Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

 

Takk for råd og advarsel' date=' tomo. Jeg er veldig klar over dette, og er fullstendig forberedt på at det kanskje ikke vil være mulig. Vi burde selvfølgelig gå i gang med det samme, det er det flere som har sagt til oss, men det føles ikke riktig for oss. Vi trenger litt mer tid på oss. Derfor vil jeg heller vente litt, til tross for konsekvensene. Før var det en selvfølge at jeg skulle ha barn. Nå har jeg begynt å leke med tanken på at livet kanskje kan være helt greit uten. Det er et godt utgangspunkt når man vil forsøke så sent. Dessuten er jeg oppvokst i et nabolag hvor det var mange adopterte barn, så det er absolutt et alternativ. Forresten, når det er sagt, så tror jeg at det er noe som "slår over" i hodet når man først bestemmer seg for å prøve å få barn selv. Et eller annet instinkt som tar over fokuset. Har sett flere eksempler på det, og føler meg ikke trygg på at jeg ikke snubler ned i den grøfta selv. Jeg dømmer ingen, for jeg tror at en del grunnleggende instinkter er myye sterkere enn vi kanskje er klar over selv, og at man kan bli tatt litt på senga. Uansett, jeg vil ikke ta sorgene på forskudd. Tiden vil vise hvordan det går.)

 

Ha en strålende dag, alle sammen! :)[/quote']

 

Det aller beste du kan gjøre for deg selv og mannen din er å ta vare på kropp og helse. Da har du det beste utgangspunktet for et evt svangerskap, og definitivt det beste utgangspunktet for å ta i mot et adoptiv- eller fosterhjemsbarn. Jeg tror de to siste byr på utfordringer, men ikke mer utfordringer enn gleder, og det er så generøst at jeg blir rørt bare av å tenke på det (hormoner?)

 

Før jeg traff mannen min syslet jeg med tanken på å ikke få barn. min mor holdt på å gå av skaftet da jeg i hennes øyne er skapt til å være mor, men også tanken på å ikke bli mormor are ble for mye for henne. Men jeg fant ro med den tanken fordi jeg fjernet presset fra meg selv (singel og i slutten av 20-årene og barnløs fører til en del kommentarer i vår familie...) og kunne nyte livet. Så traff jeg da til slutt Mannen, seks mnd senere var jeg gravid og resten er historie :) Nå ser det ut til at vi er en meget god match som har klart å bli gravide hele fire ganger (vi mistet før vi fikk minstemann) uten å ha "jobbet" for det, så jeg klarer selvfølgelig ikke å kjenne på kroppen hvordan det er å prøve uten å få det til, men jeg har så mye respekt for at det oppleves som vanskelig og for enkelte hjerteskjærende.

 

Jeg håper at uansett hva du og mannen din bestemmer dere for, så går det greit for dere å oppnå det. det gjør jeg virkelig!! Du fortjener det best for deg selv, så sørg for at du legger til rette for det beste for deg selv :)

 

Godklem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Det var stillstand på vekta igjen for min del på onsdag, på hektoet samme som uka før. Men, dagen etter veiedagen klarte jeg ikke å la være en snikveiing.. og vekta viste 81,9 ! :)

Bladde gjennom historikken her i vektklubben for å finne ut når jeg så dette tallet sist, trodde det var rundt 4 år siden. Men oppdaget da at jeg faktisk ikke har sett 81-tallet siden jeg meldte meg inn i vektklubben, det nærmeste var 82,0 i desember 2006.

Fikk også en aldri så liten aha-opplevelse når jeg bladde gjennom sidene og de siste årenes løp. Side opp og side ned med vektvariasjon mellom 84 og 86 kilo, og med 82 og 90 som ytterpunkter.

