Gå til innhold

10 kg til påske (13 uker)


Gjest lykketroll

Anbefalte innlegg

Da starter jeg...

 

Høyde 166 cm

Vekt 78,7 kg

Midjemål 104 cm

 

Startdato - 15. januar.

 

Er usikker på om jeg skal ta midjemål ligggende eller stående. Av en eller annen grunn er midjemålet mitt 104 cm når jeg står, og 100 cm når jeg ligger. Målte på akkurat samme sted. Noen som har noen forklaring? Er det magemuskler det skorter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Hei lykketroll og alle dere andre.

Jeg har nettopp funne disse sidene her og vil gjerne bli med, jeg har 5 kg igjen, så jeg er kjempeglad vist de greier å forsvinne før påske.

 

59kg nå skal ned til 54kg er 1.56 høy skal måle meg rundt livet når jeg får kjøpt meg et måleband på mandag, God søndag alle sammen,

 

Margit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Aiaiai....

Har feiret bursdagen min i hegen, det var ikke det smarteste når jeg ønsker å gå ned i vekt. Men tror rett og slett ikke jeg hadde klart å holde dette i gang hvis jeg skulle fjerne alle gleder. Utfordringen nå blir jo å banke i hodet at feiring er feiring, og nå er det hverdag igjen. Skal også bli flinkere å planlegge helgene. Virker mye lettere.

Skal veie i morgen tidlig, men sånn jeg føler meg nå så tror jeg ikke det har gått rette veier.

Kjempe klar for å fortsette å henge med dere. Motiverende at så mange henger seg på og vil være med. La oss gi jernet alle sammen :D Det her skal vi klare!!!

Lykke til i ny uke med nye muligheter;)

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketroll

GRATULERER MED DAGEN RenateH;)

 

Jeg har nok brukt mer enn mine kosemerker i helgen, men føler meg klar til en ny uke. Jeg har akkurat veid meg og er jo egentlig veldig fornøyd;)

 

1 uke

Vekt 85,9 (- 2 kg)

Midje 105 / - 4 cm)

Total cm -11cm

 

 

Gleder meg veldig til å høre fra dere andre for å høre hvordan dere har det og hvordan det har gått både meg helg, veiing og mål!

 

Helt enig med Renate, vi gir jernet dere og vi skal klare 10 kg til påske.

Da blir det PÅSKEFEST:)

 

 

Jeg reiser bort en uke, så jeg blir ikke tilgjengelig på nettet. Kanskje like greit så dere slipper og bli altfor lei meg.

Det blir en stor utfordring for meg og reise bort, men har allerede smurt meg matpakke da jeg reiser kl 0500 i natt.

 

Jeg skal prøve å legge ut en liste med alle resultat, så fort jeg har anledning.

 

 

STÅ PÅ!!!

 

 

Lykke til med ny uke og nye utfordringer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vil også være med.

Veier meg søndag morning.

15. januar

Høyde 1,70

Vekt 73,9 kg

Midje 85

 

 

 

 

Hei hei!!

 

Er det noen som kunne tenke seg og prøve å gå ned 10 kilo til påske. Denne ideen fikk jeg fra "Chami" så chami jeg håper du leser dette innlegget og blir med. Jeg har veldig lyst å legge ut vekt og cm rundt midje. Jeg har veiedag hver søndags kveld så det blir veldig spennende til søndag for det er min første veiedag etter jeg startet kurset 9 januar.

 

Håper flere melder seg på' date=' så lager jeg en liste etterhvert som vi blir flere.

 

Startvekt 9 januar;

Vekt 87,9 kilo

Høyde 1,75

Midje 109 cm

 

Stå på, vi skal klare det!

 

 

"Lykketrollet"[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære lykketroll, takk for at du førte ideen min (om å få bort 10 kg. før påsken) videre. Jeg er jo selvfølgelig med på det. Veide meg første gang søndag 8. januar. 85 kg. 104,5 cm i midjemål. Har fast veiedag søndag.

 

Har jo egentlig hatt en ny livsstil i ei uke nå, men begynner først i morgen med trening o.l. Håper vi kan være flinke til å motivere hverandre.

