Gå til innhold

Ammer og vil ned i vekt. Rapporttråd


Koalamamma

Anbefalte innlegg

Tar meg den frihet og starter opp :)

Jeg er 38år og har tre jenter på 7år, 4år og 4mnd. Veide 103,7 på det meste med sistemann og har gått opp hhv. 26, 24 og 21kg i svangerskapene. Har alltid gått ned etterpå men mest etter at ammingen var over og hadde 5kg i rest etter 1. og 2. svangerskap. Så nå har jeg 10kg igjen til før-gravid vekt og 21kg igjen til trivselsvekt (70kg). Er 171cm høy og fullammer ennå

 

Kg igjen til trivselsvekt: 21,8kg

 

06.01.10 Vekt 91,8kg

 

 

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Hei Koala. Så morsomt med en liten presentasjon også. Her litt info fra meg:

 

Jeg er 30 år, bor på østlandet, og fikk tulla mi i september. Før jeg ble gravid veide jeg 70 kg, men trivselsvekta mi og målet mitt er 60. Jeg slet med ekstra kilo etter røykeslutt da jeg ble gravid. Ved siste kontroll før fødsel veide jeg 89 kg, så jeg rundet nok 90 før jeg fødte. Hadde enormt mye vann i kroppen, og 15 kilo forsvant ganske lett etter fødsel, men så stoppet det helt opp. Er 163 høy, fullammer, og har lyst å gjøre det til tulla er 6 mnd.

 

Vekt før jul: 74 kg

Startvekt 5/1: 72 kg (med ny vekt - regner ikke med at jeg har gått ned i løpet av jula)

Igjen til målet: 12 kg

 

12/1:

Vekt: 71,6 kg

Ned: 400g (til tross for DEN helgen)

Igjen til målet: 11,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Jeg er 34 år og har to barn, ei jente på 2 og en gutt på 3 måneder. Har alltid vært i øverste sjikte innen normal BMI og har vel igrunnen slått meg til ro meg at det er der jeg trives. Gkk et Roede-kurs for sju år siden og lærte mye som jeg benytter meg av i ny og ne :) Er en livsnyter (les: elsker sjokolade) og prøver å finne en middelvei mellom binge-eating og det asketiske. Foroldsvis glad i å være aktiv, gå tur og lett trening. Går på barseltrim og yoga nå og det passer meg perfekt.

 

La på meg 20 kg i begge svangerskap og har ca fem kilo igjen til før-gravid vekt + har et "hemmelig mål" om å miste fire etter der igjen...men får se hvor mye jeg orker å streve for å få det til , he he.

 

Startvekt 5/1: 82,7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babybell

Jeg er 33 år, og har en sønn på 2 mnd. Jeg fullammer han.

Jeg hadde lagt på meg alt for mye før jeg ble gravid, og var akkurat begynt på slanking da testen viste positiv.

Var ganske flink med maten under graviditeten, så jeg la ikke på meg så mye fett, men fikk mye vann, så vekta viste tre siftet på slutten.. :)

Det meste av vannet er borte nå, og vekten viste 89,4 kg i går :)

Så her må det slankes, men dog på en rolig måte, så ikke det går ut over melkeproduksjonen. Har fått en enorm til sult og apetitt, men tror det kommer av ammingen. Søtsakene og søtsuget er nok pga litt for mye inntak av snop de siste månedene. :S

 

Min trivselsvekt er 70 kg

 

 

Dato Vekt

05/ 1-10 89,4

12/1-10 87,6 (gått ned 1,8 kg )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Hei! Jeg fødte sønnen min i november og la på meg 19,9kg. Jeg fullammer og har tenkt å gjøre det så langt det er mulig og anbefalt. Jeg har lagt meg på 1600-1700 kcal til dagen og ser om det funker. Skal gå trilleturer så ofte jeg kan. Jeg fyller 27 år i feb, er 160cm høy og ønsker å komme ned til 56kg, noe som jeg tror jeg kommer til å slite med å klare...

 

Vekt før graviditet: 63,3kg

høyeste vekt(som jeg vet)før fødsel: 83,5kg.

Tok vel bare av en 6-7kg på sykehuset.

Ønskelig vekt 56kg

 

Vekt 06/01: 70,8kg.

 

Totalt vekttap siden fødsel:-12,7kg

 

Veiedag: Torsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster meg med jeg å :) Er 26år, og fikk en gutt for 6mnd siden. Gikk opp ca 35kg i svangerskapet. Har gått ned 20 av de uten å gjøre noe, men da gjenstår 15kg + 5kg ekstra... Ammer fortsatt, eller så godt som fullammer, bortsett fra at han får litt grøt på kvelden for å få i seg jern :) Jeg skal ikke gå på kurs, men kutte godis og spise sundt, og litt trening. Begynte forresten på babypilates i dag, kjempe moro!!

 

Vekt 4/1- 85kg

Mål: 65kg (62kg;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hiver meg på jeg også..er snart 20 år, fikk ei jente i august 09. Gikk opp nesten 20 kilo..veide 100 kilo på d meste, er 178 cm.. Fullammer enda, men er ut å går tur hver dag, holder på med rockering, 30 day shred og har kuttet ut brus og snop. Prøver å spise hver 3 time og drikke minimum 3 l vann hver dag..

 

Vekt 9/21: 84,4

Målet: 70 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke ha kun ETT innlegg her hver og bare føye på vekta? Det blir litt mer oversiktlig da :P

 

Ja det er jeg enig i :P da blir det ikke en sånn suuuper lang tråd til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilbli60

65 før gravid, 78 før fødsel i oktober -09 og har vært på 72 siden... Målet mitt er 60 før sommern!!

