Gå til innhold

Vil du følge meg på mitt livs kamp mot 38 kg?


Gjest Heavymama

Anbefalte innlegg

Gjest Heavymama

Nå er det nok!

Jeg orker ikke leke med barna når de spør.

Jeg sjekker kjapt om det er noe mannen han skal ta med til meg når han reiser seg fra sofan der vi begge sitter kveld etter kveld.

Jeg kommer snart ikke i i den trange (?) åpningen i dusjen

Jeg rekker snart ikke bak med papiret.

Jeg svetter og får sopp og blir sår både her og der.

Jeg gruer meg for å gå trappa.

Jeg har fått overvektsvondter her og der

Jeg hater å knyte egne og barnas sko

Jeg har sluttet å treffe venner og få/gå på besøk.

Jeg har sluttet å gå i basseng som var det beste jeg visste.

Stormote i vanlige kjeder er snart for lite. Disse plaggene husker jeg meg gru fra min ungdom at jeg tenkte at kun freaks kunne bruke slike telt.

Jeg er i ferd med å bli en tragedie. Nå er det nok. Nå vil jeg være den mammaen jeg ønsker å være, og som barna mine fortjener. Jeg vil ha tilbake livet mitt. Dette er min siste sjanse før at går galt.

 

I løpet av 15-20 år har studieliv, samboertillegg og 2 svangerskap har gitt meg 38 kg jeg ikke vil ha. Nå er det altså nok!

Vil noen henge seg på eller følge meg?

 

Jeg startet i "det stille" 4.1

4.1: 123

11.1 119.3 -3.7 kg

18.1 117.2 -2.1 (-5.8)

25.1 116.6 -0.6 (-6.4)

1.2 114.4 -2.2 (-8.6)

 

MÅL: 85 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Gjest NorwegianAnette

Jeg syntes du er tøff og Du har jo allerede kommet godt i gang. Stå på, du er kjempe flink:D

 

Hilsen en som kjemper mot vekten for meg selv og barna sine også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Ja, da var en uke til gått...og det ble litt bråbrems kan man si. Bare 0,2 kg ned. Jeg skjønner det ikke helt, for jeg har vært flink denne uken også. Det er kjedelig med liten nedgang, men det var i hvertfall ikke opp!! Motivasjonen er fortsatt på topp. Den er annerledes denne gangen. Den kommer innenifra som en egen kraft jeg ikke behøver å pushe på. Som en slags motor eller drahjelp. Håper det varer, for da går det så lett! Takker for alle "klapp" på skulderen. det gjør godt. Også gjør det godt at jeg merker forskjell på klærne mine :(

Jeg har lagt inn et delmål for meg selv. dette for å oppnå litt større følelse av suksess på veien gjennom å ha et nært mål jeg tror jeg kan nå.

 

Stå på dere og! Masse flinke folk her inne ser jeg

 

4.1: 123

11.1 119.3 -3.7 kg

18.1 117.2 -2.1 (-5.8)

25.1 116.6 -0.6 (-6.4)

1.2 114.4 -2.2 (-8.6)

8.2 114.2 - 0.2 (-8.8)

 

Delmål: 110 kg før 1.4

 

MÅL: 85 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Du er kjempeflink. Fortsett på samme måte og du vil få belønning neste uke. Jeg er sikker på at du når ditt delmål (110 kg) FØR den 1.april.......stå på, vi følger med og støtter deg :(

Ha en flott uke !!

 

PS skal ned fra 147 til 60 ( vekt idag 134,6 ) Har en lang vei å gå jeg også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var motiverende lesning!! Kan du si noe om hva du gjør? Du har jo gått ned FORT!! FLINKING :(

 

Har selv gått ned ca 20 kilo :D Har igjen 15 før jeg er fornøyd, og de håper jeg veldig på at skal forsvinne (helst av seg selv...) før sommerferien i juni!

 

Er litt uten motivasjon for tiden, så takk skal du ha! Det hjelper å lese om andres suksess..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får et fantastisk resultat neste uke.... noen ganger kommer ikke en flott uke på vekten med engang... irriterende... men om du er like flink denne uken, så er jeg sikker på at du kan juble enda mer neste uke.... du har uansett vært sinnsykt flink.. stå på videre...

