Gå til innhold

Gifteplaner sommeren 2010


Gjest Sylvi

Anbefalte innlegg

Å prøve kjole var kjempe morsomt. Jeg hadde grua meg litt, men det var utrolig artig. Man vet når man har funnet "the one"! Jeg prøvde flere, men så med en gang hvilken som "var meg" på en måte, og jeg tenkte bare: Denne MÅ jeg ha!! Masse penger, men sånn er det vel. Gleder meg til å prøve den igjen når den er ferdig.

 

Skjønner ikke at dere tør å bestille fra Kina! Dere får jo ikke prøvd den før den er helt ferdig. Hva om den blir helt feil!! Ja, ja... det går vel bra. :D

 

Vi får bare stå på... jeg skal på vekta til lørdag!! Planer om ned ca. 6 kg til innen 24 juli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Så kjekt med egen bryllupstråd for alle som skal gifte seg! :D

 

Jeg har også funnet kjole, heldigvis med snøring på ryggen! Jeg tror nemlig jeg var litt vel optimistik, bestilte kjole i str 36, er per idag str 40! Kan holde hardt, men forhåpentlivis skal det gå:)

 

Noen som har noen bra lister over ting som skal planlegges? Jeg er litt der at jeg føler alle som skal gifte seg stresser og styrer og planlegger, mens selv ser jeg ikke hva som trenges planlegges:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bridezilla

Eg har nett komme i gamg selv. Alle sa eg var seint ute, men ting ser ut til å ordna seg etter et skippertak på planlegginga no i januar...

 

Det ligg mange "planleggere" der ute. Eg likte godt den på belleamie.no, oversiktlig og grei...

På alle bryllupsider, debattsider, bryllupsmagasiner o.l. er der mange forskjellige, men her står mye det samme:)

 

Uansett: Lykke til Millaaa: "DET ORDNA SEG, DET GJØR DET ALTIDS..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ladyloveli

Hei jenter!

gifter meg i august 2010! :) jeg er for tiden i Usa, og skal studere her frem til 20 mai. har vært så heldig å finne drømmekjolen+matchende slør (som jeg prøvde på kristins brudesalgong i lillestrøm) her i Usa, hvor jeg sparte 6000 i forhold til hjemme!! den er bestilt og skal prøves og skreddersys i midten av april. jeg har planer om å ta av meg 8-9 kg... håper jeg er godt på vei i april, slik at kjolen ikke blir helt feil i størrelsen. jeg har ikke snøring i ryggen, bare knapper.. :/

 

en utfordring for meg blir å holde meg unna all den billige restaurant maten og de GEDIGENE porsjonene her nede. vanskelig å telle calorier her når innholdfortegnelsen bare inneholder cal pr. serving.. gikk ned 4 kg i fjor vår, da jeg var med i VGs vektklubb, og var ikke suuper streng da heller, så jeg vet jeg kan. har meldt meg inn i det lokale treningssenteret, og prøver å holde meg til low calories/low fat/ diet produkter, som det heldigvis er mange av her nede.

 

jeg er 162 høy, veier nå ca 64 kg, og vil ned til 55 på bryllupsdagen min!

 

gøy med en egen tråd for oss gifteklare! 2010 blir et bra år!!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ladyloveli

ja, er den samme her som i lillestrøm. slør+ kjole hadde blitt rett under 20 000 i norge, men her ble det rett under 14 000... puh, ble en del dyrere enn jeg hadde tenkt, men når man først har funnet selve kjolen så er det vanskelig å motstå ♥ :) håper jeg kan selge den for en god slump etterpå da..! jeg krangla meg til størrelsen min, da de mente jeg var en størrelse større enn det jeg ville ha! da følte jeg meg passe dum, haha- "men jeg skal jo gå ned i vekt!!" den har de sikkert hørt en deeel ganger før! hehe. men prøvde nå den størrelsen i norge, og da passa den her, så jeg stod på mitt! (de hadde den ikke i prøveeksemplar i butikken der nede)

 

vel vel, håper kjolen passer i april, for ellers står jeg der ganske dum, og da vil nok personalet få seg en god "i told u so" latter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt bra å få den sååå mye billigere! Du skal se du har rett og at str. passer. Så lenge det er samme kjole kan jo ikke str. være så ulike:)

Jeg har heller ikke snøring i ryggen, så når den først er tilpassa, må jeg holde meg slik, men det klarer vi! :)

 

Skal du gifte deg i Norge eller i USA?

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk samme drømmekjolen "over there".

