Gå til innhold

Solskinnsbolla vil ha ny bolle...


Gjest Solskinnsbolla

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

Hei! Jeg var mye her da jeg ammet sist, for godt og vel tre år siden. Nå er jeg inne i 3.pp, har altså ikke helt kvalifisert meg til en plass her inne enda, men jeg trivdes så godt her sist at jeg skviser meg inn litt for tidlig. Jeg har vært en del på klikk.no i det siste men synes det går i samme tralten der hele tiden - "kan noen tolke denne streken for meg??" - "hva tror dere, el i går, gravid i dag???". For tiden er jeg heller mer klar for å bli motivert til å spise riktig, noe jeg i perioder er flink til. Litt om meg da;

160 høy, 66 kg pr i dag. Veide 92 kilo forrige gang jeg fødte, gikk raskt ned 10, og gradvis ned 15-20 til, og har kommet meg ned til 62 før det har gått litt opp igjen. Målet var å veie ca 60 når jeg ble gravid (forrige gang veide jeg nesten 70 når jeg ble gravid), slik at jeg ikke skal veie like mye neste gang jeg skal føde. Men nå har jeg altså sklidd litt ut.... og neste IKM er på fredag. Så hvis jeg er gravid nå så får jeg skjerpe meg alt jeg kan, uten å slanke meg hardt. Men hvis testen er negativ så har jeg noen uker på meg til å intensivere litt før neste forsøk....hvis noen skjønner hva jeg mener.

Håper jeg kan få en plass her inne, selv om det altså foreløpig er veldig uvisst om jeg er gravid eller ikke :-) Krysser fingrene for positiv test til helgen, og fra og med NÅ er det slutt på godis i ukedagene og inn med frukt og grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar
Gjest Solskinnsbolla

Takk for det! Blir spennende å se til helgen... Har lest noe av tråden din, du er virkelig flink! Koser deg med jenta og tenker jeg. Snuppa mi er 3 1/2 nå men jeg synes hun "nettopp" lå i armene mine og gurgla :-) Blir koselig å få oppleve det snart igjen, forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jepp, tar folat, vitaminer og omega3... Spiser mye "bra mat", fisk og fullkornsprodukter, grønnsaker osv. Men - min store svakhet er nok godteri, og ost! I perioder er jeg flink til å rasjonere sånn at jeg kan kose meg uten å ta helt av, men i andre perioder øser jeg innpå. Har lett for å bli sånn at "nå har jeg skeia ut i to uker, nå kan jeg like så godt skeie ut denne uka og, før jeg tar meg sammen igjen" - også blir det en uke til, og en uke til.....

Jeg er i perioder flink til å trene, andre perioder er jeg ganske lat. Gubben er også flink til å trene, og jeg er heldig som har en som spiser alt jeg lager, både sunt og usunt. Men vi er begge glad i å finne på unnskyldninger som at "nå fortjener vi/trenger vi en kosekveld med film og godtepose"...

Jeg vet så innmari godt at kostholdet spiller en rolle også i den perioden man prøver å bli gravid. Så uansett resultat til helga, om jeg er gravid eller ikke så må jeg ta meg sammen. Filmkvelder med godis i 9 måneder blir slitsom fødsel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noe helt utrolig godiskick etter at jeg fødte. Sjokolade, noe jeg egentlig aldri har vært veldig glad i, gikk ned på høykant.

 

Hadde en periode da jeg lagde meg masse fruktsalat og spiste det med vaniljeyoghurt. Gikk flere 100 kcal om dagen i frukt tenker jeg, men det ble en god overgang for meg.

 

Ellers MÅ jeg anbefale New Dream Yoghurtis. Nå har den kommet med brownis og karamellsmak! En skål på 100g gjør at man føler man har kost seg uten at det koster stort mer enn ett knekkebrød eller to. ;)

 

Ellers takk for skryt. :) Jeg synes faktisk jeg har vært ganske flink selv også. Ikke fanatisk, men det har også kostet meg ganske lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Lykke til med prøvingen Snurpa!

 

For min del ble det ikke klaff denne mnd heller - tante rød kom i dag.... Så nå blir det 4.pp for oss. Jeg ble gravid på 2.forsøk med førstejenta, så jeg synes dette tar lang tid nå, selv om jeg vet at mange prøver mye lenger. Litt lei meg må jeg innrømme, akkurat i dag.

