Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Gjest Karamella

Hei hei =)

 

Ja, deilig å våkne opp til at solen skinner =) (heter det skinner? jeg glemmer norske ord og grammatikk)

 

Skal lese examen så mye jeg kan denne uken! Igår var jeg påm didag hos en norsk jente, vi spiste taco. Det er like greit å få det unnagjort så blir det lenge til neste gang. Følte meg litt dårlig etterpå, og det var nesten som jeg skulle ønske det var laks og poteter istedet :)

 

Idag blir det nemlig laks og poteter samt grønne bønner (elsker det!)

 

Nåe r det bare 2 uker til vi drar til Spania , så tror nok ikke mine 10 kg går av før det :D SKal ut å jogge ikveld med gubben på sykkel, han har fått vondt kne. Så deilig å jogge atte =)

 

Vi snakkes da snupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Merker humøret stiger i takt med solen:-)

 

Idag har jeg gått lang tur i 2 timer i skogen, nydelig å kjenne solen varme og slippe alle klærna. Ellers måtte jeg hente størstemann i barnehagen på grunn av feber, så regner med at jeg blir inne noen dager nå. Hun var ikke frisk, nei.

 

Nå er det 4 uker til jeg begynner på kurs, og dag 2 av mitt nye motiverte liv som startet igår, har gått veldig bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalompa

Jeg stikker innom her og henter litt inspirasjon, -det har blitt så veldig stille i tråden jeg var med i så da sniker jeg litt her isteden :)

Dere er virkelig til inspirasjon!

..og jeg trenger litt nå hvis jeg skal komme i "mål" til syden-turen.. (24.6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel blitt litt stillere her i det siste også:-) Men jeg håper vi kommer sterkere tilbake.

 

Nå sitter jeg på kjøkkenet og ser ut på vannet og båtene som begynner å titte fram igjen, herlg syn. Det er så deilig å ha en normal vår uten oppussing eller tunge graviditeter. Har vært inne i hele dag, og det kribler faktisk i kroppen etter litt aktivitet, men det blir nok ikke det. Størstemann er fortsatt syk, faktisk såpass syk at jeg har tenkt meg til legevaktt. Mannen er bortreist, sjokkat sykdom kommer da!! Så jeg sitter og venter på svigermor som skal komme med pepsi max (til mor) og være barnevakt for minstemann.

 

Maten har gått greit idag, og har fått begynt 30 days igjen:-) Satser på hver dag fram til 17.mai!! Har forresten også bestilt makspuls- og oksygenopptakstest idag:-) Nå skal det trenes!!

 

Hva skjer hos dere andre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

hehe Mai =) Morsom måte du skriver på alså, ofte jeg må smile littmens jeg leser innleggene dine. Pepsi MAx til mor =)

 

Ja misunner ikke dere som får syke barn , men sånn må vel jeg og belage meg på. Setter jo stopper for mange ting! Gubben her er også ute ikveld.. Han har nettopp startet i ny jobb og ble bedt om å arrangere bowlingkveld, så han må administrere den ikveld. Jeg har nettopp lagt meg kyllingwok, så det er bare koselig.

 

Mye å gjøre i disse dager med eksamen, dropper forelesninger slik at jeg skal få pløyd gjennom mest mulig stoff.. Igår satt jeg vel 10 timer med skole, og frem til kl 16 idag har jeg tatt 5 timer, men mer skal det bli.

Kan jeg spørre hva dere jobber med forresten?

 

Skal også ta mine styrkeøvelser senere idag ; ) Jeg syns jeg merker at jeg har blitt bittelitt sterkere, får håpe det ikke bare er tull! =)

 

Snakkes jenter! og ja, tina og Viccy; hvor er dere!?:) Kooooom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg virkelig for alvor skjønt hva tidsklemma er!! Etter at jeg begynte på jobb igjen etter permisjonen med ho minste, føler jeg at tida ikke strekker helt til.

Men nå er innkjøringa i barnehagen over, så bare jeg får noen fridager ( uten unger) håper jeg å lande igjen :)

 

Det går igrunn greit med maten fortsatt, men kunne nok vært flinkere på treningsfronten! Når ting endelig roer seg om kvelden er jo klokka plutselig 21!! Men noen kvelder har jeg steppa og brukt rockeringen og fått meg en dusj- før jeg har stupt i seng.... Sofaen blir ikke akkurat utslitt fot tida :)

 

Karamella: Jeg jobber som hjelpepleier på et bokollektiv for gamle og demente, og trives veldig godt med det... Jobber turnus på dag og kveld.

