Gå til innhold

Josefins dagbok. 5 kilo ned til 59. Femtiniiii !


Gjest josefin

Anbefalte innlegg

Gjest josefin

Er her jeg. Registrerer pinlig, og trimmer og... 1100 om dagen. Spiser mye grønnsaker, magen er flatere, føler meg sprek, god følelse. Fått så mange nedturer med veiing at jeg har ingen forventninger til veiing i morgen før jeg drar.

 

JA! Lite søvn og dårlig fordøyelse samler vann i kroppen. På meg iallefall. Laxoberal er sterke saker, avhengig av dosering da. Anbefaler heller Lax plus, de urtetablettene. Ikke så avhengighetsskapende. Må ta dem av og til jeg også, ikke helt selvgående magen min heller bestandig. Og søvn: skal kjøpe melatonin i Italia. Billigere enn her (på vanlig hvitresept her nå og derav ulovlig å innføre men men), og jeg har utrolig effekt av dem. SOVER. Fortsatt for lite og for dårlig enn folk flest, men mye bedre enn før.

 

Lurer på hvordan jeg skal unngå å rase opp i vekt igjen i Italia. Tar med knekkebrød, tror det blir meget enkle lunsjer på meg. Pleier å gå opp i vekt med tre måltider om dagen sånn på tur, altså med kjøpt lunsj og middag i tillegg til frokosten på hotellet. Lite is, enda italiensk is er sååååååå god. Men litt blir det. Litt litt litt av alt. Og mye gåing.

 

Melder i morgen, status før ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 355
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Ikkje lett med desse feriane, nei!

Blir som regel både anna mat og meir mat enn heime. Du får rett og slett berre gjere så godt du kan!

 

Prøvde dei LaxPlus tablettane, men hadde like voldsom virkning av dei som av Laxoberaldråpar. Virka godt ei stund, men så var det akkurat som om virkningen forsvann med tida. Kan jo evt prøve igjen no.

 

Eg har vore skikkelig streng siste 2 vekene og, lagt på 1000-1100 kcal for dagen. Gjekk raskt ned til å begynne med, men har stagnert litt meir no. Føler at det ikkje er godt for kroppen å få så lite søvn over så lang tid. Trur eg skulle hørt med legen om ho vil skrive ut melatonin til meg, hadde iallefall vore verdt eit forsøk.

Men synes det er så tiltak å bestille time berre for sånne småting...Har ingen fast oppfølging av lege, er der kun 1 gang i året når eg må ha legeattest til Nav.

Skulle ønske det var litt meir oppfølging, er tross alt ein ganske alvorlig sjukdom dette som virkar inn på nesten alt, hadde vore mykje lettare å ta opp sånne småting då hvis eg hadde faste timar...

 

Er spent på veginga di i morgon, håper du får litt resultat så flink som du er!

Spent på mi veging på lørdag og, satsar på litt nedgang! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Opp 300 gram til 61,4. Opp 300 gram på 4 dager. Er ikke sjokkert en gang. Det er en nesten umulig oppgave å gå ned i vekt for meg! Registrert pinlig nøyaktig mellom 1100 og 1200 om dagen. Fordelt dem pent på 4 måltider. Trimmet 6,8 poeng siden mandag, har ikke pms, magen er i orden,, likevel opp i vekt.

 

Forbrenning på lavmål. Ikke kom med det råd å spise mer please. Det har aldri virket på meg. Og jeg tenker på påska: masse skigåing og mer mat, opp 2 kilo.

 

Så nå blir fokus å unngå de der to feriekilo pluss igjen neste uke. Gjøre så godt jeg kan. Gjøre så godt jeg kan.. Kommer hjem neste lørdag.

 

Bestill legetime Rosalilje! Så får du oppfølging på hele deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 300 gram til 61' date='4. Opp 300 gram på 4 dager. Er ikke sjokkert en gang. Det er en nesten umulig oppgave å gå ned i vekt for meg! Registrert pinlig nøyaktig mellom 1100 og 1200 om dagen. Fordelt dem pent på 4 måltider. Trimmet 6,8 poeng siden mandag, har ikke pms, magen er i orden,, likevel opp i vekt.

