Gå til innhold

Fler med termin aug?


Gjest aug10

Anbefalte innlegg

ja var hos legen idag- opp 2 kilo fra sist(3uker)- så totalen er 14 kilo fra start- skulle jo max ha 15 kg da men ser ut som blir litt over. Men slanke seg kan man ikke nå:D Uke 37 imorra da:) Og hode var litt festet- kjenner mye i underliv så spent på når det skjer:) Har 2 vakter igjen på jobb så er det permisjon også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar
Gjest fyldiga

Jeg veide meg igår, og har på de siste to ukene lagt på meg 2,2kg. Dvs. at jeg er oppe i totalt 16kg i uke 35+3.

Det er nok mer enn jeg hadde håpet på, men så får jeg heller bare prøve å spise litt mer fornuftig de siste ukene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege besøk idag- opp 1 kilo på en uke :D Totalen er 15 kg nå....så ser stygt ut for min max 15 kilos grense.........Går opp uansett hva jeg gjør nå- så det får bli som det gjør.

Er nå 38 uke- og klar for å få ut det hode som presser godt der nede...Merker virkelig at det er forbredelser pågang men det kan jo enda gå noen uker forde..:)

Men håper på at det starter snart-så klar for å ha nurket liggende oppå meg istede for inni! Til uka så er det rett opp gåing som er i fokus og rydde/husarbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en forestilling om hvor mye jeg skulle opp i løpet av svangerskapet.. jeg lå bra an ganske lenge, men nå er jeg nok litt ute og kjører..jeg har krysset min egen grense i allefall!

Men men, nå er jeg 36+3uker på vei, og har lagt på meg 17,2kg tilsammen.

 

Året før jeg ble gravid gikk jeg ned 18 kg, så nå er jeg snart oppe på den vekta jeg hadde før jeg la om kostholdet..høhø..jaja..

Tror nok noe av oppgangen i det siste er vann, for jeg føler meg litt hoven, og ser det på fingre, hender og føtter..

Det er godt vi snart er ferdige.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 39+0- ser ut til enda en kilo har hoppet på meg- legebesøk mandag. Noe jeg godt kunne tenke meg å slippe-heller ligge på sykehus med baby i mine armer... men ser foreløpig dårlig ut...

Var vel ca 17-18 jeg gikk ned før graviditet også...og det skal alt vekk igjen og...

 

ikke lett med vekta nå- blitt litt slapp de siste dager-håper jeg får litt energi igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå nærmer terminen seg med stormskritt, så da slipper du forhåpentligvis å legge på deg veldig mye mer.. :D

Her har vi nådd uke 37+1, og jeg begynner også å bli klar for å få ut den lille..

Litt lei nå, også er vi nysgjerrige på om det er en hun eller han der inne! :D

 

Vi får vel bare holde motet oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det veiing igjen, og jeg har hatt en oppgang på 0,6kg siden forrige mandag.

Jeg er nå oppe i en total på 17,8kg..

 

Har også vært til legen idag, og fått konstantert at fosteret ligger i hodeleie.

Klarte såvidt å rikke på hodet, så da betyr vel det at den lille begynner å bli klar?! :)

Det er lov å håpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så bra han/hun ligger rette veien! Blir spennende å se hva kjønnet blir hos dere:) Har vi klart å få de kiloene av en gang klarer vi det igjen. Ikke lenge igjen for deg heller...

 

Under en uke til termin nå- 39+4 og vekta var 77,7- så hadde bare gått opp 0,5 på 1,5 uke! Men gikk riktignok en god tur igår. Tilsammen nesten 2 timer hvor 45 min var nesten rett opp(i skogen...)og på kvelden gikk jeg nesten 1,5 t til...Så idag er det hviledag med ...kakebaking(uff). Men godt er det.

 

Hode var festet her så er bare å vente. Trodde det startet natt til lør- hadde hatt murringer siden tors og natt til lørdag ble det verre- kom i tak men veldig uregelmessig- og ga seg igjen:( kansje det var maserier.

