Gå til innhold

Hva slags råd har dere fått ang. slanking og graviditet?


Gjest manolowitch

Anbefalte innlegg

Gjest manolowitch

Jeg leste denne artikkelen, http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article498796.ece

og der står det at hvis du spiser unde 2500 kcal så utsetter du barnet for fare.

Dette synes jeg høres litt vel overdrevet ut, men jeg lurer da på, hvilke "retningslinjer" følger dere og hvor mangel kcal ligger dere på for å fortsatt gå ned i vekt under svangerskapet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo ikke gå ned i vekt under svangerskapet. Det anbefales at man heller holder fokus på å holde vekten i første omgang, så begrense oppgang. Jeg ble rådet til å øke en meny da jeg var gravid, så heller øke mer på dersom jeg fortsatte å gå ned i vekt.

 

Nå skled jo jeg litt ut da og gikk opp hele tiden, og nokså mye da. Men kiloene er på full fart av igjen nå.

 

Min jordmor sa til meg at dersom man heller fokuserte på å spise sunt, så betydde ikke oppgangen så mye. Da vil man gå lettere ned etterpå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I legetidsskriftet står det beskrevet flere artikler om kvinner som blir gravide etter fedmeoperasjon før et år har gått. Og i disse tilfellene ser man at fosteret kan ta skade av vekttapet. Det er grunn til å tro at vekttap generelt også kan være skadelig for fosteret så derfor skal man ikke SLANKE seg i svangerskapet. Jeg gikk på nettkurs når jeg ble gravid og ga beskjed til kurslederen og fikk svar at jeg skulle gå opp en meny i forhold til slankemeny (fra 1600 til 1900kcal) og videre fokuserte hun på frukt og grønt, lite snop, variert kosthold og fysisk aktivitet. Jeg gikk opp 21kg og har nå etter 14dager gått ned 10,5kg uten å tenke på kosthold overhodet. Har igjen 10,5kg til før gravidvekt og 23,5kg igjen til trivselsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...