Gå til innhold

10 kg til påske (13 uker)


Gjest lykketroll

Anbefalte innlegg

Syntes det høres ut som en bra ide med en egen link til resultater - er da måte på hvor mye arbeid du skal få Lykketroll! :-)

 

Selv har jeg også hatt veiedag i dag, og slik gikk det... (legger det inn her i mellomtiden jeg...)

 

Høyde: 180 cm

Før-vekt: 97,5

Nå: 96,8

Midje: 103 cm... :)

 

Så, "bare" 0,8 kg på meg også - er ikke helt fornøyd med det, synes jo at jeg har vært så flink! :) Og "alle andre" på kurset gikk ned masse... Vel, det er jo bare å stå på videre. Er litt usikker på midjen, må sjekke om jeg har målt på riktig sted...

 

SisBea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar
Gjest lykketroll

Hei og hopp;)

 

Har laget en egen link med resultater som ligger under "gjengen" - 10 kg til påske.Der må alle legge inn sine resultater.

Vi kan helle bruke denne linken til "Chatting".

 

Lykke til videre folkens!!!

 

 

 

Lykketrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er "fridagen" min. Kvar torsdag henter Bestemor ungane i barnehagen, har dei på middag....og så henter me dei etter barneTV :) LUKSUS, hæ?

Slik blir alle veldig fornøgde - Bestemor får sjå/vere saman med gullungane, og me kan jobbe overtid, gjere ærend, slappe av, gå besøk eller....

 

Eg hadde tenkt at eg ikkje skulle kjøpa meg nye klær før påske....

men i dag gjekk eg til innkjøp av 2 nye bukser som er i grenseland til å vera

for små ..... deilig- føler meg bedre allereie!

 

Ungane skal snart til køys og eg skal ta meg eit langt bad! I dag var berre livet heilt deilig :)

Stell godt med dåke sjøl!

 

Helsing Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketroll

Hei jajo!!

 

 

Så smart å ha en fast dag som bestemor tar seg av barna. Har allerede luftet ideen for mammaen min. Det eneste er at hun jobber turnus, men det skal bli godt å få en fri dag en gang i uken.

 

 

Gratulerer med 2 nye bukser. Smart kjøpe litt for trange bukser, for da har du en gevinst når du går ned noen kilo og plutselig buksa passer;)

 

Jeg fikk 2 bæreposer med klær av min beste venninne i dag. Det var mammaklær så de var litt store. Men alltid gøy å få nye ting. Man blir liksom i så godt humør;)

 

Jeg tror jeg er gravid.

Skal ta test neste uke så jeg må nok vente i spenning noen dager til.

Litt dumt i forhold til vekt redusering, men har lest at jeg kan ta de samme kaloriene i tre mnd hvis jeg er gravid, deretter øke litt kalorier.

Jeg har mistet 4 ganger så jeg blir overlykkelig dersom jeg er gravid, bekymrer meg bare litt ang vektøkning. For 8 år siden gikk jeg opp 23 kilo med min sønn.

sukk...................................................

 

Ja ja uansett blir spennende å se..........:)

 

 

Kos deg med et deilig bad, så får jeg gå og legge gullbarnet mitt;)

 

 

Lykketrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank
Hei jajo!!

 

 

Så smart å ha en fast dag som bestemor tar seg av barna. Har allerede luftet ideen for mammaen min. Det eneste er at hun jobber turnus' date=' men det skal bli godt å få en fri dag en gang i uken.

 

 

Gratulerer med 2 nye bukser. Smart kjøpe litt for trange bukser, for da har du en gevinst når du går ned noen kilo og plutselig buksa passer;)

 

Jeg fikk 2 bæreposer med klær av min beste venninne i dag. Det var mammaklær så de var litt store. Men alltid gøy å få nye ting. Man blir liksom i så godt humør;)

 

Jeg tror jeg er gravid.

Skal ta test neste uke så jeg må nok vente i spenning noen dager til.