 

Nyt d lille som er igjen av helgen alle sammen.

 

Chami

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Helgens store utskeielse slo veldig negativt ut på veiinga i dag. Dropper å legge ut reultatet da det ikke akkurat gikk nedover. Men akter ikke å gi meg av den grunn. Biter det i meg og fortsetter med friskt mot. Skal komme meg på trening i dag og telle hver eneste lille kalori.

Stemmer det at vi har 12 uker til påske nå?

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i flere år prøvd å gå ned i vekt, begynte "seriøst" rett rundt påske i 2004, ved å gå på grete roede kurs..det var den gamle "metoden". hadde skikkelig store forhåpninger siden jeg kjenner mange som har gått på grete roede og gått ned 8-12 kg, så skuffelsen var stor da jeg bare gikk ned 2,7 kg. Var ofte sulten, og motivasjonen på slutten av kurset var på bånn. da jeg begynte veide jeg 87,8 kg. Før det gikk jeg ned fra 93-87,8, ved å begynne å trene igjen og spise mindre godteri. Etter kurset har jeg gått ned og opp i vekt:).2. januar 2006 veide jeg meg og målte meg. Da var vekten på 82,2 og har minsket 32,5 cm, siden 1 kursdag på grete roede. Så vektennedgangen har vært langt mindre enn nedgangen i cm. Så skal heretter begynne å måle meg!!

 

Skal nå følge den nye "metoden til GR. Skal spise 1900kcal. 7-800 mer en jeg spiste forrige gang. Føler at det passer mye bedre for meg enn 11-1200 kcal. Ligger stort sett på en plass mellom 17-1900 kcal.

 

Startdato 2. jan.

 

Vekt:82,2

Midje:95 cm

høyde:170

benbyggning:kraftig

trivselsvekt: en plass mellom 68 og 72 kg. (har ikke veid så lite siden ungdomsskolen, så litt usikker på hva jeg trives med:))

 

9.jan:

 

Vekt: 80,8

 

16. jan:

 

Vekt: 78,7

 

23.jan: 78,1 (under 10kg igjen til målet:)))

 

Kommer ikke til å legge inn vekt på mandag, julebord søndag...sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hangglidern

Jeg vil også gjerne henge meg på denne.

 

start: 9.januar

 

Vekt: 89 :D

Midje: 100 (hjelp hvor er den)

Høyde: 168

Mål: 68

 

 

i dag 16. januar

 

Vekt: 88,4 (-0,6 kg)

Midje: 97 (- 3 cm)

Trim siste uke 18 p

 

Hadde egentlig håpet på litt større tall, for jeg har vært flink med maten.

Men, men vi får starte på ei ny uke med ny frisk.

 

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hangglidern
Har i flere år prøvd å gå ned i vekt' date=' begynte "seriøst" rett rundt påske i 2004, ved å gå på grete roede kurs..det var den gamle "metoden". hadde skikkelig store forhåpninger siden jeg kjenner mange som har gått på grete roede og gått ned 8-12 kg, så skuffelsen var stor da jeg bare gikk ned 2,7 kg. Var ofte sulten, og motivasjonen på slutten av kurset var på bånn. da jeg begynte veide jeg 87,8 kg. Før det gikk jeg ned fra 93-87,8, ved å begynne å trene igjen og spise mindre godteri. Etter kurset har jeg gått ned og opp i vekt:).2. januar 2006 veide jeg meg og målte meg. Da var vekten på 82,2 og har minsket 32,5 cm, siden 1 kursdag på grete roede. Så vektennedgangen har vært langt mindre enn nedgangen i cm. Så skal heretter begynne å måle meg!!

 

Skal nå følge den nye "metoden til GR. Skal spise 1900kcal. 7-800 mer en jeg spiste forrige gang. Føler at det passer mye bedre for meg enn 11-1200 kcal. Ligger stort sett på en plass mellom 17-1900 kcal.

 

Startdato 2. jan.