Kjolen min koster ca. 12000,- jeg synes det er dyrt jeg!! Prøvde noen som var litt billigere og, men som jeg har sagt tidligere, så merker man så fort man får på seg kjolen at "DEN" må jeg ha! :) Jeg har snøring i ryggen. Jeg ble også målt i tillegg, og lå mellom str. 38-40, så jeg tok 40, da er det bare å snurpe inn bak. Og det er bred snøring, så den vil ikke bli klumpete heller om jeg skulle klare mine -6 kg til ned.

 

Jeg tenker på den hver dag og jeg gleder meg skikkelig til å ta den på meg! :) Tok med en liten jakke også, siden den har bar rygg, halterneck. Så kan jeg ha den på om det blir litt dårlig vær etter kirken. Skal på vestlandet, så der kan det bli litt vind!! :)

 

God helg... folkens. Jeg skal på fest i morgen, men tror jeg har matplanen klar og under kontroll!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dette er kanskje et litt rart spm å spørre her inne, men jeg har ikke så mange andre å spørre.

 

Jeg har små pupper, noe som vanligvis gjør seg godt i tubekjoler, men ikke alltid. Jeg er en av de som alltid har vært glad for at det finnes mye fint i push-up utvalg rundt om kring. Dessverre finnes det ikke mye push-up i stroppeløse bh-er noe som gjør mitt frontparti i brudekjolen, ganske så flatt (ikke helt flatt men relativt flatt). Jeg lurte på om noen her hadde noe erfaring med slike løse silikoninnlegg man kan legge i alle typer bh? Tar det seg bra ut? Jeg vurderer å se om dette kan fungere under kjolen minÂ…..

 

LilleTrille :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte løse silikon innlegg i halterneck bh en gang, og det funka faktisk veldig bra :)

 

Spørs om jeg ikke må bruke det selv på bryllupsdagen, i og med at puppene forsvinner ganske fort når jeg slanker meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det motsatte problemet- Jeg har store pupper... ikke kult det heller!! Du kan jo prøve silikoninnleggene da. Prøv hjemme først. Ta med både BH og innlegg når du prøver kjolen når den er ferdig. Da får du se hvordan det virkelig blir.

 

Jeg skal ha med riktig BH når jeg prøver kjolen. Da får man inntrykket av hvordan det blir.

 

Lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel like kjipt å ha for store som for små pupper. Det er vel best å prøve seg litt frem på forhånd, se om jeg synes det er behagelig ol. Er greit å ha alt "ekstra utstyr" på plass når kjolen skal tilpasses:)

 

Må si jeg liker hele denne planleggingsprosessen når ting faller på plass..:(

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen ting klart!? :P Jeg kjenner jeg begynner å få litt angst for at ting ikke er på plass liksom. Jeg har planer og vet hvordan og hva jeg vil ha, men ikke så mye er helt klart! Har kjole, kirke, lokaler og en mann!! Alt det andre føler jeg bare "flyter"!! Hjeeelp.... :/

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bridezilla

Da er du flinkere enn meg. Jeg har mann som vil gifte seg, en kompis som skal ta bilder, kirke og lokale. I tillegg har jeg deligert bort annsvar om alkoholinnkjøp og bil til oss den dagen... Men kjole; HJELP!!! skumle greier:D

 

Planen er et skippertak... "te helga kanskje;)" (eller neste...?)

 

Det ordner seg sikkert etter hvert satser jeg på. Lykke til videre adle saman!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får mye nyttig inputt av bryllupsvenner.no sitt forum. Anbefales for kommende bruder.

 

Jeg har mye klart nå føler jeg. Har skrevet ferdig utkastet til kirkeprogrammet, er så digg å ha det i boks.

Har ordna med bryllupskaka.

Har scrappet ferdig alle bordkortene, bl.a

Teksta til invitasjonene er ferdig formelert også:()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med her jeg!! Jeg skal gifte 19.06.10 og har planer om å få vekk 15 kilo til det...Kanskje litt mye på så kort tid, men det tror jeg skal gå bra bare jeg bestemmer meg!

 

Har ikke funnet kjole ennå... Har liksom ikke så lyst til å prøve kjoler før jeg er tynnere... Har gått ned omtrent 20 kilo siden jeg startet denne ferden, men har altså litt igjen.

 

Vi har leid et nyyyydelig sted helt nede ved sjøen, kirken er booket, maten er bestilt, fotograf er bestilt og band er i boks. Jeg har sikkert glemt noe...

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bridezilla

Vær obs!! Når det gjelder å vente med å bestille kjole... Noen kjoler er det bestillingstid på, gjerne 5-6mnd. Det gjelder kjoler som en trenger i andre str. enn det en har i butikken som regel...

 

Lykke til med vektnedgang:) Dette klarer vi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med her jeg!! Jeg skal gifte 19.06.10 og har planer om å få vekk 15 kilo til det...Kanskje litt mye på så kort tid' date=' men det tror jeg skal gå bra bare jeg bestemmer meg!