 

Forbrenning på lavmål. Ikke kom med det råd å spise mer please. [/quote'] Hei. Jeg gikk på GR-kurs i vår og min kursleder fokuserte mye på å øke forbrenningen og spise nok og riktig mat. Her er er noe av det hun sa:

 

Sammenlign kroppen med en vedovn. Ovnen brenner best når den får jevn tilførsel av ved. Noe ved brenner bedre enn annen. Har man for lite ved i ovnen brenner det dårlig. Har man for mye ved og for lite trekk brenner det også dårlig. Slik er det med maten også. Hvis kroppen får for lite mat, går den på sparebluss, dvs. forbrenningen synker. Får man for mye klarer ikke kroppen å forbrenne alt og det dannes fett. Sunn og næringsrik mat forbrenner bedre enn usunn mat (kaker, kjeks, brus, etc) selv om de inneholder like mange kalorier. :) Det er rett etter et måltid at forbrenningen er størst. :D Derfor er det lurt å spise mange måltider. Mellommåltidet er viktig. Spis det gjerne på vei hjem fra jobb. Da blir man ikke fristet til å spise gatekjøkkenmat på vei hjem eller småspise mens man lager middag. Videre ble vi anbefalt alltid å ha matpakke, frukt el.l. i veska. Det er ikke alltid man får spist når man skal og påfyll er nødvendig for forbrenningen. Skal man på fest eller spise middag i hyggelig lag med venner, er det ekstra viktig å spise mange (små) måltider tidligere på dagen. Kondisjonstrening øker forbrenningen og forbrenningen er fortsatt høy en god stund etter at treningen er ferdig.

 

Jeg tror at det vil hjelpe deg hvis du følger disse prinsippene. Det har det i hvert fall gjort for meg. Jeg nådde ikke målsetningen (ned 5 kg) min mens jeg gikk på GR-kurset (ned 3,4 kg), men jeg merker at vekten fortsatt går nedover. I løpet av kurset har jeg ligget på ca 1500 kcal i snitt hver dag i tillegg til mye trening. Det har jeg fortsatt tenkt til å gjøre såfremt jeg ikke trener veldig mye en dag og må ta inn ekstra energi under/etter treningen. Fant en tråd om det å spise ofte: https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=8780. Ligger under Vektklubben diskusjonsforum Nyttige tips. Huske å spise hver 3.time. Der er det også noen tråder om forbrenning.

 

Lykke til og stå på. Du må ikke gi opp. ;) "Det sitter mellom ørene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei Birkebeiner!

Koselig å få besøk på tråden! :-)

 

Josefin er på ferie, så svarar deg eg i påvente av at ho kjem tilbake.

 

 

Veit ikkje kor mykje du har lest her inne på tråden og fått med deg, men både eg og Josefin har ein sjukdom som heiter Kronisk utmattelsessyndrom (ME). Eg klarer ikkje å trene i det heile tatt, mens Josefin klarer å trene litt.

Treng 1600 kcal daglig for å holde vekta hvis ein skal stole på utrekningane, og då går det ikkje akkurat fort nedover om ein ligg på 1300 som er anbefalt som minste inntak...

 

Låg på ca 1000 kcal i eit halvt år for 2 år sidan og gjekk ned 12 kg, men har prøvd å holde meg litt høgare no på 1200-1300 kcal for dagen, og om eg har vore heilt pinlig nøyaktig og følgt det til punkt og prikke og notert alt, har vekta nesten ikkje rikka seg.

Har lenge fulgt ein diett uten melk, gluten og sukker, ca 2,5 mnd, og då hadde eg omtrent ingen utskeielsar, men allikevel gjekk vekta nesten ikkje ned.

Både eg og Josefin har funne ut at hvis me skal gå ned i vekt, må me ligge lavare enn det som er anbefalt, fungerer ikkje heilt som dei skal desse kroppane våre no når me er sjuke....

 

Men har veldig tru på prinsippet om å alltid holde "fyr i ovnen", så er nøye med å ete ofte. Et også mykje mat og er aldri sulten, velger berre alltid veldig magert og et ikkje noko som helst usunt i vekene, kun ein sjelden gong i besøk.

