Gå til innhold

Fler med termin aug?


Gjest aug10

Anbefalte innlegg

Gjest Madeleine80

Hei hei.

Jeg har termin 1 august og er nettopp begynt på kurs for å unngå å legge på meg like mye som sist.

Så at det begynte å gå den veien he he så da ert det bare å ta seg sammen. Virker som et fint opplegg dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar
Gjest fyldiga

Hei Madeleine. Ja, jeg synes det er fint å være her jeg i allefall.

Velkommen til deg også :D

 

Jeg veide meg idag morges, og vekta viste en oppgang på 0,6kg. I uke 26+3 vil det si en total oppgang på 8kg.

 

Det sier jeg meg fornøyd med, så får jeg følge med framover også, så vekta ikke plutselig skyter i været..

 

Hvordan ligger dere andre an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

heisann.. her er jeg i uke 35 i dag.. og vektoppgang på 18 kg.. :) blææææhh..

 

jaja, bekkenet er ikke bedre og jeg sitter mye, og blir fort matlei. .så hva skal jeg gjøre. må nok bare vente på at gullet kommer ut, så jeg kan begynne å røre meg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Huffda, 18kg hørtes mye ut. Men, du har jo "bare" 5 uker igjen, og etter det kan du forhåpentligvis begynne et mer aktivt liv igjen :)

 

Bekkenet mitt har begynt å krangle det også, så på mandag skal jeg til lege for å finne ut om det er bekkenløsning, og evt hvordan veien blir videre.

Det er vondt når jeg går, og dersom jeg står litt for lenge.. :)

 

Håper bare det går seg til når babyen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine80

Har lagt på meg 14 kg og er i uke 31. Men da skal det sies at jeg hadde 8 kg pluss før jeg ble gravid fra forrige svangeskap jeg ikke hadde gått ned. Så håper ikke det skal henge igjen 8 til etter dette. Er vel bare å stå på og følge med sitt daglige inntak. Ikke lett. Iallfall ikke nå som det er helg. God helg alle sammen og stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann...

har nå fått 11-11,5 kilo fra start- og er i uke 29....Skal veie meg på tors hos lege så håper det bare blir en kilo opp på 2 uker....Helga ødelegger mye- da klarer jeg ikke fokusere så...

Så på papirer fra forrige svangerskap- la da på meg 13 kilo på de 3 siste mnd-det skal IKKE skje nå...

Var på 3d ultralyd sist uke da:) Det var koselig å se snuppa mi.Alt var bra!

 

Har fått gått litt tur i det siste- men var nok på siste time idag- ikke godt å være på spinning engang :( Var syk en uke(17mai uken)- og etter det så har jeg måtte stoppe når jeg går tur og følt nedpress. Husker ikke når det begynte sist- har dere det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

har vært i konfirmasjon i helga, og som kjent fører det med seg endel utskeielser.

Det er nok noe av grunnen til at vekta viste såpass mye som den gjorde idag..

En oppgang på 2(!)kg siden forrige mandag, og en total på 10kg i uke 27+3.

Det er bra det ikke er konfirmasjon hver helg :(

 

Ellers skal jeg fortsette å jobbe, etter legebesøk idag. Jeg skal se an hvordan det kjennes framover, og ta hensyn til kroppen.

Dersom streiken trappes opp, så går jeg i streik fra onsdag morgen, så da blir det evt. roligere dager uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege besøk idag- fra uke 8 til nå 30 er oppgangen 9,7 kilo (+pluss max 2 kilo før uke 8)............. Håper jeg klarer meg med 15 kilo men da må jeg være super flink.

 

Har faktisk verre utskeielser når er hjemme i helga- må finne på mer jeg da så slipper det.