 

Gjenstår nå å få dette resultatet til å vare til neste uke også! KANSKJE kan dette være et gjennombrudd! Og da er det helt sikkert takket være Middelvegen og allere dere kjekke jenter i forumet (med og uten skranglende eggstokker :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på tidenes beste spinningtime :) Trøkk fra start til slutt. Jeg var gjennomblaut fra topp til tå etter timen og hadde forbrent fantastiske 906 kcal. For en herlig start på helgen. :) Kjenner en velvære følelse uten like (kan det være det som kalles runners high? ) Trening er avhengighetsskapende :)

 

 

God helg til alle dere flotte damer :)

 

 

PS Gratulerer til lenapena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag kom jeg i gang med joggingen igjen, for en god følelse. Kjedet meg litt på kvelden, tok derfor på meg fine joggeklær, mp3 spilleren og godt mot. Gikk først for å ta solarium, en god følelse det også :) Jogget og gikk fort om hverandre, følte meg i god form og var kjempe stolt av meg selv etterpå. Spesielt herlig var det når jeg kom hjem igjen og tok en lang dusj, hårkur og avsluttet med en forfriskende ansiktsmaske og bodylotion :) En god følelse.

 

I går var jeg på jobb til 15.30 og kurs på kvelden. Går en del på jobb og gikk en tur på en halvtime før kurset. Ble en liten kakebit på fredagskaffen (full av kalorier sikkert) og kjøpte en kebabtallerken på vei hjem fra kurs. På vei til kurs kjøpte jeg en baguette med kylling... hm... litt sånne uheldige kalorier som ble inntatt i går, idag har det gått veldig greit, men da har det vært mye å gjøre og dermed kanskje litt for lite kalorier.. jaja. Skal trene en time med dvd nå, så da blir det trim og en god dusj før jeg skal gløtte på de spreke menneskene i "skal vi danse"..he he. I morgen skal jeg også på kurs, full rulle store deler av dagen, bør ha med en solid matpakke, sunn og god matpakke... :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til alle flike trimjenter :)

Høres ut som om du er i litt bedre form frøkenfrue - det er bra!

 

Har vært på tredemølla i dag og spist resten av lørdagsgodtet som jeg kjøpte forrige lørdag. Ja, har da kost meg med litt mere også, men syntes det var god-middelveg praksis å ikke tømme hele smågodt posen sist lørdag og heller ikke snope den opp gjennom uka:)

 

Ha en fin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Så flinke dere har vært!! Jeg er nedsylta av forkjølelse, hormoner og sukker... Vært på TRE!!!! kaffebesøk i dag og bare pakka innpå med kaker og faenskap. kjenner jeg blir i kjempedårlig humør av det (rent fysisk påvirket altså, ikke at jeg har "gitt etter for noe") og uvel. Glefset til og med til min mor i stad da hun forsøkte å si at vi kunne gi minstemann noe av den deilige frukten på kaka (etter at jeg hadde sagt at han nettopp hadde spist og ikke fikk kake enda, for han er for liten). Jeg bare sa at han IKKE skulle ha KAKE og det er IKKE opp til DISKUSJON. Herregud, snakker om oppstandelse! jeg er litt slukøra nå altså, selv om jeg har ringt min mor og bedt om unnskyldning. frukta var gelebelagt og sukret og dritt... og jeg mista besinnelsen. Jaja, det var DEN dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjip dag, frøken frue. Men heldigvis går det over. :)

 

Og takk for gode ord igjen. Vi tar ting som det kommer, så vil tiden vise hva resultatet ble.

 

Har hatt en brenntravel fredag og lørdag, med masse jobb-greier samt øvinger og konsert med koret. Søndag var jeg helt utslått og det regnet og regnet, så da passet det bra å innta sofaen og se fem (!) episoder av The Wire. Hehe... Men vi fikk likevel tid til et par timers arbeid utendørs og en times spasertur.

 

I kveld er det Zumba! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådeier og dronning av middelvegen,

Pust inn, pust ut, pust inn, pust ut..... Alt går over, til og med bedritne dager som den du nettopp har vært igjennom. Ser ikke bort fra at det ble litt bedre av å skrive det ned her inne. Vi må være hverandres frustrasjonssøppelbøtte og muntrasjonsråd om hverandre :)

 

Har du fortalt familien hvilke lykkelige omstendigheter dere er i?

 

Ønsker deg god bedring fra forkjølelse og alt som er! Nytt sjansen til å roe ned med ullpledd og tekopp og stresse ned. Du har lov til det!!

 

Klem fra lenapena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Åååå dokker e nån gopia!!

 

Ja de nærmeste vet om omstendighetene, men det har blitt tatt i mot med ulik entusiasme... min mor gleder seg og håper på å bli mormor med de åtte ungene :)

 

Formen er ikke god, men det er bare forkjølelse. Er blek og dratt og ikke den foxy dama jeg gikk for å være for bare tre uker siden... utrolig hvor fort ting forandrer seg!!

