Gå til innhold

Gifteplaner sommeren 2010


Gjest Sylvi

Anbefalte innlegg

og da vil jeg gjerne høre et sukk i kirken ;)

 

Men jeg eier ikke selvkontroll!!! Svake mennesket - hvorfor er du så svak!?

 

Jeg irriterer meg såååå over meg selv - stapper i meg alt jeg ser omtrent! Tenker på mat konstant. Hvis jeg sitter rolig, så går tankene på mat mat mat. Dessuten blir jeg ALDRI mett. Tror det har noe med prevensjonen min å gjøre... men det er helt merkelig, jeg kan lett spise mer enn min nesten to meter høye pappa...

 

Har skjønt at det som er løsningen, er å virkelig bestemme seg...! Men når det da kommer til stykke, så er jeg for lat til å ofre noe som helst for å bli tynnere. Jeg blir gal av meg selv.

 

Men nå skal jeg altså begynne. Jeg skal starte. Ingen shortcuts, ingen go-123, "spis deg slank", hypnose.. jeg tror jeg har forsøkt alle mulige snarveier.

 

Jeg var egentlig godt i gang med små måltid ofte.. men så dro jeg en uke til Roma.. og jeg har ikke turt å gå på vekta etter jeg kom hjem..

 

I morra starter jeg. Fyller ut vekt og måler midje...

 

Nå er det bare en vei, og det er neeeeed!

 

Skal også til hudpleier i morra, skal begynne å klargjøre huden min for en glødene dag i sommer :) Kjolen er også på vei, spesial bestilt fra USA.

Så nå må bare kroppen komme etter!!!

 

Og det viktigste. Hodet og viljen. Så sta som jeg er, så burde det jo være enkelt. Men det har det altså ikke vært hittil....

 

Men noen andre bruder som vil ta følge?! Oppmuntre hverandre til en perfekt bryllupsdag der en føler seg på sitt beste!?

 

Skal ned 10 kilo... en halv kilo i uken sånn ca :)

 

Bride2be2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Det er derfor vi er her: for å være sammen om kiloene på veien ned! Jeg har gått ned ca. 6 kg fra oktober. Skal ned ca. 6 kg til innen 24.07. Da skal jeg opp kirkegulvet.

 

Så bare kom hit med glede, sorg, oppgang og nedgang!! Vi er her for hverandre!!

 

Stå på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ;)

 

Så flink du har vært!!

 

Jeg starter idag!!! Føler meg mye mer bestemt enn jeg har gjort før, så jeg håper dette går bra :) Måling og telling har jeg forstått er viktig, så jeg skal ut å kjøpe matvekt etterpå!

 

Hvordan går det med planlegging da?

 

Jeg pusler med invitasjoner og bordkort as we speak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den i dag :D Følte meg som en dronning. Nyyydelig. Ville ikke ta den av meg! Herlig å føle seg SÅ flott igjen!!! Har gått ned litt over 20 kilo og skal ned ca 10 til til slutten av juni :)

 

 

Det kribler i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiiii! Så spennende!! Hvilke merke? Hvor fant du den??

 

Har veid meg idag - og jeg har gått ned 1,5 kilo!! Og jeg starta på fredag!!!!

Høres egentlig litt sjukt ut, men etter en ferieuke i Roma var/ er det nok mye som skal bort. Spørs om det går like bra hele tiden. Planen er å prøve en kilo i uka, til jeg har gått ned 10 kg :D

 

 

Men nå har jeg blitt helt hekta. Veier, måler og ordner. Føler at jeg endelig kan klare det her!! Jeg skal veie 63 kilo igjen, og ikke 73! (Eller 71,5 nå da :))

 

Har funnet en motivasjonsfaktor som er avgjørende for meg! Jeg er utrolig glad i musikk, og nå hører jeg på musikk fra da jeg trivselvekta mi :) Blir så glad av høre denne musikken, og kjempe motivert til å komme meg til dit jeg var da!

Anbefaler alle å prøve dette :) Hør på musikk fra den perioden da du var mest fornøyd med deg selv! Og husk den gode følelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora1

Planleggingen går greit. Vet hvordan det meste skal være og har en plan. Men har ikke alt i boks enda. Vi bor i Oslo og skal gifte oss på vestlandet, så det er ikke så lett alt. Men skal en tur bortover i påsken, så da skal jeg en tur innom både frisør, blomsterhandel og hotellet vi skal være på. Skal få prøvesmake maten!! Det gleder jeg meg til!! :D

Kjolen er i boks. Den er og bare helt utrolig bra. Skjønner deg vimsa83: man vet så godt når man har funnet den rette! Har ikke lyst til å ta den av!! Jeg gleder meg masse til å ta den på igjen!!

