Gå til innhold

Begynner på kurs 27 oktober 2009


Anbefalte innlegg

huff. jeg har hatt 5 feriedager med masse vin og deilig middager - og da raser kaloriene på... Jeg tenkte at det egentlig var fint å bare kose seg en uke og ha full ferie' date=' men nå angrer jeg på den beslutningen.

 

Men jeg ser at dere har gjort det veldig bra! Nydelig å se. gratulerer! vær stolte av dere selv (og ikke minst nyt at beltet blir for stort!) Da er det bare for meg å konkludere med at ferien er over å sette i gang igjen... Også jeg som var så inspirert forrige uke.[/quote']

 

Jepp, nå er ferien over, og den har ikke vart så lenge at du har rukket å ødelegge for deg selv. Bare ta fatt der du slapp før ferien, så er du straks på skinnene igjen.

 

Det ER greit å gjøre noen unntak, bare vi er snare å pelle oss tilbake til de fornuftige hverdagsrutinene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Føler med deg Inspirasjon, det er så fort gjort å skeie ut, og så vanskelig å hente seg inn igjen. Jeg følte det selv etter en uke med trøstespising pga svineflunsa. Jeg måtte gjennom nye dager med sjokolade detox og skallebank :-(

 

Men da er det om å gjøre å ta en dag om gangen, og være tro mot menyen. Det er jo tross alt mye vi skal spise! Dessuten er det ikke mange ukene igjen før vi kan slippe litt på livremmen. Det er helt forferdelig å gå i butikkene og se på alt det julen har å tilby! Jeg er så glad i alle de ulike julesjokoladene! Da er det viktig å ta på skyggelappene og kun fokusere på det som står på handlelisten. For meg betyr det mye om det ligger snop i skapet eller ikke!

 

Så lurt å melde seg på kurs på nyåret Fullfres! Det spørs om ikke jeg også må det, fem kilo på fire uker er nok litt vel ambisiøst. Får tenke litt mer på det ja :-) Men ikke enda! Må få full valuta på dette kurset først.

 

Ellers kan jeg meddele etter snikveiing i dag at nye 1,2 kg er forsvunnet :-D

 

Vi er vel halveis nå, er vi ikke? Stå på! Dette greier vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirasjon

Ja da er det bare å ta seg sammen igjen... Det var fint med en liten ferie, men nå er jeg klar for å ta meg selv i nakken igjen. Jeg har allerede meldt meg på nytt kurs, også, for jeg ser at dette ikke går fort nok. Det er straffen for ikke å gi alt når man er på kurs... Dessuten hadde det vært fint om ikke jula nok en gang ble en katastrofe for vekta.

 

Forrige uke gikk jeg opp! så nå er det bare å satse alt på at pila skal peke nedover igjen fram mot jul. Rart det der - man er så inspirert og så plutselig glipper det. Men jeg blir mer motivert av å lese innleggene deres, håper dere har det på samme måte! Tusen takk for motiverende meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentleg burde eg vere fornøgd, eg har trass alt teke av 3 kg sidan 5 okt. Har streva litt med minner frå "den gamle GR", som hadde lite brød og meir pålegg, så idag var det to syltynne frokostskjever =60gr + 20 gr ost, såvidt det dekka. Men eg har fantastisk godt heimelaga grovbrød frå kokeboka til ein kjent naturlækjar.

Det er sykkel som er mitt treningsapparat, både ute og inne, då eg har artrose i h.hofte. Inga jogging og sånt. Men Thriller m.m. på CD og innesykkel, det er drivande musikk for meg! Så er eg veldig glad i å lage mat! Mitt pinnekjøt til jul skal hengast til tørk idag, har salta det ferdig. Når det er utvatna og ferdigkokt og vi ikkje et fettet, er det nok på lik line med saltkjøt, iallfall dei tjukkaste stykka med kjøt. Verre for dei som har svineribbe som hovedjulemat.

Men eg satsar på at til jul kan vi ete ett skikkeleg måltid! Verre med alle desse julemiddagane i nov/des. Vi får dra oss i håret og stå unna å bli frista!!For frista blir vi kvar dag! Julematen ligg og ropar på oss i butikken! Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenningen stiger for veiedagen i morgen tidlig. Har ikke spist etter boken denne helga, men har ikke skeiet helt ut heller. Føler jeg har vært relativt flink..

 

I dag gikk hele familien en topptur, hvor jeg hadde minstejenta i bæremeis store deler av turen. Det var god trim det! Håper jeg ser gode resultater i morgen!

 

Håper dere andre har hatt en fin helg uten for mange fristelser!?! Spent på å høre resultatene i kommende uke! Fire uker igjen nå for mitt vedkommende. Snart halveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne69

Gratulerer hmmrfffff! Utrolig bra!

