Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

dere er så gode å ha at jeg blir helt rørt:) og fjellgeita du er mammahelten og ned hele 5 stk. Mannen min ville vise at han var glad i meg i dag og kom hjem fra løpetur i skogen med en duggfrisk orkide fra rema:) han er så god. I morgen skal jeg skrive lengre. Nå er d natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Det var jo en koselig overraskelse, alltid koselig å bli satt pris på. :)

Men nå er jeg litt bekymret for en ting; at du skal forlate oss.... håper du fortsatt vil stikke innom med dine friske innlegg, selv om vektreduksjon sannsynligvis ikke blir ditt fokus fremover. Kanskje fokuset kan være den gyldne middelvei i svangerskapet også? Og da passer det fint å skrive litt her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Det var jo en koselig overraskelse' date=' alltid koselig å bli satt pris på. :)

Men nå er jeg litt bekymret for en ting; at du skal forlate oss.... håper du fortsatt vil stikke innom med dine friske innlegg, selv om vektreduksjon sannsynligvis ikke blir ditt fokus fremover. Kanskje fokuset kan være den gyldne middelvei i svangerskapet også? Og da passer det fint å skrive litt her :D[/quote']

 

har vært helt ute og kjøre denne uka, men fra og med i morgen så er det middelvegen som gjelder, og jeg har ikke tenkt å kaste bort alt jeg har kjempet for på de neste 7 mnd... Problemet er bare at om svangerskapet blir likt de forrige, så kommer jeg til å miste matlysten helt, slite med nattesøvnen, og dermed miste kontrollen rett og slett. Så jeg MÅ bruke tråden for å holde fokus som best jeg kan. Er fryktelig spent altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet jo aldri hvordan et svangerskap blir, men til meg var det svangerskapet der jeg var normalvektig ved "oppstart" det absolutt letteste (med nr 2). Jeg var ikke trøtt som i de to andre. Tror det hadde sammenheng med at jeg var godt trent på det tidspunktet, og at jeg også greide å være aktiv store deler av svangerskapet. (på slutten gikk det i svømming i varmt basseng, veldig behagelig for et slitent bekken). Så det er jo lov å håpe at det går sånn til deg også :D Veldig fint at du planlegger å bli her iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag og god ny uke!

 

Åh, jeg blir så glad av å lese de siste postene. Gratulerer igjen til frøken frue, jeg gleder meg STORT med dere! :D

 

Før jeg glemmer det: jeg fant en skikkelig feel-good-reportasje på VG-nett i går, som jeg gjerne deler med alle - en reportasje hvor Jan Thomas (!!!) gir klestips til store kvinner. Hadde aldri tenkt jeg skulle like en reportasje med Jan Thomas, hehe... God-følelsen lå ikke i selve tipsene, men i bildene av den utrolig flotte dama, og i teksten. Her er link til artikkelen:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10018514

(eller søk i forsiden, øverst i høyre hjørne, på teksten" jan thomas klestips til store kvinner" så får du den også opp)

 

Et annet tips til oss storleggede (vi er visst mange!): et eller annet sted her på diskusjonsforumet fant jeg en gang en link til en skobutikk på nettet som solgte støvletter med "custom made" vidde i leggene. En gullgruve?! Men jeg har rotet bort linken... Noen som klarer å finne den igjen? (Skal lete litt selv også).

Her, jeg fant den: http://www.duoboots.com/products/boots/

Noen som har forsøkt å bestille der? Mye lekkert, altså!!

 

Sånn, da var det "praktiske" gjort. :) På grunn av frøken frues herlige nyhet har jeg blitt sittende å grublet litt. Jeg blir snart 37 og det er mulig at vi vil forsøke å bli gravide om et års tid. Ingenting er bestemt, men vi er ikke helt fremmede for tanken (og det er ganske stort til å være oss, altså!!). Skjønt, innen den tid vil jeg være 38, og veldig nært "holdbarhetsdatoen". Ved å gå ned 10-20 kg før den tid, til "normalvekt", vil jeg nok øke både sjansen for å i det hele tatt bli gravid, og for å evt. få et lettere svangerskap. Det er jammen en veldig sterk motivasjonsfaktoren nå som jeg tør å tenke på det. Jeg tror jeg har en jobb å gjøre, jeg! Jeg vet jo at ingenting er garantert, men det skader jo ikke å legge forholdene til rette, gjør det vel?

 

Gleder meg til å følge dere alle her fremover, både gravide og ikke-gravide.