 

Men - nå er det litt kos i helgen med litt vin og god mat, så er det på med turskoene og bort med godteri og usunn mat! Kanskje det gjør susen! Skader absolutt ikke å gå ned et par-tre kilo til før spira sitter. I det siste har vektnåla gått andre veien, og det får jeg sette en stopper for nå, FØR jeg blir gravid! Hvis det ikke blir klaff på neste forsøk heller, så har jeg fortsatt flere kilo jeg gjerne vil kvitte meg med.

 

En liten tanke til slutt - jeg har innfunnet meg med at det kan ta tid å bli gravid. Men terminen blir jo en måned senere hvor hvert forsøk. Flere som tenker på når de gjerne vil føde? Jeg blir nesten skremt når jeg leser om folk som ikke vil føde på sommeren, da "koker de bort med en nyfødt på armen som ikke kan være ute", og de som føder i oktober er redde for at den nyfødte skal få influensa og de som føder i desember er bekymret for hvor skoleklar den lille vil være og diverse diverse... Jeg vil helst bare glemme termindato, og tenke at så lenge jeg er så heldig å bli gravid så spiller det ingen rolle.

 

Noen som har noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte tanker- og jeg er så hjertens enig med deg. Det er mange som planlegger termindato ifht hva som "passer inn i livet". Kommentarer som " jeg vil ikke ha barn i november for da er det så surt ute" gjør meg ganske provosert. Jeg er jordmor og møter ofte par som har slitt for å bli gravide. Og jeg møter par som har vært gjennom utallige prøverørsforsøk før de lykkes. Om babyen deres kommer i mai eller desember er for dem likegyldig. Bare den kommer.

Noe å tenke på for oss alle, egentlig.

 

Ønsker deg all mulig lykke til videre med prøving og vektnedgang.

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest procrastinator

Hei!

Får jeg slå lag med dere? Jeg er ei jente på 27 år som også prøver å bli gravid med nummer to, og jeg er faktisk også i 3pp! ;) Lillegutt er nå 13 måneder.

 

Jeg har gått ned 8 kg delvis på internettkurs siden i sommer, har stått litt på stedet hvil (65kg) nå i noen uker. Går "hold vekten"-kurs på internett nå, men skal gå ned de siste to kiloene til målet før jeg fokuserer på å holde vekten. Hvis jeg blir gravid så fryser jeg dette kurset og starter på gravidkurs istedet, for denne gangen skal jeg prøve å begrense vektoppgangen mer. Gikk opp 18 kg sist, til tross for at jeg ikke spiste noe godteri de siste 5 månedene og gikk 1 time og 20 minutters tur 4-5 ganger i uka. Ble vel for mye usunn mat likevel... Denne gangen skal jeg prøve å spise sunnere hele veien, og forhåpentligvis begrense vektoppgangen til de 10-12 kg som er normalt å legge på seg...

 

Akkurat nå trenger jeg motivasjon til å ta meg i nakkeskinnet og gå ned de siste to kiloene til 63 kg. Håper at jeg kan få det ved å "forplikte" meg litt her sammen med dere, ikke så lett å bare drite i det da! Og så er det jo ekstra moro å følge med på hverandre når vi blir gravide (forhåpentligvis snart)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Bare å henge seg på! Nå har helgen vært full av mat og alkohol, så i morgen er det på med turskoene og lås på godteskapet. Veier meg i morgen, må innrømme at jeg gruer meg litt til det...

Men kanskje det er denne måneden spira sitter? Håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest procrastinator

Godt med ny uke når man har skeiet ut litt, og man kan starte på ny frisk! :(

 

Jeg har faktisk vært så flink i helga at jeg har klart å gå ned, det er ikke vanlig for å si det sånn! Var på babytreff hvor alle skulle ta med litt mat selv, så jeg bakte skinkesnurrer, så da visste jeg at jeg spiste bra mat. Koste meg litt med sjokolade og hvetekringle også, men lettere å gjøre det når man har spist det man skal!

 

I dag skal jeg på trening i regi av jobb, sånn forebyggende saker, er vel en halv time kondis og en halv time styrke. Genialt å få trene i arbeidstida altså! Og i kveld kommer kanskje min kjære hjem fra en uke offshore, så da er vi klare for denne månedens prøving! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Her viste vekta 67 på mandag. Jeg har vært flink hittil denne uka, tenkte å se om en måned med litt regelmessig trim og mindre sukker kan virvle opp litt babystøv!

