Gå til innhold

Josefins dagbok. 5 kilo ned til 59. Femtiniiii !


Gjest josefin

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

Registrerer fortsatt ikkje, men trur eg ligg ganske bra an.

2 skiver og 1 glas skumma melk til frokost

Havregraut til lunsj

Kyllinglår, ris,salat og 1 ss potetsalat til middag

2 skiver til kvelds(må innrømme at det blei ei halv med Nugatti, var på kvelds hjå mora mi...)

Vannmelon og litt appelsin

 

Har vore og besøkt farmora mi som er på sjukeheim i 2 veker mens dattera hennar er på ferie. Ho bydde oss som vanlig på sjokolade, men eg takka fint nei

 

Etterpå reiste me til mora mi der mormora og tanta mi er på besøk i helga. Dei bur på Sunnmøre, så ser dei sjelden, var koselig å treffe dei!

 

Håper du får slappe godt av i helga, Birkebeiner, så du kan møte neste veke med overskudd! Mykje lettare å holde fokuset på både mat og trim då :-)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 355
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Har no bytta vekt, og dagens vekt var 57 kg.

Trur eg skal prøve å kun vege meg lørdagane framover, har faktisk vore veldig godt denne veka å ikkje ha sånn fokus verken på vekt eller registrering av mat.

Trur eg likevel har holdt meg til akkurat det eg skal ha, iallefall ingen utskeielsar.

 

I dag er det surt, regn og kaldt her. Håpar finværet snart kjem tilbake!

Tenkte å ta meg ein liten sykkeltur likevel.

 

Ønsker alle ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

MEN i går blei det utskeielse!

hadde besøk av nesten heile min nærmaste familie, også broren min, kona hans og dei to små niesene mine som kom rett frå flyplassen. Har vore på Kreta 2 veker, så har ikkje sett dei sidan før eg reiste =gjensynsglede!

Laga pizza med salat og chips til og godteri etterpå. Åt passelig med mat i løpet av dagen, men blei for mykje sjokolade og chips....:-(

Så uvel i kroppen og magen i dag.

Blei ikkje sykkeltur i går likevel, klarte ikkje det i tillegg til besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

..men nå holder jeg meg på linja. 1250 kcal i går. Hatt to dager med mer kcal, vanskelig å regne på men under 1600 disse dagene også. Klarer meg fint i dag også. 12,8 TP denne uka. Resultat i morgen?? Sluttet å håpe noe særlig.

 

Du er så flink Rosalilje! Du går nok ned nå selv uten registriring. Godt å slippe den tellinga. Og så lærer du hvordan du skal forholde deg for å holde vekta. Kan jo ikke registrere resten av livet. God læring det der. Godt å veie seg bare en gang i uka også. Om det er et helt vilt tall får man heller ta en kontrollveiing dagen etter.

 

Jeg tenker mye på ferien, hvordan unngå at vekta fyker i været igjen. Jeg har hengt meg opp i registrering nå, vært eneste måten å klare det på.

 

Utrolig fint at Vøldans "knute-kosthold" hjalp på deg Birkebeiner. Så effektivt!! Hadde mye bra for seg Julia Vøldan, forut for sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært til å skrive, rosalilje. :) Jeg synes skrivinga tar endel tid, så det blir ikke for ofte for mitt vedkommende. Men jeg følger med.

 

I går kom jeg igang med treninga igjen. Syklet på rulla i 75 min mens jeg så på So You Think You Can Dance. Jeg elsker å se på det programmet. Det er med så mange flinke dansere. I dag løp jeg for første gang etter kravebensbruddet. Det gikk kjempefint. :) Løp 9 km på 50 minutter. Det var bra start etter det lange oppholdet. Merker at kroppen er lettere. Det gikk mye lettere å løpe nå enn i vinter. Jeg skal løpet Birkebeienerløpet i september. Nå har jeg noe å trene mot. Nå er armen mye bedre også. Merker at den har begynt å gro. Det går framover ;)

 

Jeg har ingen forhåpninger om vekta i morgen. Det blir sikkert nok en skikkelig oppgang. Merker at magen her est ut. :) I dag har jeg begynt å registrere matinntaket. Hvis jeg fortsetter med det, er jeg sikker på at jeg kommer på rett kjøl igjen.

