Gå til innhold

10 kg til påske (13 uker)


Gjest lykketroll

Anbefalte innlegg

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Hei alle sammen !

Spennende og se at så mange henger seg på 10 kg til påske.

Inntak av riktig mengde og type mat går bra, men det er litt tungt å komme i gang med trening. Jeg har hund og går lange turer med henne, men burde trent litt styrke også. Mitt mål denne uken er å trene litt styrke.

Har ellers klart det utrolige og ikke spist noe snop på over en uke. Det er en stor bragd !!!!

 

Stå på alle sammen !

 

 

Vida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innveiing 16/1:

 

vekt: 74,8 kg (-1.9)

midje: 95 cm (-2)

 

Er ganske fornøyd spesielt siden jeg avsluttet helga med rømmedipp og gulrøtter etter at kosemerkene var brukt opp. Hadde bare sååååå lyst på litt rømmedipp... Og når jeg først hadde tatt det fram klarte jeg iallefall ikke å gi meg før skåla var tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil gjerne være med på -10 kg til påske : )

 

startdato 2.jan

 

vekt 87,7

høyde 173

midje 106

 

9.jan

 

vekt 85,1

midje 106

 

16.jan

 

vekt 84,6

midje 105

 

Fifi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketroll

Hei alle sammen!!

 

Jeg reiser hjem i morgen og vil oppdatere listene med nye navn og nye resultater i morgen, senest torsdag. Ser det er mange som har meldt seg på "gjengen" om 10 kilo til påske og dette skal vi klare dere!!!

 

Lykke til alle sammen:)

 

Lykketrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på GR sist onsdag, så i morgen er første veiedag, blir spennende og se.

Vil gjerne være med på deres felles mål om 10 kg frem til påske.

 

mine mål

Jente 34 år

Start vekt: 75.5 kg

høyde 170

midje 94

 

Dette skal vi greie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ut å gå lang tur. Tenkte at hvis jeg fortalte dere det nå' date=' så må jeg gjennomføre. Det blir et lite spark bak, og det tror jeg jeg trenger.

Gjennomførte forøvrig en perfekt dag i går matmessig, og det er jeg veldig stolt av. Det føles som om det blir lettere i dag. Akkurat som om jeg bare trengte å komme gjennom gårdagen for å komme ordentlig i gang. Eneste jeg har å sette fingeren på er at det muligens at det ble for få kalorier (litt under 1000).

Er det forresten noen som kan hjelpe meg med hvor mange kalorier jeg skal spise for å ha en bra vektreduksjon? Er 27 år, 1.70 høy og 98 kg... Er vel passe aktiv med tanke på at jeg har en aktiv datter på 1,5 år, men trives også desverre foran tv'n.

 

Renate

 

Ha en flott og slankende dag alle sammen :D[/quote']

 

 

Hei Renate!

 

Jeg satte tallene dine inn i utregningstabellen i GR bøkene, og i følge GR opplegget så skal du nok spise en god del til... Minst 1800 kcal anbefales for optimal vektreduksjon...

 

Da har jeg regnet med at du trimmer ca 8 trimpoeng. Trimmer du mindre skal du spise mindre, og trimmer du mer skal du også spise mer... Selv er jeg 27 år, 180 cm og 97 kg - jeg skal dermed spise 1600 kcal ca... :-)

 

Masse lykke til, ta gjerne kontakt dersom du lurer på noe mer... :-)

 

SisBea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nelikken

Hei

 

Kjempebra tiltak, jeg blir med.

Jeg har gått ned 1 kg siden 9 januar, så målet er derfor å gå ned 9 kg frem til påsken.

 

Startvekt 17 januar;

Vekt 64,9 kg

Høyde 1,62

Midje (måler senere)

 

 

"Nelikken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk ide! Jeg har prøvd å motivere med for akkurat dette, men har vært litt i tvil om det vil gå. Men nå skal jeg definitivt prøve! Skal på ferie 10. april, målet mitt har vært å være mindre enn da jeg flyttet derfra (Tucson, AZ). Nå er jeg omtrent det samme som da jeg flyttet sommeren 2003. Det er en barnefødsel siden, så er relativt fornøyd med det. Men disse kiloene vil da ikke av!

 

Startet 6/1, veier meg fredager.

 

Startvekt: 80,6 kg

Uke 1: 80,2 kg

Høyde: 168 cm

Livvidden kommer etterhvert...

 

 

Marona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Takk skal du ha :)

Greit å ha litt oversikt. Har ikke mer enn 1,5 trimpoeng til nå denne uka, men den er jo ikke over enda.

Det har kommet masse nysnø i natt, så kanskje jeg skal ta med datter'n min ut på akebrett....

 

Ha en fin dag alle sammen.

Stå på.

 

Ps. Jeg fryser isbiter av fun light...godt å putte i munnen innimellom, men kaldt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hann2000

Har meldt interesse for dette tidligere i uka, men skrev ikke opp vekt og midjemål.

Vekt 16.01.: 90 kg - høyde 174 - midje 90 cm.

Det blir sikkert hardt å klare dette til påske, men jeg skal gjøre så godt jeg kan.

Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank
Hei Renate!

 

Jeg satte tallene dine inn i utregningstabellen i GR bøkene' date=' og i følge GR opplegget så skal du nok spise en god del til... Minst 1800 kcal anbefales for optimal vektreduksjon...

