Gå til innhold

Mål trivselsvekt!


Koalamamma

Anbefalte innlegg

Har ikke hjerte til å legge henne på eget rom, sender heller gubben på gjesterommet, haha. De to andre var nærmere 2år når de kom på eget rom og blir nok ikke bedre denne gang :o Men de var rundt 7-8mnd når de drev og tullet på natta og da kuttet jeg nattammingene. Minsten er for liten til det synes jeg så derfor har jeg presset i hanne mer mat på dagen og holdt ut nettene og nå ser det bedre ut (to netter med kun 2 amminger!)

Vekta mi har omtrent stått stille siden november... gått ned i snitt kanskje 4-500g i måneden. Litt lite men bedre enn opp. Har ikke veid meg på et par uker for batteriene i vekta konket ut og har ikke tenkt så mye kosthold helle, tatt litt fri. Men har blitt bedre på å holde meg unna sjokolade og godterier. Nå manner jeg meg opp til å ta i bruk treningssenteret igjen, passer fint med barnepass og trening på dagtid hvis jeg bare kommer meg igang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Har hatt en liten oppvåkning her, veide frokosten (tre knekkebrød, brelett, brunost og ekstra lettmelk) til 465kalorier + melk! Anbefalt på min meny er 330... Men så er jo brunosten nei-mat men sålenge jeg ammer gir jeg blaffen i det for brunost er bra for melken. Heldigvis er det trille-treff i dag så det blir en god time trim ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jammen ulike :-) Jeg kunne ikke hatt barna på samme rom til de var to... Men nå sover visst ikke mine så godt på samme rom som oss heller. Eldste var og 6 mnd da hun flyttet på eget rom, og da sov hun hele natta fra første natt. Så hun fikk jo også en mye bedre nattesøvn da hun kom på eget rom også.

 

I grunn var planen min at jeg skulle ha barna på samme rom til de var ett år, men det fungerte ikke for oss. Så tenker jeg jo at kanskje det blir vanskeligere å få de på eget rom jo eldre de blir... Men jeg vet jo ikke, har jo bare prøvd det ene. Snakket også med helsesøster om det, og hun støttet meg i det at vi skulle flytte henne på eget rom. Om det skulle vise seg å ikke gå, så flytter vi jo henne bare tilbake en stund til :-)

 

Håper uansett det skal bli like enkelt som med eldste. Men tiden får vise :-)

 

Veiing i morgen! Er spent! Jeg har tatt i og vært flink denne uka, så jeg bare krysser fingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok meg som ikke orker å flytte henne tidlig ;) Men det har gått veldig greit å flytte på eget rom når de kan gå og snakke selv også, har gjort litt stas utav det å få eget rom og da er de stolte kan du tro! Men nå har det nok snudd, selv om hun er litt våken innimellom på natten så hjelper det ikke med pupp så hun er ikke sulten. Og i natt sov hun fint natten gjennom :) fra 19.30-06.30! Har ei natt til denne uken som var lik, ellers har hun fått mat fordi jeg ikke fikk sove selv. Men får heller holde ut litt spreng noen netter hvis hun er klar for å sove hele natten for det er utrolig deilig å ikke være zombie lenger.

Tvi tvi på veiing! Jeg måler nå mens vekta ikke er istand, funker ofte like bra det, og har begynt å notere litt for en periode for å skjerpe meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nettene går bra nå heldigvis. Iblant sover hun nattengjennom (19-06) mens andre ganger vil hun ha mat 1-2ganger og det er helt greit. Spiser grøt til lunsj og kvelds + litt middag og 7-8 amminger i døgnet ( mot 12 før jeg begynte med grøt).

Har endelig fått tak i batterier til vekta så er litt spent på morgendagens veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

91,3kg og ned 700g denne uken, fornøyd :)

Har gått noen fine turer både denne og forrige uke så det kjennes bra. Har også avtalt med meg selv å ikke spise sjokolade eller godteri fram til helligdagene i påsken, så kan jeg heller kose meg med påskesjokoladen da! Har holdt bra nå de to første ukene. Jeg fikser ikke "bare litt", hiver glatt innpå 100-200g i slengen... Men et glass vin i ny og ne har jeg unnet meg og kost meg veldig med :) men der er det lettere å si stopp etter et glass.

Ellers føler jeg skravle-tråden til ammende mødre er full av flinkiser og all ære til dem (ikke misforstå!) Men jeg blir bare deprimert av å lese om ørten trimturer i uka og trening før 07.00 o.l. Så fra nå av holder jeg meg her hos meg selv :) Hvis noen andre har det på samme måten er dere hjertelig velkomne her!