 

Nå skal jeg dusje og etterpå ut og plante om tomatplantene mine til større potter.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men nå holder jeg meg på linja. 1250 kcal i går. Hatt to dager med mer kcal' date=' vanskelig å regne på men under 1600 disse dagene også. Klarer meg fint i dag også. 12,8 TP denne uka. Resultat i morgen?? Sluttet å håpe noe særlig.[/quote'] Det går sikkert bra med deg josefin siden du har så mange trimpoeng.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

..til 60,5. Det er ikke mye, men når en tenker på 400 gram som i en smørpakke som har forlatt meg så er jo det en hel del :)

 

Det kjennes faktisk godt rundt hoftene nå, at noe smør el lign har forsvunnet altså. Herlig det da. Jeg er i form, lett å trene for tida, bare jeg holder meg innenfor fornuftsgrensen på 10-15 trimpoeng i uka, og fordeler dem jevnt. Tar til meg alt som kan ligne på noe positivt jeg nå, for tiden er knapp. Snart et år siden jeg startet kur for å gå ned 5 kilo ;)

 

God til å løpe Birkebeiner! Bra fart, over 10 km/t. Jeg klarer den farta bare en kort stund. Men ikke så nøye akkurat nå, jeg er trenbar, og det er for meg storartet. Hvor langt er birkebeiner-løpet? Ikke som på ski og sykkel vel, nesten 9 mil?? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flinke de er som står på med trening! Og så flott vekt Josefin! ;)

 

Eg skeia skikkelig ut i går også, hadde gjestar i kaffibesøk, og det blei for mykje av både det eine og det andre....

 

Flink i vekene, men helgene er ein utfordring, slit litt med motivasjonen, kjenner eg..

Tilbake i sporet i dag, sa til og med nei takk til is som eg og jenta mi blei bydd når me handla på Cubus av alle ting, pleier ikkje få is der.

Og åt heller ikkje sjokolade når eg besøkte farmora mi på sjukeheimen, så kan når eg vil.

 

Neste utfordring blir besøk hjå svigers på onsdag, men trur at me kanskje får kveldsmat, og då skal det gå fint. Det er når kakene kjem på bordet eg slit ...:confused:

Så er det avslutningsfest for sønnen min på torsdag. Han skal begynne på ungdomsskulen til høsten. Då er det koldtbord og kaker, og der er eg ikkje alltid like flink å begrense meg.

 

Vidare i juni er det to bursdagsbesøk og jonsokafta, så her gjeld det å ha tunga rett i munnen!

 

Men aller først er det tannlegen i morgon tidlig, gruer meg! :eek:

 

Ønsker alle ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, josefin. Flott med nedgang. ;). Ja det er deilig når kroppen blir lettere. Hvis du tar et vektbelte på 3 eller 5 kilo, fester det rundt magen og prøver å løpe, merker du hvordan det var å løpe før du begynte å gå ned i vekt. Jeg tenker motsatt når jeg løper nå. Deilig å få vekk vektbeltet på 5 kilo. Ikke rart det går mye lettere!

 

Birkebeinerløpet er på 21 km, dvs en halv maraton. Det er noe som heter UltraBirken. Det løpet er på 73km og er for tøffingene. Jeg skal ikke være med på det og kommer heller aldri til å stille til start der.

 

Jeg synes du har mange utfordringer rosalilje. Det er ikke lett å holde seg på matta til enhver tid. Det bør gå bra når du er så flink på hverdagene. Pass bare på ikke å spise for lite, for da går kroppen på sparebluss og da klarer den ikke å ta unna for ekstra kalorier i helgene.

 

Jeg har endelig klart å komme på rett kjøl igjen. Både i går og i dag holdt jeg meg under 1600 kalorier (1523 og 1418). Vekta holdt seg stabil også, samme vekt som forrige mandag. Det er jeg veldig fornøyd med. :)

 

08.03: 61,9 kg 81 cm rundt midjen.

