Gå til innhold

Josefins dagbok. 5 kilo ned til 59. Femtiniiii !


Gjest josefin

Anbefalte innlegg

Gjest josefin

..og ned noen gram i ferien, til 59,6 kg. Hadde det supert, som vanlig når jeg er i København. Varmt, passe varmt, og sol sol sol. Strandliv og byliv. Spist litt av hvert, masse grønt, vin hver dag og mørk sjokolade, men ingen kaker. Mye trim, syklet mil etter mil på københavnsk bysykkel, trent yoga og på treningssenter. Bikram-yoga i 90 min i et 40 grader varmt rom var en ..varm opplevelse men utrolig deilig etterpå. Der fikk toxinene fart på seg, og ut kom de, sammen med et par liter svette. Fikk en gratis prøvetime. Finnes ikke tilbud om det her, men hadde det vært mulig hadde jeg satt i gang. Tror det hadde vært perfekt trening for meg nå. Føltes som å rydde, rense, vaske, hele kroppssystemet. Sov så godt natta etter som jeg ikke har sovet på det jeg kan huske. Og så kom stølheten, brukte muskler jeg ikke visste jeg hadde, og de jeg visste jeg hadde..

 

Så nå tilbake til litt hverdag men ferie også. Datter på besøk, og en fjelltur venter. Lyst til å gå som jeg gjorde før i tiden før jeg ble syk, dag etter dag fra hytte til hytte, men må holde igjen fortsatt. Vil så gjerne men vet at jeg blir sliten etter max 2 dager og må ha hviledag. Energien ikke på topp her heller men mye mye bedre enn jeg var før. Det er så deilig.

 

På båtferie du nå Rosalilje, håper du har godt vær og god form!

 

Som du trener Birkebeiner! Og danser? Herlig. Du inspirerer meg til å få til en mer planmessig trening til høsten. Hittil har jeg mest gjort det jeg har lyst til og hatt form til fra dag til dag, men nå er jeg klar for noe mer systematisk tror jeg. Mye som trenger trening i min kropp: kondis, core, muskler av ethvert slag,,, opptatt av å trene rett. Har to timer tilgode med personlig trener. Får starte der.

 

Birkebeiner: energiløsheten/utmattelsen ved ME er selve hovedsymptomet, og varierer fra person til person og fra dag til dag. Utmattelsen er både mental og fysisk og det handler ikke om å mangle tilskudd av energi/mat/vitaminer. Det er forstyrrelser på cellenivå, forbrenningen foregår ikke normalt. I tillegg andre symptomer i varierende grad. Mye info om ME på http://www.me-forening.no om du vil lese. Syrekuren helbreder nok ikke ME, men jeg har tro på den type kosthold, og at det bidrar til kroppens evne til å reparere seg selv. Har det fint på masse grønnsaker jeg iallefall. Men må holde meg hjemme alene om jeg ikke skal få i meg noe brød/kjøtt/fisk. Tenker ta en kur igjen når jeg atter blir alene i huset i høst. Og så var det den kaffekoppen om morran da.. Glemmer ikke din erfaring med kuren Birkebeiner. Utrolig!

 

Nå begynner min hold-vekten-historie. Wish me luck! Vil ikke registrere hva jeg spiser. Har jo gått bra en stund nå, og er ikke i modus til kaloritelling for tiden. Veier meg hver mandag.

 

Gode sommerdager fortsatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 355
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Hei! Berre ein liten oppdatering her frå båten :-)

Desse tre første dagane har gått over all forventning matmessig! Dei andre kosar seg med store mengder usunnhetar, men foreløpig har eg kun skeia ut med ein skulebolle, ein liten browniesbit, ei rute sjokolade og fem flak chips :D

 

Har det veldig kjekt, men til no har det regna nesten konstant, ikkje berre berre det når me er 6 stk ombord i ein 27 fots båt...