 

I kveld har jeg benket meg i sofaen etter en veldig hektisk dag på jobb. Jeg hadde ikke dratt på jobb om jeg ikke hadde ansvar for student, så samvittigheten styrer mye. Men jeg gjennomførte og er fornøyd med det. Hadde også kvalitetstid med barna da jeg kom hjem og minstemann gikk sine første skritt i dag! 11 mnd nå!!

 

Kjenner jeg er litt bekymret fordi jeg inntok noen alkoholenheter helga før jeg tok testen den mandagen. I tillegg spiste jeg myyyye spekemat og det er jo også fy for fosteret. Vel, vi krusser fingrene...

 

Dere er fantastiske å ha!! Og jeg synes dere har vært flinke på mosjonsfronten. Og det må jeg si, at å spare lørdagsgodtet en hel uke er rene forbildet for middelvegtankegangen. Det GÅR faktisk an!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven - frøkenfrue, for et kjemperesultat! Gratulerer så mye ;)

 

Så ble det ikke noen kjenning med 81-tallet denne uka heller, sånn offisielt. Det er nesten til å bli sprø av at det skal gå så sakte! Men, på den annen side har jeg dårlig selvtillit i forhold til å bryte disse nye grensene som gjør at jeg ikke forventer så mye, og heller ikke blir så skuffet.

 

Jeg har til stadighet gått ned 2-3 kilo i området mellom 86-83. Men, å tenke seg at jeg skulle gå ned 2-3 kilo fra 82 til 79 virker som en hel verden unna! Som vanlig sitter jo alt i hodet, det er fasinerende og frustrerende på en gang.

 

Kjenner jeg er litt sliten, og har alle tegn på svært nær forestående periode: kviser, mageknip og hemoroider - herrrlig. Gleder meg til helga, men kan ikke tillate meg å slakke av... MÅ holde ut!!! Skal holde ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare jeg som har ferie så jeg skal bare pleie meg selv de dagene de andre er i jobb og barnehage:) en dag igjen:)

 

Det høres skikkelig godt ut det også, jeg nyter iallefall sånne dager. :( Du får vel sikkert ikke så mye tid helt for deg selv du heller?

 

 

Lenapena: det er ikke uvanlig at vekten går saktere ned jo nærmere du kommer målet, dessverre. Men ikke gi opp, du skal klare det allikevel. Du må bare være litt mer tolvmodig enn du hadde tenkt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har vært bra, lite utskeielser mye hvile og trim.

Dagen idag har vært flott, har sovet lenge og hvilt ut, og nydt en kaffekopp i solveggen før jeg dro på tur. Kan gå rett fra stuedøra til fjellterreng ovenfor huset - deilig!

Laget kjøttsuppe også, mettende og ikke for fet - men ble nok en anelse for salt. Må sile av litt kraft og fylle på med vann til neste runde (har middag for flere dager...)

 

12,5 trimpoeng er samlet i løpet av uka. Det er mer enn godkjent, og det selv om jeg har hatt en helt treningsfri dag, og to dager der jeg egentlig var litt slapp og misfornøyd med meg selv. Føler at stemningen og energinivået har steget - heldigvis ;)

 

Ha en riktig flott uke damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig at fruen koser seg med ferie, og får slappet av litt. Det er veeeldig fortjent! :(

 

Jeg starter ferie i dag, jeg også. I ettermiddag setter vi kursen sørover, først en uke i Roma med svigerfamilien, deretter en uke på Malta med jobben. Gleder meg til ferie-delen. Jobbdelen går vel greit nok, har ingen forventninger, men det er jo ikke den verste plassen å henge en uke. ;)

 

Ellers går det meste dritt. Jeg har regelrett hoppa, med begge beina, over rekkverket på middelveien og ligget og rulla meg i grøfta, med vitende og vilje! Hodet har vært helt rart. Jeg har panisk stappet i meg alt jeg har klart å komme over av fett og sukker, og vært konstant kvalm og uvel i en ukes tid nå. Sukk... Det er er en veldig rar følelse. Tilfredsstillelse og blodanger i ett. Jeg lurer på om jeg en dag skal forstå hva som egentlig skjer i slike perioder?

