Gå til innhold

Josefins dagbok. 5 kilo ned til 59. Femtiniiii !


Gjest josefin

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

Travelt med oppussing, men veldig kjekt med litt forandring. Ferdig med 2 soverom no, skal ta 2 til ganske snart. Var på Ikea i dag og kikka på nytt kjøkken...Har veldig lyst å bytte ut det gamle, hvis ikkje blir det sikkert til at me maler det me har. Kunne godt tenkt meg eit som gjekk heilt i taket.

 

Rart når ungane begynner på skulen igjen. Eg følgde mi yngste på skulen i dag til 6.klasse, kun ho igjen på barneskulen. Ikkje så lenge sidan eg leverte alle 4 der! 2 på ungdomsskulen og ein på vidaregåande...

 

Dattera mi har forresten vore heilt frisk i heile sommarferien! Spennande no når ho begynner på skulen igjen om ho blir dårlig. Dei har jobba mykje på skulen i sommar, og fann mykje sopp i golva der ho har vore + at dei har skifta alle takplatene som var ulovelige og kan gi store helseplager.

 

Tar mange bra valg for tida når dei andre kosar seg litt: Skiver istadenfor bolle, vannmelon istadenfor is, fiskeburger istadenfor hamburger, havregraut istadenfor vaffel. Håpar det gir uttellling på vekta også!

 

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 355
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Nydelig vær her for tida, 26 grader!

Gjorde mykje i huset i dag tidlig, så har fått vore mykje ute resten av dagen.

Sykkeltur, soling, bading og grilling. Valgte fiskeburger(steinbitkarbonade på rugbrødskive, kjempegodt!) istadenfor hamburger i dag og, og rips med litt vaniljesaus istadenfor is.

 

Dette MÅ no gi litt nedgang på vekta vel? Ligg på eit snitt på litt over 1100 kcal hittil denne veka.

 

Rosalilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA Rosalilje. Det må gi utslag på vekta!!

 

Gått fint med meg nå i et par dager. Tok litt av i rekeskåla i går men tror ikke totalen på dagen ble helt ille. Veide ikke den loffen jeg.. rørte ikke majonestuben.

Nå kommer helga, med utfordringer igjen. 10 TP hittil, iallefall bra det da. Trenger nedgang, stor eller liten.

 

Er det dette som er hold-vekten?? opp og ned, opp og ned?? Jeg har visst ikke funnet formelen for å unngå å gå opp ;)

 

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingenkimsingenkos

har aldri behøvd slanke meg, men da jeg passerte 40 for 4 år siden har jeg stadig vokst litt.. bittelitt av gangen så jeg nesten.... ikke har merket det! men nå er det nok, plutserlig 7 kg over trivselsvekt! Begynte stramme inn litt på mandag - har vært flink. start vekt 67 kg, vil ned i 60. liker god mat og vin + makelig anlagt.... ville være fint å ha følge på veien til trivsels vekt - tar imot tips om gøyal trim!!

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Velkommen ingenkimsingenkos! Tøft nick! :-)

Bra du tar tak no då, før endå fleire kilo snik seg på!

Har dessverre ikkje så mykje tips om trening, for eg kan ikkje drive med så mykje sjølv, kun gåturar og sykkelturar. Kanskje dei andre har nokre tips til deg, dei er veldig flinke med trimmen.

 

Trur dei fleste som skal holde vekta går litt opp og ned, Josefin!

Reker var no ikkje det verste du kunne ete for mykje av då!

 

Heldt meg fremdeles til planen her, ligg kanskje litt for lavt i inntak, ligg rett under 1100 kca i snitt pr. dag denne veka. Bør kanskje opp mot 1200 iallefall.

 

I kveld skal me i besøk, litt spent på kva me får servert. Er faktisk ikkje redd for at eg skal skeie ut, skal ete berre akkurat så mykje at ikkje vertane lurer på om eg ikkje likte maten eller slankar meg! :)

 

Er med på ein annan tråd også, blir litt mykje å følge opp to plassar, så kjem ikkje til å skrive her så veldig ofte, men skal no gi livstegn frå meg av og til.

Håpar me treffest på Hold Vekten om ikkje så alt for lenge!

 

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke så ofte her jeg heller Rosalilje. Har også begynt å følge Kikkeliones tråd på hold-vekten. Venter på deg :), du er snart der. Spent på hva du veier jeg også, når skal du se på den vekta? Du går ned nå, garantert:)

 

Hei du nye: Ja det skjer noe med kroppen rundt de 40. Forbrenningen går ned, lurt å stoppe i tide, 7 kilo er fattbart. Jeg har fått en solid læring sist år, de 5 kilo ekstra ble tøffere å bli kvitt enn jeg ante, men nå har jeg endelig klart det. Full fokus på å holde meg der jeg er nå, kan ikke bare spise det jeg har lyst på jeg, da fyker jeg opp igjen. Trenger bare 1600 kcal pr dag for å holde vekten jo, ca 1800 med trim som nå. Det er ikke mye. Matlysten min vil ha mye mye mer. En feilkonstruksjon i hjernen :). Gøyal trim: det er da så forskjellig hva man liker. Jeg trener på Elixia. Lett å motivere seg for trening der, mye forskjellig å være med på, og alltid positiv stemning. Alt blir gøy. Kan variere etter humøret, eller holde seg til noe fast. Ellers blir det mye turgåing på meg, liker nok det best av alt. Frisk luft og naturopplevelser, og enkelt å gjennomføre: klærne henger klare, ut med meg. Mange her inne trener etter videoer. Gjorde jeg også en gang, da barna var små og jeg ikke kom meg ut av huset så lett.

 

Ja og så var det mandagsrapport da: 60,0 kg. Gått ned 0,4 altså. Veldig godt at jeg klarte å gå ned litt nå. Kjenner at det er mulig å ta seg inn igjen. Trimmet ca 12 TP. Spist 14-1500 kcal de dagene jeg har tellet. Sikkert noe mer i helga. To kakestykker og en vaffel lørdag, pluss en solid middag. Tar en uke til på samme vis, så jeg kan komme litt ned på det der 59-tallet og har noe å gå på.

 

Fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...