Mora og faren min er også med i sin båt, og broren min, kona hans og mine to søte små nieser i deira båt. Kjekt!

 

Så flinke de er og står på! Bra å gå ned i vekt i ferien, Josefin:D

Det er min drøm også!

Skal gå inn og lese om den kuren, Birkebeiner. Har ikkje hørt om den før.

 

Ønsker alle ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei igjen!

Berre ein kjapp helsing her frå meg!

Går fremdeles ganske så fint, litt chips og sjokolade i kveld, ellers kun sunn mager mat. Et ofte og lite. Været har bedra seg, og me har hatt to nydelige dagar med sol, har grilla, solt oss og bada(men det var kaldt!)

 

Har også fått med oss tanta og onkelen min no med sin båt, så no er me samla så godt som heile familien her, 14 stk!

 

Håper de andre har det bra! De er flinke, alternativet no i sommar er vel oppgang, så hvis me klarer å holde vekta, evt gå litt ned er det supert!

 

Klem frå Rosalilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Fornøyd med denne dagen også!

Magert først på dagen, og så ut på byn og ete middag og dessert.

Fleirtallet stemte for Peppes Pizza, kanskje ikkje mitt førstevalg, iallefall med tanke på kaloriar...Men gjorde det beste ut av det og bestillte ein Tex Mex salat. Maaaasse salat, litt tacochips, ost, rømme og tacokjøttdeig. Grovt rundstykke til med litt smør.

Etterpå kjøpte dei andre seg McFlurry til dessert, eg smakte 4 ss hjå mannen min, det holdt rikelig berre å få kjenne smaken.

 

Svigerinna mi er med på båttur og ho er veldig opptatt av vekt og kosthold, har gått mange Grete Roede kurs, men går alltid opp igjen i vekt. No på turen trur eg ho har gitt heilt blaffen og lesser innpå med både det eine og det andre. Eg er litt sånn at då reagerer eg enten med å vere veldig flink eller med å skeie heilt ut eg også. Klarte heldigvis å velge den fornuftige veien denne ferien!

Ho åt 10! pizzastykker med peanøtter og rømmedressing på, vin og til slutt ein McFlurry med Oreokjeks.:eek: Kor mange kaloriar kan det blir då? Må vel bli 3-4000 berre på det måltidet?

 

Nydelig vær også i dag, deilig!

 

Håper de andre har det bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Høres herlig ut med båtferie Rosalilje.

 

Jeg har ikke tålt å komme hjem: 60,5 kg i dag. Middager og store frokoster her og der. Har ikke spist så mye, men feil tror jeg. Spist brød igjen, da sveller jeg opp.

 

Nå venter Jotunheimen, og to dagsmarsjer. Jeg har pakket ned spekepølse og peanøtter bla.a, trodde tingen var å få i meg nok nå. Men altså ikke. Blir knekkebrød med lite på. DNTs turisthytter og tre-retters hadde jeg gledet meg til, nå må jeg stramme inn veldig igjen. Skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Då var båtferien over! Kom heim i går kveld, og er no ferdig med å pakke ut alt og vaske alle kleda.

 

Utskeielsane resten av ferien bestod av 1 pannekake, 1 formkakestykke, 1 håndfull chips, 1 sjokoladebit og nokre nøtter fordelt på dei to dagane. Gjekk på vekta i dag og hadde gått ned 600 g i ferien, veldig fornøyd med det!

Pleier som regel å gå opp i feriar.

Men har no jobba for det og, og ete stort sett magert og veldig lite av usunn mat. Og det har det vore rikelig tilgang på skal eg love! Stort sett kvar dag hadde me store mengder kaffimat, og då klare å begrense det til 1 pannekake ein dag, 1/4 skulebolle ein annan dag, 1 formkakestykke og litt chips ein dag, er eg veldig fornøyd med! Tok meg heller ei skive litt etterpå.