 

:) kveita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Snupsipups, håper det slår den veien for meg også :D Det er rart å være 16 kg lettere i dag enn da jeg var på første kontroll de to første gangene :) Og i dag er matpakken og vannflaska på plass, så jeg har tro på en sunn og middelsveguke :)

 

Kveita, så spennende med planene dine! Og det er den beste investeringen du gjør nå framover, med gylden middelveg og vektreduksjon. God helse er alfa omega, ihvertfall den delen av helsa du faktisk kan styre :=) Masse lykke til!!! Ang holdbarhetsdato, så er jeg 34 nå og blir 35 før barnet blir født. JEg var redd det kanskje var gammelt jeg, men de rundt meg som har peil, sier det er ingenting å tenke på :) Så da gjør jeg ikke det

 

Ha en fin dag!

 

Gjesp fra frøken frue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Takk for link Kveita! Har alltid hatt lyst på støvletter, men med mine utrolige 47 cm rundt leggen på det tykkeste, så har jeg aldri funnet noe som passer! Vurderer sterkt å prøve noe derfra, men må tenke litt på det :D Kanksje vente litt, hvis leggene skulle bli noe tynnere i året som kommer.. :)

 

Og lykke til med planlegging og prøing :) Har ei venninne på snart 43 som ble mamma helt plutselig, så du har tid enda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse Frøken Frue. Dette blir helt sikkert bra.

 

Du er jo bare ungjenta ennå:D Jeg var eldre enn du er nå da jeg fikk mitt første barn, derfor ble det bare to barn her :)

 

Jeg kan også anbefale en Carena tvillingvogn. Det er bare knappe 21mndr mellom våre to gutter så tvillingvognen var kjekk å ha.

 

Ønsker deg lykke til videre, håper du får et flott svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Frk Frue: Angående vogn. Jeg har hatt 21 mnd mellom mine, og vi valgte lang vogn (såkalt søskenvogn der de sitter bak hverandre) Jeg var egentlig veldig fornøyd med det, ettersom min elsdte gutt veldig veldig gjerne ville kose med mellomste når han sov, så når de lå ved siden av hverandre, ble det lite søvn på ham for å si det mildt... :D Fordelen er at den er smal, ulempen er selvsagt at den er litt lengre enn andre vogner. Ei venninne av meg hadde trejuling med veske og vanlig ved siden av hverandre, og det gikk greit. Bare prøv alle vognene, trill så mye du kan i butikken, gjerne med ungene oppi, så du får prøve med litt vekt.. :) De er vant med hormonelle kvinner i barnebutikker så det går stort sett greit :) Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Frue; gratulerer og lykke til med svangerskapet. Er en ivrig leser av denne tråden og gleder meg over å følge deg og de andre her inne;-) Da jeg gikk på Grete Roede - kurs for noen år siden var det en dame på kurset som var gravid. Hun skulle ha litt mer kcal. enn oss andre i løpet av dagen. Hun gikk naturlig nok ikke NED i vekt i løpet av svangerskapet, men hun holdt seg på samme vekt gjennom hele svangerskapet og da hun fødte var hun ned 10 kg. ;-)

 

Kveita; som du selv sier vil det absolutt være en fordel å gå ned i vekt i forhold til graviditet. Men - vær oppmerksom på at overgangsalderen kan komme tidligere hos enkelte. Selv fikk jeg meg et sjokk da jeg 38 år gammel kom i overgangsalderen. Vi har to barn men var da i gang med å prøve å bli trebarnsforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

hei tomo. Så hyggelig å høre fra deg og takk for gode ord:)

da har jeg akkurat kommet fra kurs og har gått ned 1,4 kg den siste uken. Det er jeg jo veldig fornøyd med, men tenker nok slengen kommer etter forrige uke en av disse dagene. Men jeg unngikk løkringene fra mc donald som jeg hadde planer om å gofle i meg etter kurset, nettopp fordi jeg klarte å komme meg på kurs. Er fornøyd ja:)

 

ellers er jeg fryktelig sliten etter 10 tkmer i ett på jobb. E trøtter allerede og matlysta e vekke. Mannen min aner tegninga allerede, og har bedt meg om å ta det med ro. Jeg må vel innse at jeg ikke har bar meg selv å tenke på i forhold til jobben lengre, men er liksom bare en måte for meg å være lærer på... Problemet er at jeg har tatt på meg veilederoppdrag i tillegg og dermed har litt me på tapetet enn tidligere, så sånn går dagene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøken frue

 

Prøv å komme sulten i forkjøpet ved å spise små mellommåltider. Da slipper du den kjempesulten da du føler du bare må stappe innpå, og du får også mer energi og overskudd. Spis noe frukt, en skyr, en lettyoghurt, et knekkebrød eller noe annet sunt. Spiser du ofte kan du jo også slippe den ekle kvalmen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Hei frøken frue

 

