Gå til innhold

Fler med termin aug?


Gjest aug10

Anbefalte innlegg

Gjest fyldiga

oj! Så bra at det ikke ble noe mer da!

Sjansene er jo store for at barnet overlever etter 25uker, men det er jo selvfølgelig alt for tidlig! Ønsker deg lykke til, ta hensyn til deg selv!

 

Selv har jeg vært på DansAerobic idag, og under treninga stakk det i ryggen, litt over korsryggen. Jeg fikk den samme stikkingen på mandag også, under trening.

Lurer på hva det kan være :S

Idag gikk det over i løpet av treninga, heldigvis...!

 

Krysser fingrene for at ting går seg til for oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar
Gjest fyldiga

Igår var vi på ultralyd, og fikk vite at jeg er 18uker på vei. Altså har jeg gått en uke kortere enn jeg trodde. Alt så ut som det burde gjøre, ut i fra det jordmor kunne se, og det var godt å høre!

 

Det var utrolig morsomt og spesielt å se den lille krabaten inne i magen min.

H*n var litt vanskelig og ville ikke snu seg til for særlig fotografering, men noen bilder ble det:)

På grunn av fosterets stilling fikk vi heller ikke noe klart svar på om det er en gutt eller en jente, så vi får leve i spenning :)

 

Tidligere tok jeg en sånn pendeltest, med ring i hårstrå, og den slo ut på gutt, så da kan vi jo velge å tro på den..hehe

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her går det bare greit. så lenge jeg holder meg iro.

 

har ikke fått veid meg på en stund. men siden jeg er maks stillesittende så kan det jo ikke akkurat gå nedover :) huff.. får litt vondt i magen av å tenke på alt arbeidet som skal gjøres for å fjerne disse kiloene etter baby har kommet ut :)

 

nå er det påske og da venter mye god mat og snop.. så får bare prøve å begrense meg litt, selv om jeg vet det blir vanskelig.. kan jo ikke dra på noen skitur eller lignende. så jeg blir bare på hytta og uttfor hytta. kanskje jeg får litt farge i ansiktet :)

 

GOD PÅSKE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Jeg føler med deg når det gjelder stillesittingen og vektoppgangen som naturlig nok følger med...

 

Selv veide jeg meg idag, og hadde gått ned 0,6kg siden forrige mandag.

Jeg går altså litt opp og ned, men så lenge nedgang ikke er det vanlige, så er det vel ikke så farlig..

Siden unnfangelsen, for 18+3uker siden, har jeg lagt på meg 4,2kg, så det er vel ikke så ille :)

 

Som du sier, så er det på straks påske..jeg skal jobbe to dager til, før jeg tar ferie, men godteriinntaket har allerede tatt seg opp!

Og værre skal det nok bli.

Dersom påska fortsetter like grå som den har startet her, blir jeg vel ikke så mye ute heller. Det er ingen heldig kombinasjon, stillesitting og godterispising..

Men vi får prøve å begrense oss så godt vi kan!

 

God påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei...da er jeg her igjen....:) Det er godt det er siste dag i påsken- for den har nok gitt meg litt mer kilo enn ønsket- tror jeg skal være flink noen dager før veier meg! Veide 67,8 på fredag- så gått opp nesten 7 kilo nå;) Er 21+3 idag. Fikk ny termin på UL- 16 aug! Så ble noen dager tidligere. Og ser ut til blir ei jente til:)

 

Fyldiga: Jeg skal hvertfall telle kalorier nå- tror det lønner seg! Men jeg spiser minst 2000 kalorier(bør vel ha 2300). Jeg trener også- hovedsakelig 3 ganger i uka- men påsken har bare blitt tur gåing. Har nok desverre fått litt bekkenplager- så må være flink å tilpasse etter det. Blir godt når skogen blir fri for snø- litt bedre enn å gå på asfalt.

 

Skal ikke til legen før slutten av april- så får prøve få kontroll på vekta til da!

Rita: Ikke fått mer rier i påsken??Synes du er flink til å måtte være så stillesittende! Og de ekstra kiloen må heller tas etterpå når kroppen bare er vår igjen!!!

Ha en siste god påske dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Jeg veide meg idag, og den rolige og fete påska resulterte i en oppgang på 1,8kg.

Dvs. en oppgang på 6kg i løpet av 19+4uker.

Burde kanskje ventet noen dager med å veid meg jeg også, men da får heller vekta vise nedgang på mandag ;)

 

Jeg har vært på quigong trening idag, og imorgen blir det dansaerobic. Det er viktig å ikke drøye det for lenge før man kommer igang igjen nå..hehe..bra påska ikke varte lenger enn den gjorde!