10.05: 57,6 kg 24,1 TP, 75,0 cm rundt midjen

14.06: 56,6 kg 11,3 TP, 73,0 cm rundt midjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Gjekk fint hjå tannlegen i dag, men fryktelig sliten etterpå. Måtte skifte ein gammal fylling i tillegg til den årlig kontrollen, så tok lang tid. Sette inn ein klosse som holdt munnen åpen, det hjalp godt på å sleppe å gape så lenge sjølv.

Eit av symptoma på ME er at ein blir fort sliten i musklar, så var litt spent på korleis det skulle gå å gape i 75 min...

 

Har ingen problem med å vere flink med maten no, merkelig at eg av og til mister heilt motivasjonen og skeier skikkelig ut...

 

Trur egentlig det er tre grunnar:

 

-eg har ikkje så langt igjen til eg er i mål, lett å tenke at det gjer ikkje så mykje om eg et litt ekstra i dag, er jo egentlig ganske tynn

-eg er så veldig flink til vanlig og seier nei til alt, så når eg først tar litt så blir lysten på endå meir så veldig stor

-når eg først har skeia ut litt, føler eg at eg har ødelagt alt uansett, så kan likså godt ta litt til

 

 

Synes du er utrulig tøff som skal vere med på eit så langt løp! Trur ikkje det hadde vore noko for meg om eg var heilt frisk heller! :-)

 

Bra med stabil vekt! Kanskje du rett og slett skal vere fornøyd der du er no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen problem med å vere flink med maten no' date=' merkelig at eg av og til mister heilt motivasjonen og skeier skikkelig ut...

[/quote'] Der traff du spikeren på hodet. Når målet nærmer seg er det samtidig så langt unna. Det er dumt at man ikke klarer å holde helt inn til mål.

 

Det er mulig jeg bør være fornøyd med vekta jeg har oppnådd nå, men vil jeg det? Kan ikke gi opp nå. Det er jo bare 600 g igjen. Jeg hater å sette meg mål og ikke nå dem.

 

Skal jeg klare å gjennomføre Birkebeinerløpet, er jeg nødt til å trene. I dag var jeg alt for optimistisk. Deltok i et 10km terrengløp uten noe særlig treningsgrunnlag. Det var en tragisk opplevelse. Det startet med krampe i leggene allerede 100 m etter start. Det gikk over, men kom tilbake etter 5 km. Da måtte jeg stoppe å løpe fordi musklene knyttet seg sammen. Etter litt pause var det videre løping og nye kramper. I tillegg var ikke kondisen bra nok og jeg måtte gå i nesten alle oppoverbakkene. Det ble et slit. Det eneste positive er at nå må det bare gå en vei - oppover!! Jeg gleder meg allerede til neste gang - da skal krampene bort og jeg skal perse. I mellomtiden blir det intervalltrening, mer magnesium og enda mer vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

..og du er ærlig Rosalilje. den punktlisten din er til å kjenne seg igjen i. Presis. Når man vet hvor problemet ligger så er man klar over hva som trengs?? Sette inn støtet der, og akkurat der. Så enkelt og så vanskelig. Har laget oss en mestringsliste:

 

- Holde helt til (vekt)målet: tenk så godt det skal bli å kjenne at en har nådd målet. Seiersfølelse, mestring, jeg KAN. Jeg bestemmer selv hva som går inn i munnen og hvordan jeg ser ut.

- si JA takk litt oftere og si ja takk til bare lite:

- klare å stoppe etter en liten utskeielse, ikke la den bli stor. Kjenn på i tankene hvor godt det er å smake litt, nyte, og så stoppe der. Klare å stå over det man vet man ikke har godt av. Kjenne at en klarer, og så gjøre akkurat det: stoppe etter lite. Eller velge å stå helt over om det er nok inntak den dagen likevel.

 

Sukk. Vi kan det der, om vi vil det nok.

 

Halvmaraton. Herlig Birkebeiner. Herlig. Det vektbeltet på noen kilo er veldig motiverende å tenke på-- at en ikke har det altså... Hvor lang tid bruker du på 21 km tror du?? Kjør på ;)

Tannlegebesøk er noe herk Rosalilje, men må til. Så er det ett år til neste gang :)

 

Det spareblusset du beskriver Birkebeiner, det er meg det. Havnet der, tar lang tid å komme seg ut av for meg. Spiser hver 3.time nå, og venter venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Stå på Birkebeiner, formen går nok snart oppover så flink som du er å trene! Lurt å ha eit mål å trene mot!

