Gå til innhold

Vil du følge meg på mitt livs kamp mot 38 kg?


Gjest Heavymama

Anbefalte innlegg

Gjest Komplekser

Begynte å lure på hvor det ble av deg.

Gratulerer med fantastisk resultat, da!! Ja noen uker er det ikke lett å holde fokus, både fordi det skjer så mye, og motivasjonen ikke er helt er den helst bør være.

Flott at du henta deg inn igjen!!:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Gjest Heavymama

Koselig å være "etterlyst". Dere blir nok ikke kvitt meg her inne på mange kilo ennå...Har vært flink med maten i dag, men har fått så sabla vondt i halsen og da er halslinser det eneste som lindrer noe....Så det går jevnt og trutt av de i dag, men det er bare i dag og evt i morgen så er sikkert halsen bedre (og annet værre...) Det går nok bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Eller kanskje du er bra igjen alt for alt jeg vet..

Du virker besluttsom mht vektnedgang, det er bra. Det er jeg også, og det er mye mer motiverende å lese innlegg fra dere som er "flinke" enn fra de som har skeiet ut.

 

Ikke misforstå, jeg har absolutt att mine gedigne utskeielser, men akkurat nå er jeg i en god steam, og er glad for det.

Måtte det vare lenge for oss alle!

Gir motivasjon i seg selv det å være "flink"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Takker for ønske om god bedring! Jeg er bedre, men halsen er fortsatt sår. MEN nå har jeg tatt meg selv i nakken og "lukket" ventilen til allslags halsdrops....(Snakk om å lure seg selv) Så nå er det kun sukkerfrie a la Läkerol som godtas... Kanskje det er en større mende sukkerholdige halspastiller som har skylden for liten nedgang siste uke`? Bare 200 g. Ikke så mye å juble for, men det er NEDOVER i hvertfall.. Håper en halspastillfri uke gir bedre resultat. MÅ ha bedre nå for å beholde motivasjonen

 

4.1: 123

11.1 119.3 -3.7 kg

18.1 117.2 -2.1 (-5.8)

25.1 116.6 -0.6 (-6.4)

1.2 114.4 -2.2 (-8.6)

8.2 114.2 - 0.2 (-8.8)

15.2 112.9 - 1,3 (-10.1)

22.5 112.3 - 0,6 (-10,7)

1.3 112.1 - 0,2 (-10.9)

 

 

Delmål: 110 kg før 1.4

 

MÅL: 85 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei!!

Kan anbefale FRIBOL HOSTE/HALS DROPS, kun 3 kcal pr stk. Virker veldig bra når man er forkjølet....de er supersterke og åpner luftveiene og lindrer sår hals.

Kjøpes på apotek....GOD BEDRING :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Takk for påminnelsen. Kjøpte faktisk en boks Fribol halstabletter på apoteket da du anbefalte det mot søtsug. Jeg synjes de var litt sterke - så jeg satte de vekk inntil videre. De hadde jeg glemt. *løper til skapet for å finne de frem igjen til den dumme halsen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Offfff...sukk o' stønn.....hvordan skal jeg klare å fortsette. Vekta viste det samme som sist. Blæææh. O store motivasjon fordufter for mine øyne. Hvorfor går jeg ikke ned mer da? Hjelper lite at jeg ikke går opp heller, når jeg har nesten 30 til som skal av. Hadde liksom ikke tenkt å stabilisere vekta her :-(. Har riktig nok spist litt for mye godteri på lørdag, men det har gått bra før. MEN neste lørdsag skal jeg altså ikke gjøre det...også lurer jeg på om jeg skal regne på om jeg ikke skal ned en meny? Da blir det tøffere....O store motivasjon - KOM TILBAKE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Jeg synes du er helt rå jeg ;) -Og om ikke annet, så motiverer du meg! Stå på, regn på nytt hvilken meny du skal ha og drikk masse vann :)

 

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Det går faktisk bedre med motivasjonen allerede. Jeg har strammet inn litt på kalorier, men skal virkelig regne over dette i dag. Kanskje jeg tar en "lur" løsning og velger en mellomting mellom meny 2 og 3. Jeg synes forskjellen er ganske stor. Lurer på om jeg skal knipe inn litt på alle måltider. Synes middag på meny 2 er velig mye mindre enn meny 3...*grubler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Ikke gå for lavt i kalorier da, gir muligens gevinst i første omgang, men det straffer seg!

Det går helt greit å ligge på en mellomting mellom to menyer eller veksle litt. Hva med den laveste i ukene og den høyeste i helgene?