 

klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WoW!! Imponerende! Hvordan har du klart å gå ned så mye så fort?? Jeg skal ned fra 118 til 80, og har en lang veg å gå! Men det er jo godt å ikke være alene, ikke sant? :(

 

Gode tips mottas forresten med takk !! :D

 

Stå på videre, du er kjempeflink!!

 

Klem Lmtjom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Takk for alle støttende ord! det gjør meg så stolt at disse er rettet til meg. Jeg som har vært laaaangt nede i hengemya i det siste. Takk, det varmer!!!

Flott hvis jeg kan motivere noen tilbake!

 

Hva har jeg gjort? Jeg skjønner ikke helt hvorfor det har gått så fort hit selv. Jeg spiser ganske pinlig nøyaktig meny 3. Eneste "opprøret" jeg gjør er at jeg fordeler lunsjen på 330 kcal og mellommåltidet på 110 kacl på to like store måltider i stedet. Metter bedre synes jeg.

Jeg spiser kl 8 -11-14-17 (middag) og 20. En frukt når jeg har lyst på noe i løpet av dagen og en ca 22-23 før jeg legger meg. På lørdagene har jeg jukset litt. Jeg aprer alle kosemerkene til lørdagsgodt (er en skikkelig godtegris) også konverterer jeg halv kveldsmaten til godis også. Dette er jo ikke lov, men gir meg mye mer styrke til å holde ut. Så hva har jeg gjort? jeg hadde et realtivt sunt "grunnkosthold" fra før. Jeg spiste nok kanskje mindre, men i hvertfall mer sjelden før. Jeg kunne gå inntil 6 timer uten mat - også spise MASSE. Dessverre er jeg altfor glad i god (les fet) mat så det har blitt en stooor endring i middagsvaner her i huset. I tillegg en gigantisk reduksjon i godterimegden i løpet av uken.

Altså: mer bevisst på å spise mer kalorifattig, mer mat i midreposjoner og oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

...også glemte jeg å si at jeg førsøker å røre meg bittelitt mer.

Fra før har jeg ikke drevet noen form for trim unntatt dagliglivets aktiviterer med 2 små barn....(slitsomt nok dessverre). Jeg kan ikke fordra trimsentre, og VET at jeg bare ender opp som støttemedlem. Ikke lett å komme seg dit heller - særlig ikke med min motivasjon for trim. Jeg er hjemme med en baby - så forsøker å gå litt mer, men det har det blitt lite av da hun har vært syk i "hele år" og det har vært steinkaldt ute. Så mor gikk til innkjøp av Nintendo Wii fit. Koster riktignok litt, men ikke mer enn et ubrukt støttemedlemskap op f. eks SATS. Skulle den ikke bli brukt ha i hvertfall hele familien en gjenstand de har glede av. Den blir faktisk brukt. Jeg forsøker å trimme bort 200 Kcal hver dag. Latterlig lite, men en start. det etr veldig gøy og WII en holder rede på kaloriforbruk, vekt og BMI. I tillegg er den skikkelig suportive så jeg er fornøyd så langt. Så nå trner jeg aerobic og sykler og står på i stua her mens vesla sover. bedre en ikke noe i hvertfall.

 

Nå er ikke målet å bli glamourmodell, men se her:

http://www.spillmagasinet.no/article2824096.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Ja, da var det mandag igjen. Egentlig adde jeg bestemt med for å vente med veingen til i morgen pga Morsdag/Valentindag i går, med "kurens" første utskeielse... Spiste masse god (men realtivt mager mat). Også blde det jo morsdagskake.....kunne jo ikke la det være og trå alle på tærne. Dessuten kan jeg jo ikke slutte å spise kake for resten av livet heller??? Jeg har jo tenkt at dette skal være en varig forandring....Forskjellen var at jeg spiste et medium stort stykke i stedet for 3 store som jeg hadde gjort før.....Jeg ser ikke på dette som en sprekk. Det tror jeg er lurt for å ikke miste motivasjonen - så i dag er det tilbake til gode vaner. Er jeg er mester i selvbedrag? Alt for å rettferdigggjøre litt ekstra???