 

Snart er vi hvertfall i mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi 40+4 -termin igår... Vært hos lege-vekta viste 79 der... tilsammen blitt 17 kilo nå. Alt bra... men jeg er sååååå lei nå. Hadde en slitsom natt med mensmurringer og kynnere....men murringene har gitt seg igjen. er så lei kroppen lurer meg hele tia.

Neste time er på føden da- håper jeg allerede er der innen da!

 

Har du kommet i mål eller går du fortsatt med magen?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går forsatt med magen her også, og jeg kjenner at jeg også begynner å bli lei..

Skjønner at du er lei, som har nådd terminen og greier!

Alt har liksom blitt litt tyngre den siste tida..varmt er det også!

Jeg veide meg på mandag, og hadde da en oppgang på 0,6 siden sist..

Jeg er altså oppe i 18,4kg så langt, etter 38+3 uker.

Er fornøyd nå, og kan si meg ferdig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det nå aug10, har babyen kommet? :D

Jeg er 39 uker på vei idag, og kjenner stadig vekk at det presser nedover i bekkenet, noe som gjør det vondt både å sitte og stå.. det kjennes som kraftige menskramper nede i magen..

Håper det betyr at noe snart er på gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ånei-ikke kommet enda... vondt i underliv og mens murringer er stadig på besøk-men det er det...gått ca 2 timer tur idag-mye bakker. ingenting hjelper. Spent på timen på føden mandag- hvordan jeg ligger an..vente vente..er nå 41 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jenta vår kommet:) Mandag 23 aug på morgenen kom hun endelig! Ble da totalt 18,4 kg ...Kom hvertfall ikke til 20og gikk en uke over så. Da blir det først en tid med kaker og la kroppen komme seg tilbake i sine posisjoner før trilleturene og det sunne liv skal ta over:)

Følger med for å høre hvordan det går med deg fyldiga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :P

Håper alt står bra til med dere! :)

 

Jeg nådde det magiske tallet 20 på mandag jeg da..liker det ikke, men lite jeg får gjort med det nå uansett!

Idag har jeg nådd uke 40, så nå er det på tide altså..lørdag om en uke har jeg bursdag selv, og ser helst at vi får hver vår dag å feire, så..hehe..

Krysser fingrene for at det skjer snart nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var det tid for veiing igjen, og etter 40+3 uker er jeg oppe i en total på 18,8kg..

Jeg hadde altså gått ned 1,2kg siden sist, og det kun på å spise mindre søppelmat..

Men nå kan ungen komme altså..

Vi dristet oss på kino igår, i håp om at det kanskje skulle sette igang noe, men den gang ei..ikke ble det trigget av grøsseren vi så når vi kom hjem igjen heller..!

Nei, vi får vel bare vente til ungen selv mener den er klar..

Imorgen skal vi til legen igjen, hvis ikke noe skjer før det da...

*krysse fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er babyen kommet, og vi er hjemme :)

Det ble en liten gutt, Aron, 49cm og 3580gram.

Han kom 08.09.10, så det var en fin dato ;)

Kom ikke igang av seg selv, men han kom godt når han først kom :)

Det er en helt utrolig følelse å være foreldre. Litt skremmende er det også, men nå er vi som sagt hjemme, og får bruke dagene til å bli trygge i våre roller..

Godt å kunne "fungere normalt" igjen. Kunne bøye seg framover, ligge på magen, ja i det hele tatt ganske mange små hverdagslige ting..

Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!!

Så fint navn! og akkurat passe str!

Godt å være ferdig tenker jeg! Nyt tiden nå- de er herlige nå- selv om søvn etc ikke er helt i rytme kansje.

Vi nyter dagene med turer i et herlig høst vær! Har begynt å fokusere på sunn mat ogvære aktiv igjen her nå- Man trenger litt hvile før man setter igang! Ja er fortsatt ikke helt vant med å kunne bøye meg lett igjen...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...