 

At vekta står still trenger ikke bety noe som helst. Overse det totalt.

 

Det virker kanskje rart at jeg som holder til på "under 10 kilo" gir kommentarer, men jeg har tross alt gått ned 17,5 kilo, og har holdt på en stund ja...

 

Lykke til videre!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Endelig ned. Og det skikkelig. Veide 109.9 kg i dag. Måtte veie meg 4 ganger for å tro det selv. Etter noen trege uker kom altså kjempegevinsten- Åhh..så glad jeg er for at jeg ikke ga opp. jeg begynte å frykte påsken, men dette ga motivasjon til å "overleve" den også...

Komplekser: Jeg takker for alle råd og tips uansett jeg :(

Jeg har egentlig ikke gjort så mye endringer, annet enn jeg har kuttet en halv brødskive de måltidene jeg egentlig ikke er så sulten (dvs kanskje 5 ganger i løpet av uken) så jeg tror ikke det forklarer nedgangen. det er kanskje bare sånn at resultatet varierer...

 

Nå er altså målet på 110 før 1.4 nådd. :-D Har lyst å belkønne meg selv med noe...lett å tenke mat eller digg, men DET skal det ikke være. Nye klær skal jeg ikke ha for det skal jeg spare til jeg har gått ned mer. Kanskje jeg skal teste ut det nye spasenteret her borte med en skikkelig luksusmassasje og et varmt boblebad?? Skal jammen tenke litt på det.

 

4.1: 123

11.1 119.3 -3.7 kg

18.1 117.2 -2.1 (-5.8)

25.1 116.6 -0.6 (-6.4)

1.2 114.4 -2.2 (-8.6)

8.2 114.2 - 0.2 (-8.8)

15.2 112.9 - 1,3 (-10.1)

22.5 112.3 - 0,6 (-10,7)

1.3 112.1 - 0,2 (-10.9)

8.3 112.1 -0 (-10.9)

15.3 109.9 - 2.2 (-13.1)

 

 

Delmål: 110 kg før 1.4 NÅDD!!!

Delmål: 100 kg før 1.7

 

MÅL: 85 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Ned 2,2 kg!! fantastisk. deilig. Og ufattelig motiverende. dette går veien. Jeg har aldri før gått ned så mye. rekorden er på 14 kg. Og nå er den slått for nå har jeg altså gått ned 15.3 kg!!! Og det i 2010. HUrra for meg. (Unnskyld selvskrytet, men de siste ukene har vært tuuuunge og jeg er så stolt av at jeg ikke har stupt med i chipsposen i ren frustrasjon) Faren er at nå begynner plagene som først satte meg i gang med slanking å lette - og da håper jeg motovasjonen fortsatt er tilstede. Motivasjonen denne gangen var ølitt sånn truet/panikk-forankret, men er vel forhåpentligvis blitt mer og mer forankret i suksess.... Dette hjelper meg i hvertfall gjennom påsken :-)))) Håper mange får en så god følelse som jeg har i dag!!

 

4.1: 123

11.1 119.3 -3.7 kg

18.1 117.2 -2.1 (-5.8)

25.1 116.6 -0.6 (-6.4)

1.2 114.4 -2.2 (-8.6)

8.2 114.2 - 0.2 (-8.8)

15.2 112.9 - 1,3 (-10.1)

22.5 112.3 - 0,6 (-10,7)

1.3 112.1 - 0,2 (-10.9)

8.3 112.1 -0 (-10.9)

15.3 109.9 - 2.2 (-13.1)

22.3 107.7 - 2.2 (-15.3)

 

 

Delmål: 110 kg før 1.4 NÅDD!!!

Delmål: 100 kg før 1.7

 

MÅL: 85 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært. Du har klart å motivere meg til å starte på nytt for å få fjerna mine 30-40 kg. Går ikke på kurs, men tenkte å hente frem ei gammel bok fra 8-10 år tilbake i tid. Stå på du er kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Fantastisk hvis jeg har klart i inspirere noen fler enn meg selv på veien! Føler vel at trpden (og slankingen i seg selv) er litt navlebeskuende. Supert at vi er fler i samme båt - dvs som skal ned mer enn 2-3 kg (som mine venninner alltid "sliter" med) Neste gang er det kanskje du som får igang meg igjen - for denne motivasjonen går jammen i bølgedaler. Farlig resultatavhengig må jeg si..... Lykke til på veien. sett deg små mål og sørg for egen susksess så går det lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Heavymama (som ikke er så heavy lengre!)

Jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet. Såååååå flink du er!!

 

Og FOR en opptur at du har nått det første delmålet ditt allerede!! :)

 

 

Min vekt startet på 109,8 kg, og er nå på 103,9, så det går nedover, men alt for sakte! :)

 

Har du noen gode råd å gi meg? Jeg går på meny 3, og pleier å ligge litt under 1900 kcal pr dag. Trener to-tre ganger i uka, og syns egentlig at jeg er flink. Holder meg unna snop, brus, osv. Men det går så smått!

 

Hjeeeelp en stakkars Bollis i nød. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Takk for en nydelig start på innlegget ditt :) Musikk i mine ører.

Du har jo vært kjempeflink selv! Jeg vet alt om hvor vanskelig det er å være tålmodig når en venter på at vekta skal gå ned ( eller på at håret skal gro :)

Om jeg har noen gode råd? Det eneste jeg kan si er at jeg har vært helt nazi på å spise hver tredje time. Har veldig tro på dette med å holde forbrenningen i gang. Det må jo være det som er løsningen siden jeg jo i grunnen spiser mer nå enn før. 8 brødskiver om dagen er jo ganske voksent. Jeg spiser 8 - 11 -14 - 17(middag) og 20, også spiser jeg en banan eller no rett før jeg legger meg ca 23. Tenker selv på det som å "legge litt i ovnen før jeg legger meg" Jeg spiser også meny 3, men har gjort det om til 4 like måltider + middag, Middagen ender nok ofte på 400-500 kcal - og i de ukene jeg synes det har gått litt trått har jeg kuttet en halv skive av og til. Ellers kan jeg vel si at jeg drikker mye vann. Jeg hatr spandert på meg selv brusmaskin og den bruker jeg hver kveld. Koser meg veldig med den og noen grønnsaker. Jeg lager bare vann med kullsyre. Smaker like friskt og godt som Bon Aqua (synes farris er for salt i smaken) og da har jeg noe å kooose meg med om kveldene. Jeg er elendig til å trene. med to småbarn føler jeg at jeg ikke har tid, men det er egentlig bare tull. Bare en unnskyldning for å slippe. Jeg har kjøpt Wii - den brukes litt innimellom, men lite siste uker pga syke unger og da blir det vare tull. Jeg er veldig bevisst på å ikke ta late løsninger lenger. Prøver å endre tankegang fra tidligere der jeg gjorde alt for å slippe å gå en ekstra tur. Jeg var troendes til å bruke sekk for å slippe å gå trappa en ekstra gang. he-he. Mannen min får aldri mer beskjed om "å ta med ting til meg når han likevel er på beina" Nå prøver jeg å sprette opp" når noen skal ha noe. Også er jeg mye mer aktiv i lek med ungene til deres (og min!) store fornøyelse. Også går jeg dit jeg kan gå og lar bilen hvile...også er heis et ikke-tema.... Dette var vel neppe noe revolusjonerende, men det er slik jeg har vært heldig å gått ned såpass mye. Bare spør om det er noe mer du lurer på. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)! Takk for hyggelige ord. Nå har jeg gått ned 2.2 kg på to uker, så jeg er ganske fornøyd altså :)

 

Takk for gode råd. Tror det er lurt å være nazi på å spise hver 3. time. Det har jeg begynt med også, og DA skjedde det noe med både kropp og vekt! =) Og som du sier: ha litt "fyr" i ovnen hele tida, så man ikke går tom for energi.

 

Jeg klarer ikke å bare spise masse brød, men koser meg med havregrøt, all bran og litt forskjellig. Veldig godt og mettende :) Ellers stooooooorkoser jeg meg på kvelden med mager vanilje-kesam, frukt og knust knekkebrød, og bittelitt eplesyltetøy med biter (lett) oppi. Nammmmmmmm!!! Anbefales!!

 

:) Tvi-tvi, stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Så deilig "spretthopp" inn i påsken!! Så morro at det går bedre med deg!! Helt sikkert lurt å variere med annet enn brød. Selv kjørte jeg meg helt fast. Jeg har, som sgat, god tro på at det å spise hver 3. timer er veldig effektivt.

Jeg definert påskens mål til å være en "holdvektenpåske". Håper jeg når målet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har meldt meg inn igår - og er klar for en skikkelig utfordring.

Din historie viser pågangsmot av en annen verden: SÅ flink du er!!! Jeg skal heie på deg videre - og håpe at jeg klarer å være like standhaftig.