Vel, av denne (eller disse?!?) grunner skulle veingen utsettes. Følte jeg måtte få ut kveldsbiffen fra i går...MEN nysgjerrigheten tok overhånd. Et sjansespill med motivasjonen mtp at forrige uke var så dårlig. Fort å komme ut på glattisen her. Så følte egentlig jeg hadde stort behov for et godt resultat. Vekta i dag viste 112,9 kg. Altså 1,3 kg nedgang sise uke!!!!! Og den magiske første 10kg-gensen er passert :-) Dette gir masse giv til å fortsette mitt livs kamp! Barna får smileklistremerke på genseren når de har vært ekstra flinke til noe. Lurer på om ikke jeg skal få et i dag ;-)

 

4.1: 123

11.1 119.3 -3.7 kg

18.1 117.2 -2.1 (-5.8)

25.1 116.6 -0.6 (-6.4)

1.2 114.4 -2.2 (-8.6)

8.2 114.2 - 0.2 (-8.8)

15.2 112.9 - 1,3 (-10.1)

:-)

 

Delmål: 110 kg før 1.4

 

MÅL: 85 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Tusen takk!! *bukker og neier pent*. Smilte fra øre til øre nå jeg leste innlegget ditt ;-) Føler meg på grensen til lett (ha-ha) i dag :-) Utrolig hva det gjør for humør og selvfølelse at vekta går nedover i stedte for oppover...selvom målet er så langt borte at det ikke kan skimtes i det fjerne en gang. Gleder meg i nuet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Tusen takk! Ja, har godt håp om å nå første delmål. Er viktig at jeg greoer det, så satt derfor et litt "slapt" mål. Må ikke mislykkes i starten :-/

De siste dagene har en voldsom søthunger dukket opp.... Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt denne hungeren. Drømmer bare om kaker og is og...nei, STOPP!!! har fint greot å holde meg, men kunne godt vært foruten dette søtbehovet. Finnes noe sunt og søtt mon tro? Frukt har ikke gjort susen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei igjen!!

Jeg tar meg en eske/ pose med LäKEROL når jeg vil ha noe godt, 2-3 kcal pr pastill. Veldig god de store pastillene i pose...

 

På apoteket får du kjøpt drops fra FRIBOL...den ene står det hoste og hals drops på, er så sterk at en mister lyst på sjokolade og mat. Finnes også i en peppermynte variant ( ala "polkagriser") 3 kcal pr drops. Finnes også som gelegodt /vingummi med fruktsmaker (tror det var bjørner i ulike farger)

 

Liker du en kopp med varm sjokolade, kan du kjøpe sjokolade drikk fra CONFECTA og OPTIONS. Finnes i ulike smaker, karamell, appelsin, mint osv. De kan brukes når en følger G.R. Finnes i velassorterte matbutikker.

 

Disse produktene er det lurt å ha hjemme. Nytter ikke å gå ut å begynne å kjøpe når lysten på søtt melder seg.....da er det lett for at man tar noe annet en har liggende (snakker av tidligere erfaring, hehe)

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Takk for tips, Fleksnes! Skal ta meg en tur bl.a på apoteket i morgen. Sliter veldig med søtsug om dagen....Særlig gelebjørnene hørtes ut til å være noe for meg. Skal kjøpe inn av det andre du nevnte også for dette skal jeg klare, og det blir lettere med litt "lovlig kos" i skapet når selvmedlideheten er som værst påtrengende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FriskOgSlank

Hei hei!

 

Eg er heilt ny her, og har etter diverse halvhjerta forsøk bestemt meg for å prøve her inne.

 

Har god erfaring med GR fra før, gjekk ned 29 kg for nokon år siden, men la på meg igjen alt og litt til fordi eg trudde at eg kunne tillate meg litt og litt uten å legge på meg. Gjekk bra det i begynnelsen, men "plutselig" sneik den eine kiloen etter den andre seg på, og vips var eg tung igjen. Har vippa mellom 115 og 120 no i 2-3 år, men etter nyttår no var eg plutselig blitt 122, og DÅ!!