Var på jobb en tur i dag og det er alltid hyggelig, men nå begynner det å gå opp for meg hvor trist det er å ikke være med Gullet hele dagen til høsten... Og at det desverre er siste gang jeg har det slik som nå :) Så det er litt vemodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Jeg synes du er flink jeg :-) Har også kuttet ut snop frem til påsken. Har gått litt opp og ned med meg i det siste, og det er ikke mye jeg har tatt av siden jul i grunn... Men fettprosenten går nå nedover, og nå har jeg begynt å trimme litt mer, så selv om kiloene ikke raser av, så får jeg nok forandring på kroppen likevel :-)

 

Kjenner meg nå igjen i det du sier om å lese om flinkisene. Når man ikke er like flink er det lett at man mister motet. Jeg synes det er flott at du ikke gir deg. Og særlig siden du ikke har så lett for å ta av kg når du ammer. Tror nok at det at du har hatt fokus gjør at du i alle fall ikke har gått opp i vekt. Og kanskje det har løsnet litt nå :-)

 

Og når det gjelder vemodet ditt... Ikke tenk så mye på det at det er siste gang og sånt. Bare nyyyt det. Ikke la vemodet ødelegge den fine tiden. Tiden går jo og barna blir større, men det er ikke nødvendigvis en dum ting. Bare tenk på det positive med det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en drøy uke uten sjokolade ble det en halv kokesjokolade i dag... Følte for å feire, fikk nemlig vite at vi får plass til høsten i samme barnehage som lille storesøster! Hurra!!! Hvis ikke vi hadde fått der så hadde vi nok ikke fått for i Kristiansand mangler det 300 småbarnsplasser og det er bare de som er født før 1.sept og tulla vår er født en uke senere. De klarer nok å skrape sammen en 250-300 plasser til jul men de som ikke har krav på plass får nok ikke noenting før neste august. Nå skal hun ikke begynne før 1. oktober men vi måtte bare søke plass fra august og heller betale for de ekstra ukene for å få plass i det hele tatt. Nå blir sjefen min glad, for de dynges ned av arbeid og gleder seg til jeg er på plass igjen :)

Vekta var samme som forrige uke tross intet snop og masse trilleturer, men nå spiser hun jo mer fast føde og mindre melk (ammer før hvert måltid og utenom også) så det går kanskje opp i opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med meg selv nå! Klarte å unngå den andre halve kokesjokoladen som lå og ropte på meg fra skuffen når jeg ordnet meg en kaffekopp isted. Merkelig nok så gikk det over etter første slurk med kaffe på kjøkkenet, og tenkte inni meg at det er naturlig å bli fristet men jeg er sterk nok til å stå imot, og det funket! Tulla sover første luren etter å ha vært med på påskefrokost i barnehagen (hele familien, koselig) og senere i dag skal vi på trilletur og lunsj med de andre mammaene i bim-gruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å styre unna muffins og sjokolade i lunsjen men jammen gled kokesjokoladen ned når jeg kom hjem... Kjenner at jeg er litt bettuttet for en av trilledamene var litt snurt merket jeg fordi vi hadde fått barnehageplass selv om vesla er født etter 31.august. Vi har søskenprioritet i den barnehagen vi fikk plass i og er sjeleglad for det for ellers hadde vi nok ikke fått noen plass da kommunen sliter med å få nok plasser til dem som er født før 31.aug og har krav på plass. Hun mente at de som er født før fristen (les: sitt eget barn) burde fått tilbud om plass først også ved søskenprioritering og så kunne de som er søsken født etter fristen få dersom det var noe ledig (hvilket det ikke er). Nå har ikke hun søkt i samme barnehage så det er ikke direkte at jeg har "tatt" plassen fra henne men slik hun reagerte føles det nesten slik. Skjønner jo argumentet hennes men kunne hun ikke bare ha gledet seg på mine vegne? Hun har jo krav på plass uansett selv om det kanskje ikke blir førstevalget. Vi er kolleger også så kjenner jo hverandre litt fra før, hadde ikke ventet sure miner fra trillevenninne nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jadda! Har blitt myyye sjokolade i påsken!!! Men nå kjennes det helt greit å ta en pause igjen, har liksom spist nok for en stund føler jeg, og motivasjonen er helt klart tilbake. Har vært forkjølet i påsken og kombinert med mye kjipt vær (pissregn og 3-4grader) har det blitt lite aktivitet også. Men kanskje tiden er inne for å ta ibruk treningssenteret jeg har kort hos ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er oppe i hodet det starter, så at du har begynt å tenke på å ta i bruk treningskortet er jo en begynnelse :-)

 

Jeg skal love deg at du ikke kommer til å angre. Etter kun få uker trening merker jeg all verdens forskjell.

 

Du er nå flink som står på, selv om det går litt sakte. Det er jo da det er lettest å gi opp. Med littegrann trening og sånt, så er jeg sikker på at det snart begynner å minke med kiloene hos deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen! Har minket godt denne uken men det er pga.omgangssyke, for andre gang i vinter! Kjedelig men ikke noe å gjøre med. Desverre kommer de kiloene raskt på igjen. Men har gått endel til/fra barnehage og skole med vogn dagene før sykdommen så det hjelper jo på :) Tror egentlig det er en veldig vektterskel jeg er på. Klarer liksom ikke karre meg under 90kg og opplevde det samme sist men med 80kg-grensen. Men når det skjer så går det lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...