 

Stå på videre damer..... flere kilo skal bort!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Angora1

HALLO!! Har dere gått i hi hele den gifteklare gjengen her eller!!? :( Eller planlegger dere så blekket spruter!?

Jeg har ikke kommet noe lengre enn sist! Ikke gått ned noe flere kilo heller. Så denne uka er det full skjerpings. Så kjedelig å ikke se endringer på vekta. Det positiver jo at det ikke går opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står litt stille i planleggingen min nå. Vet ikke helt hva jeg skal finne på ålanlegge eller gjøre. Og det er litt frustrerende. Men jeg har ikke bestilt blomsterbukett enda, det burde jeg snart gjøre. Men skal bare ha hvite roser, noe grønt hengegreier og lilla orkide så trenger ikke lange bestillingstiden det tror jeg.

 

Vekta er ikke mye å rope hurra for nei:(. Men det går da ikke oppover væffal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det også litt stille i planleggingen. Er ferdig med innbydelser og de skal bli sendt (forhåpentligvis) i løpet av neste uke. Jeg har kjole, men kjolene til brudepikene tenker vi at vi skal vente med til litt utpå våren / sommeren, de vokser jo så fort!

 

Hvor lang tid i forveien må en bestille blomster? Jeg vil så gjerne ha en blå bukett, tar kanskje noe lengre tid daÂ…Â…Â…?

 

Jeg sliter litt med bordkort, vi skal ha et litt maritimt tema, noen som har noen gode ideer til bordkort?

 

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora1
Her står det også litt stille i planleggingen. Er ferdig med innbydelser og de skal bli sendt (forhåpentligvis) i løpet av neste uke. Jeg har kjole' date=' men kjolene til brudepikene tenker vi at vi skal vente med til litt utpå våren / sommeren, de vokser jo så fort!

 

Hvor lang tid i forveien må en bestille blomster? Jeg vil så gjerne ha en blå bukett, tar kanskje noe lengre tid daÂ…Â…Â…?

 

Jeg sliter litt med bordkort, vi skal ha et litt maritimt tema, noen som har noen gode ideer til bordkort?

 

 

LilleTrille;)[/quote']

 

 

Når skal dere gifte dere?? Hvor lang tid i forveien sender du ut invitasjonene?? Hvor lang svarfrist har dere??

 

God helg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora1

Blomster kan da vel ikke ta så himla lang tid å lage!! :) Trenger vel ikke måneder på bestillingen der?? Jeg skal fikse en del i påsken. Da skal vi treffe sjefen på hotellet vi skal være og gå igjennom hvordan ting og tang skal være. Det blir deilig å få flere ting i orden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal dere gifte dere?? Hvor lang tid i forveien sender du ut invitasjonene?? Hvor lang svarfrist har dere??

 

God helg....

 

Vi skal gifte oss 14 August, men fordi det er midt i sommerferien ønsket vi å sende ut invitasjonene før 1 mai slik at de som ønsker å komme kan planlegge ferie etter det (vi skal gifte oss i en liten bygd i Nord-Norge).

 

Vi skal få sendt siste resten av invitasjonenen i løpet av uken som kommer, så har vi svarfrist rundt 17. mai. Bare fordi det er en enkel dag å huske :) Men vi er litt fleksibel slik at om det er noen som ikke vet om de kommer før senere er det også greit.

 

Jeg håper ikke at en trenger måneder på blomster. Det er jo slik at de fleste blomsterdekoratører ikke vil lage en brudebukett før de har truffet bruden personlig, og jeg skal ikke til Nord-Norge før 1 uke før bryllupet, så er litt bekymret for hele blomsterstyret, men det går seg vel til på et vis.

 

Når har dere andre tenkt å sende ut invitasjoner og når har dere svarfrist?

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora1

Vi gifter oss 24 juli, og har tenkt å sende ut ca. 1 mai, med svar 10 juni. Vi skal også ha det i ei lita bygd på vestlandet. Skal dit i påsken og få ordnet opp en del. Men gjestene visste tidlig at vi gifter oss, så vi vet ca. hvem som kommer.

 

Blomster ordner seg alltids. Du kan jo ringe opp til dem og høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelille

Hei alle sammen.

I dag ble kjolen kjøpt og er bare super fornøyd. Og jeg som hadde gruet meg slik til kjoleprøvingen. Så dum går det ann å være.