 

Så kjekt å lese at det går rette veien med andre og som har mange kilo å ta av. Eg er imponert og blir inspirert. Sånt er kjekt å lesa!

 

Eg har ikkje den heilt store motivasjonen, men då eg oppdaga at det gjekk an å registrere gratis her inne, tenkte eg for et par dagar sidan at eg prøver. Har prøvd så halvhjerta at eg har ete sjokolade både i går og i dag, så eg må skjerpe meg... Er no 118 kg, og ønsker å gå ned mot 80.

 

Sist eg klarte det så bra, så hadde eg ein regel om at når eg skulle i feks bursdag, så hadde eg lov å ta eit lite kakestykke, og det regna eg inn i dagens mat. Veit at det ikkje er "lov" i henhold til GR, men for meg fungerte det fint. Er jo meiningen at dette skal vera livslang endring av kostholdet, og då synes eg at det må vera lov å ta eit lite kakestykke, både for det sosiale og fordi det er godt. Eg tok meg alltid eit knekkebrød eller to før selskapet, og då var det lett å kose seg med tillatt mengde. Eg gjekk no ned 29 kg på den måten, så det fungerte bra.

 

Ser det er mange som følger meny 2 eller 3. Er ikkje det litt lite mat? Eg har lagt meg på 2200 kcal. Er det for mykje? Er 179 høg og veg 118 kg. 115 rundt magen.

 

Det vart litt langt dette her...

 

Men lykke til alle her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Velkommen...Jeg er ganske fersk her inne selv :-) Og har som du gå¨tt kurs før, men ikke denne gangen. Som du ser av hovedinnlegget mitt kom jeg en dag til at grensen var mer enn nådd...og motivasjonen spratt i taket av angst for hvilken vei livet var på vei. Vi ser ut til å ha ganske like mål og fysiske mål :-) Jeg er en skikkelig sofa lsiter som trimmer lite. Jeg har utregnet et behov på ca 2600 tror jeg det var og har valgt meny 3. I utgangspunktet synes jeg 2200 kcal høres litt ye ut, men regn etter og sjekk.

Jeg spsier som du alt vet etter meny 3, og det er massevis av mat kan jeg love. jeg er ikke sulten overhode. Blir så lite sulten at jeg har probelmer med å huske alle måltider.

 

I kursboka står det slik:

 

Vekt : kg *(ganges med)10

Høyde : cm * 6,25 (disse to svarene adderes)

Alder : år * 5 ( subtraher forrige svar med dette svaret)

Kjønn : (kvinne = - 161, mann = + 5)

 

Hvilestoffskifet (er det tallet du kom frem til etter å ha trukket fra 161 for kvinne eller + 5 for mann)

faktor for hverdags aktivitet (gang dette tallet med hvilestoffskifet): *

ENERGIFORBRUK FØR TRIM=

 

Trimpoeng pr uke; * 28,58

MITT DAGLIGE ENERGI FORBRUK; (addere forrige sum med energi forbruk før trim så får du ditt daglige energi forbruk)

 

 

Du skal spise 500-800 kcal under denne summen. Og ALDRI mer enn 1000 kcal under ditt daglige energi forbruk

 

 

faktor for hverdagsaktivtet;

1,3= stillesittende arbeid og fritid)

1,4 = sittestillende arbeid og noe aktiv fritid

1,5 = fysisk arbeid og/ eller meget aktiv fritid.

 

 

Energiforbruk og meny;

under 2000 kcal, meny 1 /1300 kcal)

1900- 2400 kcal meny 2 / 1600 kcal)

2300- 2800 kcal meny 3 / 1900 kcal

2700- 3200 kcal meny 4/ 2200 kcal

3100 kcal eller mer meny 5/ 2500 kcal

 

Lykke til. Håper å se mer til deg her inne, og at vi kan ta følge på veien! Utgangspunktet er jo ganske likt. Hov deg på - kanskje du tar meg igjen før sommeren. Kan love deg at 10 kg mindre føles myyyye lettere opp trappa (og på humøret), men det vet du jo fra før. Du vet jo at du kan! Du klarer det igjen. Kom igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Gå inn på denne linken og regn det ut elektronisk. Det er veldig enkelt!