Jeg har veiedag onsdag - og tenkt å holde meg vekk fra hjemmevekta fram til da.... Har hatt en OK helg - med god trim, men også litt ekstra mat, så får vi se hvor det bærer:-)

Ha en flott uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt negativt her diverre!!! I natt fekk eg ikkje sove, låg der og vrei meg, halvsvolten. sto opp i halvsvima, i frysen, henta eplekake, tinte i microen,MEN sto unna .Tok eit knekkebrød og ein skalk kålrabi istaden. Har vore flink denne veka, ikkje over kaloriinntaket, og 11 trimpoeng. Eg et middag om kvelden for å ikkje vere svolten om kvelden. Spent på veginga idag. Nokon andre som har problem med natteting?? Fortel , tek imot gode råd !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne69
henta eplekake' date=' tinte i microen,MEN sto unna [/quote']

 

Utrolig bra besta68! Det hadde ikke jeg klart. Så dessverre ingen gode råd - men imponert ble jeg:-)

 

Hadde veiedag i dag og var veldig spent - men 0,9 ned er jeg kjempefornøyd med! Nå er den "offisielle" vekta 73,5 - og ønsket er 70 blank til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal eg skrive ein roman eingong må det bli "Nattetaren". Eg kunne sikkert myrde for det eg skal hente meg i frysen/kjøkkenet/kjøleskapet. MEN det skal bli andre boller no! eg nekter å tru at vi som er så "gamle" ikkje skal kunne endre oss. Så eg klarte det i natt! Eg åt eit knekkebrød! På veging idag var 0.9 ned. Eg kan sykle opp ein av dei bakkane eg gjekk før, og eg har laga kjøttsaus av karbonadedeig frå side 144 i G.R boka.og, ja , eg et middag om kvelden.

Har sett slankekrigen på TV, og skal no organisere dagen imorgon, då skal eg og to smågjenter lage julekalender av fyrstikkøskjer med sjokolade i. Men det skal vere til foreldra. Sjokoladen ligg i skapet og mumlar til meg, så no går eg ut og ber han teie still. Eg vil heller ha meg ein kaffekopp med eit lite hint av sjokolade. Ha ein mager og mett kveld, og sov godt!!!

 

Og takk til den som fortalte meg om sjokoladekaffi frå Friele!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirasjon

Et lite tips på formiddagen dersom man har veldig lyst på sjokolade, kakao og den slags er - for meg i hvert fall - en kopp sjokoladekaffe med litt melk i. Varmt og godt i sure november, og null kalorier. Eller så er jo også Confectas kalorifrie kakaoer fine om kvelden. Det blir jo ikke det samme, men så er jo ikke det poenget. Vi skal vel forsøke å finne andre måter å ha det bra på i lengden :D

 

Jeg synes dere er kjempeflinke!!

 

I morgen har jeg veiedag. Gruer meg, som alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar av meg hatten for deg Besta!! Tenk å varme opp eplekaka, for deretter å bestemme seg for et knekkebrød!?! Det er hva jeg kaller jernvilje :-D Fantastisk bra!

 

Gratulerer med gode vekt resultater alle sammen!! Nå er det endelig helg og tid for kos :-) Sparer alt til i morgen og gleder meg som en liten unge! Fremdeles rart å ikke "gofle innpå" på fredagskvelden, men jeg må bare bestemme meg for at slik er det nye livet.

 

Gratulerer med jobb som kursleder Trivsel2010!! Hadde ikke du fire barn under 5 år, samtidig som du både studerte og jobbet??? Hvordan får du tid til alt?

I'm impressed!!!

 

Uansett,

Ha en god og kosete helg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter.

Jeg er her fortsatt - har bare hatt så fryktelig travle dager den siste uka at jeg ikke har vært så mye innpå forumet.

 

Sist onsdag kom jeg meg ikke på kurskveld pga migrene. Har et par mil å kjøre til kurs, og maktet ikke engang tanken på å droppe innom for veiing.

 

Men alt går fint mht maten, så nå er jeg veldig spent på ukas veiing. Bare to dager igjen.

 

Det har blitt lite tid til dedikert trim de siste to ukene, dessverre, men forsåvidt høy aktivitet og lite stillesitting, så det er vel ikke så verst.

 

Jeg hadde noen dager hvor jeg var veldig negativt fokusert og bare drømte om å ETE store mengder sjokolade. Sørger på en måte over at den tid er forbi. Men da må jeg minne meg selv på hvor frydefullt det er å se at klærne henger ledigere og flottere på kroppen. Det er verdt noen forsakelser!

 

Jeg syns dessuten en kopp Options sjokoladedrikk hjelper godt mot sjokoladesuget. Fyldig og god smak og deilig med noe å varme seg på. Og det er ikke rare sjokoladebiten man ellers "får" for 40 kalorier...!

 

Ønsker alle ei sunn og god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg verkeleg lyst å komme meg opp i fjellet, men eg er ikkje så glad i å køyre bil opp, så eg får berre ta mine vanlege turstier her nede i landskapet, på sykkel eller til fots. Eg strever framleis med nattesomnen, og er ein tur på kjøkenet og tygg i meg eit knekkebrød! Sidan eg er glad i å lage mat, kjøpte eg mager svinesteik laurdag og jammen lagde eg sylte (sylteflesk) av denne, med masse julekrydder, så no kan eg kose meg i førjulstida med magert julepålegg!

