Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

Ser dere er godt igang her, og at dere har en bra kommunikasjon med ikke så altfor mange som skriver og sånn, men... er det plass til 87 kilo til???

:)

(Herlighet...litt flau introduksjon, jeg ser det nå).

Har sitti og lest på tråden deres nå, og latteren har blitt vekket flere ganger av kommentarer osv som jeg kjenner meg aaaltfor godt igjen i... F.eks du som har en hel kyllingflokk i fryseren omtrent:P Det har jeg alltid.. Firts Price kyllingfilet for the win!

 

Litt om meg: 22 år gammel, student, lykkelig samboer, begynte på ca. 91 kilo (spørs hvilken vekt jeg står på!), og ligger nå på ca. 87,5. Har vært sånn ordentlig aktiv i litt over en måned, men en del fra og til før den tid. Begynte å trene aktivt på treningssenter i mars, og har vært ganske flink til å dra på trening ca. tre ganger i uka siden da. Men nå i eksamenstida synes jeg ikke det er like lett! Ihvertfall ikke når jeg stresser som verst. Gleder meg sykt til å få første (av tre) eksamen overstått, på mandag. Da skal jeg faktisk belønne meg selv med ei kjempegod treningsøkt, og kanskje ta badstu etterpå, osv! Det blir nok godt for samvittigheten og søvnen og alt.

 

Dere virker energiske og morsomme, så jeg vil gjerne henge her med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Sitrus

Hei!!

 

Så koslig med fler som vil henge seg på! Både du og dine 87 kilo er hjertelig velkomne :)

 

Fysj, føler meg skikkelig lekker i dag. Her er det borgelig konfirmasjon, og det kommer vel rundt 200 stivpyntede konfirmanter med følge - og her står jeg i en svett og til dels møkkete arbeids skjorte, med ringer under øynene og håret i alle retninger. Jaja.. Har da i hvertfall fine negler!

 

Ha en fin dag!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ingsi!! :)

 

Så koselig at du vil være med på veien ned med oss!

Eksamen er ikke helt ideelt kombinert med vektnedgang nei! Med mine 8 dette semesteret har jeg gitt opp trening frem til de er ferdige, men da skal jeg trene til jeg blir både grønn og blå!!

 

Har letet etter den "ned i vekt" boka mi, hvor jeg skrev ned hva jeg spiste og hvordan jeg trente når jeg gikk på kurs. Kan huske såvidt at jeg la den et sted og tenkte "for et lurt sted, nå finner jeg den MED en gang når jeg trenger den!!" Men, hvor det stedet er, det husker jeg ikke gitt:p Så får vente til eksamensvasken, da kommer alle tapte saker frem tenker jeg:p

 

Du så sikkert kjempefin ut Sitrus! Det er jo trendy med rufsette hår til alle kanter;)

 

Hvordan har helgen gått for dere da jenter? Jeg har (til min store forferdelse) fått potetgull og godteri av samboeren min. For har ødelagt armen, så han syntes så synn på meg. Hyggelig tanke, men hadde blitt mer glad for vannmelon og jordbær sa jeg til han. Så det skal jeg få nestegang.. Men hadde jo selvfølgelig INGEN problemer til å trøkke inn alt han ga meg, jeg angrer nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Helga ja...

 

Jeg er så mett etter helga... Har vært hos mamma siden i går, og føler meg rund og god i dag. Har på samvittigheten at jeg gikk en halvtimes tur med lillesøster, og at vi nærmest har bodd på trampolina i dag. Skulle ønske jeg hadde en ute på parkeringsplassen min!!! SÅ god trening og SÅ moro!!

 

Men har blitt både litt potetgull og godis på meg. Men drakk i hvertfall bare vann, og har da beveget meg masse! Har da fått opp noen samvittighetspoeng på all stressingen det ble på jobb (løping mellom kasse og safe for å veksle blant annet - kjekt å jobbe helt alene med 1600 stk som skal gå forbi kassa, og gå tom for 20, 10, 5 og 1 kroninger!), og all moro jeg og lillesøster har drevet med i dag.

 

I morgen er det rett på en lang treningstur på jobben, før enda en økt med korpset. Gleder meg allerede!

 

Har forresten bestemt meg for å ha veiedagen på tirsdager nå. Har hatt den tirsdag i to uker nå, og det er jo mer spennende å skrive om det samme dagen som dere!

 

Når har du veiedag Ingsi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter:D

 

Nå fant jeg boka mi, UTROLIG nok!

 

Så nå har jeg lest gjennom ukene, og de ukene hvor jeg gikk ned rundt 1 kg spiste/trente jeg sånn her:

 

Frokost: Havgregrøt, 1,5 dl skummet melk, 10 gram tørket frukt, tre valnøtter

Lunsj: Salat med fetaost / Rugbrød med stekt pålegg av alle slag

Mellomm.: Snack a jack barbeque (spiste det til alle mellommåltider)

Middag: Kjøtt mandag, onsdag, fredag, lørdag. Fisk tirsdag, torsdag, søndag

Kveldsmat: Havregrøt / Snack a jacks / rugbrød med pålegg

 

Frukt: Vannmelon, ananas, banan, blåbær, jordbær (+ et glass grapefruktjuce pr. dag, æææsj)

Grønt: Alt tenkelig

Vann: 4 liter (jeg missforsto hvor stor vannflaska mi var:p)

 

Jeg steker ikke ting i smør/olje men bruker den one kcal. sprayen. Fungerer kjempebra!

