg! har bare blitt verre. Ok, litt surmuling allikevel. Sorry!

Jaja:)

Prøver å spise sunt da! For jeg vil også gjerne UNDER 85 en gang i livet:D Gratulerer så mye Loone!!lucky bastard :)

Jeg vet jeg må holde meg skikkelig i skinnet for å gå ned nå. Spesielt uten trening. I stad var jeg veldig sugen på en Pin Up-is til kaffen, den lå og skrek på meg i fryseren! Tenkte skikkelig på det. Hahahahaha!

Så sykt!

Jeg fant meg en skål, putta i noen rosiner, noen få hasselnøtter, skjærte opp et eple og tok på kanel.. snacks for den sunne :) Pin Upen lå nok og lo litt av meg.. Men jeg var stolt. Skulle ønske jeg klarte å beholde den viljen hver eneste dag!

Senere kom mamma hjem med en kurv jordbær. Heller ikke det verste for en søtmoms som meg. Og masse gode vitaminer!

 

Jeg gikk medier og kommunikasjon på videregående Loone:) Var det det du gikk? Det var gøy, syntes jeg. Det var på den tiden jeg hadde kjempelyst til å bli journalist, men så fikk jeg lyst til å bli musiker istedet. Hehe. Men jeg tror jeg satser på en fotoutdanning så kan jeg bli fotojournalist kanskje. Jeg liker å skrive, men til en viss grad! Det MÅ være interessant!

 

Så dere skjønner at jeg synes Grete Roede altså er meget interessant :)

Skriver jo lange avhandlinger her.

HOLD PÅ MOTET!

Dere er FLOTTE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kjempemorsomt med lange avhandlinger! Sært kanskje, men blir motivert av dere jeg! Er sikker på at jeg hadde gitt opp etter å ha vært syk i 2 og en halv måned hvis det ikke hadde vært for at jeg hadde dere å snakke med her inne:p

 

Uff, har du prøvd med varmepute og masasje Ingsi? Det hjelper jo iblandt. Skjønner frustrasjonen med å ikke trene! Men det du kan tenke på er at kroppen bruker ca 2000 kcal om dagen for å fungere. Du har jo så høy forbrenning nå at sålenge du ikke går over kalloriintaket så forbrenner du fremdeles 4-500 kallorier mer enn du spiser om dagen, lett! :)

 

Så flink du var med Pin-Upen! Det er så deilig når man vinner kampen mot søtsakene, om bare for en liten stund! Vannmelon og bær er tingen jeg tyr til, for de er jo så kallorifattige og kjempegode! Og masse proteiner<3

 

Ja, jeg gikk medie og kommunikasjon! Men gikk på friskole så det var litt anderledes opplegg. Hadde også kjempelyst til å bli journalist eller fotograf når jeg begynte. Men så havnet jeg på BI etter vgs. Tror det blir litt fotokurs på meg på kveldstid etterhvert. Jeg driver fremdeles å fjåser i photoshop, men man glemmer fort når man ikke holder på hver dag! :)

 

Har dere foresten sett HVOR mange mennsker som er inne å "titter på oss" Det er jo over 2.000 klikk på tråden. Altså, mye av det er jo sikkert oss. Men uansett da, håper de som snoker her inne blir motivert av oss! haha:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen folkens :)

 

Skriver litt her igjen jeg da:p Livet som sykemeldt begynner å gå meg på nærvene, så sitter endel på pcen kan man si!! Haha

 

Jeg ble så lykkelig nå at jeg måtte bare dele det, for har hatt BMI på over 30 i nesten hele år. Men nå er den på 29,9!! :) Noe som betyr at jeg ikke lengre er innenfor kategorien fedme og kraftig overvekt. Jeg er herved bare overvektig! :)

 

Håper dere alle får en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny og fin BMI!

Jeg har vært hos legen, og fikk overraskende nok beskjed om at jeg burde prøve å leve som vanlig, og bare få igang musklene mest mulig. Har prøvd litt varmepute, men skal også prøve å skifte mellom varm og kald i dag.

Og nå skal jeg faktisk akkurat til å dra og svømme litt (det jeg klarer!). Også skal jeg sitte så lenge jeg orker i badstua, er jo varme i det og! Og så skal jeg ta sol til slutt. Nyte fridagen skikkelig :)

Har nettopp spist en avocado til lunsj! Det er så godt, men mye kalorier i det. Har lest at man bare burde spise en halv om dagen, men jeg klarer ikke helt dy meg.

Ellers ble det dessverre litt godteri i går kveld også! Det som er tilgjengelig er farlig.......................... søren altså! Jeg skal IKKE spise noe søtt i dag! Og ikke i morgen! Er nødt til å holde det.

Det er så mye enklere når jeg selv kjøper inn maten! Hehe!

Gleder meg til å bo i min egen leilighet igjen.

 

Fotokurs er sikkert spennede :) Det vil jeg også begynne på.

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Ingsi!

Jeg kjenner at den suppedietten virkelig har fått en innertier i min bok! Har ikke tenkt til å holde på med den så lenge at kroppen begynner å gå i "sparemodus", men har gått ned 2,4 kilo (sikkert mest vann) siden jeg begynte på den. Spiser jo hver tredje time og får i meg masse proteiner og mineraler så ser ikke helt at den kan være skadelig i en liten periode. Jeg tror jeg blir mer fornøyd normalvektig uten så mye muskler, enn feit og muskler under fettet..

 

Så deilig da! Det er jo kjempefint at du kan prøve å leve normalt, sånn at du ikke må tenke på senskader osv. Svømming er jo kjempedeilig! Når jeg tar badstu tenker jeg at jeg hveeertfall skal sitte i en halvtime, men etter 5 min er jeg som en fisk på land:p haha!

 

Kjenner til den godterifristelsen! Alt er så mye enklere når man er i sitt eget hjem og kan bestemme helt og holdent hva som skal stå i skap og skuffer! Da er det godt å ha de kromtablettene! De hjelper mye altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funka bra for meg å svømme, men veldig fort gikk det ikke! Men jeg svømte i en time, noe som gav meg utrolige 3,9 trimpoeng! Skal definitivt legge ut på lange svømmeturer oftere :) Klart... akkurat hvor mange kalorier man brenner av, det må en da ta med ei klype salt. På svømmings-greia sier de jo ingenting om fart......men jeg tar gledelig imot de trimpoengene jeg får tildelt :)

 

I dag ble det laksefilet, salat og en grovbrødskive til middag. Så godt og så sunt.

 

tar du kromtabletter hver dag, Loone? Og hvilken suppekur er det du går på? Det hadde jeg ikke fått med meg, beklager :) jeg kjenner jeg er klar for å gjøre noe lignende... bare for å få vekk litt.. hehe..

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...