Gå til innhold

Nickii, hvordan går det!


Koalamamma

Anbefalte innlegg

Hei, hvordan går det med deg? Lenge siden jeg har "sett" noe til deg her inne :) Det begynner jo å nærme seg termin, merker du noe spesielt? Hos meg har magen sunket ned, mye vann i kroppen siste uken (bruker bare ha det de siste 2 ukene før fødsel), sure oppstøt, mye våken om nettene og murringer i korsryggen og nederst i magen.

Vekta har bikket 100-tallet for første gang i mitt liv og det er litt uggent, men pga. sure oppstøt og liten appetitt spiser jeg det jeg føler for nå. Blir endel rømmegrøt, ostepop, sjokolade (selv om det gir halsbrann) og iskrem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Er nå innom og titter innimellom. Men er så lite aktivitet her for tiden. Veiinga i dag ble avglemt, men snikveide i går og var da gått opp et kg til. Blir så lei denne vekten at jeg vil spy! Hadde håpet på å holde meg under 90, men er bare et skarve kilo unna, så det ser dårlig ut...

 

Magen min har også sunket nå, synes det ser rart ut. Har en del kynnere, men er egentlig i god form. Bekkenet er jo helt ødelagt da, men så lenge jeg tar det litt med ro går det bra.

 

Har ikke ordnet alt klart her hjemme ennå, men regner med å bli ferdig i løpet av helgen, så jeg bare kan nyte de siste ukene og slappe av før babyen kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble "truet" av Mannen til å pakke bagen i går :) Men det meste er klart ellers også, må bare montere opp senga og gjøre den klar. Merker at jeg er mer sliten og ikke har samme overskuddet til de andre to små. Og de blir mer rampete for å få min oppmerksomhet så det er en negativ spiral. Desverre jobber Mannen nattevakter i helgen så blir ikke mye vi ser til ham og da må jeg bare ta meg sammen og finne på noe for dem. Til uken er det full skole og barnehage igjen så da får jeg noen timer for meg selv på dagen til å ruge i fred :)

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha bagen pakket til i dag jeg, men sånn ble det ikke... Men jeg har laget liste, så om det må pakkes i full fart av enten meg eller mannen, så får vi nok med oss det viktigste :-)

 

Er i full gang med rydding og vasking i dag. Men det går tregt pga bekkenet. Har så lyst å være effektiv, så blir jeg irritert fordi alt tar så lang tid. Men må bare holde ut. Jeg blir vel ferdig selv om det ikke føles sånn nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta for hardt i da, blir bare verre vet du. Jeg er ikke så ille denne gang nå når jeg ikke jobber (kontor-sitting var verst for bekkenet denne gang) men første gang var jeg ille og fikk beskjed av legen om at støvsuging og gulvvask heretter var Mannens oppgaver. Eneste jeg fikk gjort var litt støvtørk og stryking... Har aldri hatt så mye nystrøket tøy som da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ganske langt i går :-) Men såklart er bekkenet helt ødelagt i dag... Sov dårlig i natt også pga smerter. Likevel, det er på en måte verd det, for nå kan jeg slappe litt mer av. Det blir godt å slippe å gå rundt å tenke på alt jeg skulle gjort. Nå er det mest bare småting igjen, som å pakke bagen, vaske babyklær, finne frem bilstol og lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjenner at det er deilig at skole og barnehage er igang igjen så jeg kan få tid til å ruge for meg selv :) Deilig om jeg får en uke eller to med litt alenetid på dagen før tulla kommer. Var til kontroll idag og alt så fint ut, hun har heldigvis snudd seg riktig vei men sitter ennå høyt oppe og ikke festet men det er jo ikke så uvanlig med tredjemann.