 

Mai: godt å se at du har finne igjen gnsiten etter sprekken i påska :) Og ja, det er jo veldig typisk med syke unger når man er aleine med de! Ho minte min holder på med tenner, og holder oss på toppen av det hele våkne mesteparten av natta for tida. Men det går jo greit så lenge det er tenner. Da vet man jo at det går over snart. Håper det går bra med ho eldste hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss heffalompa :) Skal prøve og bli litt flinkere til å oppdatere her igjen!! Vi må jo nødt til å inspirere hverandre- det trenger i allefall jeg....

 

Sjøl om jeg ikke har skrivd så mye her i det siste, har jeg i allefall rekke innom for å kikke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg sitter her med pepsi max'en min og nyter stillheten etter at begge ungene har sovnet. Har vært på legevakta med eldste, og mest sannsynlig var det en bakteriell infeksjon. Fikk antibiotika, så nå satser jeg på at det går over raskt:-) Men når feberen viste nesten 41 grader fikk jeg litt sjokk, greit å få sjekket henne. Jeg er jo ingen lege:-)

 

Gikk på en liten smell for en halvtime siden. Varmet et lite stykke sjokoladekake i mikroen, men kcal idag ligger på 1400, så da er det nesten greit.

 

Karamella; det å få barn har vært mye bedre enn jeg trodde på forhånd:-) Mye gøyere, mindre arbeid og mye mer givende. Når jeg tenker på de skrekkbildene vi hadde, så skjønner jeg ikke at vi fikk barn?? Selv om det er pes innimellom, så gir det meg også mye energi. Ja, jeg har vært litt bekymret og stresset idag, men det har faktisk vært hyggelig også. Vi har lest bøker, lekt sammen med minstemann, pratet sammen og sett på barnetv (før hun ble så dårlig at hun bare lå på sofaen...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme idag også med sykt barn, men hun er mye bedre idag. Nå leker vi frisør mens mor oppdaterer her inne:-)

 

Maten går veldig greit for tida, ihvertfall fram til middagstid. Har også trent dag 2 av 30 day, og idag løsna det faktisk litt:D Egentlig hadde jeg ikke lyst, brukte over 2 timer på å manne meg opp. Skal bare sette på oppvaskmaskinen, klesvask, ut med søpla etc. Når jeg endelig kom igang, så tenker jeg under oppvarmingen "når kommer den etterlengtede følelsen av at det er deilig å trene, fy f.. og jeg hater dette, hva er vitsen???" Men etterhvert ble det bedre, og idag var første gang jeg gjennomførte med å gi (nesten) alt gjennom hele. Hadde heller ingen tullete pauser som jeg pleier!! Fornøyd følelse i kroppen nå.

 

Gleder meg til veiedag imorgen. Jeg er ikke nede til før-påske vekt, men jeg er på vei og ved godt mot. Har også bestilt frisørtime hos byens beste frisør om et par uker. Da skal jeg skeie ut og bare stole på frisøren. Nå skal jeg finne min stil og farge på håret. Håper virkelig at hun lever opp til forventningene mine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Så koselig da =)

 

Deilig å få litt oppfriskning hos frisøren !Man føler seg alltid så fjong når man går derifra.. (Hvis man er fornøyd da). Jeg blir fort lei av min egen farge og fasong, og har hatt både ultrablond, striper og svart og brun. Nå har jeg antakelig kommet i den alderen (huff og huff, det høres rart ut) der jeg har slått meg til ro med mørk blond og halvlangt hår... :)

 

Idasg har jeg sittet på baltassen i timesvis og lest skole igjen. Ble faktisk solbrent.. jeg er alltid så tøff i trynet ..Sett og hørt i Egypt: Nei, jeg blir da ikke solbrent! bare smøre meg med solfaktor 5 her jeg.... endte opp forrige gang med en så rødbrent ræv og lår at jeg ikke klarte å gå vanlig.. en egyper stoppet meg og sa "you walk like an egyptian". Liksom shuffla bortover.. haha...

jaja!