Dei andre har også ete is mange dagar, eg har kun smakt 4 ss av mannen min sin.

 

Eg og kan av og til gi heilt blaffen sånn som svigerinna mi gjorde, men klarte heldigvis å unngå det denne gongen. Men trur uansett ikkje eg hadde klart 10 pizzastykker då...Søkte opp kaloriane, og det er 350 kcal pr. stykke på 150 g i den pizzaen ho åt. Ikkje alle stykka som var like store selvfølgelig, men hvis ein seier 8 x 350 då, så er det 2800 kcal + rømmedressing og vin. Isen er 395 kcal.

Skremmande reknestykke på eit måltid...

Ho angrar heilt sikkert no på utskeielsane i ferien, kjenner eg ho rett...

 

Fortsett i samme sporet framover. Håpar på å gå enda litt nedover

 

Me har fremdeles ferie denne veka og neste veke. Blir mykje heime, evt litt besøk og litt dagsturar no først, og så skal eg og mannen min på tur åleine til Oslo i slutten av neste veke. Det blir kjekt! Men kan bli ein utfordring i matveien, kjekt å unne seg litt ekstra på ein sånn tur.

 

Håper det går bra med dokke andre!

Håper du har hatt det fint på fjelltur, Josefin :-) Berre ta tak med ein gong vekta går opp, så er du tilbake på 59 kg på eit blunk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Har hatt besøk av svigerinna mi og mine to små nieser i dag. Fint vær her i dag, så har vore mykje på terrassen.

Bakte hvetebollar og skillingsbollar til lunsj, kom rett frå ovnen og på bordet. Serverte også grove rundstykker, og eg klarte å holde meg meg til kun to halve rundstykker og droppa bollane, fornøyd med det!

 

Bakte også grove skinkesnurrar til middag, åt to sånne og mykje salat.

Må innrømme 3 sjokoladebitar og nokre få nøtter også...

Men tok ikkje is når dei andre åt på terrassen då!

 

Vekta var gått ned endå 200 g i dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Eg kan vere ganske sta i lange periodar, men sprekk innimellom...

Hadde ein liten sprekk i går ettermiddag ...Var VELDIG søtsjuk heile dagen, og så gjekk me i kaffibesøk til nokre vennar etter middag. Då blei det to skåler med is, jordbær, peanøtter og nonstop og ca 10 sjokoladebitar

Kunne jo vore mykje meir fornuftig enn det då!

 

Angra når eg gjekk på vekta i dag, for opp 800 g frå i går, altså akkurat det er var før eg reiste på ferie !Var 57,9 i går, så litt surt å måtte registrere 58,7 i dag...

 

Men får berre stå på vidare.

Håper alle får ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Må berre innrømme at eg har ikkje vore flink i helga...

Trur eg mista litt motivasjonen etter veginga i går, akkurat som om det skulle hjelpe å ete meir då....

 

Får berre prøve å finne sporet igjen, sjølv om denne veka ikkje akkurat blir noko slankeveke. I morgon skal me i kaffibesøk, onsdag skal eg feire bursdagen min, og tors-søn skal eg og mannen min på hotelltur til Oslo

 

Men etter det må eg prøve å komme inn i gode rutinar igjen, veit eg kan når eg berre bestemmer meg for det!

 

Ønsker alle ei flott veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Er heilt forferdelig søtsjuk om dagane, trur faktisk det er reint fyskisk, "abstinensar" etter for mykje søtt siste dagane.

Må virkelig skjerpe meg, men det blir nok ikkje før helga er over.

