Gå til innhold

10 kg til påske (13 uker)


Gjest lykketroll

Anbefalte innlegg

Gjest lykketroll

Hei hei!!

 

Er det noen som kunne tenke seg og prøve å gå ned 10 kilo til påske. Denne ideen fikk jeg fra "Chami" så chami jeg håper du leser dette innlegget og blir med. Jeg har veldig lyst å legge ut vekt og cm rundt midje. Jeg har veiedag hver søndags kveld så det blir veldig spennende til søndag for det er min første veiedag etter jeg startet kurset 9 januar.

 

Håper flere melder seg på, så lager jeg en liste etterhvert som vi blir flere.

 

Startvekt 9 januar;

Vekt 87,9 kilo

Høyde 1,75

Midje 109 cm

 

Stå på, vi skal klare det!

 

 

"Lykketrollet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Hallo hallo

 

Du svarte jo på innlegget mitt, og "inviterte" meg til å henge meg på dere :D

 

Jeg har gått ned tidligere ca 14 kg på GR kurs, men kunne tenke meg å ta av de siste ca 4-5 kg.

 

Jeg henger meg på og sier - jeg vil nå målet innen påske med dere.. Satser på at det skal gå bra... Yea!

 

Er godt i gang med å fylle inn pr dag i rapportene, men merker jeg ikke klarer å nå opp til 1300 kalorier. Tidligere lå jeg mellom 1100-1200 kalorier.

 

Startvekt ca 64

Midje 84

Høyde .161 cm over havet... :-)

 

Puh... sliten dame i dag etter en økt med spinning i går..

 

Jannis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg starta eit nytt liv 1. januar (sjølvsagt) då viste vekta 77,6.....

 

Eg har vore kjempeflink!!

12.januar:

vekt: 74 kg

høgde: 166 cm

midje: 90 cm

 

Eg treng nok motivasjonshjelp vidare. Hadde vore stas å klare 10 kg til før påske!

Kva har eg gjort desse 10 dagane?! Leika med ungane, rydda i gamle klede, vaska - ikkje sett TV med andre ord + drukke litervis med vatn!

Eg klarer nok ikkje å halde på slik heile tida, men då får eg heller lese litt på innlegga her i Vektklubben.

 

JA - dette SKAL me klare! Helsing Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketroll

Hei alle sammen!!

 

Det er så super bra at så mange vil henge med og kvitte seg med ti kilo før påske.

 

Jeg skriver alle som har meldt seg på i dag, men er det flere som vil så heng på;o)

 

Lykketrollet (det er jo meg selvfølgelig)

Start 9 januar

vekt: 87,9 kilo

Høyde: 1,75 cm

Midje: 109 cm

 

 

Jajo

Start 12 januar

vekt: 74 kilo

Høyde: 1,66 cm

Midje: 90 cm

 

Jannis

Start ??

Vekt: 64 kilo

Høyde: 1,61 cm

Midje: 84 cm

 

Marlen

Start 12 januar

Vekt 62,4 kilo

Høyde: 1,61 cm

Midje: 70 cm

 

Vida

Star 10 januar

Vekt: 83

Høyde: 1,61 cm

Midje: 96 cm

 

Idag

Start 9 januar

Vekt: 76,7 kilo

Høyde: 1,60 cm

Midje: 97 cm

 

Sisbea

Start 11 januar

Vekt: 97,5 kilo

Høyde: 1,80

Midje: (kommer senere)

 

RenateH

Start 9 januar

Vekt: 98 kilo

Høde: 1,70 cm

Midje: 122 cm

 

Anders

Start 1 januar

Vekt: 65,2 kilo

Høyde: 1,66 cm

Midje: 78 cm

 

Første uke - 2,5 kilo

Flott jobbet Anders, stå på videre!!

 

Biten

Start ?????

Vekt: 88,5 kilo

Høyde: 177 cm

Midje: 96 cm

 

Sofagris

Start 9 januar

Vekt: 82,6

Høyde: 1,66 cm

Midje: 94 cm

 

Margit(mål 5 kilo)

Start??

Vekt 59 kilo

Høyde: 1,56 cm

Midje: (kommer senere)

 

 

 

 

NB! Beklager på det sterkeste hvis jeg har glemt noen evt skrevet feil.

Bare si ifra og det blir rettet opp.

 

Jeg vil legge ut min neste veiing søndagskveld / tidlig mandags morgen.