Hørtes bra ut å trene i arbeidstida, fornuftig! Jeg jobber bare 50 prosent så jeg får sørge for å svette ut etter arbeidstid. Fint å jobbe mindre mens jenta har vært liten, planen er å fortsette med det til nr.2 er et par-tre år også, hvis det nå ikke drøyer for lenge med å bli gravid da :-)

Lykke til med prøvinga! Er din kjære offshore ofte, sånn at det kan kræsje med EL noen måneder? "Min" er stort sett hjemme, særlig når jeg ber han om det! Hehe :-) Skal ikke si noe på hans innsats, jeg vet dessverre ikke helt hvorfor det ikke klaffer så godt denne gangen. Første gang satt spira på 2.forsøk, men jeg vet at vi var heldige altså! Kjenner mange som "sliter"........ Satser på denne runden, 4.pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest procrastinator

Greit å jobbe 50% da, får mye tid med lille, og da har du jo god tid til å få trent også! :( Jeg tenker også som deg at sunt kosthold og trim kan virvle opp babystøv, men likevel er det merkelig hvor vanskelig det er å motivere seg innimellom. Skulle jo tro at baby var den perfekte motivasjon, men likevel finner jeg meg selv nede i godteskåla gang på gang. Har klart å være flink denne uka jeg også, iallefall så langt, med overraskende mye og bra trening også!

 

Vi ble også gravide kjapt sist, på 1. forsøk, så jeg skjønner hva du mener med at det føles rart at det ikke klaffer med en gang nå. Men jeg klager ikke, vi er jo på langt nær slitere! Min kjære jobber offshore ja, så det kan kræsje, heldigvis kom han hjem tidligere enn han skulle denne mnd så håper det klaffer nå, el til helga! :D Er ikke sikkert han er hjemme neste mnd, og det føles veeldig lenge å måtte hoppe over en mnd prøving... Skulle jo helst vært gravid i går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Første gangen jeg ble gravid (og eneste forsåvidt) var jeg veeeldig opptatt av hva jeg åt og at jeg fikk i meg de rette vitaminene osv. Lagde meg oversikt før jeg ble gravid og skrev opp både hva slags matretter som inneholdt det og det, og hva jeg måtte styre unna. Denne gangen er jeg ikke sånn i like stor og ivrig grad, men jeg tror at så fort jeg blir gravid vil jeg tenke 100 % på den lille, og jeg prøver nå å gå ned noen kilo før spira sitter.

Det har gått bra denne uka, har styrt langt unna godteskåla osv. Men nå kommer helga, vi får se hvordan det går! Du har jo EL så du kan jo bruke tida di på det!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest procrastinator

Jeg tenkte også en del på hva jeg puttet i meg da jeg var gravid. Hadde ikke noen spesielle diller eller mer lyst på mat enn før, så spiste vel i stor grad det jeg hadde gjort før, med unntak av de tingene man ikke bør spise når man er gravid. Men nå har jeg egentlig spist sunt i flere år, bare for lite i mengde, og for mye snop i tillegg. Har aldri hatt noe problem med å holde meg unna usunn mat, men godteri. Hadde "godteavtale" i svangerskapet, så spiste ikke godteri i det hele tatt. Problemet med at jeg la på meg så mye tror jeg lå i at jeg har spist for lite mat over lengre tid, så kroppen har hatt veldig lav forbrenning. Nå har jeg forhåpentligvis fått den litt opp, og så skal jeg passe på å ikke spise for lite når jeg blir gravid igjen, så blir forhåpentligvis vekta litt lavere ved fødsel enn sist...

 

Nå er det jammen helg igjen! Skal spise hjemmelaget pizza i kveld, gleder meg! Og som du sier, har EL, så vi skal kose oss! :P Og prøve å unngå godteskåla i helga...