 

Vekt:82,2

Midje:95 cm

høyde:170

benbyggning:kraftig

trivselsvekt: en plass mellom 68 og 72 kg. (har ikke veid så lite siden ungdomsskolen, så litt usikker på hva jeg trives med:))

 

9.jan:

 

Vekt: 80,8

 

16. jan:

 

Vekt: 78,7[/quote']

 

KJEMPEBRA!!!

 

Denne gangen har du jo gått ned mer på bare noen uker enn på hele kurset.

 

Vær stolt, og fortsett slik. Hurra :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJEMPEBRA!!!

 

Denne gangen har du jo gått ned mer på bare noen uker enn på hele kurset.

 

Vær stolt' date=' og fortsett slik. Hurra :D:)[/quote']

 

takk, takk..hehe...ja det er helt utrolig motiverende...det beste er at jeg er behagelig mett, mer energi og ikke fysen på sjokolade hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED DAGEN RenateH;)

 

Jeg har nok brukt mer enn mine kosemerker i helgen' date=' men føler meg klar til en ny uke. Jeg har akkurat veid meg og er jo egentlig veldig fornøyd;)

 

1 uke

Vekt 85,9 (- 2 kg)

Midje 105 / - 4 cm)

Total cm -11cm

 

 

Gleder meg veldig til å høre fra dere andre for å høre hvordan dere har det og hvordan det har gått både meg helg, veiing og mål!

 

Helt enig med Renate, vi gir jernet dere og vi skal klare 10 kg til påske.

Da blir det PÅSKEFEST:)

 

 

 

Jeg reiser bort en uke, så jeg blir ikke tilgjengelig på nettet. Kanskje like greit så dere slipper og bli altfor lei meg.

Det blir en stor utfordring for meg og reise bort, men har allerede smurt meg matpakke da jeg reiser kl 0500 i natt.

 

Jeg skal prøve å legge ut en liste med alle resultat, så fort jeg har anledning.

 

 

STÅ PÅ!!!

 

 

Lykke til med ny uke og nye utfordringer;)[/quote']

 

 

 

Hallo !

Vekt :81,8 (-1,2)

midje 93 (-2)

 

Er godt fornøyd med resultatet etter bare 5 dager.

Stå på alle !

Vida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dette er en glimrende ide! Jeg slenger meg med, selv om jeg er en uke senere ute enn dere andre. Dette skal vi klare sammen!

 

Start: 16. januar

Vekt: 81 kg

Høyde: 167 cm

Midje 84 cm

 

 

Hilsen Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også planer om å gå ned 10 kg innen påske, så jeg blir også gjerne med! Har fått laget meg en trimplan som jeg SKAL følge, og den går forløpig bare frem til påske, sa da passet jo dette veldig bra!

 

Jeg begynte nå på fredag 13, men skal veie meg på mandager fra neste uke av.

Så her er mine mål fra fredagen:

 

Startvekt: 71 kg

Høyde: 170

Midje: 105.....! (fysj og fy...)

 

Om jeg bare går ned 8 kg, så er jeg superfornøyd, men det beste hadde vært 10 da jeg vet at jeg trives best rundt 60 kg.

Så da får vi se hvordan det går, lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ei fin veke, eg har vore flink med matinntaket. Faktisk må eg passe på at eg får i meg nok kcal. Prøver å ligge på ca 1300 - på lørdag låg eg lenge slik at frukost/lunsj blei eit måltid. Då kom eg berre opp i 888 kcal - spiste derfor 25 gr french fries....Trimpoeng har det vore dårleg med. Eg trente 45 min med vekter i går- er stiv og støl i dag. Eg MÅ bli flinkare å trene, vil ha bort flaggermusarmane.

 

Nye mål måndag 16.01.06:

 

Jajo: kvinne, 34,5år, 166cm

vekt: 72,9 (-1,1kg)

midje:86 (-4cm)

 

 

Veldig kjekt med denne vektklubben. Eg har lese det meste til no.

Inspirerande, motiverande! Gode oppskrifter og!

12 veker til påske - dette klarer me :D

 

Helsing Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Nå måtte jeg ta en tur innom og prate med dere. Har akurat vært på butikken og handlet inn for hele uken. Føler at jeg må prøve å unngå å dra på butikken for ofte.