Har fast veiedag søndags kveld. Så send meg gjerne resultatet deres så fort dere har veid dere;o)

 

Jeg blir så glad når det er så mange som vil ble med.

Vi er en super gjeng som kan støtte og hjelpe hverandre.

Om det er gode eller dårlige nyheter - eller + i vekt er det viktig å støtte hverandre. Jeg hadde en utskeielse i går og fikk et flott svar og litt info om trening. Jeg ble kjempe motivert og har trent 1 time yoga i dag tidlig ( for første gang) og skal trene step om en times tid sammen med ei venninne. Gruer meg litt for dette er på et trenings senter, men skal klare det.

 

Det er viktig å være ærlig mot en selv og ikke gi opp selv om man sliter eller har en utskeielse en dag. Neste dag blir bedre.

 

Dette skal vi klare!!!

 

Heng med alle sammen og lykke til.

 

Lykketrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er også med på 10 kg før påske. Startet på mitt første GR kurs på mandag og da viste vekta 76,7 som er litt for mye for meg... Prøvde å slanke meg alene i fjor - men alt kom tilbake i jula. Er visst litt for glad i ribbe.

 

Vekt: 76, 7 (9/1)

Høyde: 160 cm

Midje: 97 cm

 

Idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ut som en god idé, jeg slenger meg med jeg også... :-)

 

Jeg går egentlig kurs nr fire nå, startet 11.01., men har hoppet over ett pga sykdom og hatt sommerpause mellom to andre, så jeg regner egentlig kurs tre nå...

 

Hadde vært knall å klare 10 kg før sommeren... Har litt til som skal av, men da er man i hvert fall godt i gang til sommeren! ;-)

 

Jeg har veiedag onsdag, så skriver her onsdag kveld regner jeg med. Midjen blir dessverre ikke målt før neste uke...

 

Start: 11.01.

Vekt: 97.5

Høyde: 180 cm

Midje:

 

SisBea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du skrev en liten oversikt til oss, Lykketrollet :D

Jeg startet mandag 9.januar :)

 

Syntes uken har gått greit. Har fått trent spinning 2 ganger, jogget litt og en økt med power/pump i går. Fy så støl jeg er i dag - har ikke trent det på en stund - men i morgen blir det nok værre.

 

Ellers har jg nok ikke fått i meg nok mat denne uken tror jeg. Syntes jeg spiser hele tiden. Middag etter trening, så 1-2 timer etter er det mat igjen med en brødskive... Hadde visst "glemt" hvor mye man egentlig spiser.. he he he.

 

Tror helgen blir en liten utfordring, pga helg er annerledes enn hverdag. Har vanskelig med å få i meg alle måltidene, blir ofte kun 3. Men da får jeg ta med meg et eple når jeg er på "vindus-shopping" - er jo trim poeng det også....he he

 

Jeg har veing på mandag, da får vi se da.. .. spennende!!

 

Lykke til i helgen!

 

Jannis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Jo da, jeg må senke kravet mitt for ikke å miste motet. Det har jeg skjønt. 10 kg til påske, -let's do it!

Men i skrivende stund har jeg allerede gått på en smell. Kjøleskapet ropte så høyt. Is og sjokolade!! Og samvittigheten er kvelende.

Hva gjør jeg nå?

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketroll

Hei på deg!!!

 

Ikke fortvil, dette vil gå bra. Jeg startet mandag og hadde en kjempe smell allerede onsdag. Jeg ble kjempe lei meg og var på nippe til å gi opp, men fikk god inspirasjon om trening og har begynt i det små med å gå turer. Bestemte meg for å ikke gi opp men prøve videre.

 

1. Ha ikke godteri i huset. Hvis du har barn som skal ha lørdagsgodt kjøp enten lørdagspose eller en liten sjokolade, kjærlighet til barna osv....................... Kjøper du smågodt til deling på hele familien er det lett å la seg friste til å ta litt og litt til osv......

 

2. Jeg er akkurat som deg, jeg ELSKER sjokolade og is. Det jeg gjør nå er å drikke et glass vann så fort jeg kjenner søtbehovet. Husk det er akkurat som koffein, du blir avhengig av søtbehovet og dette må avvennes.

(sliter du med vann, ha noe grønnskaker skjært opp i strimler liggende i vann i kjølskapet. Dette er veldig godt og forfriskende).