 

30.12.09 vekt: 72 - startvekt

04.01.10 vekt: 70.2

11.01.10 vekt: 68.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais
Ja det er jeg enig i :P da blir det ikke en sånn suuuper lang tråd til slutt..

 

God ide, men må man da gå tilbake på sitt første innlegg og redigere det? Vil det da legge seg nederst i tråden? skjønner ikke helt.... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide' date=' men må man da gå tilbake på sitt første innlegg og redigere det? Vil det da legge seg nederst i tråden? skjønner ikke helt.... :/[/quote']

 

Ja jeg tror det var det hun mente.. At vi bare har et innlegg hver som vi redigerer.. Men da legger deg seg nederst ja.. og det er kanskje litt dumt.. Etter hvert om det melder seg på fler, vil våre innlegg havne langt bak i rekka.. og det blir kanskje ikke like lett å følge med på hverandre hvis innleggene ligger langt bak... hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Da har jeg redigert mitt innlegg (som er innlegg nr. 2 i denne tråden) med dagens resultat. Jeg synes det blir litt rart jeg. Synes faktisk det ville være bedre å heller få en lang tråd. Det er jo ingen av oss som kommer til å gå inn og lete etter de gamle innleggene til hverandre for å se hvordan siste uke har gått, hvis man ikke kjenner hverandre da. Jeg kjenner ingen her, men synes likevel det er kjekt å dele resultatene og få støtte, mot, oppbacking, trøst, noen å dele gleden med... :P

 

Men det er nå bare min mening. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var gravide hadde vi bare ett innlegg hver som vi redigerte da vi rapporterte. Hvis vi hadde kommentarer til hverandre o.l. skrev vi på hverandres tråder.

 

Innlegg som blir redigert havner ikke nederst på lista. Og fordelen er at man kan se hvordan utvilkingen har vært over tid også.

 

Men ser den at man kanskje ikke følger så godt med på andre med en slik liste, og at det sånn sett vil komme bedre frem om man skriver inn nye rapporter for hver uke.

 

For min del er det greit uansett hvordan det blir gjort, men om vi skal ha bare ett innlegg hver må vi starte en ny tråd tror jeg, for denne er ikke så oversiktlig lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babybell
Da vi var gravide hadde vi bare ett innlegg hver som vi redigerte da vi rapporterte. Hvis vi hadde kommentarer til hverandre o.l. skrev vi på hverandres tråder.

 

Innlegg som blir redigert havner ikke nederst på lista. Og fordelen er at man kan se hvordan utvilkingen har vært over tid også.

 

Men ser den at man kanskje ikke følger så godt med på andre med en slik liste' date=' og at det sånn sett vil komme bedre frem om man skriver inn nye rapporter for hver uke.

 

For min del er det greit uansett hvordan det blir gjort, men om vi skal ha bare ett innlegg hver må vi starte en ny tråd tror jeg, for denne er ikke så oversiktlig lenger...[/quote']

 

 

 

Enig med deg.

Så mye kjekkere å ha en ordentlig oversikttlig tråd, der vi ser fremgangen til hverandre!! :P

 

Synes vi skal starte en ny rapporteringstråd, der vi bare raporterer vekta vår. Vi kan f.eks legge inn en link i "skravvletråden" om hvor rapporteringstråden er. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da laget jeg en ny rapporttråd jeg' date=' så er vi i gang igjen. :D Da oppdaterer vi bare innlegget vårt der hver uke.[/quote']

 

Så bra noen får det gjort :D Det blir mye mer oversiktlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skal vi gjøre det med tilbakemeldinger til hverandre? Er jo kanskje litt koselig å få en melding om hvor flink man har vært for å motivere hverandre litt ekstra innimellom.. eller? for hvis vi siterer hverandres innlegg, havner det jo øverst som eget innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babybell
Men hvordan skal vi gjøre det med tilbakemeldinger til hverandre? Er jo kanskje litt koselig å få en melding om hvor flink man har vært for å motivere hverandre litt ekstra innimellom.. eller? for hvis vi siterer hverandres innlegg' date=' havner det jo øverst som eget innlegg...[/quote']

 

 

Det gjør vi i skravvletråden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg er 27 år gammel. Har to jenter' date=' ei på 2,5 år og ei på 4 mnd. Har alltid slitt med overvekt, men var på vei ned mot trivselsvekt med Grete Roede kurs da jeg ble gravid for litt over ett år siden. Det gikk helt skeis og jeg la på meg over 25 kg og veide 91,3 kg før fødsel. Jeg fullammer og satser på å gjøre det en god stund til. Jeg er 153 cm, og sikter mot 55 kg i første omgang. Min veiedag er fredag.

 

Vekt før fødsel: 91,3 kg

Vekt før jul: 69,7 kg FP: 35,1 BMI: 29,8

 

08/01: 70,1 kg +0,4 kg FP: 36,0

 

Totalt ned siden fødsel: 21,2 kg

Gjenstår til trivselsvekt: 15,1 kg[/quote']

 

hei.

jeg er 28 år og har to jenter, ei på 2år og 3 mnd og ei på 9 uker. Da jeg ble gravid med første så veide jeg 56 kg. Jeg la på meg 30kg,men klarte å komme ned til 63 før jeg ble gravid igjen. Etter svangerskap nr 2 veide jeg 80 kg, men nå har jeg klart å gå ned til 70kg. har ett mål om å bli kvitt 14 kg i løpet av året!!

kan jeg bli med i gjengen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...