 

Eg kjem til å ta ein snopefri måned frå mandag 9.aug! No er det skrive svart på kvitt, så då må eg berre! Er visst einaste løsningen for meg, for tar eg litt så må eg ha meir. Er ikkje maten som er mitt problem, det er sjokolade og kaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og fornøyd med vekta: 59,7. Klarte å gå ned igjen økningen i forrige uke altså. Har nok for liten margin. Liker svært dærlig å se 60-tallet på vekta så jeg bør nok ned noen gram så jeg tar høyde for litt naturlige svingninger. Spiste MYE på fjellturer, brente vel opp det underveis da. Litt overrasket over hvor lett det går for tiden, registrerer ikke inntak, men prøver å tenke telling på det jeg spiser. Blitt mye turer og tilsvarende forbrenning. Nå kommer hjemmelivet, der er største utfordringen for meg.

 

To dager i Jotunheimen var nydelig. Klarte meg bra, sliten men noenlunde restituert neste morgen etter laaang natt. Ble enormt støl, så lårmusklene har ikke kommet seg helt enda, en uke etterpå. Frister til gjentagelse i løpet av høsten, herlig å kunne gå sånn igjen. Herlig.

 

Sommeren er en prøvelse i matveien Rosalilje! Sosialt, is og kaker i alle retninger jo. Blir bedre og mye lettere for deg når hverdagen kommer. Så tar du tak igjen da. Syns du er flink jeg, stått over det meste av fristelser jo!

 

Den utskeielsen til svigerinna di er både skremmende og velkjent. Gir blaffen,,, bare nå i dag,,, blir galt uansett osv osv. Men så enormt mye kalorier da!! Lite lurt, altså. Veldig nyttig å telle etterpå, om man tør.

 

I dag lager jeg rømmegrøt! Bestilling fra datter. Neida, skal ikke spise mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien har gått alt for fort. På mandag er det jobb igjen. Har hatt en fin ferie og fin sommer. Jeg har spist av hjertens lyst i hele sommer, ikke bra, men masse trening har holdt igjen mye av vektøkningen. Men jeg merker at jeg har gått opp noe, dog ikke mer enn at jeg allikevel føler meg vel. Har ikke veid meg så ofte, men nok til å se at vektra har gått opp et par kilo. Da blir det ny runde igjen. Første utfordring blir å motivere meg til å legge om kostholdet. Tror det blir lettere når jeg kommer tilbake på jobb.

 

Rosalilje. Du har vært flink med spisinga og til å rapportere på tråden i sommer, mer enn det jeg har gjort. Har ikke vært motivert. Jeg har mye å lære om ME skjønner jeg. Skal studere litt mer på internett etter hvert.

 

Josefin. Jotunheimen er et flott område å gå tur i, men meget krevende med all steinen og det kuperte terrenget. Jeg har gått mye i fjellet tidligere, men er blitt nødt til å trappe ned pga av vonde knær som kommer så snart det er nedoverbakke. Det beste for meg er å gå på Hardangervidda men det er mye kjedeligere å gå der.

 

I dag syklet jeg Grenserittet. Er temmelig sliten etter en hard tur. Være var fint og gjorde det til en fin opplevelse. Syklet 7 minutter bedre enn i fjor og må si meg fornøyd. Neste store utfordinger blir Birkebeinerrittet, Birkebeinerløpet og til slutt 10 km i Oslo Maraton. Nå skal jeg ta senga. Sitter i sofaen og er trøtt etter dagens fysiske utskeielse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på'n igjen. Dagens vekt var 58kg. Målsetning er å gå ned til 56,5 kg i løpet av 3 uker. Ikke mye men veldig vanskelig. Har i hvert fall startet dagen bra og allerede drukket 1 liter vann, noe det ble alt for lite av i sommer.

 

08.03: 61,9 kg 81 cm rundt midjen.