 

Var i besøk hjå svigers i går. Blei kvelds som eg hadde tenkt, men ho hadde også mykje godt i tillegg...

Synes eg var ganske flink, åt skiver med godt pålegg og så litt is og kake til slutt. Åt nok for mykje til å gå ned i vekt i går, men likevel mykje mindre enn eg ellers ville gjort, så det får vere godkjent.Magert før på dagen.

 

I dag er det fest for sønnen vår som sluttar 7.kl og skal over på ungdomsskule neste år. Då blir det koldtbord og kaker :eek:

Skal prøve samme taktikk som i går, ete litt, ete sakte og nyyyte det istadenfor dei store mengdene i full fart.

 

No har den eine bursdagen eg skal i blitt slått sammen med jonsokfeiring, så då blir det ein utfordring mindre! :-)

 

Jenta mi på 14 år har vore kjempemykje sjuk i vinter, det er stor sjanse for at det er sopp og dårlig inneklima på skulen som gjer det. Held på å ta mykje prøvar på skulen. Ca 20 ungar og 7 lærarar som er sjuke...

No har ho vore kjempedårlig sidan fredag, veldig kvalm, et nesten ingenting og har sove omtrent heile døgnet. Er SÅ bekymra. Var til legen i går, men ho kan ikkje gjere så mykje.

Ho var på skulen 1 time i går, og har gått no, men reknar nesten med eg må hente ho snart. Har hatt eit forferdelig stort fravær sidan jul...

 

Berre eit lite hjertesukk frå ei bekymra mor!

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du i hvert fall satt ord på hva som skal til josefin. Da er det bare gjennomføringen som gjenstår....

 

Jeg vet ikke hvor lang tid jeg kommer til å bruke på halvmaraton, men jeg håper å komme under 2 timer.

 

Rosalilje: Nå er du blitt flink! Det er du som styrer over maten og ikke omvendt. Håper jenta di ikke får varig men - har sendt deg en privat melding om dette.

 

Det går fortsatt bra med spisinga. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Gjekk nokolunde bra i går også! Åt magert først på dagen for å ha litt å gå på.

På koldtbordet åt eg eit pizzastykke, litt lasagne, litt gryterett og salat. Så åt eg tre bittesmå kakestykker etterpå. Bra til å vere meg, men selvfølgelig alt for mykje til å slanke seg på...:-(

 

Tilbake til vanlig kosthold i dag, og har også fått sykla meg ein tur på min fantastiske sykkel! ;)

 

Gruer for veging i morgon, magen har heilt stoppa opp og det har vore ganske mykje utskeielsar sidan sist veging, så trur ikkje den blir bra...

 

Må prøve å holde fullt fokus gjennom helga. Neste besøk blir jonsokafta med grilling, men me skal ha med grillmaten sjølv, så då går det jo an å velge fornuftig.

 

Så blir det besøk neste lørdag for eldstemann som fyller 17 år. Då blir det også grilling og litt kaker etterpå.

 

Hvis eg greier å vere flink i besøka og superflink i mellom kan det jo hende eg går litt på ned! :-)

Har nok lagt på meg litt etter 17.mai, sydentur, hyttetur og div besøk, MÅ prøve å finne motivasjonen igjen!

 

Sender deg ein pm Birkebeiner

 

Ønsker alle ein fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 56,5 kg. Det er ned 0,5 kg sidan sist lørdag.

Tok ein sjekk i dag på den digitale vekta, og er ca 1 kg meir no enn 15.mai. (Den nye vekta viser litt mindre enn den gamle, men trur den nye er mest rett)Synes det er fælt at eg har gått så mykje opp, men hadde nesten trudd det var meir med alle dei utskeielsane eg har hatt siste mnd.

Håpar berre eg klarer å vere flink framover no, slit litt med motivasjonen.

 

Ganske bra med maten i dag, vanlig mat først på dagen, 2 1/2 pizzastykke no i kveld og 10 sjokoladebitar, burde selvfølgelig unngått snop då...

 

Har også fått sykla ein tur i dag.

