Gå til innhold

Fler med termin aug?


Gjest aug10

Anbefalte innlegg

hei! jeg har gått GR kurs å gått ned snart 18 kilo (som la seg på med første barn...) Gikk opp totalt 25 kilo forrige gang- noe jeg vil unnga denne gang! Har bedre utgangspunkt nå da!!

Er ca 4uker+2 dager nå. Vekta er 60,3 :D Målet er å ikke gå opp mer enn 12 kg...(maxmax 15).

Er også utolig spent på hvor lenge jeg klarer å trene som jeg gjør!

Fler i samme båt?:D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Jeg har menstermin 3. aug.

Det er barn nr 2. Forrige gang gikk jeg bare opp 10 kg som forsvant rett etter fødselen, men til gjengjeld klarte jeg og legge på meg 8 kg det året jeg gikk hjemme som jeg ikke helt har klart og få av ennå. Så jeg håper og ikke legge på meg noe særlig mer denne gangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin 30 juni. la på meg 25 kg med nr 1, til nå har jeg gått opp 3,6 kg, og har et håp om at det blir max 15-20 kg denne gangen. men har ekstrem bekkenløsning og kan nesten ikke røre meg, så løsningen må være å vite hva jeg spiser ;)

 

lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vekta er ikke lett... hadde jo nettopp kommet meg til 60,3 - så kroppen min var ikke sen med å dra meg opp til 61,3 ;) Hadde ikke tenkt å gå opp noe enda jeg men har jo vært litt fysen så litt usunt har det blitt. Men ikke mye....til tross for å ha bakt kaker.

Og kulda her gjør det vanskelig å gå lange turer (-16..brr). Har fortsatt trent 3 ganger i uka- selv om jeg kjenner jeg er litt daff- Men det stopper ikke meg! Lurer på om jeg skal ta en god trenings økt nå før jule aften ..øke litt antallet....så blir det hvile 2 dager før jeg kan gå på en time igjen:) Glad de har mange timer i rom julen og så det hvertfall ikke glipper!

Blir en spennende jul med vekta hvertfall.... Har egentlig bestemt at vi ikke skal fortelle noe til familien enda- hvis vi klarer!!

procrastinators : leste dagboken din! Gøy å følge med!

Lykke til Rita og Linda:) Håpe å høre hvordan det går fremover med dere å!

 

Min termin er fra legen 19 aug:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er som trener. savner det skikkelig. kan ikke gå en liten spaertur nå uten å få vondt :) så må nok holde meg iro ja. :) gleder meg til å komme igang med treninga og trilleturer :)

 

vekta ser ut til å ha stått stille siste uka, men tror jula kommer til å ha et stort utslag. men over jul og nyttår, da blir det skjerpings på kostholdet. vil ikke opp 25 kg denne gangen også.

 

er 13 uker på vei i morgen tilig. altså mandag..

skal på kontroll igjen den 12 januar, så er skikkeli spent på hva vekta sier da. er 3 uker til.

skal starte i morgen med å skrive opp midjemål og kroppsmål for å se hvor mye jeg øker i cm. kan være greit å ha noe å se tilbake på når jeg har digre lår ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper virkelig jeg kan trene hele veien!! Tok en innspurt med lille juleaften med hopp og spett:) hehe , og 2x ca en times tur på juleaften. Synes synd på dere som ikke kan være aktive- hvertfall om man er det til vanlig!

Vekta igår sa 61:) Men idag var den 61,3- og det er fortsatt mye god mat i vente. Men tenker å trene i ferien og- hvertfall ingen grunn til å la vær...

Ja lurt å skrive mål... har skrevet det 1 gang i mnd siden begynte å gå ned i vekt- så nå får vi ta det på vei opp igjen og....

Fokuserer på å spise normalt rundt dissa jule måltider- sparer ikke til de. Da spiser jeg nok bare mer uansett.

Ja det blir spennende 12 jan da Rita. Skal på første kontroll 7 jan tror jeg- Men regner med vekta uansett er under der jeg startet sist...

God jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja til nå står vekta stille.. hihi

 

her er det mye god mat og lite aktivitet. huff. det er så kjedelig å ha bekkenløsning, og veldig vondt ;)

menmen. ja 12 jan, det blir min 3 kontroll, skal til ul den 29 januar.. åhh.. det gleder jeg meg til :)

 

men vekta kommer til å gå opp, det er jeg forberedt på, men håper og krysser fingra og gjør så mye så jeg klarer for å unngå den store vektøkningen.

 

håper du klarer å holde deg i aktivitet lengst mulig, er helt sikker på at det er veldig bra både for deg og ungen og hele fødsels og healingsprosessen etter fødselen. man er skapt for aktivitet. :)

 

god jul videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff... kvalmen har kommet...nesten så jeg spydde når laget desserten til nyttårsaften...Men er allikevel godt å ha svangerskapstegn...Ryggen min har også virkelig begynt å si fra....

Har enda ikke fortalt det til andre enn min søster i familien- er nå 7+2 ... Litt rart fordi vi fortalte tidlig sist-men tenker å vente nå.

Den dumme vekta viser nå 62,2- grrr.... Jula har tatt innersvingen på meg kombinert med kvalme. Orker ikke spise helt riktig og det er dumt:( Men nå er det nytt år og hverdagen kommer- da blir det litt lettere!

Og heldigvis er det "kun" 11-12 minus noe som gjør det mulig å gå en times tur hvertfall;) Og imorra satser vi på litt spinning!

Godt nyttår alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå viser vekta +3,7 kg. så har nok ikke gått opp så veldig mye i jula, heldigvis. er nå 14+4 uker.

 

nå starter hverdagen igjen og det skal bli godt å spise ofte og lite og planlegge sunne gode måltider. knekkebrød er veldig godt nå kjenner jeg, og har lyst på salat. så akkurat nå satser jeg på at vekta kan stå stille et par måneder.

 

magen har blitt tung, og føler meg pløsete etter all julematen.

i dag har jeg spist 2 grovbrødskiver til frokost og til lunsj ble det 4 knekkebrød, og til middag i 6 tia er vi hos svigers og får viltgryte :D og til kvelds tror jeg det blir frukt :D

åhh.. føler meg så flink når jeg får til å holde kcal nivået under 1600 iløpet av dagen. trenger jo ikke mere når jeg er i så lite aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Rita!! (og tilegg ikke få bevege seg..)

Ja kvalmen ødelegger rytmen på spising... blir kvalm av å tenke på noe å spise- men må jo...er ikke så ille når jeg først putter det inn da...men hverdagen er god!

Har ikke vært noe flink å telle kalorier nå- så må skjerpe meg- skulle jo komme meg opp i kcal - hadde kommet til 1800 nå...og så kom jula...så begynne igjen. Må komme meg opp også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmevekta sa idag 62,4. Men har ikke vært 100 prosent flink hele uka. Sliter så med å drikke vann- ekkelt og kvalmt:( Så da kommer hodepinen.... Prøver drikke litt annet-men vann er jo best....

Gleder meg til kvalmen avtar.

Kontroll hos legen tors- da 8 +1 viste 63,7. Så over 6 kilo mindre enn startvekt forrige gang:) det er hvertfall bra! Må prøve å holde den vekta en mnd da! Håper det går!

Skal trene 4 ganger neste uke! og håper det blir mulig å gå tur mer snart! Det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det supert, tross ingen aktivitet, har jeg klart å gå ned i vekt, legen sa det var bare bra å passe vekta mi, det blir lettere for meg om jeg holder meg "slank". så nå er jeg 16+2 og i går på kontroll til legen var jeg 72,5 kg, så det tilsvarer en total vektoppgang på bare 2,5 kg :D

 

har spist vanlig middag og kost meg, men har spist ofte, drukket mye vann, spist cottage cheese, nøtter, knekkebrød og magert pålegg :D

 

er så fornøyd, men føler meg svær.. desverre, er nok fordi magen er begynt å komme, og syns den ble så fort stor denne gangen.