10.05: 57,6 kg 24,1 TP, 75,0 cm rundt midjen

14.06: 56,6 kg 11,3 TP, 73,0 cm rundt midjen

21.06: 55,9 kg 16,0 TP, 72,0 cm rundt midjen

09.08: 58,0 kg 29,4 TP, 74,0 cm rundt midjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger på med ett varselsskillt jeg også. Veier 60,3 som er 300 gram for mye. Må snu utviklingen. Typisk meg å gå opp når jeg kommer hjem: Potetgull, fete borte-middager, datter hjemme og mye rart i kjøleskapet. Søthunger har jeg ikke lenger, men alt det der salte snacks har jeg problemer med å la stå. Prøver en uke med totalavholds på sånt. Litt irriterende det da, dårlig at jeg ikke klarer å begrense meg. jaja en uke får gå. Og etter ferie med vin nesten hver dag trenger jeg tørke der også. Null inntak før fredag. Jeg har visst blitt en sånn vinkjerring, det er så lettvint å tappe seg et glass. Men det er jo ikke bra med alkohol nesten hver dag mener nå jeg, selv om det bare er ett glass.

 

Som du holder på Birkebeiner! Jeg blir absolutt inspirert! Du har ikke gode nok kne for Jotunheimen men gode nok til konkurranseløping: Det sier noe om terrenget i Jotunheimen! 2 kilo ned klarer du! Forbrenning som en hest når du trener så mye!

 

Fått noe mer "rusk" i et kne jeg også etter turene. Litt vondt. Ikke noe jeg vil gjøre noe med foreløpig, bare trene mer muskler. Trening hittil etter ferie har blitt som før sommeren. AD HOC. Ny timeplan på treningssenter 23.aug. Da skal jeg sette meg ned og lage en fast plan for trening. Og ta de timene med PT jeg har til gode. Har et mål om en time fysisk aktivitet om dagen. Ikke alle dager like intensivt, for å unngå forverring. Merker godt at jeg ikke er frisk, må dosere noe fortsatt men tåler mer enn før. En time med varierende intensitet går bra.

 

Fant ellers ut at jeg blir mer sliten av en maraton bytur på 5 timer jeg hadde her om dagen enn å GÅ i fjellet tilsvarende. For da bare gikk jeg, enkel hjernejobb, ingen krav, prat, støy eller stress. Det var en liten oppdagelse, jeg trenger struktur, og ro innimellom.

 

Godt å være hjemme igjen forresten. Klar for hverdagene. Men ikke klar for den eksamen jeg skal ha i september.. Lesing venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

De har vore veldig flinke gjennom sommaren, begge to!

Litt fokus no, så er de nede i den vekta de vil ha og klare for å holde vekta.

 

Eg har hatt ein skikkelig flott tur til Oslo torsdag-søndag, med alt det den innebar av mat og snacks, og er no ekstra motivert for å vere flink framover og endelig komme meg ned til målvekta mi.

 

Veging blir på lørdag, blir nok ikkje noko kjekt det nei, men no er eg iallefall tilbake til gode vanar!

 

Stå på vidare! Ønsker alle ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du er tilbake og motivert Rosalilje! Den motivasjonen som følger tilfredsheten ved å komme hjem til hverdagene må vi utnytte. Jeg registrerer inntak igjen i dag. Som vanlig: lagt meg til å spise for mye. Kommer jeg til å trenge vektklubben resten av mitt liv?????????????

 

En god sommer har vi i alle fall hatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flinke de er alle sammen! Både med mat og trim!

 

Går bra med maten her også, men blir lite trim, sjølv om eg langt frå ligg på latsida av den grunn

 

Held på å pusse opp fleire soverom i huset, så blir mykje bevegelse der iallefall. Har også hatt gjestar til både lunsj og middag i dag, og det gjekk fint

To halve små rundstykker til lunsj og grilla kylling med salat og ris til middag.

Ellers lite og mager mat. Har ikkje begynt å notere kaloriar endå, men veit jo ca kva ting inneheld og reknar litt i hovudet.

 

Har også tenkt å prøve meg på å lage knekkebrød! Men er det ikkje veldig mykje kaloriar i sånne? Nokon som har rekna på kva dei inneheld pr. 100g? Er sikkert mykje meir enn feks Ryvita, men høres jo kjempegode ut!