Jeg sliter også med venninner som skal ned 3-4kg - må tilstå at jeg spyr av å høre om deres store utfordringer og av-og-til gevinster. Din historie var mer i min stil. Jeg kjente meg så igjen i at det begynner å bli vanskelig å tørke seg der bak. Tenk at man skulle ende i denne fella. Nå hører det med til historien at det problemet først oppsto på utedoen på hytta hvor jeg var enda litt mer polstra enn på innedo, men jeg har ikke tenkt til å investere i bidè (heter det det?)

 

Vektklubben her valgte ut 1600kcal til meg, men det er kanskje greitt med 110,4kg og mål om 85kg (fordi jeg ville være snill med meg selv - 75 hadde vært strålende)

Jeg skal også pønske meg ut noen delmål etterhvert.

 

Skal følge deg videre, Heavymama - og mens jeg følger deg håper jeg at jeg blir mer Tjihi igjen - for nå om dagen føles det meste litt dritt...

 

Stå på! Dette gjør du for deg selv - og litt for oss andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bentelett

Prøver å kjøre samme løp som deg . Spise ofte nok ! det har vært en kjempeutfordring. Skal på veiing i morgen og er spent på nedgangen. det virker som om det er mye en uke og mye mindre neste uke.

Startet på 109,2

Til nå har det vært -200 gr, - 2000, + 300 gram. Totalt minus 1,9. Men cm blir det mindre av. Har mistet 15 cm over brystene allerede .... Fra D til C cup. Men det holder altså..... Har ikke satt opp delmål slik som jeg ser du har gjort, men etter veing i morgen ser jeg nok hvilken vei det går og hva slags delmål som er realistisk antar jeg. Jobbet i hagen i dag og nå er det deilig middag som snart skal tilberedes. WOK i dag tror jeg. Det er sunt og godt både for meg, mannen og de 3 ungene. Lykke til med neste uke alle sammen - og la oss håpe at påsken ikke har satt alle gode rutiner ute av drift.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bentelett

500 gr ned siste uke. Synes de andre på kurset raser ned 2 kg i slengen, men jeg tar det litt mere med ro.... Men det er iallefall mindre av meg enn før.... Nå er det kveldsmat og is m banan for å rekke opp til 1600 kcal i dag. Andre som sliter med å spise nok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heavymama

Eller 'vi' og 'vi'. Nesten så jeg sier 'dere'. Men det skal jeg IKKE. Motivasjon, ja....og påske.....SMELL... :-(

Fatter ikke hvordan det er mulig å legge på seg 5 kg på to uker!?!? Ingen andre enn meg som klarer!

Det ble jo påskekos i sykemengder. Hva er galt med meg?? Skulle tro jeg fosøkte å spise inn igjen alt jeg har vært så slink å stå over... Og påska strakk seg litt langt kan man si - pga masse bursdager etter påske. Ingen unnskyldning, men den eneste grunnen....Usj. Merker at buksa er trangere igjen og... :-((

Motivasjonen for å komme i gang igjen er superskjør. Men har i hvertfall kommet meg igjennom denne dagen. Har gått ned til en mellom ting av meny 2 og 3 nå. Skal gå på den i allefall et par uker for å komme i gang igjen. Muilig det er dags for meny 2 egentlig og. Jeg tror jeg må legge inn noen ord her hver dag denne uken sånn at dere kan "kontrollere" meg. Jeg har behov for å forplikte meg for å klare dette nå. For hver dag jeg klarer har jeg mer å tape. Tror jeg skal gå tilbake og lese hovedinnlegget mitt, jeg. Det BØR skremme frem en viss motivasjon ihvertfall. Lykke til til oss alle! Jeg er tibake i morgen. Skal kler en dag til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bentelett

Nå har du vært så flink så lenge at det er ikke snakk om å gi seg. Jeg har også gått opp på veiing i dag og er egentlig litt deppa....

Så sammen må vi bare være enig om å klare dette videre også - OK?

 

En venninne som går på kurs har snart gått ned 6 kg og jeg bare 2 kg totalt. Hva er egentlig galt ?

 

Er blitt enig med kursleder å spise flest karbohydrater på dagtid og derettet kanskje avslutte med en omelett til kvelds ?

 

Jeg spiser ikke sjokolade, ikke snop, ikke is (ikke nå og ikke før....)

Det er så kjipt å ikke komme ned noen kilo. Vil gjerne komme under 100 snart !

Er på 107,1 nå. Startet på 109.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...