Litt dumt i forhold til vekt redusering, men har lest at jeg kan ta de samme kaloriene i tre mnd hvis jeg er gravid, deretter øke litt kalorier.

Jeg har mistet 4 ganger så jeg blir overlykkelig dersom jeg er gravid, bekymrer meg bare litt ang vektøkning. For 8 år siden gikk jeg opp 23 kilo med min sønn.

sukk...................................................

 

Ja ja uansett blir spennende å se..........:)

 

 

Kos deg med et deilig bad, så får jeg gå og legge gullbarnet mitt;)

 

 

Lykketrollet[/quote']

 

 

Så spennende. Håper du fortsetter å dele hvordan det går med kiloene og kaloriene. Selv gikk jeg opp 30 kilo med min første, som nå er halvannet år. Det er mange av de kiloene jeg sliter med enda. Har gått ned 15 av de, så jeg har litt igjen....og så var jeg ikke akkurat slank da jeg ble gravid heller.

Ønsker meg flere barn, men er litt redd for kiloen igjen. Håper derfor at det er mulig og forsvarlig å følge med på kaloriinntaket...

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg finn ingen forklaring på "kosemerke"? Korleis brukar eg dei???

Hei på deg!!!

 

Ikke fortvil' date=' dette vil gå bra. Jeg startet mandag og hadde en kjempe smell allerede onsdag. Jeg ble kjempe lei meg og var på nippe til å gi opp, men fikk god inspirasjon om trening og har begynt i det små med å gå turer. Bestemte meg for å ikke gi opp men prøve videre.

 

1. Ha ikke godteri i huset. Hvis du har barn som skal ha lørdagsgodt kjøp enten lørdagspose eller en liten sjokolade, kjærlighet til barna osv....................... Kjøper du smågodt til deling på hele familien er det lett å la seg friste til å ta litt og litt til osv......

 

2. Jeg er akkurat som deg, jeg ELSKER sjokolade og is. Det jeg gjør nå er å drikke et glass vann så fort jeg kjenner søtbehovet. Husk det er akkurat som koffein, du blir avhengig av søtbehovet og dette må avvennes.

(sliter du med vann, ha noe grønnskaker skjært opp i strimler liggende i vann i kjølskapet. Dette er veldig godt og forfriskende).

 

3. Husk kosemerker. Gjem disse til helgen hvis du sliter mest da. Kan jo evt bruke et kosemerke hver dag men jeg personlig tror du gjør deg selv en bjørnetjeneste og du vil bare ha "mer"

 

 

Jeg vet dette ikke er lett, tro meg jeg har mine øyeblikk hvor jeg blir frustrert og vil ha "noe godt"

I tillegg så går jeg hjemme om dagen pga en prolaps i nakken så dagene blir lange. Kan heller ikke trene det jeg absolutt liker best å trene(håndall). så tro meg dette er tøft men vi skal klare det!!

 

Vi som skal klare 10 kg før påske har lagt ut en liste med startdato, vekt, høyde og midjemål. Hvis du vil kan jeg legge deg ut sammen med oss andre. Syns du dette er vanskelig i starten så holder vi kontakt uansett. Føler du for å legge ut vekten senere gjør du det, dette er helt opp til deg;o)

 

Jeg personlig bruker dette diskusjonsforumet som min gode støtte og er innom hver dag, faktisk opp til flere ganger om dagen he he he...... har blitt avhengig ha ha ha. Bare si ifra hvis du sliter eller hva som helst skal jeg prøve å hjelpe deg på best mulig måte.

 

 

Lykke til og ikke fortvil dette klarer vi!!

 

 

 

Lykketrollet[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg finn ingen forklaring på "kosemerke"? Korleis brukar eg dei???

 

Hei Ermelin!

 

Kosemerker er 14 merker á 25 kcal som man kan bruke hver uke. Enten to hver dag, eller spare alle til helgen.... Alt etter hva man føler for, noe godt til helgen eller noen nøtter/en bittebitteliten sjokolade hver dag.