Når eg låg på 1300 kcal fyllte eg ofte på med rosiner, nøtter, litt meir kaloririkt pålegg o.l for å komme opp i nok kaloriar, så et like mykje mat i mengde no.

 

 

Vekt i dag var 56,6 kg, så går iallefall nedover, om det går sakte!

 

Har fått sykla meg ein tur i dag, heilt fantastisk den nye sykkelen min med motor! (Sjølv om det ikkje akkurat blir noko trim ut av det då)Deilig i nydelig vårvær.

I ettermiddag reiser me ut på båttur og blir til i morgon. Blir kjekt å starte båtsesongen igjen.

 

Satsar på at dette blir ei sunn og mager helg!

 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 56,7 kg, så 100g opp. Veit at eg har gjort alt riktig denne veka, så tar det med ro og tar ein ekstra veiing i morgon, har fått litt orden på magen i dag.

 

Var på båttur torsdag til fredag. Nydelig vær, er så fint på sjøen då! Hadde besøk av venner torsdag, då grilla me på ein holme. Eg åt kyllingkarbonadar, magert og godt. Stod over muffins og kjeks etterpå, men åt litt chips.

Fredag kom broren min og småjentene hans og åt lunsj med oss i båten. Hadde med skillingsbollar, hvetebollar, muffins og kjeks til dei andre, åt skiver sjølv! :-)

 

Har vore heime i dag og ordna huset litt til helga, 17.mai kleda er klare og har klipt alle "mannane".

Held på å lage pizza og salat no til lørdagskos. Heldt meg godt innanfor rammene i dag og.

 

Har også fått sykla meg ein tur, deilig i det nydelige vårværet!

 

17.mai går det tog frå 3 forskjellige skular i kommunen. Alle toga går til kirka som ligg midt mellom alle dei skulane. Er ca 5 km å gå, så eg må gå på toget når dei har kommt nesten fram til kirka. Der er det folkemøte og gudsteneste, før alle returnerer til sine skular der ein har kafeteria og mange forskjellige aktivitetar. Om ettermiddagen har det blitt nesten fast at me er hjå broren min og feirar niesa mi som har bursdag 19.mai.

 

Har tenkt å unne meg litt kake både i kafeteriaen og litt i besøket. Hatt det som ei gulrot fleire veker no!

 

Håpar du har hatt det fint på tur, Josefin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje kor mykje du har lest her inne på tråden og fått med deg' date=' men både eg og Josefin har ein sjukdom som heiter Kronisk utmattelsessyndrom (ME). Eg klarer ikkje å trene i det heile tatt, mens Josefin klarer å trene litt.

[/quote'] Hei. Nei jeg har ikke fått med meg at dere har ME. Da skjønner jeg at det ikke er like enkelt å være i aktivitet. Men det er jo kjempefint at dere står på og ikke gir opp!! :) Jeg brakk kravebenet i dag og får ikke trent på en stund. Da tror jeg at jeg lettere vil forstå hvilke utfordringer dere har.

 

Ha en fin 17. mai og lykke til videre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

60,8 kilo i dag ;)

Altså ned 600 gram den uka jeg var borte.

Det skyldes ikke lite mat men mye trim. Vi gikk og gikk. Og gikk.

Har hatt det kjempefint. Masse inntrykk. Italiensk mat er ikke det store for meg, med loff og pasta, og olivenolje i store mengder. Vi var heldige, og fikk god mat hver kveld, det må sies. Og god vin.

 

Takk for råd birkebeiner! Jeg kan nok bli bedre på å spise oftere, eller enda oftere. Går aldri 4 timer mellom nå heller, men 3 timer er nok bedre. Jeg visste ikke at forbrenning var høyest rett etter måltid. Nyttig info! Kan trene en hel del jeg, klarer på en vanlig uke iallefall 10 poeng. Men forbrenningen er nok ikke helt normal, det er noe saktegående hele systemet mitt :)

 

God bedring med skuldra di birkebeiner! Det der tar tid, men det gror!

 

Flink du rosalilje! 55 er målet? husker ikke jeg.. Like langt igjen vi i så fall. Må da gå an at vi får det til!! God uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Då var 17.mai overstått, hadde ein flott dag!

 

Gjekk i toget siste stykket opp til kirka, så fekk iallefall vore med litt.