 

Men nå skal jeg ta kvelden:)

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketomamma

Hei, jeg har termin 5.september :)

Dvs. jeg er 18+5 i dag, hittil har jeg gått 8kg ned i svangerskapet.

 

Jeg har 2 barn fra før, en som akkurat har fylt 2, og en på 8mnd.

Gikk mye opp med de 2 første.. og vil ikke at det skal skje igjen.

 

Hadde også gått opp 10kg før jeg ble gravid første gang, men nå er jeg 5kg mindre enn det, 5kg fra normalvekt.

 

Går nok oppover igjen snart, men hittil har jeg altså gått ned.

Spiser sunt, men ikke mer enn nødvendig, og trener like mye som før.

 

Dette var ikke en planlagt graviditet.. minste var jo bare 4mnd da jeg ble gravid ;) og jeg var i full gang på vei ned i vekt. Og jeg fortsatte, bare i mildere tempo.

Overvekten har virkelig slitt på meg (psykisk) og jeg kan ikke gjøre det mot meg selv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gått ned mer enn jeg har lagt på meg altså, morsomt..hehe

Da har du virkelig fokusert på matinntak vil jeg tro.

Ketomamma, jeg synes det er kjempebra at du tar tak i vekta, før vekta igjen utgjør en psykisk påkjenning for deg! :)

 

Selv har jeg også begynt å veie maten min, for å se hvordan jeg ligger an, og passe på at jeg i allefall ikke overspiser i det daglige.

For ikke å gå ned, skal jeg spise 2300kcal, og som gravid skal man vel spise 300kcal ekstra?

Jeg synes det blir veldig mye, så jeg prøver å holde meg til ca.2300kcal i allefall.

 

Hvordan veiinga mi går imorgen er jeg ganske spent på, da jeg på fredag var ute og spiste med kolleger, og det ble masse godt!

Igår bestilte samboeren og jeg kinamat, ikke at det var så fett tror jeg, men mett ble jeg i allefall! :D

 

Håper dere har hatt en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorges veide jeg meg, og vekta viste en oppgang på 0,2.

Den oppgangen var betydelig bedre enn forrige uke, men jeg vil likevel prøve å stabilisere vekta litt framover, så vekta ikke stiger for fort..

 

Håper dere har en bra kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Brukt uka nå til å få inn fler riktige måltider- og nå skal jeg skrive og..huff har blitt 9 kg opp og er nå 22+4.....satser på ca 2300 kcal tenker jeg...Heldigvis fått igang trening etter påsken.

Ketomamma- gått ned ja- men bør du ikke heller være stabil nå som du er snart halveis i sv. skap? Når man er så nærme normalvekta bør du vel opp heller?

 

For meg har vekta bare fyki opp de siste uker-men gjorde ved forrige sv.skap på denne tid og så håper kiloene kommer saktere nå.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.. har ikke vært her på en stund. har plagdes med både bekken og harde kynnere.. men nå har det hele stabilisert seg for en stund, håper jeg.

 

vekta er til å gråte over.. 15 kg opp 29+0 uker.. huff.. håper og ber om at det ikke blir 25 kg denne gangen også :)

 

jeg får ikke rørt meg noe særlig og matinntaket har vært noenlunde bra, har vært endel snop og is, men ikke hver dag. men jeg vet jeg ikke burde, men likevel klarer jeg ikke la være.

 

håper det går godt med dere jenter.

 

nå kan ukene frem til sommer og baby gå kjempefort syns jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det veiing igjen, og denne uka sto vekta stille :)

Dvs. en oppgang på 6,2kg etter 21+3uker.

Det var nok ikke veldig dumt å begynne å veie maten sin igjen..

Ikke for det, jeg spiser stort sett som før jeg gjorde det, bare litt mer bevisst..

 

Rita, håper for din del at formen har stabilisert seg for deg, og at det forblir sånn til nærmere fødselen.

 

Idag var en kollega innom med sønnen sin på 6uker..Jeg spurte henne forsiktig om han hadde vokst mye de ukene (jeg synes han var litt "stor)..hun kunne trøste meg med at han hadde det, og at han også var stor da han kom..

Følte litt prestasjonsangst der et øyeblikk :)

 

Håper det står bra til med dere, nå skal jeg hvile litt før jeg skal på Funk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege besøk igår- der var vekta 70,8 nå 23+6... og hjemme om morgen 69,6- så fra starten har jeg gått opp da 8,6 kg- har stått nå som jeg var flink(gikk ned litt og- men spiser MASSE).