 

3. Husk kosemerker. Gjem disse til helgen hvis du sliter mest da. Kan jo evt bruke et kosemerke hver dag men jeg personlig tror du gjør deg selv en bjørnetjeneste og du vil bare ha "mer"

 

 

Jeg vet dette ikke er lett, tro meg jeg har mine øyeblikk hvor jeg blir frustrert og vil ha "noe godt"

I tillegg så går jeg hjemme om dagen pga en prolaps i nakken så dagene blir lange. Kan heller ikke trene det jeg absolutt liker best å trene(håndall). så tro meg dette er tøft men vi skal klare det!!

 

Vi som skal klare 10 kg før påske har lagt ut en liste med startdato, vekt, høyde og midjemål. Hvis du vil kan jeg legge deg ut sammen med oss andre. Syns du dette er vanskelig i starten så holder vi kontakt uansett. Føler du for å legge ut vekten senere gjør du det, dette er helt opp til deg;o)

 

Jeg personlig bruker dette diskusjonsforumet som min gode støtte og er innom hver dag, faktisk opp til flere ganger om dagen he he he...... har blitt avhengig ha ha ha. Bare si ifra hvis du sliter eller hva som helst skal jeg prøve å hjelpe deg på best mulig måte.

 

 

Lykke til og ikke fortvil dette klarer vi!!

 

 

 

Lykketrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser endel av dere sliter litt med å få i seg nok måltider... Min kursleder (som forresten er helt fantastisk) foreslo å droppe de letteste påleggssortene for å få et par ekstra kcal der. F.eks. ikke nødvendigvis spise "ekstra lett hvitost". Pluss spise endel av fisk med flerumettet fett, som laks etc. Kan være et lite tips... :-)

 

Selv har jeg et litt motsatt problem - hver gang jeg har startet på et kurs så blir jeg så sulten de første par ukene... Har ikke nødvendigvis spist så fet mat, men bare mer enn jeg skal spise nå... Jeg har en aktiv jobb og trenger jevnt påfyll av energi, men ender da opp med å bli sulten igjen tidlig om kvelden når jeg har brukt opp "kvoten" min... :-(

 

Men, er kjempemotivert denne gangen, skal definitivt klare å nå målet om 10 kg før påske! :-) Stå på alle sammen!

 

SisBea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Takk for motiverende tips og støtte!

Jeg går også hjemme om dagene. Har ikke kommet meg ut i jobb etter avsluttet barselperm. Så det kan bli mange timer å sloss med kjøleskapet på.

Har vært uteog gått en lang tur sammen med mann og barn, og føler meg mye bedre.

Det er greit å vite at det er flere som er hyppig innom her om dagene. I dag har maskinen stort sett stått inne på GR sidene.

Jeg er virkelig motivert og klar for å kvitte meg med bilringen og dobbelthaka nå, så jeg skal klare dette.

 

Takk for ordene som holder motet oppe og lykke til til alle dere alle.

Ser frem til å følge dere og holde dere orientert om hvordan det går med meg.

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fornøyd

Startet 1. januar

 

Startvekt 65.2

12.1.06 - vekt 62.6 (-2.6)

Høyde 1.66

Midje 78

Mitt delmål er å komme under 60 kilo.

 

Hei alle sammen!!

 

Det er så super bra at så mange vil henge med og kvitte seg med ti kilo før påske.

 

Jeg skriver alle som har meldt seg på i dag' date=' men er det flere som vil så heng på;o)

 

Lykketrollet (det er jo meg selvfølgelig)

Start 9 januar

vekt: 87,9 kilo

Høyde: 1,75 cm

Midje: 109 cm

 

 

Jajo

Start 12 januar

vekt: 74 kilo

Høyde: 1,66 cm

Midje: 90 cm

 

Jannis

Start ??

Vekt: 64 kilo

Høyde: 1,61 cm

Midje: 84 cm

 

Marlen

Start 12 januar

Vekt 62,4 kilo

Høyde: 1,61 cm

Midje: 70 cm

 

Vida

Star 10 januar

Vekt: 83

Høyde: 1,61 cm

Midje: 96 cm

 

Idag

Start 9 januar

Vekt: 76,7 kilo

Høyde: 1,60 cm

Midje: 97 cm

 

Sisbea

Start 11 januar

Vekt: 97,5 kilo

Høyde: 1,80

Midje: (kommer senere)

 

 

 

 

NB! Beklager på det sterkeste hvis jeg har glemt noen evt skrevet feil.