 

Så bra du kan fortsatt jobbe- jeg jobber og 100%- har 3 jobbuker nå- så 3 uker ferie og 1 uke jobb før permisjon:) :( herlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

her er jeg i uke 36+4, så forhåpentligvis ikke så lenge til han bestemmer seg for å komme ut :(

har gått opp 18 kg til nå, så håper det ikke blir mere enn 20 kg. får se. uansett hvor mange kg som kommer nå, så må jeg ha fokus og skjerpings etter fødselen. etter fødselen blir det ikke noe særlig med kos bortsett fra lørdagene. må ha strikt kosthold skal jeg klare dette.

 

går det bra med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Jeg har 4arbeidsuker igjen, før jeg skal ha 4uker ferie, og så ut i permisjon..

Siden onsdag forrige uke har jeg vært ute i streik, og fortsetter med det i morgen tidlig..så får vi se da, hvor mange faktiske arbeidsdager det blir på meg før jeg er ferdig..

 

Jeg har som nevnt tidligere meldt meg ut fra treningssenteret, så siden da har det blitt lite trening..ikke mye gåing heller, da jeg kjenner det i hofte/bekken..

Men nå som jeg har streikevakter i byen her, så har jeg benyttet sjansen til å sykle dit og hjem igjen..ikke den store prøvelsen, men det er i allefall 10-15min hver vei, så det er da noe..

 

I helga har det vært strålende vær her, og jeg har grillet meg godt..hehe

Nyter dagene når det er sånn!

 

Jeg skal veie meg igjen imorgen, så da får vi si hva vekta sier...

 

Jeg synes vi er flinke jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Da var mandagen gått over halvveis, og også denne som streikevakt..

Streikevakter i ikke veldig gode fluktstoler eller stående er ikke det beste bekkenet mitt vet kjenner jeg, så jeg håper ikke streiken blir langvarig..

 

Vekta derimot var oppløftende, og fastslo nok mine antagelser om at ikke vektoppgangen forrige mandag var helt reell..

Den viste en nedgang på 1,6kg, og jeg har dermed lagt på meg totalt 8,4kg i min uke 28+3. Det kan jeg leve med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da. Det er deilig når det går den veien! Ja sikkert ikke de beste stolene...uff

 

Har fryst mitt treningsstudio abonnemang nå jeg å- får holde å gå med hunder og sykle til jobb(ikke langt men ikke beste stilling...).

En uke til lege igjen- håper på max 0,5 kilo på disse to uker... Ikke fått veid meg hjemme siden jobbet natt. Men har ikke hatt så lyst på søtt nå heller:) og helga er nok proppet med jobb og hundeutstilling:) Det er bra!

 

Rita du har ikke lenge igjen nå:D Jeg å prøver å tenke at må bare være kjempeflink å spise riktig etter fødsel- så jeg kommer meg fortere ned enn sist.

 

Bra med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

her er det 3 uker til terminen min :D

 

har gått opp 18 kg til nå.. er greit fornøyd med det. men nå kan han bare komme ut syns jeg :)

 

ellers lite nytt, begrenser mat og søtsaker inntaket så mye som mulig, men skeier ut iblant.. får være streng etter fødsel istede for hele tiden nå.

 

heldigvis mye god frukt og bær i butikkene for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Idag har jeg veid meg igjen, og vekta viste en gedigen oppgang på en uke.. 3,4 kg!

Dvs. en total vektøkning på 11,8kg i uke 29+3..

Nå skal det sies at lunsjene var noe helt utenom det vanlige under streiken (buffet på hotell- og vanskelig for å styre meg..), og i helga har vi besøkt mormor på hytta..da blir det litt utskeielser, så håper på nedgang igjen på mandag når jeg har fått spist "normalt" en uke..

 

Bare 3uker til termin da gitt, Rita.. så spennende! ;)

Da skjønner jeg at du synes han bare kan komme..hehe..

 

Det er godt når man ikke lar seg friste til stadighet, men jeg merker på meg selv at det innimellom kan være lettere å la seg friste nå om dagen, desverre!

 

En annen ting, angående jernnivå i blodet. Nå har jeg hørt forskjellig fra lege og jordmor, og jeg blir litt frustrert..mitt nivå ble målt til 11,5hos lege og jeg ble anbefalt å ta jerntilskudd fram til fødsel. Jeg begynte med det samme dag.