Har ikke vasket babytøy fra forrige gang, bare det som er nytt. Men vogn og bilstol er klart. Bagen er pakket men må nok gå gjennom den pånytt og lage en liste over de tingene jeg bruker daglig og ikke kan pakke ennå. Så er det senga som jeg vil polere med polish og sette sammen, litt koselig å gjøre det selv. Og selv om jeg har mye tøy fra før vil jeg se på salg om ikke jeg kan finne litt mer i de minste størrelsene for det er så koselig og til minipris går det jo an :) Kanskje blir det en liten bytur i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll. Babyen hadde festet seg. Veldig godt å vite :-)

 

Nå har jeg ordnet det aller meste i huset. Bagen er pakket. Så nå føler jeg meg så og si klar!

 

Men jeg har ikke noe imot å vente en stund til altså. Er jo godt å roe ned litt før det skal skje. Frem til nå har det vært mye styr. Men nå føler jeg at jeg kan begynne å slappe av :-)

 

Ja, det blir nå spennende nå fremover for oss. Men for alt jeg vet har du kanskje født allerede? Uansett ikke lenge igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gårhadde jeg regelmessige sammentrekninger presis hvert 8.min... Var ikke vonde, økte ikke på og kunne være på besøk på jobben samt sove en times tid uten problem men var veldig spent på hvordan natte ble for det var slik det startet sist :) Men det gikk over på kvelden (kynnerne øker jo gjerne i antall om kvelden når en er sliten og er ikke regelmessige) og det var sikkert like greit for hadde bare sovet 4timer natta før. Så istedet for fødsel ble det en god natts søvn. I dag har jeg gjort de siste ærender ute, kofferten er pakket og liste over "siste liten" ting er klar. Men har ennå mye å gjøre her hjemme føler jeg så egentlig håper jeg hun venter litt til med å komme :) Klarte forresten å trykke i meg en hel ostepop-pose 130g, en dobbel bigcat og en alk.fri øl i kveld... Kanskje ikke bare vann som kommer på siste ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig... Våknet i halv fire tiden i natt jeg. Var småkvalm. Da jeg hadde vært oppe på do og gikk og la meg igjen begynte jeg å få kynnere. Bare at med disse kynnerne var det smerter både i rygg og mage... De kom og gikk med jevne mellomrom, og til slutt tok jeg tiden på dem. Da var det 9 minutter i mellom. Men i 7 tiden i morges dabbet de av og ble borte...

 

Nå kjenner jeg ingenting lenger. Så kanskje det bare var en form for modningsrier. Det trenger vel ikke betyr at det er noe på gang snart heller...

 

Veide meg i dag. Fornøyd med resultatet. Hvis jeg føder nå i nær fremtid har jeg i alle fall holdt meg under 90 kg :-) Håper i alle fall på at total oppgang ikke blir over 25.

 

Du hadde også stått i ro siste uka ser jeg. Det er jo bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt, vi følges ad på riene også :) Har heller ikke merket mer til regelmessigheten fra torsdag. Og vekta flater litt ut ja men det skyldes nok litt også at varmen har gitt seg litt så det ikke er like mye vann lenger. Men jeg har jo da gått over 100 for første gang... Faktisk også sett 101-blank en morgen også og det er ikke så morsomt, men nå driter jeg i det og spiser det som faller meg inn de siste ukene. Får heller ta en skjerpings noen uker etter fødselen. Vet jo at endel går med engang og de neste 2-3 månedene nesten av seg selv. Mannen fyller 40 i slutten av november så det hadde jo vært gøy om jeg var under 85 i alle fall til den tid.

I dag har jeg hatt ute bilsetene og støvsugd bilen, satt inn alle tre setene og sett hvordan de best kan plasseres. Har to isofix-seter så de må plasseres der det er feste til det, det tredje får fint plass i midten men da kommer selefestet ikke fram så det går ikke (kan bruke enkel pute men vil helst ha hodestøtten også til eldstemann). Derfor blir det nok et av de bakerste setene som bli til henne (7-seter) så får hun heller klatre inn via bakluka da basen til babysetet sperrer den egentlige inngangen via baksetet. Huff mye å tenke på! Men er heldigvis likevel god plass til vogn og bagasje/matvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...