Driver å grubler litt om dagen. Er inne i prosessen om å velge musikk til selve vielsen og resten av festen. Hva slags brudemarsj skal dere ha på inngang og utgang? Mange fine å velge mellom. Vi skal ha vielsen og festen på en gård. Vielsen blir ute oppe på en kolle. Så det må være noe som passer inni omgivelsene synes jeg. Men det var det å bestemme seg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora1

Er innom bare for å ønske alle kommende bruder en riktig GOD PÅSKE!! :)

 

Ikke bli for deppa om man putter en sjokoladebit for mye i munnen!!

Da tar vi en noen ekstra skritt på turen!!

 

Snakkes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Angora1

.... har vi fått pratet med stedet vi skal ha festen og prøvesmakt maten!! :D Det var sååå godt!! Ble litt endringer fra den opprinnelige planen, men absolutt til det bedre! Da er liksom festen ordnet. Jeg skal "bare" få stand litt annen bordpynt enn det de vanligvis pynter med. Vil ikke ha de typiske 5 armede sølv stakende. De ble litt skeptiske da jeg sa hva jeg ville, men vi gjør heldigvis som vi vil!! :)

 

Hva slags musikk skal dere ha?? Vi har egentlig bestilt en DJ, men lurer nå på om vi skal endre til levende musikk??

Også kanskje vi skal ha runde bord, sånn man ser på amerikanske bryllup! Litt kult. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ting begynner å falle på plass Angora1! ting blir liksom litt mer realistisk! Det er jo greit at dere får bestemme hvordan bordet (eventuelt bordene) skal pyntes! Sånne amerikanske bord er litt stili om en har plass til det! :D

 

Vi har fått en god del ting på plass i påska. Jeg kjenner at jeg gleder meg mer og mer!! Vi har fått booket musikk, fotograf, fått sendt ut invitasjoner og prøvesmakt alternative menyer!

Vi har valgt å ha en liten duo som skal spille på festen. Ettersom vi skal ha festen i ei lita bygd og lokalet ikke er så utrolig stort så blir det mer koselig med live musikk :)

 

Hvor mye koster det å leie DJ egentli, om jeg kan spørre?

 

Jeg driver på styre med akkurat bordpynt, finner liksom ikke de serviettene jeg vil ha. Men det er greit å fortsett ha noe å pussle med..:)

 

Ønsker alle her inne ei god helg!

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelille

Aaargh... får snart gråhår over invitasjoner som ikke blir slik jeg vil. Og nå må jeg snart se å bli ferdig. Kjenner frustrasjonen komme sigende. Ser dere andre her ligger godt ann i planleggingen. Så morro når ting begynner å ta form. Hva har dere andre gjort i forhold til invitasjoner? Satt meg helt fast tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En DJ betaler vi kr. 7000,- for, da spiller de i 5 timer. Hvis vi vil ha flere timer er det + 400,- pr. time. Jeg vet ikke hvor lenge det er "normalt" å spille. De mener 5 timer er vanlig. Men da starter de ikke før 21-22.... syntes det høres sent ut jeg!! Noen tanker fra dere om det!!! Vi skal også ha det i ei lita bygd på vestlandet, som sikkert forventer seg levende musikk. Men vi ønsker å kunne velge originalmusikk og utvalget blir så mye mer. :D Vi har vurdert begge deler.

Hotellet holder hvite servietter og alt sånt tilbehør. Det trenger jeg heldigvis ikke å tenke på. Vi bør ha ut invitasjonene nå rundt 1. mai. Vet hva teksten skal inneholde, men utseende ellers er uklart. Vi skal lage de selv.

Men hva med innbinding av sanger, bordkort, meny, pynt, lys...... uhu.... jeg sliter litt der jeg!! :) Ser så mye fint, får ikke bestemt meg helt. Har fargene da.

 

Lykke til videre.... snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gifter meg 26 juni og har sendt alle innbydelser før påske. Har svarfrist 15 mai vi. Greit å ha 6 uker før som frsit, da vi må ha litt tid til å lage bordplan, en notis om alle gjester etc. Og det får vi ikke gjort egentlig før vi vet hvem som kommer og ikke.

 

Ang. blomster så har jeg skjønt det sånn att de fleste forretninger ønsker minst 14 dager på seg om du skal ha litt spesielle blomster som det kan ta litt tid å bestille og frakte, og kanskje krever litt planlegging.