 

Har ikke funnet kjole ennå... Har liksom ikke så lyst til å prøve kjoler før jeg er tynnere... Har gått ned omtrent 20 kilo siden jeg startet denne ferden, men har altså litt igjen.

 

Vi har leid et nyyyydelig sted helt nede ved sjøen, kirken er booket, maten er bestilt, fotograf er bestilt og band er i boks. Jeg har sikkert glemt noe...

 

 

Klem[/quote']

Kjente jeg nesten ble stressa nå. Du burde snart gå i gang med å jakte på kjolen....

Hehe. Anbefaler jo seff ebay jeg da:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fotograf i boks og!! Men mat, band, kake, bordkort..... nei!! Har et utkast til invitasjonen da. Så da føler jeg meg litt tryggere. Det pleier å ordne seg da! Men redd det kan bli litt stress når det nærmer seg. Vi bor i Oslo, og skal gifte oss på Vestlandet, så da blir det litt mer vrient med planlegginga og. Men vi fikser jo det!! ;)

 

Vekta står stille!! Det irriterer meg litt da. Men vet det er mangel på trening som gjør det. Jeg har ikke tid og mulighet til å komme meg mer ut! Burde ta styrke på stuegulvet, men det blir ikke så mye av det heller. Må skjerpe meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har mer klart enn jeg har Angora1. Jeg har kjole, kirke, lokale og en mann. Innbydelsene ligger halvferdig i en krok i stua, og fotograf, meny, drikke og ikke minst overnattingsplasser tørr jeg ikke begynne å tenke på en gang! Det vil gi meg mye hodebry når jeg en gang er nødt til å ta fatt på det.

 

Jeg bor på vestlandet, men skal gifte meg hjemme i byda i Nord-Norge. I likhet med deg må jeg nok ta detaljplanleggingen der oppe , men satser på å få ting litt grovt på plass utover våren (alt blir så mye lettere da:))

Det bruker jo å ordne seg for snille jenter sant! ;)

 

Du kan jo prøve trening med rokkering et par ganger i uka, dersom du har mulighet da. Det er kjempegod trening, og det kan man gjøre samtidig som man ser tv ol.

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner menyen å ta form og!! Å det er så deilig! Jeg er ikke noe menneske som tar ting på sparket. Jeg må ha ting klart!! :)

Nå fikk jeg noen klare svar fra hotellet vi skal være på, så da løsnet noe. Skal vestover i påsken, så da tar vi et møte da håper jeg. Da får jeg vel flere ting på plass!! :)

 

Har en stepp jeg kan bruke foran TV!! MEN..... det krever vilje til å ta den frem!! Ikke så lett bestandig. Enda jeg tenker på hva den gjør positivt med kroppen min, så klarer jeg liksom ikke...... i går proppa jeg inn på sjokolade og!! :o

 

I helgen blir det gulrøtter!! :)

 

God helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Jeg liker også å ha ting på plass. Nå er det slik at jeg venter bare på andre... Det er så kjipt! Skulle gjerne ha gjort alt selv, men man er jo avhengig av andre for å få til et bryllup...

 

Har et sp.mål litt utenom til dere- spiller det noen rolle hvilken veiedag man har? Bruker mandager, men tenker at det kanskje ikke er så lurt rett etter helgen?!?!?! Veide meg igår 66,7 (opp 0,5) og så idag bare for å se (følte det var feil at jeg hadde gått opp) 66,0. Er jo faktisk litt forskjell. Hva syntes dere? Har gått ned på mandager før, men hvis jeg glemmer det har jeg veid meg både tirs og ons. Trodde ikke at det skulle utgjøre så stor forskjell. Vet at det viktigste er at man prøver å gjøre det til samme tid og dag, men ble litt forvirret her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det spiller noen rolle hvilken dag du velger, bare du holder samme dag hver uke! Jeg veier meg lørdag morgen. For noen uker siden veide jeg meg på mandagen etter, og da veide jeg 1 kg mer på to døgn!! Så vi går opp og ned i løpet av uka, ikke bare på det vi spiser, men tror bare kroppen er sånn!! Hormoner osv..... derfor er det bra å ha en fast dag og helst klokka og, eller morgen eller kveld.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her det noen her inne da??

Planleggingen min står for tiden stille. Tror ikke jeg får gjort så mye mer akkurat nå. Bryllupet skal jo være på vestlandet, og vi skal bortover i påsken en tur, så da håper jeg å få blomster, frisør og andre ting som må ordnes på stedet i orden da.

 

Gikk ned 100 gr! Ikke mye, men jeg gir ikke opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...