Kroppen fungerer ikke helt- helt utslitt og trøtt i perioder......Vurderer å legge trening på hylla og konsentrere meg om å gå tur istede- se litt til. Men får ikke så mye ut av trening føler jeg....og spin er ikke godt pga sitte stilling.

Bra med dere nå?:)

hjelper hvertfall å skrive for meg og få i meg riktig mat slik at det ikke frister med alt annet:) Men nå står ukas værste tid for tur-helga.....(i forhold til mat altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg idag, og vekta viste en nedgang på 0,4kg!

Forstå det den som kan, men helt greit..jeg har holdt vekta nokså stabil her nå en stund, og det gjør vel ikke noe..

Dvs. en oppgang på 5,8kg etter 22+3uker.

På torsdag skal vi til jordmor, så da blir det vel tatt mål for å se om det vokser normalt.

Til da, og videre etter det for så vidt, skal jeg spise nogenlunde fornuftig, som jeg har gjort til nå..

8,6kg på 23+6uker er vel ikke så mye, fortsett sånn, så blir det bra :)

 

Så kjedelig at du ikke ser den store gleden i treninga lenger..når det er gøy, så er det jo mye mer givende enn bare å gå..men selvfølgelig, gange er bra trening det også i forhold til ingenting :)

Jeg skal tvinge meg selv på Funk nå snart..ikke særlig motivert, men jeg SKAL!

 

Jeg fant også ut at det er greit å skrive ned hva jeg spiser, det gjør bare godt å ha oversikt over kaloriinntaket nå også :D

 

Håper dere får en fin uke, der vi kan nyte vårværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann..

her går det godt, har ikke gått så veldig mye opp siden sist kontroll den 8 april. i uke 28, da var jeg 85 kg, nå er jeg 85,8 og i uke 31 og veeeeeldig fornøyd med det :) naboen har fått badvekt, så da er det lett å løpe opp å veie meg :)

 

skal til legen neste onsdag, så er spent på hva den vekta viser, for den jeg får på hos jordmor og til naboen er digital, men det er ikke den hos legen.

 

har holdt meg littegrann i skinnet og spist lite, sunt og ofte, så håper det er det som gir utslaget :)

ellers har jeg et kranglete bekken, så er ikke mye ute å trimmer, er mest stillesittende. :D jaja, snart sommer og baby med trilleturer <3

 

hvoerdan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, idag har vi vært på kontroll igjen. Og alt står bra til, vokser som normalt ser det ut til på målene, og ingenting er vel bedre enn det! :)

 

Igår var jeg på DansAerobic, og etter timen kom instruktøren bort til meg, og sa at det var imponerende med denne (og tok på magen min..) Det hadde ikke vært meg, sa hun, men jeg tenker, at så lenge jeg er i fin form så forsetter jeg med den treningen jeg liker :)

Har riktignok levert oppsigelse, så jeg kan trene ut mai. Vi skal flytte til Trondheim i juli, så da kan jeg bruke siste mnd til å pakke..det kan bli trening nok i seg selv det :D

Ellers så har jeg kanskje tenkt på å bli med på yoga for gravide den siste mnd før vi flytter.

Er det noen av dere som har prøvd det?

 

Uansett hva vekta til legen sier, så bør du vel forholde deg til en og samme vekt, det kan jo variere veldig fra vekt til vekt...

 

Ha en fin kveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Nå har jeg klart meg veldig bra- morgenvekta er 70 kg nå uke 25!(oppgang på 9 kg) Så har stabilisert meg etter påsken! Så håper jeg kan holde meg en stund til her- så kansje det totalt ikke blir så mye mer enn de 12 kg-Kansje jeg klarer meg under 15:)

Er godt inne i GR skriving nå! Skal på Hold vekten på mandag-og denne gangen har jeg nok klart det bra om jeg klarer meg i helgen og.....Både vennine middag og konfirmasjon ....

 

Fyldiga: neida de 8,6 kg er jo ikke så ille-men la på meg 4,5 kg på litt over en mnd....

 

Ikke er jeg så trøtt og sliten nå lengre- trener 2 ganger i uka+ turer med hundene! Går på en time som heter "høypuls"- og fått kommentarer på at jeg er flink som orker det! Men idag fikk jeg litt vondt nedentil- så må passe meg litt. Mye hopp og løft av bein- Men føler ikke bekken blir verre av det.

Jeg prøvde vanlig yoga- det var ikkeno for meg som gravid- ble mye andre øvelser på meg- og iogmed ligge flatt er vondt så dropper jeg det.

 

En stund til jordmor timen- men skal være flink nå.