 

hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, idag har jeg vært hos jordmor på første kontroll, er nå 11+3. Fikk høre hjertelyden også så det var en god følelse :-)

 

Har ikke vært så flink til og trene foreløpig men nå begynner formen og bli bedre så da skal jeg iallfall prøve og fått gått endel turer. Enn så lenge veier jeg akkurat det samme som før jeg ble gravid, så får vi se hvor lenge det varer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sliti litt i en periode nå- den kvalmen er vanskelig å styre....spiser nok litt for mye... Var en tur oppom 63 kilo men idag var den 62,1 igjen:) Så håper jeg kan stå der en stund til....!

Trener fortsatt- men forrige uke måtte jeg la vær å gå på min favoritt time pga det ble for mye med den samme time et par dager før... Men idag var jeg igjen- og gikk veldig bra bare jeg kuttet de høye benløft med løping og tok litt rolig... Må bare begrense meg litt- Spinning går veldig bra da! Men får teste litt mer timer etterhvert! Litt tur har det blitt også!:D Men det blir godt når våren og skogen blir mer tilgjengelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hei. nå er jeg vært lenge borte herfra....er nå inne i uke 16 og vekta er 65,5........så gått opp 4,5 kilo...Skulle gjerne vært litt mindre men men- var jo i trivsels vekt når ble gravid så må vel legge på meg å... Men må skjerpe meg litt- og telle kalorier og være flinkere. Vanskelig å komme inn i det igjen etter kvalmen. Først ikke ha lyst på noe- så lyst på alt (spes usunt).

Men treer fortsatt 3 ganger i uka hovedsakelig- og fått gått mye mer tur i "påske" været! Så det er bra! Men har kjent litt murringer når det har blitt mye jobbing og tur/trening- så må passe meg litt. Og kjenner liv dagelig- det er bra!!!;) Gleder meg bare til UL i slutten av mars nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

så flink du er. kan være lurt å passe på. men noenganger hjelper det ikke i det heletatt, tror noen bare er "dømt" til å lettere legge på seg enn andre.

Har passet på å vært flink stort sett hele tiden, og har til nå gått opp ca 10 kg. ;) huff huff..

 

er i uke 23+3 nå, så er heldigvis over halveis, men har ca 16-17 uker igjen til terminen, så jeg frykter noenlunde høy vektoppgang, så jeg blir nok en heftig slanker i ca et år etter endt amming. menmen.. får prøve å kose meg litt siden dette er siste svangerskapet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest fyldiga

Jeg tror jeg slenger meg med her jeg også, hvis det er greit.

Har menstermin 22.august. Dette er mitt første svangerskap, så dette er spennende! :(

Nå er jeg 17+4uker på vei, og det nærmer deg ultralyd. Vi skal dit uke 19.

Tidligere har vi hørt hjertelyd, noe som var utrolig godt. Da fikk vi bekreftet at det var liv der inne.

Før jeg ble gravid gikk jeg ned 18kg på 10mnd, så da jeg fant ut at jeg var gravid var jeg egentlig kommet til tidspunktet da jeg burde begynne å stabilisere vekta.

Sånn kunne det nå naturligvis ikke bli, men jeg prøver likevel å begrense meg litt, samtidig som jeg er flink til å trene.

Siden unnfangelsen har jeg lagt på meg 1,8kg.

Da skal det sies at jeg ikke begynte å gå opp før i slutten av februar.

Jeg skal prøve å fortsette på samme måten, så jeg slipper unødvendig vektøkning.

Liker det likevel litt nå når magen så smått begynner å vise seg, at det ikke er fett som kommer, det er babyen vår..hihi..

 

Håper vi kan motivere hverandre til trening og sunt kosthold gjennom denne perioden:)

Jeg veier meg fortsatt hver mandag, slik jeg gjorde da jeg skulle ned i vekt, så vektoppdatering kommer nok her også..

Hvordan gjør dere det?