Prøv å komme sulten i forkjøpet ved å spise små mellommåltider. Da slipper du den kjempesulten da du føler du bare må stappe innpå' date=' og du får også mer energi og overskudd. Spis noe frukt, en skyr, en lettyoghurt, et knekkebrød eller noe annet sunt. Spiser du ofte kan du jo også slippe den ekle kvalmen :D[/quote']

 

Det var gode tips! har akkurat kommet hjem fra Egonbesøk og spist spareribs og chips. En liten voksentur ut mens svigers stiller opp. Ikke dårlig amvittighet for det heller... har gått til og fra jobb i dag og det var deilig. venter på å få energien tilbake... I går hadde jeg den første dagen med skikkelig lykkefølelse over å vente enda et nurk til. Ble nesten rårt til tårer midt i en skoletime i går, og det er en deilig følelse. Mannen min og jeg hadde en nydelig prat i restauranten i dag og vi gleder oss virkelig til tiden fremfor oss, men vi er også spente på hvor travelt det vil bli.

 

nå ligger minstemann og sover, gubben er på jobb og storesønn er hos svigers, så her skal jeg ta fatt på rettebunken. Er man lærer, så er man lærer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ok, selv om man er lærer, så er man også vordende mor. Ble så opphengt i noen jentenavn her (aner ikke hvorfor akkurat jentenavn..)

 

Iben, Irma, Alva, Ylva, Elvira, Olivia, Selma, Mira er de første som slår meg. Måtte bare få det også ut en plass... Herregud, bær over med meg snille dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok' date=' selv om man er lærer, så er man også vordende mor. Ble så opphengt i noen jentenavn her (aner ikke hvorfor akkurat jentenavn..)

 

Iben, Irma, Alva, Ylva, Elvira, Olivia, Selma, Mira er de første som slår meg. Måtte bare få det også ut en plass... Herregud, bær over med meg snille dere...[/quote']

 

Jeg stemmer på Alva eller Selma... Kan skjønne vi bærer over med deg! Vi er heiagjeng for alle situasjoner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Jeg stemmer på Alva eller Selma... Kan skjønne vi bærer over med deg! Vi er heiagjeng for alle situasjoner :D

 

Takk Lena :) Det er vel sånn at hodet er litt stappa av myyyyye forskjellig om dagen... Og jeg synes det er fine navn du stemmer på. Gubben er ikke for Alva dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Iben, Alva og Mira :D Vi hadde jentenavnet klart før jeg ble gravid med første, men ikke noe guttenavn. Jeg endte med 3 gutter...hehe

 

Så fint at du begynner å glede deg nå. :) Det er jo virkelig en deilig følelse med en liten en i magen. Forventning, spenning og den store gleden første gang man kjenner liv. Ja, du har virkelig en fin tid i møte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Jeg likte Iben' date=' Alva og Mira :) Vi hadde jentenavnet klart før jeg ble gravid med første, men ikke noe guttenavn. Jeg endte med 3 gutter...hehe

 

Så fint at du begynner å glede deg nå. :) Det er jo virkelig en deilig følelse med en liten en i magen. Forventning, spenning og den store gleden første gang man kjenner liv. Ja, du har virkelig en fin tid i møte :)[/quote']

 

Mira er det eneste jentenavnet vi er enige om, og det hadde vi klart til vi skulle ha nr to :D Og så har vi begge en svakhet for Maren og Isabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny, liten verdensborger som er på vei :D Måtte bare skrive her etter å ha fulgt denne tråden over langtid. Du skriver så fint og rett fra hjertet froekenfrue, det er lett å henge med og lese seg igjennom hva som skrives her inne. Ser ut som dere har en fin kontakt dere i mellom, dere på tråden :)

 

Ønsker deg masse lykke til med svangerskapet og med kostholdet. Jeg skal følge med her i framtiden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Ulempen ved å være lærer når man skal finne navn til barna sine er jo at man gjerne har noen man forbinder med det navnet... Sleit litt med det, ja.. :) I tillegg er min mann i barnevernet, så vi slet dobbelt! :) Lykke til! HVis jeg hadde fått jente skulle hun hett Selma... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Tusen takk for fine ord V05! Du må gjerne henge deg med oss videre, det er en super gruppe som bryr seg om hverandre :)

 

JA rosastrompe, det er jaggu mange å forbinde med de navnene. De jentenavnene jeg har notert her har jeg bare gode følelser for, og jeg er enig i at Selma er nydelig. Spørs litt hva gubben synes :)

 

Har hatt en veldig travel dag på jobb, men klart meg fint egentlig. Er sliten, men ikke utslitt :D Er fortsatt på jobb, det er jo fortsatt oppstart i skolesammenheng og mye som skal på plass. Foreldresamtaler neste uke, så HØSTFERIE!!! Da skal jeg pleie meg selv altså, til de grader!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gjerne med på denne tråden her, synes den er så trivelig :)