 

Jeg har fått kjolen min, passa helt perfekt egentlig, men kan med fordel gå inn 2-3 cm, det er snøring som spriker litt mye bak. Og så kunne jo magan stramma seg opp litt da:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Jeg tror 5 timer er gangske normal spilletid Angora1, det er det som er normalt der hvor jeg kommer fra. Når skal dere starte festen da? Det er jo litt avgjørende at musikken er på plass når dere tenker å starte festen. Jeg tenker at vi skal ha musikken klar fra rundt 20.30, senest 21.00. Det har jo noe med stemningen å gjøre :)

 

Vi lagde våre invitasjoner selv, det var en morsom men krevende prosess, tror ikke takkekort blir laget fra bunnen av. :) vi brukte kartong, brettet inn mot midten fra begge sider, limte en remse sisioweb på utsiden og forseglet med voks. Vi var veldig fornøyde med våre!

 

Jeg sliter også på bordpynten, vi vet hvilke farger vi skal ha, men det eneste jeg har klart er hvilke lys vi skal ha!!! Bordkortene kommer til å gi meg mareritt fremover, det er jeg sikker på! Jeg vet hvordan jeg vil ha de, men finner ikke de delene jeg trenger for å lage de!! Det er enda godt jeg har mange måneder på meg.

 

Vi har sendt ut innbydelsene og begynner å få tilbakemelding på hvor mange som kommer, det er godt å være kommet såpass i gang.

Det er godt når en kjenner at en har kjole og alt på plass. Jeg fikk min kjole her for noen uker siden, og den var også helt perfekt. I og med at jeg er så liten (156cm) måtte det litt tilpassningsarbeid til på kjolen, men det vises ikke! Jeg er så utrolig heldig å ha en svigerinne som er vanvittig flink å sy, og hun vi så gjerne sy kjolene til brudepikene! Så nå er det også ordnet. Hadde jeg bare kunne gått ned de siste 2-3 kiloene hadde alt vært bare velstand! :)

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen er kl. 17. Og da går det jo i ett utover. Vet ikke hvor lenge vi blir sittende ved bordet. Men vi har regnet 3 timer. Da blir kl. 20. Så er det vel sånn at folk strekker litt på bena og mingler litt rundt. Så er det vel kaker og kaffe ganske snart, eller.....?? Og da har jeg skjønt at det er brudekake og vals!!! Noe jeg gruer meg litt til!! :) Så da blir det vel musikk fra ca. 21:00 hos oss og da!? Tror de slutter med alkoholservering kl. 02.

Kjolen min er ikke ferdig. Jeg gleder meg masse til å hente den!!

 

Bordkortene tenkte jeg å henge på glassene med en liten klype! Ser så mange varianter av borddekking at jeg vet snart ikke hva jeg vil ha!! :) Må vel snart bare ta et valg! Og slutte å se på alt på nett og blader!!

 

god helg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gifteklar23

Slenger meg inn her hos dere, hvis det er greit :)

 

Vi gifter oss 10.juli, og har en del klart, men mangler fortsatt en del..

 

Invitasjoner er sendt ut, med frist 1.juni, og jeg tenkte å begynne med bordkort snart.

hadde mye jobb med innbydelsene, så tenkte å gjøre det litt enklere med bordkortene. har kjøpt bordkortholdere, 50 stk! og skal bare ha et enkelt pyntet kort oppi. så håper det blir bra :)

 

Har ikke ordnet musikk i vielsen, eller under festen, så kjenner det haster litt. også vil vi gjerne lære oss brudevalsen, så skal se om ikke vi får kommet oss på et lite kurs :)

 

Hva slags fargetema har dere gått for når det gjelder invitasjoner osv?? Vi har valgt lilla (litt sånn lavendel), hvitt og sølv, og er veeeldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å joine Gifteklar 23, her er alle velkommene! Det er utrolig flott å kunne dele informasjon, inspirasjon og ikke minst frustrasjon! :)

 

Vi har valgt blå som temafarge. Da vi skal ha bryllupet i ei bygd ved havet, passet blått best inn. Vi vurdere å kombinere blå med kremvitt/ vanilje eller sølv. Fargene kommer an på om jeg blir eni med meg selv om hvordan bordkort og pynt skal være. Tror jeg må tenke slik som deg Angora1, jeg må vel bare bestemme meg og slutte å se på alle mulige slags ”inspirasjons” bladerÂ…:)

 

Når har jeg i dag fått tilbud om ny jobb i Nord-Norge. Jeg skal stare 1. juni så da går mesteparten av mai og juni til flytting og innkvartering i ny leilighet, så blir vel lite bryllupsplanlegging fremover på megÂ….godt vi har planlagt det viktigste allerede.

 

Hvilken musikk har dere tenkt å ha under vielsen? Vi skal gifte oss i kirken så det innsnevrer vel valget litt, regner med det blir noen salmerÂ….

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...