 

Trening:

Mandag: Svømming

Tirsdag: Fri

Onsdag: Vanngymnastikk (Med eldrebølgen i morgenkåpe og badehette:D)

Torsdag: Svømming, elipse

Fredag: Styrkeprogram

Lørdag: Svømming

Søndag: Fri

Jeg byttet på dager osv, men var sånn jeg trente i løped av uka.

 

+ at jeg koset meg med litt potetgull og popcorn i helgene..

 

Jeg spiste hvertfall ikke brød i det heletatt, annet enn rugbrød.

 

Vet ikke om det er til noe hjelp jenter, men jeg skal hverfall følge det der slavisk igjen fra sekundet etter eksamen er over!! hehe

 

Ha en super kveld! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungogtung

Velkommen skal du være, ingsi:) bare moro med flere på laget!!

 

Også så gøy at du slenger deg på med veiedag tirsdager, sitrus:) Det liker vi.

 

Helgen min har stort sett vært preget av jobb og skolearbeid. Men har vært flinkere til å spise regelmessig de siste dagene, og det føles bra. Opplegget ditt ser jo supert ut, loone. det skal jeg jammen ta å prøve. Litt av problemet mitt er at jeg ikke har tid til å planlegge så mye, er jo på farten hele tiden om dagene. Men hvis jeg bare planlegger at "ok, DETTE er det du skal spise idag" så blir det nok lettere. Så tusen takk!

 

De snack a jack'ene, hvo mange spiser du av de til mellom? Også ble jeg veldig nysgjerrig på den grapefruktjuicen,hehe. Er det noe som er spesielt bra?

 

Ønsker dere alle en herlig søndagskveld:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Det så ut som et veldig bra (og strengt :)) opplegg Loone! Tror faktisk ikke jeg har motivasjon nok til å få til å være så streng med meg selv? Kanskje jeg skulle prøvd? En ting er i hvertfall sikkert;

 

Jeg spiser absolutt ikke nok fisk!!!

 

Her i huset er det KANSKJE fisk en gang i måneden. Og det er jo strengt talt for dårlig!! Og med fisk, så blir det ofte bare fiskegrateng e.l. enkelheter. Har laget sånn laks i folie med masse gode grønnsaker og løk inni, men det tar alltid så mye tid, at vi ender som regel med å bare ta noe raskt og enkelt. Men kanskje jeg bør innføre en fiskedag i uka? Kanskje DERE også vil ha en fiskedag i uka? Tror faktisk jeg vil ha min på tirsdager, for da er jeg tidlig ferdig, og har hele kvelden med kjæresten.

 

Fant en fin side på vgnett i sta om enkle øvelser og sånt som vi alle har godt av!

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=563237

 

Ha en fortsatt fin kveld!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morgen!

 

Jeg syns ikke opplegget mitt var så strengt jeg da, hehe. For liker egentlig fisk veldig godt, og jeg regner fisk som all mat som lever i sjøen:p reker, kreps, fiskepinner osv :)

 

Grapefrukt er kjempeforbrennende, jeg prøvde meg på å spise frukten en liten stund, men haaater den fæle smaken, så drikker ett glass hver dag. "1-2-3 hold deg for nesa og trøkk det ned" Valnøtter er også forbrennende, også er de kjempesmarte for å få nok kallorier i løped av en dag, uten å ty til snop og andre usunnheter, er rundt 20 kallorier pr. nøtt. hehe

 

Jeg prøver å spise ting som jeg vet er forbrennende. Så hver gang jeg spiser is (er veeeldig glad i is) så passer jeg å ha på masse varme blåbær, fordi det også er forbrennende, så da lurer jeg meg selv til å tro at isen er sunn. haha

 

Det er kjempelurt med faste "fiskedager" Sitrus! Jeg spiser alltid fisk alene, så syns det er kjempekjedelig på fiskedagene, for samboeren min hater alt som har med sjømat å gjøre. Så jeg ender opp med å lage to forskjellige middager de dagene. Ganske slitsomt, men fisk må man ha!