Jordmor sa noen dager senere, at gravide ikke burde ta før nivået var nede på 9. For mye jern var som gift, og blodet går senere rundt i både mitt og fosterets system..jeg sluttet med jerntilskuddet etter dette, og tar meg heller en tablett dersom jeg blir svimmel og uvel tenker jeg, men hva er riktig?

Har dere noen erfaring med det?

 

Ellers skal jeg til fysioterapeut på onsdag, for å få undersøkt bekkenet mitt litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

3 uker til termin ja...du er heldig!;) Og permisjon da.

 

Så kjedelig med slik oppgang på ei uke-men pleier hvertfall på meg å stabilisere seg når maten blir normal igjen:) Men totalen er jo ikke så ille.

 

Jeg var hos lege idag...og 100 gram ned! Så har klart å holde meg bra 2 uker nå! Så har vel totalt gått opp 11 kilo siden start-nå uke 31+6 . Håper jeg kan fortsette med lite oppgang fremover-kun det baby må legge på seg! Har egentlig ikke spist bare bra så er overrasket over det har gått så bra. Men spist sånn ca måltidene- og kost meg med kake/is før middagstider....Ikke tenkt så kalorier så tror jeg fortsetter slik! har gått endel tur i uka da. Så håpe på kun oppgang på 0,5 kilo de neste 2 uker da.....hadde vært super.

 

Ang Jern- min lege ba meg begynne på jern i uke 20- spurte jordmor og hun sa jeg burde sjekke først. Så gjorde det - og annen lege sa da jeg ikke skulle begynne med jernn pga Hb nivå var bra. Men når jeg var hos min lege igjen ville hun jeg skulle begynne med litt jern pga jernlagret mitt ikke er så høyt- og det hadde halvert seg igjen. (tok en slik prøve når var å sjekket hos andre lege som svaret kommer senere på). Har du tatt en slik prøve? Ikke godt å bli klok på legene alltid- stoler jo på de men jeg føler innimellom jordmødre har mer peiling på dette omerådeet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei. ja da er det 8 dager til terminen.

 

var på vekta i dag hos legen og der var vektoppgangen forferdelig.. er nå tippet 90 kg. altså 20 kg opp i uke 38+6.

 

vil så gjerne ha han ut nå.. er så lei, sliten, trøtt, og har masse masrier og vondter her og der, så kjenner ikke helt jeg klarer så mye lenger.

 

gleder meg til å komme igang med vektnedgang, amming og trilleturer. :P og ikke minst, å få se lillegulllet som bor i magen min, er så spent på hvordan han ser ut :)

 

håper det går bra med dere andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Ojoj, så spennende, da nærmer det seg Rita :P

Kan forstå at du begynner å bli litt lei nå da ja, men så kan han vel komme når som helst også da :)

 

Her har jeg kommet til uke 30+3, og har en total oppgang på 10,2kg.

Dvs. en nedgang på 1,6kg fra forrige uke, så da er jeg tilbake til "normalt" inntak igjen:)

 

Jeg har ikke tatt noen videre tester ifht. jern, annet enn den vanlige i fingeren..

men jeg har sluttet..jeg har mer tiltro til jordmødrene når det gjelder svangerskap..

Litt trist da, å tenke på at når vi om tolv dager flytter til Trondheim, kun får tilbud om fastlege..det er fo dårlig, men sånn er realiteten..

 

Ellers så verker bekkenet mitt, fysio anbefalte pauser hver time, noe som ikke alltid er like lett når man jobber i barnehage, men jeg må bare ta meg selv i det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå nærmer det seg. :) var på kontroll i dag og var 92 kg på vekta til jordmora.. alt såg bra ut. så nå er det bare å vente på lillegullet og håpe på vekta ikke raser oppover :) ikke noe gøy å gå på vekta når den er så høy :P

 

menmen. ikke lenge til jeg har gullet i armene mine, og kan tulle han godt inn i et pledd og trille turer, tenke kosthold og se vekta falle nedover.

gleder meg til å amme, studere lille nurket og alt som følger med :P hihi, er bare litt utålmodig nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

En dag på etterskudd kan jeg fortelle at de kiloene jeg gikk ned forrige uke, er tilbake..så etter 31+3uker har jeg lagt på meg 11,8kg..