 

Håpar de har ein fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Mye som skjer her. Pusser opp, farter, besøk, blabla. Ingen registrering av mat, umulig å få til. Men motivasjonen er der nå, godt godt. Holdt meg på matta mener jeg bestemt. Noe kritisk i går kveld da, for det ble servert en vanvittig god marengskake. Da ble det hardt å være meg, og det burde holdt med ett lite stykke, men så ble det to. Og jeg lasset på med jordbær, nokså i panikk :)

Tror det har skjedd noe med forbrenningen, og det må skyldes at jeg passer på å spise mr regelmessig. KJENNER at jeg minker i størrelse. Jeg fryser ikke så infernalsk lenger, og det skyldes altså ikke været: Rundt TI grader her.

 

Alt godt for datter Rosalilje! Forstår så altfor godt din bekymring. Mine to har hatt ubegripelige lange infeksjoner og mer annet rart som ingen andre unge har hatt. Det har vært en påkjenning for oss alle, for vi kjenner jo den arveligheten i ME. Men de har berget, og kommet seg, hver gang, og nå er de så spreke at.

 

Fokus og kontroll på matinntak Rosalilje. Vi tenker at vi klarer det, så er det akkurat det vi gjør :P

 

To timer på 21 km. Flott Birkebeiner! Det å ha et mål virker forlokkende. Kanskje til høsten at jeg også får samlet meg om noe mer konkret. Nå gjør jeg det jeg har lyst til og det som passer. Akkurat nå er det mye yoga på programmet mitt. Gjør godt. Men lite forbrenning av det: 7,1 TP denne uka.

 

Veiing imorra, ojoj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har klart deg bra Rosalilje. 1/2 kilo nedgang på en uke er jo veldig bra. :P Husk at med den vekten du har nå er de ikke like lett å gå ned lenger.

 

Skal bli spennende med veiinga di i morgen Josefin. Det lover godt når du kjenner at du minker i størrelse.

 

Været her har vært fint i dag, sol og 17-18 grader. Jeg var ute og løp langtur i dag - 17km. Det gikk veldig bra, så jeg tror jeg helt sikkert kommer under 2 timer i Birkebeinerløpet. Da jeg gikk på vekta etter turen, så jeg et nytt tall: 54,9 kg :). Det er mange år siden jeg har sett det tallet, også etter trening. Selv om det er ikke reelt, var det veldig inspirerende å se. Er spent på morgendagen. Det er min veiedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i mål, JIPPI! :):D:D Vekta viste 55,9 kg i dag tidlig. Neste utfordring er å holde vekten. Jeg har merket det godt siste uka at det har skjedd noe for alle buksene er blitt litt for store.

 

08.03: 61,9 kg 81 cm rundt midjen.

10.05: 57,6 kg 24,1 TP, 75,0 cm rundt midjen

14.06: 56,6 kg 11,3 TP, 73,0 cm rundt midjen

21.06: 55,9 kg 16,0 TP, 72,0 cm rundt midjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Gratulerer, så flink du har vore! Endå du har hatt litt motgang med skaden og at du kunne trene lite ei stund har du nådd målet! Eg er mållaus! :):D:D

 

Eg var ikkje så flink i går heller, må prøve å finne motivasjonen igjen...

Blir jo litt motivert av deg som har klart å nå målet då!

Kva gjer du no då, skal du inn på Hold vekten forumet eller blir du her?

Har du ein plan for opptrapping av kaloriar?

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tenkte å blir her en stund til. Vet ikke hvordan det går framover. Jeg har ikke laget noen plan på for opptrapping av kalorier. Vet bare at hvis jeg begynner å slappe av, kan det fort bli for mange kalorier. Derfor må jeg fortsatt være forsiktig. Har tenkt å fortsette hverdagene som før. Dvs. mange små måltider med maks 3 timer mellom hver. I helgene kommer jeg til å kose meg litt mer enn før.

 

Jeg har også merket at løping er veldig effektivt for forbrenningen. Forbruker 600 kcal pr. time og det er mye til å være meg. Det som er fint med løping er at kroppen fortsatt har høy forbrenning etter at treningen er ferdig.