 

http://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Når det er regnet ut, står det nederst på siden at du skal trekke fra 5-800 kal fra det tallet du får. Det skal være det daglige energiinntaket.

 

Husk å skille hverdagsaktivitet og trim. Trim er "ren" trim, hverdagsaktivitet inkluderer eks snømåking, hvilken type jobb en har, mest sofa/TV eller mer aktiv, eks rydding, husvask mm.

Vet at tidligere ble eks snåmåking lagt inn som trim, det gjør en ikke nå lenger.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FriskOgSlank

 

Lykke til. Håper å se mer til deg her inne' date=' og at vi kan ta følge på veien! Utgangspunktet er jo ganske likt. Hov deg på - kanskje du tar meg igjen før sommeren. Kan love deg at 10 kg mindre føles myyyye lettere opp trappa (og på humøret), men det vet du jo fra før. Du vet jo at du kan! Du klarer det igjen. Kom igjen!![/quote']

 

Tusen takk for god hjelp. Ja, det stemmer, eg skal ha 1900 kcal eg og. Det var bra eg fann det ut så tidlig då.

 

Pleier du å unne deg ekstra hvis du trimmer?

 

No må eg ikkje gå i fella og lure meg sjølv til å små-jukse så mykje at det ikkje blir noko vekttap... Eg gleder meg til eg og har tatt av 10 kg. Ser ikkje heilt for meg at det blir noko av sånn som eg sitter no, men det veit eg jo er heilt feil innstilling. Får føre inn mat og sjå kva som skjer. Har ikkje den heilt store gnisten når eg har mislykkes så mange gonger i dei siste åra. Men Skjerpings!!

 

Du har jo vore kjempeflink!! Eg kjenner at eg har eit lite håp når eg ser andre som har slitt som meg.

 

Kjenner igjen alle kroppslige skavanker som du har slitt med, og kan skrive under på at det hadde vore godt å bli "frisk" igjen og følt at kroppen fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Nei, ikke etter det opplegget som er nå.

 

Det er KUN hvis du for eksempel tar en flere timers gåtur, og bare dersom dette er HELT uvanlig for deg.

 

Grunnen er at når en velger meny, legger en inn trimpoeng, det antall kalorier som er forventes å trenes bort. Disse er da registrert en gang, og skal ikke registreres flere ganger.

 

i valg av meny legger en inn om en har høy, middels eller lav daglig aktivitet. Dermed er også dette registrert som et gjennomsnitt.

 

Lykke til begge to!!

 

Jeg har litt for god tid for tiden, og bruker endel tid på sidene rundt forbi, lærerikt syns jeg.

Går på GR-kurs nå, flink kursleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Gikk litt halvhjertet på vekten i morres da jeg vet at den siste uken er den "dårligste" så langt. Fryktet at vekten hadde gått opp og hadde ikke lyst å veie meg. Bedre å stikke hodet i sanden liksom..... Uka var dårlig i den forstand at jeg ikke nødvendigvis har spsit så mye galt, men har vært mye på farten uten å ha planlagt maten....ergo...altfor sjelden og den feile/tilgjengelige maten. I tillegg hadde jeg en liten godteutskeielse på lørdag :-(. Motivasjon kom tilbake!!! I dag (faktisk i går) satte jeg skjerpestrek. Det var vel skjerpestreken i går som reddet meg for jeg hadde til alt overmål gått ned 0,6 kg. Må være fornøyd med det uka tatt i betraktning. Melder om et bedre resultat neste mandag ;-)

 

4.1: 123

11.1 119.3 -3.7 kg

18.1 117.2 -2.1 (-5.8)

25.1 116.6 -0.6 (-6.4)

1.2 114.4 -2.2 (-8.6)

8.2 114.2 - 0.2 (-8.8)

15.2 112.9 - 1,3 (-10.1)

22.5 112.3 - 0,6 (-10,7)

 

 

Delmål: 110 kg før 1.4

 

MÅL: 85 kg

11.02.10 13:57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...