 

Uansett, jeg har dere, og nå har jeg rapportert. Føler meg flink, selv om jeg vet jeg burde gjort det tidligere. Gikk på vekta i dag, og ser at jeg nå nærmer meg to kilo over vekta i sommer. Det går med andre ord helt feil vei, og dette går ikke lenger. Jeg har vært "struts" lenge nok og latt som ingenting. Nå er det ferie og jeg skal ha andre rundt meg 24-7 i en uke. Jeg skal bruke anledningen til å stanse fråtsingen og spise sånn som de andre! Ikke for å gå ned, men for å komme ut av den dårlige spiralen jeg har kveila meg inn i den siste tiden. Og på Malta skal jeg fortsette i samme stil. Spise godt, men fornuftig og til rette tider. Og når jeg kommer hjem, DA kan jeg fokusere på å gå sakte ned igjen det som har kommet på den siste tiden. Jeg har jo allerede klart å finne verdens beste motivasjonsfaktor. :D Jeg må bare klare å huske på det i hverdagen.

 

Takk til frøken trådeier og alle andre for at dere er her når man trenger det.

 

Håper alle har det bra!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

kjære kjære kveita vår. Det er ikke så greit alltid. Men det er en del av livet å havne litt utpå av og til. Hva du enn gjør, ikke synes synd på deg selv, for da er det gjort. Da må man jo trøste seg selv i tillegg... Jeg har en følelse av at du har veldig mye å tenke på og av det baller på seg på flere kanter. Ta deg tid til å puste i bakken og å kjenne på hvordan du har det. Legg en plan og følg den. Du er en sterk dame, men ikke ha dårlig samvittighet for å prioritere deg selv og livsstilen din. Dårlig samvittighet er vår værste fiende! Selv sitter jeg og slapper av på sodaen med brus og potetgull. Etterpå skal jeg ut på tur i høstvinden og så lage torsk til middag. Jeg prioriterer ro og kos i dag, men det i seg selv skal ikke bety full skjærings hva middelvei angår. Det å følge min plan i dag er for meg middelveien. lenapena du står på! Supert altså! Kjøttpuppe fikk jeg også lyst på. Får se i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Fortsatt ferie og i dag skal jeg gjøre minst mulig... er litt trøtt for tiden, så med unntak av litt husarbeid som bare må gjøres og en time Afro i kveld 8om jeg klarer å holde meg våken) så skal jeg ligge litt på sofaen med godboka.

 

har akkurat snakket med svigermor på telefonen og hun er fryktelig bekymra for at vi ikke skal "klare det" nå når vi skal ha tre barn. What?? Man har da for i svarten ikke noe annet valg enn å "klare" det har man det da? Jeg kjenner halsbrannen setter inn når jeg hører henne og så blir jeg så fryktelig lei meg. er jeg virkelig så naiv da? Skjønner jeg ikke at vi går travle tider i møte? Jo jeg gjør da det. Skjønner jeg ikke at vi får dårligere råd? jo visst. Så hvorfor i h..... skal vi ha nr tre da? Fordi jeg ble gravid igjen og fordi det er fantastisk å tenke på at barna mine kommer til å ha hverandre i framtiden, selv om det kanskje ikke blir fete kår de vokser opp under. Vi har det så godt i dag, at jeg tror at om man bare omprioriterer litt, så blir det en råd med det meste :) Er jeg naiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med svigermor egentlig....?

 

Du er ikke naiv. Tvert i mot- du er et av de mer oppegående, fornuftige, kloke, og realistiske mennesket jeg vet om. Jeg kjenner deg jo ikke in person, men jeg føler jeg kjenner deg godt via forumet, og alt du har delt med oss her.

 

Selvfølgelig er det mer travelt med tre barn enn to. Selvfølgelig får dere litt dårligere råd en periode. Men so? Dere fikser da det!

Unger trenger omsorg, stabilitet, forutsigbarhet, faste rammer og masse kjærlighet. Både fra mamma og pappa og søsken. Og det har dere i massevis. Og det er mer enn godt nok.

 

De tre ungene deres er heldige og privilgerte som får hverandre som søsken, og dere som foreldre. De kunne ikke bedt om noe mer, og gjør det heller ikke. Penger er ikke alt, men det er tid og kjærlighet.

 

Dette klarer dere !!!!!

 

Varm klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...