 

Hadde vært morsomt å sett hvordan dere legger opp uka også! :)

 

Ha en fin dag jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare med snack a jacks'ene. Litt trøtt så tidlig om morningen:p

 

Jeg hadde helt dilla på de, en periode. Så spiste sikkert en helt pakke i løped av dagen. Men for en brødskive skal man spise to av de store snacks'ene. Mens hvis man kjøper de små posene så tilsvarer en pose et mellommåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Ja, det er kanskje ikke så strengt, men vi har aldri klart å bestemme oss for hva vi skal ha en hel uke i forhånd. Vi bestemmer det stort sett dag for dag, men å begynne med å ha hvertfall en fast fiskedag i uka er jo en start! Synes det er litt vanskelig når man er to, og vi ikke klarer å bestemme oss for hva begge vil ha. Dessuten er det smått med penger til tider også, og kjæresten min er MANN og spiser jo for 3 alene, så det blir jo dyrt i tillegg. Vi får se om jeg blir flink på å holde en fast matvei når jeg flytter for å studere. Både billig og litt lettere :)

 

Kjøpte i hvertfall inn laksefileter og poteter++ til i morgen, så fiskemat skal vi få til! De andre måltidene blir det vel værre med. Skal jobbe dobbelt i morgen, og er bare hjemme en liten tur og lager og spiser middag. Men frokost og lunsj skal jeg i hvertfall få til!

 

Ble 2,3 trimpoeng i dag, med spinnin, styrketrening og elipse. Blir vel ikke mer trening enn gåinga på jobben i morgen, men det får jeg ta igjen senere i uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg endelig ferdig med min første (og viktigste) eksamen, YES!

Det var en sangeksamen. UTROLIG godt å være ferdig.. hehehe.

Jeg og ei venninne har godteri-stopp, det vil si at vi ikke spiser godis noen andre dager enn lørdager (noe som også passer veldig greit i forhold til Grete Roede, tror jeg..).. Men både i går (søndag..skammes litt) og i dag har jeg brutt den godteristoppen. Mest fordi jeg har fått både potetgull og sjokolade, sjokoladen ble kjøpt som kos til kaffe etter eksamen, og jeg syntes egentlig at jeg fortjente det og.... så jeg kommer nok til å angre når jeg skal på vekta om noen dager:P Huff. Men jeg vet godt at nå blir det full skjerpings! Skal få til ei skikkelig treningsøkt i morgen.

 

Jeg har veiedag på torsdager :)

 

Det pleier som regel å være litt skummelt, men av og til litt morsomt og. Sist uke var jeg oppe igjen på 88 (fra 87) på veiedagen, mens dagen etter var jeg plutselig på 87, 5 igjen. Så jeg vet ikke helt hvor landet ligger nå.

Hvis jeg skulle gått ned jevnt og trutt, burde jeg være på 86 nå på torsdag, men det blir vel ikke logisk siden jeg (tydeligvis?) hadde gått opp igjen forrige uke :/

Satser på å ikke ligge på mer enn 87 på torsdag, helst under. Men da må jeg være veeeldig flink de neste dagene.

 

Det har blitt mindre trimpoeng enn vanlig på meg den siste uka, jeg skylder på eksamen. Har vært så stressa og nervøs, og ikke sovet godt heller. Synes ikke det er no deilig å trene når jeg er så trøtt (blir jo trøtt når en ikke får sove..!! hehe.. logisk..).. en positiv ting, som jeg fant ut i dag, er at når jeg er så nervøs (pga eksamen), da klarer jeg heller ikke å spise noenting! haha. men det varte heldigvis bare i fem timer eller noe.

vanligvis klarer jeg å spise en del, ja... MEN! Etter at jeg begynte aktivt med slanking og livsstilsendring, så har jeg blitt mye fortere mett enn før!

Faktisk bemerkelsesverdig mye mer mett! Går ikke ofte sulten, og synes det ikke er noe stort problem å begrense middagsporsjonene.. snarere tvert imot. Før var det annerledes, da ville jeg gjerne spise mye.

Akkurat det frister meg ikke lengre.

 

Så jeg tror dette her går i riktig retning, jeg!

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter. Da er det veiedag da. Her melder jeg meg "elegant" ut de neste ukene.

Har fått betennelse i armene så går på en haug med smertestillende og betennelsesdempende medisiner. Hestekur kalte legen det, for at jeg skal klare å komme meg gjennom de siste fire eksamnene. HVORFOR bivirkninger aldri kan være vekreduksjon lurer nå jeg på! Neida, ekstremt vanlig bivirkning: Vannoppsamling og hyppig vektoppgang. Så jeg har da, siden fredag gått opp 3,5 kg!! Great! Men legen sa at det er "lurekilo" så når jeg blir ferdig med eksamen og får bort betennelsene så jeg kan trene igjen, så renner de av igjen. Utrolig nok er jeg ikke såå lei meg, for nå var jeg obs på det.

 

Hvordan har det gått med dere denne uken:D?

 

Jeg vet ikke om dere liker scampi/reker. Men på rema 1000 ogsånt har de frossne scampi til sånn 30 kr. ellernoe, sånne poser med endel i. Jeg tinte opp litt igår og kuttet opp grønnsaker, tokk litt salt, pepper og soyaoje på og laget grillspyd. Det var utrooolig godt!! Sundt var det også, og det blei en ganske billig middag for tok bare litt ris til! :)

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Hei og ho!

 

Det ble stillestående på meg denne uka. Må nok skjerpe meg på matfronten, for jeg tror det er der det ligger nå. Mangler i hvertfall ikke på innsatsen! Ble 10 trimpoeng selv om jeg var syk, så jeg får være litt fornøyd i hvertfall.