Bare si ifra og det blir rettet opp.

 

Jeg vil legge ut min neste veiing søndagskveld / tidlig mandags morgen.

Har fast veiedag søndags kveld. Så send meg gjerne resultatet deres så fort dere har veid dere;o)

 

Jeg blir så glad når det er så mange som vil ble med.

Vi er en super gjeng som kan støtte og hjelpe hverandre.

Om det er gode eller dårlige nyheter - eller + i vekt er det viktig å støtte hverandre. Jeg hadde en utskeielse i går og fikk et flott svar og litt info om trening. Jeg ble kjempe motivert og har trent 1 time yoga i dag tidlig ( for første gang) og skal trene step om en times tid sammen med ei venninne. Gruer meg litt for dette er på et trenings senter, men skal klare det.

 

Det er viktig å være ærlig mot en selv og ikke gi opp selv om man sliter eller har en utskeielse en dag. Neste dag blir bedre.

 

Dette skal vi klare!!!

 

Heng med alle sammen og lykke til.

 

Lykketrollet[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofagris

Heisann!

 

Jeg kunne også tenkt meg og gått med 10 kg til påske. Dette er første gang jeg virkelig går inn for å slanke meg, så jeg håper å komme i nærheten, iallefall.

Deltar ikke på noe kurs, men har en god veninne på jobb som hjelper meg!

 

Jeg har veiedag på søndag (morning) så da spørs det om starten har vært som forventet... Iallefall lov å håpe!!

 

Start 9. Januar

Vekt: 82,6 kg

Høyde:166 cm

Midje: 94 cm

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ned 10 kg til påske. Datteren min skal konfirmeres til våren, og jeg vil gjerne komme inn i bunaden min til den tid. Og nå er jeg motivert.

Mine mål:

høyde 177 cm

vekt 88,5 kg

midje 96 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketroll

Hei alle sammen!!

 

Så er det lørdag og det er kanskje mange som gleder seg til sine "kosemerker", men mange som gruer seg fordi de enten har brukt om sine kosemerker eller sliter i helgene.

Jeg er nok en av de som sliter mest i helgene for en liten stemme bak i hodet mitt sier det er lov å spise godteri i helgen og det er ekstra kos for det er jo HELG jippi!!!!

 

I går kveld lagde jeg skinkesnurrer, (oppskriften står under middag). Det var kjempe godt og jeg ble veldig medt så jeg orket ikke noe annet godt.

Jeg drakk også masse vann noe jeg er veldig glad i så jeg har kanskje en fordel der. I kveld får jeg min pappa på besøk og da pleier det å være ekstra mye godt på bordet, men har bestemt meg for servere frukt og grønnsaker og dipp i kveld. Har bestemt meg for å kjøpe inn et kinderegg og kjærlighet til min sønn på 8 år så slipper det å ligge masse frsitende goderi på bordet. Mannen min og pappa de skal få litt potetgull noe jeg ikke er så glad i. Må jo tenke på meg selv ikke sant dere he he he he...........!!

 

 

Det jeg vil frem til er at dere burde sette dere ned og planlegge helgen litt, både med mat, aktiviteter og "kosemerker".

 

Jeg ønsker alle masse lykke til og jeg gleder veldig til å se resultater neste uke.

Det er så herlig å se så mange som vil hjelpe og støtte hverandre og vi er en flott gjeng så dette skal vi klare dere!!

 

God helg

 

Klem fra Lykketrollet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketroll

Håper dere ikke blir lei alle innleggene mine:), men følte jeg måtte skrive ned noen ord som erstatning for litt kakerester etter jul. Jeg har spist en pepperkake og har selvfølgelig lyst på mer og vann smaker jo ikke akkurat best på en lørdagskveld. Hjelper litt å skrive til dere for da vet jeg at jeg har litt ansvar :D så nå skal jeg være flink å skjære opp litt gulrot og agurk......

blir spennende å se i morgen om jeg har klart å holde fingrene fra fatet;) :)

 

 

 

 

 

Lykketrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofagris

Jippi!!!

 

Nå veier jeg 80.2 kg! -2,4 etter første uke!

Hadde tro på maks -0.6kg, så jeg er fornøyd!

 

Midjemålet er det samme, selv om min bedre halvdel mener det er der det har forsvunnet!

 

Håper dere andre er like fornøyde etter denne veiingen!

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...