Ha en super helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er jo bare sånn ca veiing jeg gjør hos jordmor og andre steder, er den hos legen som jeg følger siden det er samme vekt hver gang :D

 

ja nå har jeg siden mandag spist 5-6 måltider pr dag, små og velporsjonerte. sunne gode middager, grove knekkebrød og kornblandinger, prøvd å gått litt turer, men det gjør litt for vondt ;)

har kuttet ut majones, smør, dressinger og andre slike "unødvendige kcal". smaker jo akkurat det samme jo. så siden mandag har jeg hatt mellom 1580 og 1750 kcal på en dag, og det tror jeg er bra, når man er så stillesittende som jeg er.

 

så nå kommer helga da.. åhhh.. jeg håper såå inderlig jeg klarer å holde meg i nakken nå fremover. det hadde vært såå deilig å slippe å se vekta rase oppover flere gang.

 

da jeg var gravid første gang hadde jeg gått opp 15 kg i uke 32+4, nå har jeg gått opp 16,8 i uke 31. så om jeg klarer å holde vekta nå bare en uke til i hvertfall, så jeg slipper å bekymre meg for om jeg kanskje tipper over 25 kg denne gang, pga hvordan vektoppgangen har vært til nå. så hadde jeg blitt veldig glad.

 

misunner dere som klarer å trene veeeldig. gleder meg så til å kunne gjøre en skikkelig innsats og bli svett og sliten igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Nå har jeg veid meg igjen..denne uka hadde jeg en oppgang på 1,2kg!

Jeg synes det var i meste laget, men i hovedsak skyldes det nok mine utskeielser i helga..spiste alt for mye fett!

Jeg er nå oppe i 7kg totalt etter 23+3uker.

 

Har akkurat kommet hjem fra Funk, så da er jeg kommet igang med treninga for denne uka i alle fall..

Så får vi se hvor mange timer jeg kommer meg på i løpet av uka..

Vanlig yoga bør man visst unngå når man er gravid har jeg hørt. Den gravidyogaen jeg snakket om kostet ganske mye, og tibudet går bare ut mai, mens jeg enda er medlem ved treningssenter, så da blir det nok ikke noe av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

7 kg er jo ikke mye når du er vel over halveis :)

 

her har det blitt litt mye kcal i di siste dagene. i dag var vi i bursdag, og der var det litt for mye godt ;)

 

men holder alle måltidene pr dag og spiser regelmessig. misunner deg som kan trene, hadde vært så fantastisk godt å kunne rørt seg skikkelig uten å ha sinnsyke smerter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er herlig å bevege seg! Det går fort- så kan du også det Rita!

 

Har fått trent og gått mye tur- når var på hold vekten kurs mandag så hadde jeg "bare" gått opp 400 gram på en mnd. Da var jeg fornøyd! Så lønner seg virkelig for meg å telle kalorier. Ligger på minst 2000-og max 2200 pr dag (litt uskeielser blir det).

Enda 2 uker til jordmor og målet er å bare ha gått opp 1 kilo fra forrige legebesøk.... Men da må jeg holde meg i skinnet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

heisann.. var på kontroll hos legen på onsdag og da viste vekta 85 kg. hihi, så ifølge vekta til legen har jeg gått opp 15 kg fra uke 8-32.

 

i helga derimot har jeg ikke vært så flink å styre meg og spiselystene mine. var i 2 konfirmasjoner i går og i dag, og der ble det myyye god mat og kaker ;):) så denne uka skal jeg prøve hardt å ikke spise så mye usunt, og holde meg unna snop og kcal.

 

skal til jordmor i uke 35, så orker ikke veie meg før da.

men er inne her og skriver ned kcal og følger med om det skjer noe nytt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

15kg er vel ikke så mye, med tanke på hvor langt du har kommet i svangerskapet.. Og når barnet kommer, så får vi satse på at formen også blir bedre, så du kan bli mer aktiv igjen :D

(Konfirmasjoner er alltid skummelt i forhold til mat.. :) )

 

Jeg veide meg idag, og vekta viste en nedgang på 0,4kg siden forrige mandag.

6,6kg i uke 24+3.

Det kan jeg leve med :D

 

Ikveld blir det Funk igjen, før den tas av planen til sommeren.

Også tenkte jeg meg på Lindex å se etter ammebh, de har visst 25% på alle bh'r, så da er det vel penger å spare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Gratulerer med dagen! :)

 

Jeg veide meg i dag tidlig, og vekta viste en oppgang på 0,8kg. Nå er vektoppgangen totalt 7,4kg i uke 25+3.

Nå skal jeg snart ikle meg Kystdrakten min, og ut i byen for å se på folket og spise is ;)

 

Håper alt står bra til med dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...