 

Uff, skjønner deg om du blir litt frustrert Loone. Man går ofte opp en del i vekt på medisiner. Jeg gikk på noe i jula, og selv om jeg var ute og gikk masse, og faktisk var skikkelig flink i matveien, så raste det opp 2,5 kilo på litt over en uke. Men leste om pillene på nettet og sånt, så det var visst bare normalt - men det betyr ikke at det er hverken moro eller motiverende!!! Bare å stå på når du blir ferdi med dette her, så kommer det fort av igjen serru :)

 

Så bra at du er flink med maten Ingsi! Det er godt når man får til å spise ofte og lite og holder seg akkurat passe mett hele dagen. Det er en god start!! :)

 

Akkurat hjemme fra vaskejobb, så nå er det fiskemiddag på meg :) Gleder meg! :) Skal på jobb igjen om 2 timer, så nå skal jeg ligge rett ut og slappe av før neste økt.

 

Ha en fin kveld alle i hopan! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungogtung

Da var det veiedag, ja. Har gått ned en halv kilo siden sist. 81,5 viste vekten idag. Det var litt godt:)

 

Gratulerer med vel overstått eksamen, ingsi! Kan tenke meg det er en herlig følelse. Jeg har forresten også godtestopp. Jeg og to venner begynte med det først i desember, da bestemte vi oss for å ikke spise noe godteri før julaften. Og etter det ble vi enige om at vi gir oss selv 4 valgfrie dager iløpet av en måned hvor det er "lov" å spise godteri. Det som er flott er at jeg merker at jeg ikke har så stort behov for godteri lenger. Er liksom blitt vant til å ikke spise det.

 

Nå fremover begynner ting å roe seg litt for meg, håper jeg snart får lagt inn litt trimpoeng jeg også. Har også store planer om å melde meg inn på et treningsstudio:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har alle veiedag på tirsdager, ja. Kanskje jeg også skal begynne med det. Da må jeg passe på litt ekstra i helga, noe som pleier å være den tida da jeg skeier mest ut! Men jeg satser på å ha "vanlig" veiedag i morra, så kan jeg heller sjekke hvordan det står til neste tirsdag igjen.

 

Her går det greit. Har tenkt litt på i det siste at jeg kanskje ikke er så flink til å legge opp hvordan jeg skal spise utover dagen. Når det nærmer seg leggetid, så kan det godt hende jeg mangler litt for mye kalorier. Da tyr jeg ofte til nøtter. Hehe. First Price nøtteblanding :) Den er ganske god da. Nøtter er det iallefall en del kalorier i. Men egentlig vet jeg jo ikke om det er "lurt" sånn slankemessig å spise det om kvelden. Det fins liksom så mange måter å spise på.

Spiser dere hver tredje time, uansett?

Jeg tror jeg skal begynne å ha det som en slags "regel". Da holder en seg mett jevnt utover, ja.

 

Ellers, var på trening i går. 30 min spinning, og så 45 min bodypump (styrke med stang, og løse vekter, for det meste. Pluss at de alltid må dra inn den "planke"-øvelsen! Den er fæl! hehe)

Det var digg! Spinning 30 er egentlig ganske genialt. Det er alltid mange på de timene! Det er akkurat passe lenge til at det er fullstendig overkommelig, spesielt når en ikke er så godt trent. Og jeg pleier alltid å prøve å gi mest mulig! Det er slett ikke sikkert jeg hadde gjort det hvis timen hadde vart i en time. Har faktisk blitt mer svett på en spinning 30-time enn en 60minutterstime jeg var på en gang. syntes det virka så lenge, så da tok jeg det litt mer med ro.. hehe.

Men tror jeg skal "avansere" til 40/45 minutter etterhvert, iallefall :)

 

Skal på en spinning 30-time i dag og, fulgt av yoga etterpå. Jeg er veldig glad i yoga, pilates og sånne ting egentlig.. men går ikke på det jevnlig. Må også innrømme at jeg føler mye mer at jeg har "trent" når jeg f.eks har jogga eller blitt svett på andre måter. Men yoga er vel bra for så mangt det og. Pusten og balansen og sånn. Hehe. Har også tro på at det er en del styrketrening i det.

 

Håper dere har en fin dag :) Good luck everybody!

 

ps. kutter de fleste på denne tråden ut brød? Lurer på om jeg skal begynne med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Gratulerer med bra nedgang Ungogtung! :)

 

Oi, så bra treningsprogram Ingsi!! Hold dette oppe så skal du nok se at det her kan gå fort! :) Når jeg flytter for å studere etter sommeren håper jeg at jeg klarer å ta med råd til å trene på studio jeg også, virker så moro med ekte spinningtimer og sånt! Jeg pusher bare meg selv på program og sånt, så det er litt lite motiverende til tider :)

 

Jeg prøver i hvertfall å tenke over å spise hver tredje time, men jeg har så varierende timeplaner at det går ikke alltid like bra!