Kom igjennom butikken, og nærmet meg kassen. Hadde fylt kurven med friske grønnsaker, magert kjøtt og fisk osv. Og der foran meg ligger et landskap jeg alt for ofte har gått turer i. Sjokoladehyller og isdisk. Jeg er virkelig isoman. Elsker is, og kan godt spise en bøtte Dream is alene en kveld.

Og som ikke det er nok har det jo kommet ny is. Sans is. Den har fine egenskaper for oss på slanker'n....sånn hvis man skal kose seg. Men føler at alt har gått så galt med vekta i det siste at jeg vil ikke unne meg noe ekstra før jeg er på god vei nedover. Vel, om jeg er flink og sparer kosemerkene, så kanskje jeg kan smake den til helgen. Det blir ikke lettere å gå forbi sjokolade og is når mensverken sprenger og man er fysen på ALT!!

Men :D jeg er stolt av å fortelle at hverken is eller sjokolade eller annet snop fant veien i handlevogna mi.

Så nå står jeg her og tenker nøye gjennom hva jeg skal spise til kveldsmat.

Håper jeg fortsetter å være like sterk resten av uken. OG det satser jeg på at dere også klarer. stå på gutter og jenter!

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk flink du var da... Grattis!!! Jeg vet veldig godt hvordan det er å stå der i kassakøen med kurven full av sunne matvarer, og det eneste man tenker på er hyllene med sjokolade og boksen med is som står og roper på deg:" kom igjen, kjøp meg, bare i dag!!!" Jeg for min del har ikke klart å komme skikkelig i gang i matveien. Må begynne å notere ned det jeg putter i munnen i morgen. Men jeg var på min første trening på leeenge i dag. Spinning. Bank i bordet, så da håper jeg det er noen som kan motivere meg til å jobbe skikkelig med maten.

 

Sammen er vi sterke!!! (og snart lettere)

 

Chami

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

I dag skal jeg ut å gå lang tur. Tenkte at hvis jeg fortalte dere det nå, så må jeg gjennomføre. Det blir et lite spark bak, og det tror jeg jeg trenger.

Gjennomførte forøvrig en perfekt dag i går matmessig, og det er jeg veldig stolt av. Det føles som om det blir lettere i dag. Akkurat som om jeg bare trengte å komme gjennom gårdagen for å komme ordentlig i gang. Eneste jeg har å sette fingeren på er at det muligens at det ble for få kalorier (litt under 1000).

Er det forresten noen som kan hjelpe meg med hvor mange kalorier jeg skal spise for å ha en bra vektreduksjon? Er 27 år, 1.70 høy og 98 kg... Er vel passe aktiv med tanke på at jeg har en aktiv datter på 1,5 år, men trives også desverre foran tv'n.

 

Renate

 

Ha en flott og slankende dag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle

 

1 uke har gått siden jeg startet, og det har gått forholdsvis greit.

 

Det var helgen som gjorde at jeg gikk på en "smell". Var i middagselskap, og da er det ikke alltid like enkelt. Takk og lov, det var en av de sunne hovedrettene - tai wok... var kjempe god.. Is til dessert.

Det ble nok verre med vinen, det ble en større kvote. Men men...

 

Resultat etter en uke:

Vekt: 63.5 (-0.5 kg)

Midje: samme

 

Så etter en utskeielse i helgen, så får jeg si meg fornøyd med -0.5 kg :-)

 

For at jeg skal motivere meg selv, så har jeg satt meg treningsmål:

Tirsdag: Spinning + Roing

Onsdag: Jogging

Torsdag: Power/Pump+Jogging

 

Har en utfordring til helgen, skal i bryllup.

 

Gleder meg til å se oversikten, over hvordan det har gått med alle :-)

 

Ha en super dag!

 

Jannis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå igjen.

 

Legger inn spørsmålet mitt her også:

 

Er det noen som har et tips på en bra Puls klokke?

 

Jeg har sett at disse ofte er veldig dyre, kanskje dere vet om en som ikke er så altfor dyr.

 

Hvordan fungerer disse (puls, kcal, osv)?

 

Takker for tisp jeg kan få!

 

Jannis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...