 

God fredagskveld! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest procrastinator

Huff, denne helga ble ikke så bra på godtefronten gitt... så idag var vekta 65,3 igjen. At jeg aldri skal klare å holde meg unna altså! Men men, fikk trent en del iallefall, og denne uka skal jeg iallefall være flink! Mannen reiste ut idag, så nå er det bare meg og lillegutt. Da blir det middag i kantina på jobb, hvilket betyr mye sunn, variert og god mat som jeg aldri hadde hatt overskudd til å lage alene, så det er bra. Og jeg har ordnet barnevakt til trening tre kvelder i tillegg til de to treningene i arbeidstiden, så dette blir bra! :P

 

Ellers er vel EL over for denne gang tror jeg, eventuelt kommer den i dag, så vi får håpe at det holder! Den perioden fra EL til man kan teste er så laaaang, vil bare vite om det har klaffet med en gang! Krysser fingre for at det blir nå!

 

Hvordan ble helga di da? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Heisann! Helga ble ok for meg, holdt meg godt unna godteskåla, men på mandag ble det ca 1/3 skolebrød og et par sjokoladebiter. Men det er tross alt ting som blir "tilbydt" og som jeg kan ta litt av, ikke av typen " reise på rimi og hamstre så mye jeg kan stappe i meg i kveld". Jeg må tillate meg det synes jeg, vet at det ikke er sånne ting jeg blir feit av. Fått gått noen turer, men ingen hard trening. Har en tredemølle i kjelleren som jeg bruker i perioder, så nå får jeg vel komme igang med en sånn periode igjen!

Gått ned en kilo denne uken, vant til at det gjerne går ned en eller halvannen den første uka, mens deretter går det saktere. Ganske logisk når man plutselig slutter å spise lasagne 3 dager i uka og pannekaker resten, pluss sjokolade hver kveld og diverse diverse ;-)

 

JAAA, tida mellom EL og IKM er uendelig lang! Jeg har EL i løpet av de nærmeste dagene, så det er vel bare å kjøre på :-) Får se om taktikken "fullkorn, frukt og grønt" hjelper på fruktbarheten...

 

Ellers er "alle" rundt meg gravide for tiden! De nærmeste veninnene, barnehagetanten, naboen, svigerinnen....Begge mine nærmeste veninner trodde jeg at skulle bli "etter meg", men neida! Selvfølgelig veldig glad på dems vegne - snufs :-)

 

Når har du selveste IKM dagen du da? Jeg tror min er ca.29.oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest procrastinator

Er lov å spise litt godt i helga da, når det er litt, sånn som du gjorde! Kjempebra! :D Jeg har trent masse de siste dagene, men går ikke ned, selv om jeg spiser sunt... Tror det har med at jeg har begynt å trene styrke, og det hemmer vektnedgang veldig hos meg. Blir forhåpentligvis bedre når jeg har fått trent styrke noen ganger, og kroppen ikke holder igjen så mye lenger. Men det positive er at jeg merker veldig fort at det strammes opp her og der med styrketrening da!

 

Veldig mange er gravide rundt meg også, eller prøver å bli det. Og jeg er veldig glad på deres vegne, men det stikker litt også, vil så gjerne bli gravid nå! Har IKM 26, så tester vel den 25., hvis jeg klarer å holde meg helt til da... Testoman sa du? :) Jeg skal IKKE begynne med el-testing, da tror jeg at jeg blir sprø, er nok med graviditetstestene! Er ikke så lenge mellom IKM-ene våre da, blir spennende å se om det klaffer for oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg brukte disse EL-sticksene de to foregående månedene, men som du sier så blir man så oppengt i denne testingen, denne måneden satser jeg på å kjenne signalene på kroppen. Kjennes faktisk ut som noe er på gang i dag, så denne uka er det aktivitet i sengehampen hver kveld :-) Jeg har en god følelse denne PP, noe jeg ikke hadde forrige måned, så dette går vel bra! Håper det.... Jeg skal ikke teste før tidligst (og garantert også senest) den 29. ÅÅÅÅhhh, det må gå bra for oss! Det er jo best om vi blir gravide samtidig, så ikke en av oss må bli igjen i forsøksgropa alene :-)

 

Høres ut som du er inne i en god treningsperiode, det er bra! Kjenner til det med vektstagnering, når man egentlig ikke skulle tro det.. Erfaringen min er at hvis man ikke gir seg så går det ned etterhvert, og da går det gjerne plutselig ned en god del når det først løsner. Så nå må du ikke gi deg!