 

Leste på et forum her at det ikke har så mye å si om man spiser brød eller knekkebrød. Tror det var noe med at du skal spise det du trives med, for da klarer du å holde på dietten. Jeg er ikke spesielt glad i knekkebrød, så jeg spiser mye heller grovere brød! Første gangen jeg prøvde meg på grete roede spiste jeg bare knekkebrød, og trodde jeg hadde vendt meg av brødet. Men når jeg fikk smake ekte brød igjen - guuuuuuuuuud det var så til de grader mye bedre!!! Så jeg bytter aldri tilbake :) (Kan selvfølgelig variere med knekkebrød innimellom, men aldri mer avholds!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med nedgang Ungogtung! Grattis!!

 

Jeg har også godtestopp, egentlig, men akkurat nå er jeg gaaanske deprimert over at alt går på tryne, så nå har det blitt litt mer enn ønskelig den siste tiden.

 

Brød generelt kan være med på å redusere vektnedgangen og noen ganger faktisk gjøre så en ikke går ned i det heletatt.. Så jeg har valgt å kutte det ut for det meste. Men spiser en skive nå og da. Knekkebrød smaker virkelig ikke godt syns jeg:p så jeg spiser heller andre typer måltider. Det er jo så mye godt som ikke har med den tradisjonelle "ola nordmann"-matpakken å gjøre.. Men det kommer jo veldig ann på forbrenning og alle sånne ting, så det finnes ikkenoe "brød-ikke brød-mal" desverre:p Det fungerte hvertfall kjempebra for meg å kutte brødet! Gikk jo ned veldig mye mens jeg var på kurs..

 

Det er jo kjempegreit å spise nøtter! Da får man hvertfall i seg det "gode" fettet, men skjønner at det er kjedelig om kvelden for da forbrenner man jo mye mindre.. IMPONERENDE treningsopplegg må jeg si!:)

Jeg prøver alltid å legge opp treninga sånn at det blir styrke før kondisjon, fordi det hjelper mest på vekta. Gleder meg som en liten unge til å trene igjen!! Nå er det snart en måned siden sist

 

Ha en fin kveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

...og snakker om å ville gå på aerobic;

 

Etter at jeg hadde trent 45 minutter, og sto for meg selv og vurderte om jeg skulle gidde å svømme eller trene mer (det var så voldsomt mye folk), så kom en av de koslige vannaerobictrenerene bort til meg. Jeg sa bare i løse luften; "Uff, i dag må jeg virkelig vurdere om det er noen vits i å svømme.."

Og hun svarer; "Jammen du kan da bare slenge deg på med oss?!"

 

Trodde virkelig ikke hun skulle si det, så jeg ble nesten paff! Dette er et ganske DYRT kurs, men det lønner seg tydeligvis å være koslig :) Nå har jeg smilt og hilst på dem hver eneste onsdag i over ett år, så nå er det paybacktime! Hun sa jeg også kunne bli med på de to neste gangene også. Herlig!! :)

 

Da ble det 4,9 trimpoeng i dag :)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,9 trimpoeng! Det får'n si! Kjempebra jobba!

Svømming er utrolig deilig.. jeg har svømt litt i perioder, men ikke de siste månedene. Men liker veldig godt svømme. "La tankene strømme".. osv.. hehe :)

 

Håper jeg får så fine resultater som deg i morgen, ungogtung.

Du har vært flink! :) Deilig når den vekt-pila tipper nedover! Framgang er så motiverende!

 

har mine arme tviL om at vekta viser så mye mindre her i gården! Vi får se i morratidlig. Ellers satser jeg på neste tirsdag, skifte veiedag! Da har jeg plutselig noen flere dager å gå på. Litt juks kanskje. Hehe.

 

Har blitt litt for mye calories i det siste.. irriterende å skrive inn kcal her, også ser jeg at det bikker over mine 1900 kcal.. merkelig, for av og til synes jeg det er vanskelig å få til 1900 kcal, så plutselig en dag er det vanskelig å begrense seg. Jeg synes egentlig 1900 kcal virka ganske mye, men får bare stole på det at en visstnok må spise en del og, for å gå ned i vekt. Sunt og ofte, vel å merke :) (Er det ikke slik det fungerer?)

Jeg er ganske glad i brød og, men så plutselig blir jeg litt lei det. Synes at de derre runde knekkebrødene er ganske gode. Men kanskje ikke hele tida.

Men nei, en trenger jo ikke begrense seg til Ola Nordmann-matpakka :)

Går an å lage salat, variere med havregrøt... Sikkert smart å variere litt uansett. Synes jeg har lest lit tom det her inne.

 

Har jammen lest mye om slanking i mitt liv! Skulle tro jeg visste det meste nå. Men har ikke akkurat gått ned mange kiloene, samme hvor mye kunnskap som har gått inn. Hehe. Litt trist! JAJA jenter :) Dere virker som en fin gjeng!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Ja, føler jeg har vært litt flinkiss :) Sitter oppe litt lenger og venter på at kjæresten blir ferdig med å fikse dataen sin så han kan bli med å legge seg, og hva er da bedre enn å surfe på vektklubben?! Det er blitt en skikkelig standard nå, og det er som du sier ingsi; Man føler man vet alt om hva som skal til for å minske, men det hjelper visst ikke alltid!!