Etterpå var det folkemøte, gudstenenste, aktivitetar på skulen og bursdagsbesøk.

 

Koste meg skikkelig med maten i går!

Blei vanlig frokost, rundstykke til lunsj og betasuppe til middag, men utenom det blei det kaker, is, sjokolade, chips og litt gjærbakst i kafeterianen og i besøket.

Smakte himmelsk!

Men ikkje så godt i dag då... Fryktelig sliten og verker i heile kroppen, men det var eg jo klar over var prisen å betale for både feil kost og for mykje aktivitet i går, men var verdt det!

 

Tilbake på sporet i dag, men fryktelig godtesjuk då!

Håpar eg heldt ut kvelden...

 

Synes du har vore superflink som har gått ned på ei veke på ferietur, Josefin!

Redd at eg ikkje klarer å kopiere det neste veke på Kreta...

Målet mitt er 55 kg ja, men virkar egentlig litt uoppnåelig. Så lenge magen fungerer nokolunde no, føler eg meg egentlig slank nok. Men er veldig ofte oppblåst og uvel, og då føles det ikkje så bra.

 

Stakkars deg, Birkebeiner! :)

Hørtes forferdelig vondt ut! Og så du som er så flink å trene... Håpar du snart kan få begynne å gjere enkelte aktivitetar igjen, så du slepp å berre sitte heilt i ro.

Og eg står på og gir ikkje opp, for eg har bestemt meg for at sjølv om eg er sjuk, så skal eg iallefall ikkje bli overvektig i tillegg. Viktig for meg å føle meg vel og synes at det er kjekt å kle seg fint når eg ein sjelden gong kjem meg ut for å vere med på noko sosialt.

 

God bedring til deg!

Hører gjerne frå deg korleis det går med deg!

 

Klem frå Rosalilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bedre enn fryktet. Jeg har ikke trengt å ta smertestillende. Men det er bittert å kansellere alle aktivitene jeg hadde planlagt fram til sommerferien. :D Jeg hadde gledet meg i lang tid til å sykle terrengritt på Jæren og være med på Prekestolrock til helga. Men jeg merker at det er best å sitte helt i ro. Var passasjer på en liten biltur i kveld. Bare etter den lille turen merket jeg mer smerte i skulderen. Nå skal jeg i seng. Det skal bli godt å slappe av.

 

Du får ha en fin tur til Kreta, Rosalilje. :) Der er det fint og de har så god oliven. Hadde du vært frisk hadde jeg anbefalt en tur gjennom Samariraviene. En annen tur som kan være fin for deg er guidet hel- eller halvdagstur på sykkel. Turen starter oppi fjellene og så sykler/triller man nedover uten å anstrenge seg alt for mye. Mannen min og jeg gjorde det sammen med ungene da vi var der for 7 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Hjem til hverdag og kaloritelling. Landet på 1197 kcal og 2,7 trimpoeng i dag. Syklet til byen og tilbake. Veldig fint.

 

Lurer på hvordan jeg skal klare meg denne uka. Er sulten, vant til å spise mye jeg nå. Og i morgen kommer damebesøk, skal lage bl.a tiramisu, foccacia, kjøttboller, aioli... Utfordringer hele tiden, men kan ikke slutte med alt heller. Livet går sin gang, men begrensningens kunst er vanskelig å lære. Har forresten orntli parmaskinke, parmesan og gooode oliven med fra italia. Gottigodt alt sammen.

 

Får ta det igjen på kondisjonstrening. Kjenner jo på kroppen at forbrenningen øker da, som du skrev Birkebeiner. Til og med JEG er varm på hender og føtter en god stund etterpå, jeg som ellers er kronisk frossen. Jepp, det blir treningssenter i morgen tidlig.

 

Nete uke på Kreta Rosalilje,, deilig!

 

Hvordan brakk du kravebeinet da stakkars Birkebeiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var alt for enkelt. Jeg var ute og syklet på racersykkel. Det hadde regnet og underlaget var vått. Plutselig fikk jeg framhjulet på den hvite sidestripa. Da begynte hele sykkelen å skli og jeg deiset ned i bakken. Takket være sykkelhjelmen så gikk det bra med hodet. :D Det var andre gang jeg veltet på sykkelen med hodet i bakken i løpet av en måned. Sykkelhjelmer lenge leve!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Som alltid etter ein utskeielse, blir eg fryktelig søtsjuk i dagane etterpå, og i dag var eg alt for svak og gav etter for sjokoladesuget...