 

I dag var jeg i butikken og kjøpte meg nye klær. Hadde problemer med å finne bukser som passet. Enten var de alt for store i livet eller så hadde ikke butikken størrelsen min. Men jeg fant til slutt noen par. :)

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Så flott Birkebeiner!! Det går an, det går an! Nye klær og sprekere enn på lenge. Herlig altså :P

 

Vi blir enda på slankern vi Rosalilje. Bare noen gram til, så er vi der :) Jeg veide 60,1 i går. Det er 400 gram ned, bare 200 gram til så ser jeg 59-tallet. Da gir jeg meg, synes jeg ser bra ut som jeg er nå.

 

Ikke gi blaffen nå Birkebeiner. Jeg kjenner altfor godt til den endelig-følelsen, -nå kan jeg spise litt mer: som blir til litt til og litt til. Øk med 100 kcal pr dag første uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Flott Josefin! Så godt som i mål! :)

 

Er visst berre eg som ikkje er så flink...

Her går det så som så...

I beste fall hold vekten, iallefall ikkje ned i vekt :confused:

Men har ikkje tenkt å gi meg altså!

 

Klarer liksom ikkje heilt å ta tak og komme inn i gode vanar igjen, trur eg må lage meg ein plan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Rosalilje; jeg har holdt på i 10 mnd - TI MÅNEDER - for å gå ned de fire kilo og et eller annet så jeg nå kan få se det der 59-tallet. Startet på 64 kg den 28.august. Likevel: det er jo verdt det! Jeg klarer å nå mål jeg setter meg, selv om det har tatt meningsløs lang tid. Det er så godt det, at jeg glemmer tiden det har tatt. Ikke tenk på den vektkurven som ser ut som et zikk-zakk-mønster, Tenk på målet :P

 

Det er noe med forbrenningen som har tatt seg opp med meg. Så nå går jeg ned, som jeg skal. Mat hver 3.time, aldri sulten. Takk Birkebeiner :)

 

Hold vekten i ferien -- ja det må bare gå det. Å komme hjem og se en vekt på 62-tallet eller noe sånt er bare ikke aktuelt :mad: Nå er det skrevet,, følg meg og se at jeg klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer liksom ikkje heilt å ta tak og komme inn i gode vanar igjen' date=' trur eg må lage meg ein plan...[/quote']Hei rosalilje

Se framover og ta en dag av gangen. :) Ikke tenkt på det du har spist. Det får du uansett ikke gjort noe med. Her har du noen tips som har hjulpet meg mang en gang.

- Pass på alltid å ha en matpakke i veska. Wasa ferdigsmurte knekkebrød er kjempefine.

- Har du sett matboksen de har i GR-butikken? Jeg kjøpte to slike for to år siden. Da kan du ha med deg både brødskiver, frukt og grønnsaker i samme matboks. Eller brødskiver i det ene rommet, pålegg i det andre, og pynt/salat/frukt/grønnsaker i det tredje rommet. Her er det mange muligheter. De gangene jeg har fylt det ene rommet med sherrytomater, får jeg mange misunnelig blikk fra de andre i nærheten som ser matpakka mi. :P

- Ha alltid vannflaska med deg

- Gulrot i veska er også greit

- Sukkerfrie pastiller er bedre enn sjokolade

- Dra aldri i butikken når du er sulten

- Krom hjelper mot godtesuget, også å spise ofte

- Skal du på besøk/fest om kvelden, spis før du drar hjemmefra, så slipper du å være oversulten når du får servert mat. Da er det lettere å la være å smake på peanøttene som står framme eller si neitakk til kakestykke nr. 2 eller velge frukt til dessert i stedet for ost/pudding/is/kake

 

Så flott at det går jevnt nedover med deg josefin. :P Ja ferien er en stor utfordring - for oss alle.

 

Selv om jeg bør øke med bare 100 kalorier pr dag den første uken, blir det vanskelig å følge opp siden jeg har sluttet å skrive opp maten. Det er så stort kjør på jobben at jeg ikke får tid til å følge opp på dagtid. Når kvelden kommer orker jeg ikke tanken på å registrere. Men får jeg negativ utvikling, blir jeg nødt til å ta meg sammen og da blir det registrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...