 

Føler det samme som deg når det gjelder kaloriene også. Har begynt å føre ned nå siste uka, og noen dager er det vanskelig å komme opp, andre dager går det lagt over. Tror det bare blir litt slik etter hvor mye jeg stresser på jobb, hvor mye trompetspilling det blir, og ikke minst trening. Blir jo som regel mer mat på dager hvor man ikke er ute på noe. I hvertfall for min del. Så fort jeg er ute på noe så blir jeg ikke sulten før jeg er SKIKKELIG sulten. Det er ikke helt bra. Tror jeg må innføre alarmeringer ved hver tredje time som Ungogtung gjorde :)

 

Kjøpte meg forresten en 2 kilos pose med firstprice kyllingfileter i dag! Er så mange her som prater varmt om dem, så nå skal de bli mer sunn middagsmat fremmover. Har så innmari lett for å bli pasta og pizza når vi stresser her, men det er jo egentlig kjempe raskt å smekke noen fileter og litt wok i en panne! Da kommer også planleggingen inn i bildet. Greit å legge noen i kjøleskapet før jobb. Tror jeg er på vei mot noe lurt her :)

 

Kjæresten hadde kjøpt inn kylling og ris til middag i dag. Tenkte jeg skulle lage wok med kylling i morgen. Men lurte litt på hva dere spiser sånn ellers? Jeg er så lite kreativ i matveien! Hender vi har pitabrød med kylling eller tacokjøtt, gryteretter, kjøttkaker, karbonader, snitzler, fiskegrateng ++, men skulle gjerne hatt noen nye og litt mer spennende middager!! Hva lager du på en vanlig hverdag?!

 

Nå får jeg vel se å komme meg i seng - med eller uten kjæreste. Skal da tross alt opp og vaske igjen i morgen! Skribles i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter! :)

 

Nå sitter jeg her, i ferd med å reise på skolen for å bli ferdig med neste eksamen. Ble så deprimert igår over vekta som plutselig viste +3,5 at jeg veide meg idag også, og da viste den bare +1, så det var en liten morgenglede.. HATER medisiner man går opp i vekt med, men må man så må man..

 

Niste er så utrooolig kjedelig syns jeg, enten det er brød eller andre ting. Vil helst lage god mat hjemme og virkelig kose meg. Å kjøre innpå maten på høykant i pausa på jobben er jo ikke akkurat ideelt. Jeg har prøvd den "spisemetoden" en stund nå, med å ikke være nær maten med hverken kniv eller gaffel før det i munnen er svelget. Men så utrooolig vanskelig det faktisk er!!

 

Så deilig at du fikk være med Sitrus!:) Det lønner seg virkelig å være hyggelig mot omgivelsene. Har du sett på oppskriftene som er her inne, jeg bruker endel av de, smaker kjempegodt! Men leser endel på matprat.no også:) for de har så mye fiffig både kjapt og sunt.

 

Det fungerer kjempebra med "matallarm" altså! Sålenge man husker å sette den på om morningen:p

 

Nå er det tid for å pakke mattesakene og komme seg avgårde.

 

Ha en flottflott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungogtung

God kveld jenter:-)

 

Godt å høre jeg ikke er den eneste som synes at det er vanskelig å tilpasse kalorimengden. Akkurat samme problem her i gården; ene dagen har jeg problemer med å fylle kvoten, neste dag må jeg i teorien slutte å spise kl 16 for å holde meg innenfor, hehe;) Men jeg prøver heller slavisk å spise regelmessig, og jeg merker veldig forskjell fra de periodene jeg klarer det til de periodene det sklir ut. Jeg har virkelig troen på at det å holde forbrenningen igang utover dagen er gull verdt. Er jo sånn at hver gang du spiser noe så forbrenner kroppen mer enn vanlig. Så ved å heller spise litt mindre hver gang men ofte så holder man "maskinen varm" på en måte. Merker det veldig godt på energinivået også.

 

Jeg har ikke kuttet ut brød. Men jeg prøver å variere så godt det går. Lunsj for meg på skolen blir som oftest brødmat. Så til frokost spiser jeg havregrøt, så sant jeg har tid til det, også prøver jeg å variere mellom brød og knekkebrød til lunsj og mellom. Av brød spiser jeg mye av rema sitt speltbrød. Det er billig (20 kr), og skal visst ikke være så usunt heller. De reklamerer vertfall med at det har vunnet en test av et slag, pluss at når jeg kjøper brød sjekker jeg alltid hvilken type mel som står først i innholdsfortegneslen. Står hvetemel først betyr det at størsteparten av melet er hvetemel. Det vil man jo helst unngå. Liker også rugbrød, så blir en del av det også.

 

Middager synes jeg også er vanskelig. Men jeg er enig med deg sitrus,de kyllingfiletene fra first price er geniale! Har man en pose i frysen har man alltid noe å lage liksom. Man kan lage mye sunt og godt med kylling. Jeg er glad i wok, varierer med å ha ris og nudler til. Ellers synes jeg det er supergodt å kutte opp kyllingfilet (eller svinkjøtt) og masse grønnsaker (feks gulrot, squash, paprika, brokkoli), ha det i en ildfast form og heller litt vann med buljong over. Så lar jeg det stå i ovnen til kjøtt er gjennomstekt, og serverer med ris til. Av fisk spiser jeg en del fiskegrateng, lettsaltet torsk og laks. Men generelt sett er middagen det største dilemmaet hver dag. Tar ofte mye tid også.