 

Da har jeg regnet med at du trimmer ca 8 trimpoeng. Trimmer du mindre skal du spise mindre, og trimmer du mer skal du også spise mer... Selv er jeg 27 år, 180 cm og 97 kg - jeg skal dermed spise 1600 kcal ca... :-)

 

Masse lykke til, ta gjerne kontakt dersom du lurer på noe mer... :-)

 

SisBea[/quote']

 

Betyr det at etterhvert som jeg går ned i vekt ( som forhåpentligvis skjer) så skal jeg spise minsre og mindre for å gå ned i vekt...eller?

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det første veie dag.

Start: 75.5

18.01 : 74.7

midje har jeg ikke målt, har ikke funnet målebåndene enda, har nettopp flyttet ,

 

Var ikke særlig fornøyd med bare-0.8 , hadde ventet mer en det . De sier vel at en tar av mest i starten, hvis dette er mye hvordan kommer det å bli etter hvert.

Hadde nå spist middag før veiing, så jeg får satse på at det var det som gjorde utslaget. Men jeg har ikke gitt opp, jeg skal fortsette som før. Har vært så flink og alt denne uken og hadde ventet et annet resultat. men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange flinke! Selv komme rjeg ikke helt igang, føler jeg, så spørs vel hva vekta viser på søndag... Etter grøt på mandag og sjokolade igår, har jeg klart meg uten sånne ting i dag, om ikke annet, så er kanskje på rett spor nå? Må komme meg avgårde på trening og, men det er ihvertfall tiltak. Skjønner ikke at jeg ikke klarer det - vet jo at alt dette fører til at jeg føler meg bedre, får mer overskudd og kanskje går inn et par størrelser som en liten bonus :)

 

Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketroll

Hei alle sammen!!

 

Jeg lovet dere å legge ut resultat i løpet av kvelden eller i morgen. Det er kjempe gøy å se så mange ivrige har meldt seg inn i "gjengen" og er veldig glad for dette!

 

Jeg ser at det kan ta litt tid for å skrive opp "de nye" og resultatene så jeg vil legge ut en ny link med bare navn og oppdatere denne med resultat. Så kan vi jo ha en link til "chatting" hvis ikke dere synes dette blir for dumt. Vi er så mange så det vil bli veldig vanskelig for meg og oppdatere alle, fordi jeg må bla igjennom så mange innlegg.

 

Jeg kan evt la det være sånn som nå at dere legger inn resultat og at jeg dropper listene, så får vi alle bla oss igjennom????

 

Føler litt ansvar for dette fordi jeg startet "gjengen" og ønsker at alle vil være fornøyde.

 

 

Håper dere hjelper meg litt her og sier hva dere mener.

 

 

Klem fra Lykketrollet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Nok en dag i mål.

Selv kom jeg godt i havn i dag. Slet litt tidligere i kveld, åpnet kjøleskapet et par ganger mer enn jeg burde. Men :) jeg klarte meg! Lykken er vel at jeg ikke finner så mye usunt der nå, men jeg kjenner meg....kan få til mye usunt om jeg legger godviljen til den rette sida.....men ikke i dag, -ikke denne jenta;)

Sliter litt med at hodet er med på en enda bedre livsstil sent på kvelden enn på morgenen og formiddagen. Da skal jeg trene så hardt, og bli så flink til både det ene og det andre. Men når morgenen kommer er jeg trøtt og lat....tips på hvordan jeg kan snu dette mottas med stor takk.

Stå på!

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

...vi kan ha en ny link hvor vi legger inn resultatene alle sammen, og så har vi denne til "chatting".

Da slipper jo du alt arbeidet, og så holder vi litt øye med hverandre...

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketroll

Hei Renate!!

 

 

I morgen tar jeg og legger ut en ny link med alle sitt navn så fyller vi inn selv etter hvert som resultatene kommer. Det var en kjempe ide.

 

Jeg har ikke vært flink denne uken. Jeg har vært hos min tvillingbror i stavanger og de har nettop fått ei nydelig liten jentebaby. Desverre viser det seg at det var noe galt med henne og hun har fått et handicap. Hennes storbror er også sterkt handicappet så dette var en trist nyhet. Har ikke spist så mye så jeg får starte opp i morgen igjen med de faste måltidene.

 

Det er opp og ned dager men vi må ikke gi opp det er det viktigste.

 

 

Klem fra lykketrollet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at etterhvert som jeg går ned i vekt ( som forhåpentligvis skjer) så skal jeg spise minsre og mindre for å gå ned i vekt...eller?

 

Renate

 

 

Jo, det vil forsåvidt bety det, men tror det er endel kg om å gjøre før det får betydning... Jeg har gått ned ti kg, og spiser nå bare 150-200 kcal mindre... :)

 

Lykke til!

 

SisBea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Påkjenninger vi ikke kan styre og kontrollere har visst stor innvirkning på kostholdet og oss selv...det var trist med babyen til broren din. Håper at de klarer å tilpasse seg den nye hverdagen...og at det går så bra som mulig.

 

Når det gjelder meg har jeg vært veldig flinkde tre siste dagene. ar gått turer og spist sunt. Kjenner at jeg sliter med å spise nok. Er sulten nå, og kan etter kaloriberegningen sikkert spist et måltid til...men syns ikke jeg kan gjøre det nå.

Er spent på hvordan veiingen kommer til å gå på mandag. Er litt frista til å hoppe på vekta i morra for å se om det skjer noe i det hele tatt.

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...