 

Når gubben kommer hjem blir det god salt kjøtt, fordi idag er det ny Lost-episode! =) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at denne natta blir uten 140 vekkinger av sykt barn, og 20 fra minstemann som sykt barn vekker:-)

 

Jeg også har variert hårstilen betydelig de siste årene, men nå er jeg klar for å slå meg til ro:-) Håret er forholdsvis kort nå, kan godt hende jeg ønsker det litt lengre. Vi får se!

 

Du må smøre deg:D Hilsen hu mor.

 

Da krysser jeg fingrene for oss imorgen. Håper viccy og tinaj også kommer innom og rapporterer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 68,2 kg idag, ned 300 gram fra forrige veiing, og 800 gram unna før-påske-vekt. Snikveiing har vist mere ned, men jeg følger slavisk fredagene:-) Gleder meg så vannvittig til å bli kvitt påskegodisen!! Det er ikke sant at kg som kommer lett går lett. Fett er fett, og man må jobbe like hardt for utskeielsene som annet fett. Håper jeg har lært.

 

Litt demotiverende med så mye fokus og jobbing, så er de bare 300 gram ned, men jeg vet at det ikke er riktig å tenke slik. Dette er en livsstilsendring, og jeg merker god-effektene også. Føler meg lettere i kroppen, og litt mer energi:-)

 

Helga innebærer mye kos, men jeg skal være flink:-) Dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også ned 300 gr. siden forrige veiing!! Ikke akkurat veldig fonøyd, men ned er ned....

 

I dag har jeg fri, og har fått gjort masse i huset :) Utrolig hvor mye raskere det går når man ikke har ungene hengende i beina :) Har forresten fri hele hælja, og det skal bli så godt!

 

 

 

Hadde igrunn planer om å ta sesongens 1. joggetur i dag, men det utgikk da jeg så hvilken forfatning huset var i!!! Kanskje jeg rekker en tur til kvelden...

 

Nå får jeg snart hente jentene i barnehagen, tenker jeg!

 

God hælj til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Vekta viste 68' date='2 kg idag, ned 300 gram fra forrige veiing, og 800 gram unna før-påske-vekt. Snikveiing har vist mere ned, men jeg følger slavisk fredagene:-) Gleder meg så vannvittig til å bli kvitt påskegodisen!! Det er ikke sant at kg som kommer lett går lett. Fett er fett, og man må jobbe like hardt for utskeielsene som annet fett. Håper jeg har lært

 

Helga innebærer mye kos, men jeg skal være flink:-) Dere andre??[/quote']

 

hei. Første gang jeg gikk kurs gikk jeg først ned noen kilo i full fart før det hele bråstanset. De neste fem ukene stod jjeg så godt som stille, dvs opp og ned de samme 200 gr hele tida til tross for at jeg fulgte opplegget slavisk. Da fem uker med nihard motivering for å holde ut uten noen nedgang raste det unna. Kurslederen sa at jeg hadde nådd en vektterskel der jeg nok hadde vært en lengre stumd tidligere. Man treffer slike terskler av og til, og det er da det er viktig å holde ut. Gjøre det du vet er riktig. gjør du det vil det løsne på sikt. Så da må du rett og slett gå inn i deg selv og tenke etter om du har vært så flink som du tror (og det er jeg sikker på at du har:) eller rett og slett tenke som så at så lett som du er nå så vil kroppen klamre seg lett lengre til fettet. .. Når jeg veier det du gjør nå skal jeg virkelig strutte med min nye kropp:)

 

lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Og jeg har ikke veid meg, for å unngå å bli deprimert og ende opp i en heller feitendes helg! =)

 

Sålangt har jeg klart å la være å veiemeg på lenge, og skal nok vente litt til , slik at jeg får langt inn en del jogging og styrke før jeg sjekker resultatene av det.

 

Vært på universitetet i flere timer idag, og fikk ikke min daglige mårrakaffe så da endte det opp med å være trøtt og sliten og til slutt med migrene :/ Får alltid migrene hvis jeg ikke får kaffen min.. Huff. Ja så nå lager gubben middag, og jeg drikker kaffe og ser på nettet ; ) Dyrt for medisin for en stakkars student, 50 euro for 5 medisiner Imigran (1-2 per anfall ) litt over 400 kroner. Blir jo robbet!

 

Skal kose oss ikveld med litt ekstra , hvitløkssmør og baguette, og litt sjokolade. Jajamen =) Gubben skal ha gutte-dag i morra, med paintball og grillings, så da for jeg huset for meg selv!