 

Kjem til å angre, det veit eg, men spist er spist, så no får eg berre vere veldig flink dei to siste dagane før eg reiser.

 

Er veldig sliten og litt deppa for tida, og då er ikkje viljen så sterk som ellers...

Blir godt med litt ferie no! :-)

 

Håpar berre askeskyene held seg vekke, og at eg er frisk.

Eine gutten min spydde i heile natt, og no ligg mannen min utslått og kvalm med feber

 

Glømmer utskeielsane i dag og går på med friskt mot i morgon!

 

Lykke til med alle utfordringar denne veka, Josefin!

Du klarer dette!

 

God bedring, Birkebeiner!

Berre vær ekstra nøye med kosten no når du er så stillesittande, er nok ikkje så lenge så kan du vere litt meir i bevegelse.

 

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Ikke bli som min bror, Birkebeiner: Brekt noen bein, og knust noen hjelmer..Sånn ca en gang pr år har det vært nå. UHELDIG.

 

Ta det med ro nå før du drar Rosalilje, og ha en riktig fin ferie:)

 

Det ble 1537 kcal i form av god mat på meg i går, røfflig regnet, og null trim. Ser ikke bra ut for resultater til mandag. Har visst kommet på karbokjøret, har bare lyst på brød nå. Spiste fullkornskorper med syltetøy til frokost, elendig mat. Må skikkelig ta meg sammen for å få i meg grønnsaker og proteinmat igjen. Og hvor er motivasjonen for å trimme? Bare lyst til å være hjemme og ta det med ro. Nei detta går ikke an - UUT med meg :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Er alltid litt vanskelig å gå tilbake til "kvardagsmat" etter å ha kost seg med litt forskjellig anna godt...

Er endå skikkelig imponert over at du klarte å gå ned i vekt på tur! :-)

Eg er redd eg heller går opp...

Skal ete frokost på hotellet og lunsj og middag blir vel helst kjøpt ute, tenker eg.

Må prøve å vere forsiktig med is, godteri og snacks, og kaloriane i form av drikkevarer sparer eg jo og.

Får gjere mitt beste.

 

Bra dag her igjen. Havnar på 1170 kcal, litt høgare enn eg hadde tenkt, men det er fordi me hadde laks til middag og den dreg opp litt ekstra, men er iallefall veldig sunnt då! :-)

 

Ikkje så veldig flink å ta det med ro, har lyst å ha alt i orden her før eg reiser, så styrer på litt for mykje desse dagane.

 

Nydelig vær her i dag, har akkurat sove ein time i sola på verandaen. Det gjorde godt etter ei natt med veldig lite søvn.

Mann og sønn på bedringens vei, men eine jenta mi er litt elendig, lurer på om ho blir sjuk og. Eg kjenner ingenting, så håper eg slepp unna no når eg skal ut på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring' date=' Birkebeiner!

Berre vær ekstra nøye med kosten no når du er så stillesittande, er nok ikkje så lenge så kan du vere litt meir i bevegelse.

[/quote']Det er gått bra med kosten så langt denne uka. :)

Mandag: 1226 kcal

Tirsdag: 1436 kcal

Onsdag: 1374 kcal

Hittil i dag: 1375 kcal

Jeg var på jobb i dag og det ble en vaffel. Ellers ingen utskeielser. Gikk også til/fra buss. Har gått 30 min. i dag. I går ble det 60 minutters gange. Før jeg legger meg i kveld skal jeg spise litt kveldsmat, bl. lettmelk for å fylle opp melkekvoten. Nå er det viktig med ekstra mye magnesium og kalsium for at bruddet skal gro fortest mulig.

 

Hoteller pleier å ha mye forskjellig mat å velge i, også salat og rå grønnsaker til frokost. For ikke å snakke om lunch- og/eller middagsbuffet. Når jeg har vært på hotell, har jeg fråtset i fisk, frukt og grønt og ikke brukt dressing. For 2 år siden var jeg på 7-dagers cruise i Middelhavet. Der kunne man forsyne seg meg mat hele døgnet, dvs. 24 timer i døgnet. Jeg spiste masse deilig mager mat og gikk ned 1/2 kg (de fleste gikk opp 2-3kg). Det gjelder bare å velge de rette tingene.