 

Hadde vært kjempegøy hvis du tar veiedag tirdager du også, ingsi. Nå begynner vi bli litt av et team her:)

 

Og lykke til med både eksamen og de dumme medisinene,loone! De medisin-kiloene renner fort av, så bare hold ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg kan godt skifte til tirsdager, det virker mye gøyere! Hehe. Men må allikevel rapportere litt fra i går. Vekta (som forøvrig er en analog vekt, litt vanskelig å se forskjeller i gram), viste 87 kilo. Det er jeg fornøyd med. Det vil si, for to uker siden veide jeg akkurat det samme. Så, forrige uke igjen, hadde jeg gått opp. Da ble jeg litt sur. Jeg minnes at den viste 88 forrige torsdag, men så 87, 5 dagen etter igjen. Så jeg håpet at den ville stabilisere seg på 87 til i dag, og det gjorde den :)

Har hatt en mistanke om at vekta mi har vist litt for lite (noe som jo er litt kjedelig når en slanker seg, på eeen måte), men jeg håper det ikke stemmer..hehe..

Var nede og trente litt i går kveld, ble bare så lei av å sitte med eksamen, så jeg dro ned på treningssenteret (er heldig, for det er bare ti minutter å tusle ned dit)..jogga litt. Og da passa jeg på å veie meg der. Den viste 89, men da var altså klokka nesten ti om kvelden.. så veide jeg meg når jeg kom opp igjen, og den vekta her viste 88,5. Så altfor ille tror jeg ikke det er! Kan hende vekta mi er litt for snill, men regner litt med at den på treningssenteret ikke er aaaltfor gæren den heller!

 

 

(Men kanskje jeg egentlig veier 87,5 nå, sånn i virkeligheten, altså)

Nok om det :)

 

Kjenner at mitt største mål akkurat nå er 85! Tror jeg skal konsentrere meg om å nå og holde de. Føles overkommelig ut med et mål på to kilo. Ble faktisk litt mer motivert når jeg bare bestemte meg for at jeg først og fremst skulle dit. Så kan jeg ha et nytt delmål på to kilo mindre etter det igjen.

 

 

First Price kyllingfileter, altså! De er kjekke :) Her i huset går det óg mye av det. Kan ramse opp noen av middagene jeg kommer på at vi lager i ny og ne:

- kylling med ris og salat til

- kylling og stekte grønnsaker

- vi er veeldig glad i burritos, fajitas osv.. men det er jo ikke alltid like sunt og så er det litt dyrt for en student.. derfor kutter vi ut noen ingredienser.. det pleier f.eks egentlig ikke å være noe problem å kutte ut ost, eller rømme (spørs jo litt hva en lager da).. selv passer jeg på å ikke spise FOR mange tortillias, siden det er ganske mye kalorier i dem.. litt kjedelig, for det er jo så godt! så de lefsene blir ganske fulle!

- laksefiletene fra First Price kan også anbefales :) er veldig glad i å kutte opp poteter, tomat og gulrøtter (f.eks), kanskje ta litt sitron over, krydre, og sette i stekeovnen, og så etterhvert putte laksefiletene over. prøvde det samme med noen ørret-fileter fra Bunnpris her om dagen, de var heller ikke såå dyre.. 38 kr. Nammi.

- en wok jeg kan anbefale (for den deilige smaken) er wok med kylling, oppkutta banan og ingefær, i sweetchili-saus. oppskrift på den ligger på matprat, var der vi fant den.. jeg syntes først det hørtes litt rart ut med banan, men falt for det! har sikkert spist den retten 20 ganger det siste 1,5 året :) (eller mer! hehe).. blir aldri lei faktisk.

- av og til lager vi burgere.. kjøper kjøttdeig (da kan man jo ta en mager type), og finhakke en chili eller to, spørs litt på dagsformen..smaker deilig med salat, tomatskiver, kanskje litt mais, også kjøper vi av og til ciabatta til i sånne pakker, koster bare ti kroner eller noe.. nammmm. vet ikke helt sunhetsgraden i den der, kanskje man egentlig bør kutte brødet for å være på den sikre siden. men det er altfor godt synes jeg!

- ellers.. nå har jeg ramsa opp litt her. kjæresten min er glad i å lage mat, så jeg skal ikke skryte på meg å være den som står for middagene her i huset! han er veldig glad i pasta, og pleier å lage en del forskjellig pasta. en dag med kokt skinke, en dag med kylling, kjøttdeig en dag, diverse vegetar-varianter.. jeg likte faktisk ikke pasta så godt før vi ble sammen, men nå har jeg blitt veldig glad i det.