Genialt , for det er altfor masse reklame om julemat til å holde ut. Eg må jo holde ut helt til veslejulafta, då kjem det første julebesøket.

Det ser ut som det er knekkebrøda til lunsj og kvelds og sjokoladekaffien som hjelper meg mest til å halde kuren. Og Michael Jackson på innesykkel!!Elles har eg ein klokkerytme på frukost kl 11, mellommåltid kl. 14, lunsj 16, middag 20, kvelds 23, til sengs kl 00.30.

Slik kan eg ha det fordi eg er pensjonist, men eg har då hatt utallige kurer medan borna var små, og eg var i jobb. Så eg sender ei spesiell varm helsing til alle dykk småbarnsmødre som strevar med overvekt. Stå på jenter.!! Klem Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne69

Hei jenter!

Hadde veiedag i går - minus 0,2 kg - det går så sakte!!!

Har fulgt GR-kurs tidligere - og da gikk jeg ned 10 kg på første kurset - nå er jeg halvveis og bare gått ned snaue 3.... Sliter med motivasjonen, selv om jeg VET at kursopplegget er annerledes, vi spiser mer - og har kanskje større sjangse til å holde oss etterpå - men likevel - skulle gjerne sett nåla på vekta flytte seg litt fortere....

Så her er det bare å brette opp ermene... - Men det nærmer seg tross alt jul - og jeg skal komme meg gjennom kakebaking uten å spise masse deig - og prøvesmake i ny og ne på kakene... Det er ikke bare enkelt å endre tenkemåten helt merker jeg - jeg har jo lyst på litt "kos" jeg og:(

Uff - hørtes ikke helt bra ut dette - men skal nok komme meg gjennom neste uke også:-)

Håper det går bra med dere andre!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marianne69 - høres ut til at vi har det nokså likt. Jeg syns også resultatene kommer mye saktere denne gangen. Enda jeg har gått GR-kurs i nyere tid også, med samme inntak som nå. Da har jeg også gått ned tett innpå 10 kg.

 

Tålmodighet er nok det viktigste akkurat nå. Vi får støtte hverandre!

 

Jeg var på kurs på onsdag. Da hadde jeg gått ned 1.5 kg, og selv om det var samlet vekttap for to uker er jeg kjempefornøyd.

Vi har to kurskvelder igjen, og jeg har gått ned 4.4 kg så langt.

 

Jeg syns imidlertid at vekttapet gjør mer av seg denne gangen, så selv om tapet på vekta ikke er så imponerende, syns jeg det vises veldig godt i speilet og kjennes godt på klærne.

 

Jeg kommer til å bake som normalt til jul, og gleder meg til å smake på julekakene. Jeg skal blant annet lage rosettbakkels etter oppskrift fra Ninni i Hold Vekten-forumet. De bakte jeg for første gang i fjor, og de var himmelsk gode. Får heller passe på å mosjonere ekstra og legge inn litt utagerende husarbeid før kaffekosen.

 

Jeg har allerede meldt meg på nytt kurs som starter 6. januar, og det føles veldig trygt og godt. Jeg pleier aldri å legge på meg før jula eller i jula. Januar er utglidningsmåneden for meg. Denne gangen tar jeg innersvingen på meg selv - ha-ha.

 

Håper de andre i tråden vår snart kommer innpå med et livstegn. Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirasjon

hei! nå gikk tida fort! svineinfluensaen tok meg, også, til slutt... og jeg var veldig nervøs for om det skulle synes på vekta. Som dere andre har resultatene kommet langsomt. Målet mitt er altså 74 kilo, begynte på 83.3. så krøp det langsom ned til 81 og så ut til nesten å stoppe...

 

Denne uken sluttet kurset også, så jeg måtte gå på vekta: 77.8! -5 cm rundt livet, også. Kjempefornøyd. Da er det bare 3.8 kilo igjen! Føler meg mye lettere enn før kurset, og det er viktig. Det er jo snart jul, så jeg regner ikke akkurat med at jeg går ned masse herfra til 1. januar. Men om jeg klarer å holde meg mer eller mindre stabil i løpet av desember skal jeg være superfornøyd.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott resultat, Inspirasjon!

 

Med meg går det også bra. Litt vrient å finne tid til ordentlig mosjon, men jeg er i stadig (førjuls)aktivitet og ligger unna snop og kaker, så jeg føler jeg har kontroll. Jeg har kurskveld i morgen, og kurset avsluttes neste onsdag.

 

Da blir det en måneds opphold til januarkurset kommer i gang, og jeg har et mål om å gå ned cirka ett kilo i denne mellomfasen. Noe mer er neppe realistisk, for jeg akter jo å kose meg med julemat. Dog i beherskede mengder ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...