 

Siden du Rita ikke har vært her inne på noen dager, så er kanskje ventetiden over..jeg er glad på dine vegne! ;)

Håper det står bra til!

 

Selv begynner vi også å bli litt utålmodige, særlig i forhold til at vi lurer på hva slags kjønn den lille har.. men den som venter får se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager til termin og ingen baby enda.. var på vekta til legen i går og var heldigvis ikke gått opp noe.. så er i dag i uke 40 og opp 22 kg. håper virkelig jeg slipper overtid. begynner nå å glede meg fælt til å komme igang med amming, trilleturer, kosthold og vektnedgang. selv om det er noen uker til jeg kan trene, så ser jeg veldig frem til dette ;)

 

håper det går godt med dere.. jeg går bare å venter på lillegullet skal komme. er fødeklar og vel så det nå.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han kansje kommet Rita?? Så spennende! ;)

 

Var hos jordmor på torsdag- da hadde jeg gått opp 0.9 på 2 uker- men greit siden ikke gikk opp sist. Er nå 34+2 ... Men problemet er at jeg har gått opp nå på 3 dager ca 1,5 kilo til... har ikke vært så ille på spising så ikke helt fornøyd med det- men synes beina mine har blitt større så kansje noe vann.... Så totalt har jeg gått opp 14 kg fra start jeg om ikke vekta er litt snillere med meg til uka. For nå er det KUN mat(ingen is i varmen...). Har enda 6 uker til så må skjerpe meg.

Går enda tur- som regel 2 timer pr dag- litt hviledager i helga som regel... Kjenner mye nedpress når går men det tåler vi:)

Føler det er trangt der inne nå... skulle gjerne hatt større mage gitt....

 

Klarer dere å ikke vite kjønn?:D Er så nyskjerrig at måtte bare vite igjen...hehe. Men hadde en sterk formening om at var jente så måtte ha det bekreftet bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Jeg veide meg igjen igår, og hadde hatt nok en stor oppgang ;) 1kg siden forrige mandag. Nå er jeg oppe i 12,8kg totalt, etter 32+3uker.. Jeg synes det er for mye, så nå er det full skjerpings!

 

Jeg kjenner også nedpressfølelse, noe jeg synes er ubehagelig, men det er vel sikkert ikke farlig..

 

Ja, kjønnet forblir hemmelig for vår del, da vi ikke fikk noen ekstra ultralyd uten at det var noe spesielt, så da så...

 

Må vel antagelig gratulere deg da, Rita, med den lille! :D

Så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da var jeg endelig ferdig. mandag 5 juli. klokken 13.38 kom lillegutt til verden <3

 

supert å være ferdig med fødselen og svangerskap og vektøkning alt det der.

skal til legen i dag å låne vekta, er såå spent på å få se hvordan det står til med vektnedgangen.

 

ble 92 før jeg fødte, altså 22 kg opp.. så blir spennede å se hvilket tall som kommer frem i dag.

 

nå forlater jeg dere og hopper inn i en ammetråd. så dere får ha lykke til videre og takk for følget.

 

stooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Rita:) :D:) Lykke til!

 

Gikk ned igjen 1 kilo etter at jeg bare føk opp 1,5.... men nå ser det ut som den kiloen har kommet for å bli... men totalt da 14 kilo i uke 35+5 da..hjemmevekt! Skal til lege igjen til uka så håpe jeg kan holde meg litt igjen.. Kan trøste med at jeg hadde gått opp mer til nå forrige gang. Til mandag er det 4 uker til termin. Nærmer seg nå!:)

 

Man får jo mer vann i kroppen og om sommeren.....hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...