 

!Ikke bli som min bror' date=' Birkebeiner: Brekt noen bein, og knust noen hjelmer..Sånn ca en gang pr år har det vært nå. UHELDIG[/quote'] Jeg vil ikke tenke på at det kan skje igjen. Det er bedre å se framover og tenker på hvor mye glede sykkelen ellers gir. :D

 

Har du hørt om dørstokkmila? Tenk bare at du skal gå 10 minutter og så snu for å gå hjem igjen. Kanskje de 10 minuttene blir til 30 minutter før du snur? Nå er det blitt så fint vær med lange lyse kvelder. Humøret blir også bedre av en tur ut i friskluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Koselig du holder følge med oss Birkebeiner, fortsett gjerne med det :D

 

Så bra at du kan gå turer Birkebeiner. Så får du jo trimmet en hel del!

 

Vektnedgangen min på ferie skyldtes gåing. Vi gikk i flere timer om dagen. Vinen om kvelden satte seg ikke fast denne gangen. Godt å kjenne at det går an.

 

Rett under 1200 kcal i går her, og 20 min jogging. Startet dagen i dag med 40 min jogging ute. En riktig bra start, sol og nydelig. Har ikke jogget ute på uminnelige tider, bare jogget på "mølla" på Elixia. Mykere underlag der, men i dag kjennes det fint. Knærne holdt. Nå er jeg nok inne i rutinene igjen. Godt. Tar alltid litt tid etter ferie, surrer,, Blir noen lange gåturer i helga.

 

Legger om kosten litt jeg nå, mer grønnsaker, mindre (enda mindre) brødmat og proteiner. Trenger det og har lyst på det. Har kjøleskapet fullt av grønnsaker. Dampet brokkoli med litt revet parmesan over til lunsj, pluss salat. mmm blir godt.

 

God pinsehelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 57,2 kg, så utskeielsane på 17.mai og sjokolade 19.mai har ikkje heilt sleppt taket endå....

 

Snart klar for avreise til Kreta! Håpar me får ein flott tur, skal prøve å vere forsiktig med maten, men ikkje fanatisk, skal kose meg og.

 

Ønsker alle ei flott, sunn veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med deg siste uka, Josefin? Det virker som du er kommet i siget og da bør du få resultat. :D Husk at fett (husk det sunne fettet) øker fettforbrenningen, så du må ikke kutte ut alt.

 

Siste uka mi gikk bedre enn forventet. Det ble ikke så mye trim som en vanlig uke. I går hadde jeg en hardøkt på rulla og uka totalt sett endte opp med 8,2 TP. Denne uka håper jeg å komme opp i 15 TP igjen, går derfor tilbake til meny 2. Jeg klarte ikke å holde meg innenfor meny 1 sist uke, snittet ble 1455 kcal. Men siden det ble mer trim enn jeg hadde kalkulert med, er jeg likevel fornøyd. Det beste av alt er at jeg gikk ned 1,4 kg. :) Jeg skjønner ikke helt hvordan det har gått til, men ser jeg på nedgangen de to siste ukene, er den på 1,3 kg. Da blir det litt mer forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Flott nedgang Birke!

 

Jeg mistet besinnelsen lørdag kveld. For mye vin og så .. potetgull, av alle ting. Det ble spontan hyttetur med venner, prat og morsomt, og jeg sprakk. Lenge siden jeg kjente en så fandenivoldsk greie: --helv.. heller, nå spiser og drikker jeg som jeg vil. Som de andre gjør. IKKE LURT. Opp 200 gram er resultatet. 6 trimpoeng, ble litt for lite der. 61 kilo er jeg nå. 2 kg til mål. Supermotivert når jeg nå er hjemme igjen. Planlagt en mager uke, med mer trim. Minst 10 TP. Måtte jeg klare det. Hadde vært supert med et stort, eller lite (samma hva egentlig, bare ned ned) rykk nedover. Trenger det. Startet bra i dag, 2,6 TP på tur, og 1200 kcal blir det.