 

Man kan dessverre ikke spare alle kosemerkene over flere uker, og så ha en heidundrande fest... :)

 

Lykke til! :)

 

SisBea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketroll

Hei RenateH!

 

Klarer nok ikke å la vær og følge med dere, så jeg henger med. Hvis det viser seg at jeg er gravid, viser jo resultatene mine litt oppgang etterhvert.

Jeg skriver alikevel ned resultatene mine også for min egen del. Da er det jo veldig viktig å følge Grethe Roede "å spise riktig" he he he.... Jeg har absolutt anlegg for å legge på meg så det blir sikkert noen kilo, men en nydelig liten gull baby er verdt kiloene;)

 

 

I morgen er det held igjen og blir fristelsen for stor så sleng deg på "chatten" og vi kan chatte oss igjennom fristelsene:)

 

NB!!! Legg inn resultater i egen link "gjengen"-10 kg til påske.

 

 

Lykketrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg krysser fingrar og tær for at du er gravid!!!!!!

Å vera gravid er nok heilt spesielt, noko magisk...

 

Eg har vore gravid 5 gonger i løpet av dei siste 4,5 åra -

Resultat: verdas vakraste gut (4,5år) og verdas skjønnaste jente (2år)

No har eg/me bestemt at nok er nok - kroppen min er litt "sliten" og har gjort jobben sin.

Men eg skulle ønske eg kunne oppleve fotballspark i magen ein siste gong......

....det er ei vidunderleg oppleving å kjenne liv og røre!

 

TVI-TVI. Eg håper på POSITIVT svar her på nettet :)

 

Helsing Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketroll

Hei jajo!!

 

Tusen takk for koselig innlegg.

Det er 9 år siden jeg gikk gravid sist og var den gang bare 20 år, så jeg holdt meg mest for meg selv. Denne gangen skal jeg nyte det og vise stolt frem min mage selv om jeg kankskje veier litt for mye:)

Husker også mitt første spark i magen og det er helt klart noe magisk.

 

Jeg er så utrolig spent, så jeg tror det blir en lang helg.

Kan teste meg 24 januar så jeg får nok holde ut noen dager til.

 

 

 

Klem fra Lykketrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Da var det fredag igjen dere... Og fristelsene er så mange. Her gjelder det å holde seg i skinnet. Men jeg klager ikke. Er mett og god, og enda har jeg flere kalorier å innta i dag.

Det beste er at jeg har spist en HERLIG, DIGG, SAFTIG burger...med ost!! Og den fantastiske opplevelsen utgjorde ca 280 kalorier. Så utrolig bra;) Har enda den gode følelsen og smaken i munnen.

 

Har dessuten vært en tur i butikken for å kjøpe brød i dag. Fant da noe som het Bel Vita fra Freia....herlige bars dyppet i litt sjokolade. En eske med seks pakker à 80 gram (135kal/pakke). Et gledelig lite mellommåltid en gang i mellom. Eller en flott erstatning på tursjokolade:)

 

Sjekka også frysedisken for alternativer til enkel lørdagskos....da fant jeg pizza fra La Mia Pizzeria med bare 5% fett....197 kal/100 gram. Greit å vite når nøden blir stor. Men det får bli en annen gang. Middagsplanene for helga er klar.

 

Ellers så har jeg vært flink og gått lang tur i dag. Trimpoengene begynner å bli mange denne uken, og det føles godt. Kanskje er det med på å gjøre at jeg ikke har lyst på godteri i det hele tatt nå...(men helga er jo lang)

 

Lykke til alle sammen!!

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketroll

Hei Renate.¨

 

Så flink du er som gjør godt forarbeid for å unngå fristelser. Jeg har klart meg bra denne uken, men da mannen min kom hjem med en stor melkesjokolade og woops så var den i magen min og gjett hvor mange kalorier............................ 500 kalorier wow:( halv plate gikk rett ned. Har vanvittig dårlig samvittighet, så denne bommerten skal jeg ikke gjøre igjen.....sukk

 

Stå på dere!!