- ellers blir det jo litt suppe når det begynner å nærme seg at stipendet kommer!! pleier å ha lusent med penger da! løksuppe f.eks. det har jeg ikke lagd før, bare sett på:) men han koker opp 5 løk (?!) eller noe sånn, med buljong. billig middag, blir vel 5 kr på hver når man er to :)

 

Nå må jeg gå og levere en eksamensmappe. Ha en flott dag og en kjempefin helg, jenter. Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Skjønner frustrasjonen din Ingsi! Irriterende når man ikke vet om vekta er sann - men uansett så får du prøve å veie deg KUN på den og basere deg ut fra det. Man blir jo helt snurrete om man skal begynne å veie seg på forskjellige vekter :) Har inntrykket av at stort sett alle viser forskjellige tall ut i fra gulvtype og om det er litt skevt og sånt!

 

Tusen takk for middagstips :) Det er alltid så masse jeg kunne tenkt meg å lage, men så blir det bare noe raskt og enkelt allikevel. Men i går ble det kyllingfileter som jeg kuttet opp i terninger og stekte i Tikimasala saus, og blandet dem med en pakke wok og en boil in bag ris. Kjempegodt!!! Nå skal jeg rett på matprat og se om jeg finner noe godt til middag. Tror kanskje det blir fajitaslefser med kylling. Må bare noe godt krydder eller noe til kyllingen!

 

Og forresten; Løksuppe anbefales fra min side også!! Kjæresten min lager også det noen ganger. For å få den litt mer "eksklusiv" - slik ekte løksuppe er, heller man suppen i ildfaste skåler, legger i en brødskive av fritt valg, og stør på ost på toppen. Så er det bare å sette dem i ovnen i noen minutter til osten smelter og blir litt brun. Gjør ikke suppa sunnere, men jammen er det godt - og billig!!

 

I går satte jeg med ned på jakt etter en ukes ferie i Hellas for meg og kjæresten. Vi har vært sammen i 6 år i sommer, så vi tenkte vi skulle feire det litt ekstra. Litt ålreit også siden vi kommer til å bo så langt fra hverandre etter sommeren. Og når jeg skal på tur, så er jeg kresen. Jeg vil ikke bo i et pansjonistinfisert turistområde hvor kelnerene kan svorsk, og jeg vil ikke til de fest stemte kjønnssykdomsøyene for å drikke meg drita. Jeg vil ha et greit hotell med eget bad, dobbeltseng og badebasseng. Gangavstand til strand og et sentrum, og gode muligheter for utflukter og vannsport, og det kan ikke koste mer enn 12 000 for meg og kjæresten til sammen.

 

Etter 4 lange timer kom jeg frem til byen Parga, som ligger på fastlandet i Hellas. Fant et veldig ålreit hotell som ligger 400 meter unna byen, og fikk i tillegg alt det andre jeg ville ha. Til og med internett for en slant mer! Det er et sentrum for masse gresk og italiensk historie, blant annet myten om elven Styx - som var sagt skulle være veien ned til Hades. Nå må jeg bare vente 4 dager til med å bestille, sånn at jeg vet jeg har penger før fristen for betaling går ut. GLEDER MEG! :)

 

Så nå har jeg satt meg et delmål til når vi skal reise. -500 g i uka frem til da bør være overkommelig, og jeg skal være nede på 84 når jeg reiser. Vet ikke om jeg klarer det, men skal virkelig prøve! Motivasjon!!^^

 

Ha en fin dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter!

 

Er så koselig å lese alt dere skriver, og mååå si jeg ble skikkelig fysen på kylling nå:)! Og bananwok, det vil jeg også prøve!

 

Tror de har kampanje på vekter på apotek 1 ingsi. Det har de hvertfall her. 99 kr, det er overkommelig!

 

Nå har jeg begynt på homopatmedisiner, istedenfor alt jeg fikk fra legen. Begynte i går ettermiddag/kveld. og det er første gang på tre uker at jeg sov godt! Våknet bare en gang, og sov helt til klokken ringte. Føler meg så utrooolig mye bedre! Så hvis dere sliter med muskler osv, gå til homopat, de vet hva de driver med!

 

Kjenner jeg blir missunelig Sitrus! Så utrolig deilig med ferietur bare dere to! Det finnes jo ikke bedre motivasjon heller! :)

 

Jeg tenkte jeg skulle lage meg en "oppskriftbok" så jeg kan se i den når lommeboka blir knapp og fantasien ikke eksisterer. Jeg og samboern min starter hver uke med å se gjennom tilbudskatalogene fra de forskjellige butikkene i nærområdet, også bestemmer vi oss for hva vi skal kjøpe inn for uka. Det er kjempepraktisk. Fikk ytrefillet for nesten ingen ting her for litt siden, så kjøpte inn til den store gullmedalje! For gjør jo ingenting om det går ut på dato når det ligger i fryseren.

Vi spiser også utrolig mye tacos og sånn type mat, og jeg bruker bare karbonadedeig. Det er somregel litt dyrere, men det er verdt det altså! Gir maten mye bedre smak også er det kallorifattig!

 

Nå er det tid for mat, blir så sulten av å skrive om det.. så ha en fin fredag jenter! Skal bli DEILIG med langhelg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...