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Første gang jeg gikk kurs gikk jeg først ned noen kilo i full fart før det hele bråstanset. De neste fem ukene stod jjeg så godt som stille' date=' dvs opp og ned de samme 200 gr hele tida til tross for at jeg fulgte opplegget slavisk. Da fem uker med nihard motivering for å holde ut uten noen nedgang raste det unna. Kurslederen sa at jeg hadde nådd en vektterskel der jeg nok hadde vært en lengre stumd tidligere. Man treffer slike terskler av og til, og det er da det er viktig å holde ut. Gjøre det du vet er riktig. gjør du det vil det løsne på sikt. Så da må du rett og slett gå inn i deg selv og tenke etter om du har vært så flink som du tror (og det er jeg sikker på at du har:) eller rett og slett tenke som så at så lett som du er nå så vil kroppen klamre seg lett lengre til fettet. .. Når jeg veier det du gjør nå skal jeg virkelig strutte med min nye kropp:)

 

lykke til videre![/quote']

 

Tusen takk for oppmuntrende ord:-) Jeg har funnet ut at på de siste 4,5 månedene, så er jeg totalt ned 2,5 kg, mye på grunn av sprekkene i påske og jul. Og du har rett, jeg lå lenge på 68-70 kg før første graviditet. Får håpe det samme skjer meg, for nå er det litt frustrende..

 

Igår var det fest, og jeg var middels flink. Gikk litt lang tid før maten ble servert, så jeg hadde litt lavt blodsukker, tok en forsyning for mye, spiste litt mer dessert enn ønsket og litt mer godteri. Men jeg fråtset ikke:-) Jeg viste normal oppførsel rundt maten!! Og jeg har jo innvilget meg selv fredagene som litt slappere enn andre dager.. Så idag er det også fest, da skal jeg være stram!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei og god kveld =) Dere har vel kanskje tatt kvelden.

 

Jeg vet ikke helt - men på mandag skal jeg teste meg . Har noen symptomer jeg er litt usikre på. Litt kvalm, idag før frokost var det like før jeg løp og måtte kaste opp, i hele kveld har det murret heftig i korsryggen og akkurat som jeg har voksemsmerter nedover i beina. Ja dere skjønner kanskje hva jeg vil teste. er bare så skremmende å faktisk skrive det.. Så jeg har ligget rett ut ikveld! =) tv-kveld...Sett på 3 episoder av jordmødrene som gikk på NRK.

 

Hadde passa veldig dårlig,så jeg håper det ikke er noe.. men er jo greit å få det sjekket!

 

huff, litt nerver... må få det ut! Har spist en deilig pepperoni pizza idag.. nå er det natta =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Hei og god kveld =) Dere har vel kanskje tatt kvelden.

 

Jeg vet ikke helt - men på mandag skal jeg teste meg . Har noen symptomer jeg er litt usikre på. Litt kvalm' date=' idag før frokost var det like før jeg løp og måtte kaste opp, i hele kveld har det murret heftig i korsryggen og akkurat som jeg har voksemsmerter nedover i beina. Ja dere skjønner kanskje hva jeg vil teste. er bare så skremmende å faktisk skrive det.. Så jeg har ligget rett ut ikveld! =) tv-kveld...Sett på 3 episoder av jordmødrene som gikk på NRK.

 

Hadde passa veldig dårlig,så jeg håper det ikke er noe.. men er jo greit å få det sjekket!

 

huff, litt nerver... må få det ut! Har spist en deilig pepperoni pizza idag.. nå er det natta =)[/quote']

 

 

Hei, det var spennende ja. Vi får håpe det går som du ønsker, og gjør det ikke det så ordner det seg også :)

 

Kryser fingrene for deg! Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt - men på mandag skal jeg teste meg . Har noen symptomer jeg er litt usikre på. Litt kvalm' date=' idag før frokost var det like før jeg løp og måtte kaste opp, i hele kveld har det murret heftig i korsryggen og akkurat som jeg har voksemsmerter nedover i beina. Ja dere skjønner kanskje hva jeg vil teste. er bare så skremmende å faktisk skrive det.. Så jeg har ligget rett ut ikveld! =) tv-kveld...Sett på 3 episoder av jordmødrene som gikk på NRK.

 

Alltid greit å teste seg, og få bekreftelsen på det ene eller det andre:-) Jeg er ihvertfall sånn at hvis jeg har mistanke, så har jeg absolutt alle symptomer, som merkelig nok har forsvunnet med engang testen var negativ.. Men man vet jo aldri:-)

 

Jeg skal straks ut og sykle en tur, min første på veldig lenge!! Eller, nå ser jeg at det regner ute. Hmmm, ble veldig usikker her.