 

 

Lykketrollet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere er flinke hele gjengen.:-)

Kjenner og at det er helg, gleder meg til i morgen, har funnet ut at jeg kan ha en hel stratos i biter av kose merkene mine. mmm det blir godt.

Har litt problemer med å komme oppi nok kalorier, ligger på 1300-1400 og skal ha 1600. Kjenner at jeg fryser mye. Vet ikke om det har noe sammenheng.

Kan jeg spise noe usundt for å fåinn litt mer kalorier eller legger det seg rett på magen? noen som vet?

 

Og Lykketrollet!

Så spennende med den lille i magen, (kanskje.)

Det er en spennende tid, håper det klaffer.:-)

Har selv fire herlige jenter og husker tiden å gå gravid som noe veldig spennende. Nå var jeg jo heldige å slapp noen form for smerter under graviditeten, og da gleder vi oss ekstra. Lykke til spennende å høre fortsettelsen.

Ha en god helg alle.

 

Det var noen som snakket om chatting, hvor går vi inn da? Er ikke så veldig bevandret i data verden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

I kveld tillot/planla eg ein liten sprekk... Fekk min kjære mann til å gå å handle for helga ......frukt og grønt og sunne ting + ein pepe til meg! Det var deilig!

Leste etterpå at det utgjorde 3 kosemerker..... Ja,ja, då får eg kutte vin i morgon!

No ser min bedre halvdel på TV - et chips og drikk cola.... Det fristar meg ikkje eingong - kors på halsen. Deilig å kjenne at søthungeren ikkje har overtaket lenger :cool:

 

I morgon skal eg lage heimelaga pizza og salat + kutte opp grønsaker m/dip!

På søndag blir det biffmiddag!

 

Ja,ja - då blir det spennande korleis resultat blir på måndag.

Gler meg allereie til å sjå korleis det går med oss alle!

God helg, alle sammen!

 

Helsing Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Den ene etter den andre på GR-kurset mitt har hevet seg på denne, og da sier det seg jo selv at jeg ikke kan sitte der som en annen pyse ;-) Dersom jeg når DETTE målet blir jeg mektig imponert og fornøyd med meg selv. Da kan bikinisesongen hilses varmt i møte, juhuu!!

 

Håper det går bra med dere alle sammen! Det er ikke bare bare å være på "slanker'n" nå når det er helg. Jeg må ærlig innrømme at jeg gleder meg til i morgen for da skal jeg bruke alle kosemerkene mine på en gang :-D, oh lykke!

 

Stå på folkens!

 

Start: 11. januar

Høyde: 169 cm

Vekt: 72,7 kg

Midje: 97 cm

 

Veiing 18. januar

Vekt: 71,2 (ned 1,5 kg :-D )

Midje: 97 cm (same old shit...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Hallo Lykketroll og alle dere andre:)

 

Melkesjokolade og alskens herlitheter...nam nam. Jeg hadde en omgang forrige helg. Problemet da var at jeg ikke nøyde meg med en utskeielse, måtte ha mer og mer og mer.

Hadde utrolig dårlig samvittighet etterpå, men så...etter oppmuntring og tilbakemelding her inne, så bestemte jeg meg bare for at det var helt greit. Det var et tilbakelagt kapittel, og jeg måtte bare flytte fokus på fortsettelsen. Innhente meg på en måte, og nå er jeg på rett spor igjen;) En herlig følelse.

Så lykketrollet....glem den sjokoladen, du trengte det sikkert. Dersom du nå er gravid, så har en finsk undersøkelse vist at litt sjokolade gir blide og aktive barn:)

Selvfølgelig viktig å passe seg, men når sjokoladen er spist, så kan man likegodt tenke på de positive innvirkningene snarere enn å grave seg ned og gi opp. Vet det er lett å si...og en dag sitter nok jeg på andre siden også...

 

God lørdag alle sammen!

Kos dere.

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketroll

Hei Renate!