 

Les kva de skriv og følger med, men har ikkje heilt kapasitet til å kommentere alt, slit litt med "hjernekapasiteten" når eg blir veldig sliten, og det er eg iallefall etter så mykje på ein dag! Håpar de forstår det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Nok ein bra dag her!

Er så godt å vere tilbake i gode vanar, både for kropp og sinn!

 

Styrar fremdeles på med mykje oppussing og maling, er i bevegelse nesten heile tida. Var nesten ferdig med 3. strøk på soverommet vårt i dag når eg måtte begynne på nytt malingsspann. Såg når det hadde tørka at fargen ikkje var lik som det eg hadde malt frå før. Viste seg at dei hadde blanda i nok farge til eit 10 liters spann i eit 3 liters spann, så fargen blei mykje mørkare. Må male ein heil vegg om igjen... Frustrerande!

 

Ikkje søtsug i det heile tatt. Når eg først har bestemt meg går det alltid veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Rosalilje. Det blir ekstra forbruk av kalorier dette!! Irriterende med malingsspannet.

 

På mandag og tirsdag var jeg flink med spisinga. Ingen utskeielser, drakk mye vann og spiste masse grønnsaker. I kveld har jeg hatt besøk og serverte sopprett. Det ble i meste laget. Den inneholdt mye fløte... etterpå ble det Sørlandships. Mannen min hadde kjøpt inn og jeg klarte ikke la være å smake. I morgen blir det en ny fristelse. Da er det vaffel på jobben. Nå må jeg passe meg så det ikke sklir helt ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Er stadig fristelsar rundt omkring, Birkebeiner! Er vanskelig ja! Du må vel berre velge deg ut noko som du berre MÅ ha, og kva du kan klare å stå over...

 

Gårsdagen gjekk fint. Fekk ny maling og fekk malt om igjen den siste veggen, så no gjenstår det berre å flytte inn igjen. Har fått kjøpt nye gardiner og gardinstang, trur det blir fint! :-)Grilla kylling, ris og salat til middag, ellers sunnt og magert.

 

Her har vore mange fristelsar i dag, men har faktisk unngått alle! ;)

Har vore på handling og på akvariet med alle ungane i dag. Dei kjøpte seg bollar til lunsj, eg hadde med skiver, dei fekk is, eg hadde med eple, og til middag hadde alle dei andre Grandiosa, eg hadde restar av kylling, ris og salat frå i går! :-)

 

Har faktisk bestemt meg for å ikkje vege meg på ei stund. Er så flink og har så god motivasjon no, at eg vil ikkje ødelegge det med å bli skuffa over tallet på vekta. Det har skjedd før, og så har eg mista heilt motet og skeia skikkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er skikkelig flink Rosalilje. Jeg bøyer meg i respekt, og litt misunnelse. Jeg er ute og flakser og risikerer vektoppgang. Har tatt litt ferie fra fokus og det er akkurat det som ikke er så lurt. Vet jeg! Vet jeg. Skulle registrere tirsdag men noe skjedde, jeg har glemt hva,, og hele registreringsplanen gikk i vasken. Det skjer så mye for tida, folk og besøk og ditt og datt. Neste uke kan det ikke utsettes lenger, fordi: jeg spiser for mye. Den indre kaloritelleren roper STOPP: Det ble noen never potetgull i går, og en kjempevaffel i dag. Som om jeg tenkte: nå er det stopp, dette er den ene og siste kaloribomben før helt gjennomført nei-takk-tid starter igjen. Ja, det gjelder å ikke å skli helt ut som du skriver Birkebeiner. Og jeg trenger å ta meg inn igjen NÅ.

 

Neste uke.. Ingen utsettelse lenger. Jeg gruer meg til veiing mandag. Huff som jeg har rota nå, jeg som var så flink i sommer. JA, jeg har skikkelig anger etter den kjempestore søte fete vaffelplaten..