 

Var på fest igår også, og trodde jeg viste menyen, men neida. Vertinna disket opp med 4 kjempegode retter med tilhørende viner. Når du får servert porsjoner, er det veldig vanskelig ikke å spise opp mesteparten. Det ble litt mye kcal, men jeg drakk veldig lite vin og mye vann. Nå er ihvertfall helgens festligheter over:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Mai, må si du er så flink alså, blir helt imponert.

 

har aldri hatt alkoholikertendenser, men hvis jeg blir bydt på vin eller øl så har jeg vanskelig for å si nei ? + at familien til samboer, er som regel de vi er hos hvis vi har sosiale sammenkomster, blir det alltid vin og øl. De har typ åpen bar. Er så koselig atmosfære der, med mye folk , god mat og utrolig hyggelig. Jeg synes deter vanskelig.

 

I morgen skal jeg teste meg..Håper ikke det er noe, tenker hele tiden at det bare er noe annet. Det er jo sannsynligvis det!! wææ... :§

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamella: Lykke til i morgen. Er veldig enig i det Mai sier om at når man går og tenker masse på det, så får en jo alle symptomene!! Det har i allefall jeg opplevd flere ganger.

 

Ellers har jeg spist altfor mye godteri i hælja :) Hatt et skikkelig sug etter sjokolade! Men da er det bare en ting å gjøre- ta seg sammen igjen i morra... Viljestyrka mi har heller vært fraværende denne hælja.

 

Men jeg hadde meg en lang gåtur med vogn i dag, og steppa og rockering i går- så alt i alt blir det kanskje ikke så ille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en sykletur, og 500 kcal brent:-) Jeg fikk regelrett sjokk når jeg satte meg på sykkelen og melkesyra kom med engang. Det ble heldigvis bedre etterhvert, og jeg sykla en god runde på rundt 1 time. Mye gøyere i naturen enn på senteret!! Veldig fornøyd med meg selv, føler at nå er treningen også på vei. Ble heller ikke sååå sliten som jeg har blitt før etter trening. Det går i riktig retning, selv om det er museskritt!!

 

Det har alt i alt vært en bra helg. Nydelig vær, masse skravling med jenter, masse god mat, normal selskapelig utskeiing, kommet igang med trening. Det negative er at minstemann har blitt syk, det har vært to slitsomme netter, jeg har ikke trent 30 days og jeg har enda ikke fått ryddet opp i klesskapene i gangen som jeg skulle gjøre før påske!!

 

Nå skal jeg straks legge meg, håper minstemann sover bra natta igjennom. Vi pøste på med melk, nesedråper og litt paracet, så nå soves det heldigvis:-)

 

Lykke til med neste uke jenter:-)

 

Og, viccy, hvor er du?? Savner deg!! Snart kommer jeg til å ta kontakt med Sporløs og etterlyse deg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg gått en rask tur på 1,5 time og trent 30 days, så da har det blitt noen trimpoeng. Merket lårene og rumpa var rimelig slitne etter gårsdagens sykletur.

 

Har spist sunt og bra idag. Skal bort til ei vennine ikveld, så har tatt høyde for noen kosekcal:-)

 

ps! Hvordan har det gått med deg karamella??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også spent på deg Karamella!

 

Har hatt meg en god gåtur i dag jeg også, Mai :) Enig i at det er deilig å bruke naturen nå- sjøl om det har vært ganske kaldt her i dag. Vært på jobb i kveld.

 

Prøve å få meg en gå/ jogge(!)tur i morra før jeg skal på kveldsvakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei hei =)

 

Nei det var nok ingen baby der, gitt :) Og det var jeg letta over!

Jeg skalv som et uvær da jeg satt og venta.. huff! Sjekka flere ganger senere at det ikke hadde blitt blått heller.

 

Mye myyyye skole om dagen siden planen er at vi skal til Spania hvis flyene går da... Må være flink nå alså, ellers går det dårlig.

 

Ikveld skal vi jogge : ) Ok med maten, ikke vært så flink med knekkebrød i det siste men.. Skeier ikke ut heller så det går vel greit! Buksa passer enda :)

 

Tilbake til bøkene, vi snakkes jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...