 

Ha en fin kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :) er ikke så mange aktive her inne syns jeg.. men jeg er her inne så ofte så jeg kan :)

 

jeg var på kontroll i dag hos legen og der viste vekta hele 12 kg opp på 25+1 uker... puhh.. det er aaaaalt for mye.. så fra i dag har jeg bestemt meg for at det er null godis, snacks, brus eller lignende i ukedagene. må bremse denne vektøkningen så jeg slipper å rulle inn på fødestua.. :(

 

jeg er snart 23 år, startvekt var 70 kg, er nå 82, har termin 01 juli, da kommer en liten gutt, så er litt forran dere med termin i august, men jeg er litt overalt i grunn.. :D

og jeg har ei datter på 2,5 år. la på meg 25 kg forrige sv.skap, og brukte 2 år på å gå ned alt. håper å unngå så mye vektøkning denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Jeg synes det er litt vanskelig å vite hvor for jeg skal tillate kiloene å komme.

Vil ikke bruke graviditeten som en unnskyldning for å snikspise usunt liksom... :/

 

Jeg er 25år og er naturlig nok veldig spent da dette er vårt første barn :D

 

Vekta og oppgang har jo en stor sammenheng med hva man putter inn i munnen, noe jeg har erfart over år. Jeg har også erfart at dersom man putter riktig mat inn, så går det det riktige veien.

Jeg skal derfor jobbe for å fortsette med det.

Samtidig så trener jeg så og si som før, DansAerobic, Bosuball, StramOpp og Funk.

Man må ha det litt morsomt under trening også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bra du slipper et kranglete bekken og klarer å trene som før.. det gjør alt så mye vanskeligere med tanke på trening. men nå har jeg bestemt meg for å være obs på alt jeg spiser og prøve å komme meg ut å gå en liten tur hver dag.

 

i dag har jeg vært rimelig flink syns jeg. fikk gått en tur på 15 min, men siden føret er så ekkelt, så er det vanskelig å gå noe lengere, pga bekkenet, får se om jeg klarer å gå en tur til i kveld når sambo er kommet hjem fra jobb.

hvis det er blitt brøytet da, for det føles som jeg går å holder bekkenet fast, og anstrenger meg for at jeg ikke skal skli og det ikke skal gjøre vondt, og da bir det bare verre :(

 

har også til nå "bare" spist 1560 kcal, så da får jeg inn et greit kveldsmåltid med cottage cheese eller noe lignende :D

middagen ble litt for stor, hadde besøk av ei venninne med barn, og da ble det pannekake og tomatsuppe, og det er ikke slanke mat for å si det slik.. ellers føler jeg at denne dagen har gått greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

jeg har noen smerter i høyre skinke innimellom, noe jordmor mente kunne være bekkenet som utvider seg..men, så lenge det ikke er værre enn det er nå, så holder jeg aktiviteten igang!

Dessuten kjenner jeg faktisk mer til det når jeg går enn når jeg trener med mer alternative bevegelser.. :(

 

Det kaloriinntaket var da vel ikke så ille :D

Selv så teller jeg ikke kalorier lenger..jeg burde kanskje gjøre det?!

 

Har bare tatt det rolig idag jeg egentlig. Var på en liten skitur på jobb, men bortsett fra det, ikke det helt store.

Imorgen derimot, har jeg tenkt meg på BodyPump å se hvordan det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg teller kcal fordi jeg har en tendens til å lure meg selv.. :( så da har jeg et godt oppsyn på hvor mye ca jeg får i meg.. :D

 

har bestemt meg for å kutte ut alt av juice, iste, brus og annen drikke i ukedagene, og holde meg til vann om jeg er tørst. åsså unngå å overspise, for det gjør jeg lett om jeg vil.. har ikke magemål.

 

gleder meg faktisk til å gå på vekta neste gang.. selv om jeg ikke orker å veie meg mer enn kontrollene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Den siste uka har jeg gått opp 3kg(!)

Hjelpes min..

Men helgas mange utskeielser er nok mye skyld i det!

Full skjerpings nå! :)

 

Når skal du på kontroll neste gang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.. jeg skal på kontroll 8 april jeg.

 

ble innlagt på mandagen og kom hjem fra sykehuset i dag. hadde premature rier. så er glad det ikke ble noe mere. så nå fremover blir det i hvertfall ikke noe trim turer. så får bare prøve å være flink med kosten..

 

vet ikke hvor mye jeg har gått opp i vekt til nå, men er nok mer enn sist, føler meg svær egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...