 

Påan igjen! Ikke vil jeg krype oppover på 60 og noe igjen. NIX

 

Go og mager lørdagskveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Helga har gått veldig fint, sjølv om det har vore litt hardt å vere chips og snopefri når alle dei andre åt og koste seg...Har også vore mange andre fristelsar, men har stått over alle!

Har vore på båttur frå i går og til i dag i lag med broren min og ungane hans med deira båt. Ein av sommarens finaste dagar i dag, kjekt at det kom litt fint vær no!

 

Trur egentlig at eg et litt for lite, kjem kanskje til å registrere litt frå i morgon av, er jo ikkje lurt å ligge for lavt heller.

 

Sikkert lurt å registrere litt igjen, Josefin, ikkje så fristande å ta litt av både det eine og det andre når ein veit at ein får sjå svart på kvitt kor mange kaloriar det inneholdt og kor mykje det blir i løpet av ein dag. Synes eg iallefall.

 

Stå på, du klarer å snu dette, du har jo vore SÅ flink før og veit akkurat kva du skal gjere framover. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en nedgang på 0,4 kg siden forrige mandag. Bedre med litt enn ingen ting. Har trent bra (2xsykkel, 1xløping, 2xrulleski), 19 TP. Er sliten og må ta et par dager fri fra trening. Har begynt å få litt armmuskler etter rulleski og kajakk. Bedre med det enn med fett som henger og slenger under armene. Spising har gått litt opp og ned. Ingen skikkelige utskeielser men likevel litt for mye. Den største utfordringen er å drikke nok vann. I dag klarte jeg å stå over 2 fristelser: Vaffel og sjokolade. Har i stedet tygd sukkerfrie pastiller.

 

Nå har du vært kjempeflink lenge, Rosalilje. ;) Bøyer meg i støvet. Det må gi uttelling. Da er det bare å fortsette.

 

Josefin. Ta tyren ved hornene. Spist er spist. Det får du ikke gjort noe med. Husk det er ny uke og nye muligheter. :D Det som kommer fort, går også fort bort. Det betyr at du har mulighet til å gå like fort ned som du har gått opp. Det sitter mellom ørene. Gjelder ikke bare deg - meg også. Vi får prøve å motivere hverandre.

 

08.03: 61,9 kg 81 cm rundt midjen.

10.05: 57,6 kg 24,1 TP, 75,0 cm rundt midjen

14.06: 56,6 kg 11,3 TP, 73,0 cm rundt midjen

21.06: 55,9 kg 16,0 TP, 72,0 cm rundt midjen

09.08: 58,0 kg 29,4 TP, 74,0 cm rundt midjen

16.08: 57,6 kg 19,0 TP, 73,0 cm rundt midjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og skal ned en halv kilo denne uka. Veide 60,4 i dag. Gikk altså 100 gram opp og uansett blir det bråstopp i overspising og kosemat nå. Trimmet 8,4 poeng forrige uke. Trimmet 3,4 poeng i dag på gåing. Bra start på ny uke. Klar for senga nå. Ikke registrert mat i dag heller for har vært borte hele dagen, blir det samme i morgen. Er overmoden for noen dager med registrering, fra onsdag må det bli da.

 

Dere er standhaftige. Det blir resultater av det der. Bare vent! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flinke de er, no er visst alle sammen i godt sig igjen!

 

 

Går fint her også. Har veldig mykje å styre med for tida, så har egentlig ikkje tid til å ha søtsug eller lyst på noko ekstra mat Et kanskje helst litt for lite, noterte i går og i dag og kom til 1000 og 1100, må prøve å ligge opp mot 1200 kanskje.

 

Gjorde ein ny vri på veginga i dag: Vil gjerne vite for seinare kor mykje eg veg no, men har ikkje lyst å sjå tallet endå, så enda med at mannen min sjekka vekta uten at eg såg og noterte det til seinare

 

God natt til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...