 

Tusen takk for oppmuntrende ord. Nå skal jeg glemme den forbaskade sjokoladen og tenke fremover. Husk vi har 10 kg til Påske og jeg skal være stor fornøyd klarer jeg det. Gikk ned 2 kg forrige uke, så det blir spennende å se imorgen kveld når jeg veier meg spesielt etter utskeielsen.

Er jeg gravid får jeg ihvertfall en blid baby... hi hi hi.....

 

Ønsker deg en kjempe fin lørdagskveld. Sitter med grønnsaker og dip og et stort fruktfat. Deilig å kunne sitte å spise ikke bare en bit (feks sjokolade;) men masse gode sunne grønnsaker:)

 

 

Klem fra Lykketrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hangglidern

Jeg koser meg med popcorn og pepsi max i kveld.

Får utrolig mye popcorn for bare noen få kosemerker egentlig.

Tenker på dere som er sjokoholikere - lørdag er jo nesten vedtatt å være sjokolade. Håper det går bra med dere, og at dere klarer å stå imot det verste suget. :)

God helg, og

Kos dere alle sammen. :)

 

Hangglidern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gledet meg siden sist helg til å spise en hel stratos, men han smakte jo ikke godt. Problemet med meg er at når jeg først har startet på en sjokolade, og den gjerne ikke smaker, så greier jeg allikevel ikke legge den fra meg. Den må stappes inn i munnen. Isteden for å legge den i skapet til en annen gang.

Nå har jeg funnet fram appelsin og vann, pepsi maxen er satt tilbake i kjøleskapet. Håper at jeg en dag ikke trenger å stappe alt inn når jeg egentlig ikke har lyst på det.

 

Nå føler jeg meg helt proppet, har veldig lyst å gå på vekten å sjekke, noe jeg gjør alt for ofte. Skal prøve å bare gjør det en gang i uken, men det holder hardt. Målet er å veie meg onsdag morgen, kurset er på kvelden. Må sjekke før jeg går dit. Nå føler jeg meg to kilo tyngre, minst. Men jeg har jo ikke spist noe jeg ikke har lov til, men.....

 

Dere får ha en god helg videre.

 

Imorgen skal jeg i bursdag, hvordan går det tro....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Ja, i morgen ska jeg til pers igjen...vekta skal dras frem og med usikre skritt skal jeg stige opp på glassplaten. Så skal tallene blinke og styre før den skinner imot meg med gode nyheter (forhåpentligvis)

Siden jeg gikk opp forige uke, så har jeg jo litt ekstra som ikke gjør utslag i kurven.

Når det er sagt må jeg bare få si hvor stolt jeg er av meg selv for å ha gjennomført en fantastisk bra uke. Har kost meg i helgen med is (Den nye Sans isen fra Diplom is....eple og kanel....KJEMPEGOD!!!) og i dag, i skrivende stund nyter jeg nybakte kanelmuffins til en kopp kaffe. Fant en oppskrift i en "spis deg slank bok", og hver muffins har 77 kalorier:)

Nesten ikke fett i de, og så er det både gulrot, eple, rosiner og nøtter i dem. Nam!

Kunne umulig klart å overleve denne uken uten å skrive noen linjer til dere nå og da. Betryggende å ha en "støttegruppe" i ryggen. Tusen tak alle sammen.

 

Driver ellers å planlegger ferie sammen med et vennepar. De er slanke og flotte, så både min mann og jeg går nå inn for å krympe litt før varmen og badesesongen melder seg. Litt lettere å føle seg vel i bikini da.

 

Jeg er klar for en ny uke. Jeg vet at den byr på utfordringer når helgen kommer, for da skal vi reise bort. Jeg har bestemt meg for å bake litt godt brød og noen flere muffins å ta med meg.... Da blir de glade der vi skal være, og jeg vet hva jeg får i meg;)

 

Da får dere ha en fortsatt fin dag. Husk at en ny uke byr på nye muligheter. Spist er spist, gjort er gjort -se fremover, vi har et mål å nå!! :)

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...