 

Hups - opp til fatning igjen - og hjem til grønnsakene mine - med litt olje på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist er spist, josefin. Du får ikke gjort noe med det. Men du hadde en hyggelig tur vil jeg tro. I hvert fall har du fått i gang kampviljen og det er bra. :D Jeg tror du kvitter deg med vektøkningen ganske raskt. Det er ikke sikker det er fett engang! Du er over halvveis til målet, bare 2 kilo igjen. Dette klarer du! :)

 

Denne dagen har gått bra for meg. Først 80 min på rulla og så 100 minutter rask spasertur i skogen med hunden. Resultat: 5 TP :). Matmessig har det også gått bra så langt, 1306 kcal.

 

Nå har jeg også tenkt å gjøre noe med "disse"-magen. Skal sette i gang med mageøvelser og rockering. Skulderen er blitt så bra at jeg kan løfte armen ganske langt opp uten at jeg får vondt. Her blir det full fokus. Ønsket er å få flat mage og få vekk håndtakene på begge sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

1550 kcal i går og 3,4 TP. Sulten til kvelds, så den ble i overkant den kveldsmaten. Sykling til byen først på dagen og step/styrke på Elixia i går kveld.

 

Hørt mange har gode erfaringer med rockering og midjemål. Ellers sies det jo at punktslanking ikke går. Jeg tuller med at jeg er programmert til å punktslanke puppene. Det er der jeg minsker mest hver gang. Har selvfølgelig sluttet å måle brystvidde :) Baken er solid og stor, virker som det er betong i den,,, klassisk pære. Etter som åra har kommet og gått, har jeg også fått en tendens til å øke rundt magen. Mange sier det, magen kommer med åra, også på oss pærer.

 

Her er det bare å holde på! Trening trening trening :) Trenger også magetrening for å stabilisere ryggen jeg.

Du har jammen kommet deg fort med det ribbensbrudd. Bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Josefin. :) Det er lenge siden jeg har stoppet på 1150 kcal etter en dag. Det ble 1548 på meg. I dag var jeg på jobb igjen, fulltid. Det var overgang. Dagen ble lang og matlysten var på topp. Etter lunch hadde jeg lyst på noe i mange timer etterpå. Jeg klarte heldigvis å holde meg unna snop. Det ble sukkerfri IFA i stedet. Siden jeg har begynt å gå til/fra buss/hjem/jobb, ble det 80 min rask gange i dag - 2 TP. Hittil denne uka har jeg 12,9 TP. Er kjempefornøyd med det. Håper jeg klarer å oppnå 20-25 TP for hele uka.

 

Du skriver at du har pæreformet kroppsfasong. Jeg har flaskefasong, dvs. ikke mye hofter og rett i livet og lave skuldre. Vet ikke om det er så mye bedre. Men kroppsfasongen vår får vi ikke gjort så mye med annet med enn å slanke bort/legge på litt fett. Brystene mine er blitt betraktelig mindre i løpet av de siste 2-3 månedene. Det er jeg glad for. Nå følger de naturlig med når jeg beveger meg, i vinter var de i veien. Å løpe med for store bryster er ikke noe godt.

 

Da får vi stå på videre og muntre hverandre opp. Nå er det bare 2 dager igjen til helga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

..i går jeg. Middag på restaurant i går med venner, 3 retter og vin. Et utall kalorier sikkert, selv om jeg valgte magert. Holdt igjen før på dagen, og jogget/trente 2,1 TP, så det ble ikke så helt ille tror jeg. Veldig koselig, og artig. Blir en helg med full fatning på matfronten dette da, må det nå.

 

Ellers trives jeg og føler meg vel med kostholdet mitt nå, med mye grønnsaker, litt proteiner og litt olje. Brød/mel-mat en gang om dagen bare, går fint.

 

Fem uker til jeg drar på ferie, når jeg det 59-tallet tro? Gått på så mange smeller på så mange områder gjennom vinteren at tvilen er der... Tror jeg har ramlet i alle grøftene en slanker kan ramle i... :)

 

Men altså: 2 kilo på 5 uker er da fullt mulig, selv for meg :)

 

God helg alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...