 

Jeg skal ut og gå tur i det fine høstværet i dag, forhåpentligvis rekker jeg sola før den går ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest procrastinator

Jeg hadde en veldig god følelse den uka EL var, men nå vet jeg ikke lenger... Blir jo gående å kjenne etter symptomer, enda det mest sannsynlig er litt for tidlig enda, egget er sikkert ikke festet en gang... Hadde vært perfekt om vi ble gravide samtidig ja! Får håpe den gode følelsen din får rett, og at min tidligere gode følelse også stemmer! :D

 

Nå løsna det endelig litt med vektnedgangen, 64,6 idag. Jeg veier meg nok litt for ofte, men det er det samme som med testingen: Jeg klarer ikke la være! :) Så nå er det om å gjøre å holde det i helga... Helgene er helt pyton synes jeg, står opp senere så det blir mindre timer å fordele måltidene på, og da blir det ofte hoppet over ett. Får liksom ikke samme rutine på dagen, så da blir det mindre frukt og yoghurt også, og så er det gjerne middag sent på kvelden, og det ødelegger masse. For ikke å snakke om alle godsakene som blir servert over alt... Skal være hos min far, så han og lillemann får litt tid sammen, og da er det ekstra vanskelig å ikke la være usunn mat som blir servert. Men jeg får pakke med treningstøy og gå en setertur eller noe, det hjelper vel på! Lettere å spise sunt når jeg får trent synes jeg! :)

 

Du får kose deg med sengeaktivitetene, og god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest procrastinator

Denne helga ble bra! :D 64,2 i idag, det laveste siden lillegutt ble født, og bare 700 gram til jeg er tilbake på vekten jeg hadde før jeg ble gravid! 63 kg, here I come! :)

 

Ellers har det vært en rolig helg, litt preget av lite søvn. Holder på å venne lillegutt av med smokk, for han har hareskår og skal operere ganen 4. november. Da får han ikke bruke smokk i to uker etterpå, så nå jobber vi hardt for å slutte med smokken før det. I går sovnet han faktisk i sin egen seng, helt alene og uten å skrike uten smokken! Problemet er at han våkner så tidlig på morgenen, og så sovner han ikke igjen uten smokken, for da føler han seg jo uthvilt, selv om han egentlig er trøtt... I morges var kl 04.42 da han mente det var på tide opp og hoppe. :) Håper at det skal gå greit fremover, mannen er borte helt til neste mandag, så er litt slitsomt...

 

Her er symptomjakten i gang da... Går og kjenner på masse mensmurringer, men det hadde jeg de to forrige pp-ene også, uten at det betydde noe. Men tenker at denne gangen er det liiitt annerledes? Litt som at det stikker litt i livmora når jeg sitter fremoverbøyd liksom? Men det er sikkert bare jeg som lurer meg selv. Har egentlig sagt jeg ikke skal teste før den 25., men jeg tror det skal holde hardt altså! Har veldig lyst til å teste på onsdag, som jo er det tidligste Clearblue skal kunne fange opp graviditet... Men vi får se om jeg klarer å holde meg, er ikke så lett å både skulle unngå snop OG å ikke teste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer...

 

Her er ikm 24 oktober.. 5 dager til;)

 

Er ute på en typisk symptomjakt jeg også.. :D

 

Er så sliten og slapp- vil bare slappe av.. OGså går jeg rundt og er småkvalm hele tiden. (men for alt jeg vet kommer det sikkert av at jeg spiser så mye rart;))

 

Hadde vært så fint å være litt godt gravid før jul..

 

Så igjennom noen tidligere innlegg her, det om at noen planlegger termindato. Det er helt på trynet.. Folk skal jammen meg være takknemlig for at de kan få barn. For dette er søren meg ingen selvfølge.

 

Lurer fælt på hvor mange pp jeg skal ha nå føre spiren sitter.. Har venninder som hele tiden sier; nå må du ikke tenke på dette da. For da skjer det selvfølgelig ikke vettø.. Det er så lett å si det, men det er søren meg ikke enkelt å la vær.. Hvordan er dette for dere da. Man er så klar så klar når man har bestemt seg..

 

Vekta mi går desverre bare oppover og oppover.. Burde vel ikke gjøre det nå enda.. h e he.. Men klarer ikke skjerpe meg jeg. Koser meg og koser meg.. Ikke det at jeg blir så glad når jeg ser resultatet.. OGså føler man seg jo ikke så snæksen når det strammer godt rundt livet og det tyter over kantene. Og det uten en liten spire.. :) hi hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...