 

Litt om meg selv da:

 

Jente i slutten av 20 årene, 167 cm og 63,8 kg idag. Skal ned til 60. Gikk ned 5 kg med Grete Roede via internettkurs i 2004, samtidig ble jeg operert og vips var jeg 10 kg lettere (65) og var både lekker og smekker :) Pga røykeslutt og stygge uvaner som å hive innpå usunn mat, godterier og potetgull (mine store svakheter) var jeg plutselig 75 kg i januar 2009. DA bestemte jeg meg for å hive meg rundt igjen, dette kunne ikke fortsette. Kiloene rant av pga trening og strengt, men fornuftig kosthold. Etter 3 mnd var jeg kvitt 15 kg. Gikk etterpå ned til 58,8, men synes nok 60 passer meg enda bedre.

 

Ja, så hvor ender denne fortellingen da tenker dere kanskje? Fra påske i år til nå har jeg lagt på meg 5 kg, pga mine svake øyeblikk der jeg skal kose meg til ditt og kose meg til datt.. "Å, det er Grey's i kveld, da må jeg ha potetgull, dip, tab extra og kanskje smågodt i tillegg", så er det en bra film på tv neste dag og da er det på igjen, eller kanskje jeg skal se dvd og da må jeg jo også ha noe å hive innpå... FY F! Er så utrolig lei! Begynte for alvor forrige mandag og har hittil gått ned 1 kg :) Spiser sunt, rugsprø, knekkebrød, magert pålegg, normale middager og drikker mye vann. Ligger nok på 1500 kalorier daglig tenker jeg, sist lå jeg på 1300 daglig.

 

Har kommet godt i gang med treningen, begynte med 30 min dvd (aerobic og styrke) annenhver dag, men etter 3 økter følte jeg meg så bra at jeg kjørte full pakke, dvs 1 time, jippi! Annenhver dag er planen, noen dager bobler det over av energi og da er det mulig jeg kjører en ekstra dag, men vil gjøre dette fornuftig og ikke føle dårlig samvittighet hvis jeg ikke gjør mer enn planlagt. HOlder meg unna godterier og sånn en stund fremover også i helgene. Vet nemlig hvor fort jeg kan sprekke...

 

Ja ja, dette var et langt innlegg..

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen v05. Det er mange her som kjenner seg igjen i den historien... :)

 

Uff, jeg blir jo helt bansjuk av å være her, hehe... Spennende med navnediskusjoner. Jeg "hjalp" en venninne å finne navn til to av sine tre små. Det var stort da de valgte "mine" navn! Skjønner at det må være veldig vanskelig å finne "det rette". For øvrig er min erfaring at (for tredjeperson) vil de aller fleste navn "gå seg til" når man bare blir vant til dem - både veldig uvanlige navn, og de som man i starten knytter til andre personer.

 

Jeg har for øvrig senket skuldrene og nyter livet. Det er ganske deilig, i grunnen. Og da er det mye lettere å velge fornuftig også. Livet smiler, og jeg smiler tilbake.

 

Takk for råd og advarsel, tomo. Jeg er veldig klar over dette, og er fullstendig forberedt på at det kanskje ikke vil være mulig. Vi burde selvfølgelig gå i gang med det samme, det er det flere som har sagt til oss, men det føles ikke riktig for oss. Vi trenger litt mer tid på oss. Derfor vil jeg heller vente litt, til tross for konsekvensene. Før var det en selvfølge at jeg skulle ha barn. Nå har jeg begynt å leke med tanken på at livet kanskje kan være helt greit uten. Det er et godt utgangspunkt når man vil forsøke så sent. Dessuten er jeg oppvokst i et nabolag hvor det var mange adopterte barn, så det er absolutt et alternativ. Forresten, når det er sagt, så tror jeg at det er noe som "slår over" i hodet når man først bestemmer seg for å prøve å få barn selv. Et eller annet instinkt som tar over fokuset. Har sett flere eksempler på det, og føler meg ikke trygg på at jeg ikke snubler ned i den grøfta selv. Jeg dømmer ingen, for jeg tror at en del grunnleggende instinkter er myye sterkere enn vi kanskje er klar over selv, og at man kan bli tatt litt på senga. Uansett, jeg vil ikke ta sorgene på forskudd. Tiden vil vise hvordan det går.)

 

Ha en strålende dag, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Det var hyggelig V05! Velkommen!

 

jeg må si at jeg synes det er litt i tidligste laget i svangerskapet til å våkne kl tre om natta og være lys våken. Har blitt forkjøla, så jeg hoster og klør i halsen. Sitter nå med tekoppen og er på nettet, akkurat som jeg var for ett år siden kl styggsent om natta... La oss håpe at det bare er for i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...