Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue
Hva er det med svigermor egentlig....?

 

Du er ikke naiv. Tvert i mot- du er et av de mer oppegående' date=' fornuftige, kloke, og realistiske mennesket jeg vet om. Jeg kjenner deg jo ikke in person, men jeg føler jeg kjenner deg godt via forumet, og alt du har delt med oss her.

 

Selvfølgelig er det mer travelt med tre barn enn to. Selvfølgelig får dere litt dårligere råd en periode. Men so? Dere fikser da det!

Unger trenger omsorg, stabilitet, forutsigbarhet, faste rammer og masse kjærlighet. Både fra mamma og pappa og søsken. Og det har dere i massevis. Og det er mer enn godt nok.

 

De tre ungene deres er heldige og privilgerte som får hverandre som søsken, og dere som foreldre. De kunne ikke bedt om noe mer, og gjør det heller ikke. Penger er ikke alt, men det er tid og kjærlighet.

 

Dette klarer dere !!!!!

 

Varm klem til deg.[/quote']

 

 

*snufs* og derrr åpna du krana igjen Soleia! Fader som jeg tuter om dagen... er redd jeg i et par sekund har tvilt på meg selv om dette er gjennomførbart, men selvfølgelig er det det. Ting folk sier og ikke sier (kroppssprål sier myyyye) virker så veldig veldig inn på meg om dagen at jeg blir alldeles overgitt... men nå må jeg skjerpe meg litt altså.. Takk for de gode ordene (du kom meg i forkjøpet, for jeg har akkurat vært inne hos deg og søkt støtte...)

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Vi skrev til hverandre akkurat samtidig- snakk om telepati :)

 

Du skal vite at jeg virkelig mener hvert ord av det jeg skriver til deg, og du skal ta dem til deg. Ikke bry deg om ord som blir sagt, eller ikke sagt. Vær sterk, og ha tro på deg selv som en alldeles strålende mamma til (snart ) tre vakringer.

Rett deg opp i ryggen og vær stolt for helsike!. Dette skal gå fint, kjære deg. Ikke la noen få deg til å tro noe annet.

 

Ny varm klem

 

ps- har omtrent samme "problemstilling" i hverdagslivet. I går ringte en lettere hysterisk venninne til meg, gravid i 12 uke. Hun hadde vært på UL og der hadde de oppdaget tvillinger. Hun har ei jente på 9 mnd fra før. Hun stilte meg akkurat de samme spørsmålene som du sitter med; klarer vi dette?? Har vi råd?? Får vi tid?? Snakket lenge med henne, og jeg tror hun fikk landet litt etterhvert :)

ds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Du er så god å ha snuppa! Ja for svarte er jeg ei god mor og ja vi har da rom i hjerte og hus til et nydelig liv til! Som eldstegutt sa i går: Mamma, ska vi itj ha oss en beibi te snart da. men herre gangen vil æ ha jente, for da bli det likæns som te nabon for dæm har å to store gutta å ei lita jente, å dæm kose sæ dæm. å så e det så fint me rosa :) Hehe godgutten te mamma'n sin ja :)

 

Om det skulle vise seg at vi venter tvillinger, ja da får jeg ta det med fatning og så storme avisen etter større hus :) Uansett, takk for gode ord og råd. Skal skrape meg opp av sofaen nå og ta unna klesstryking (som jeg faktisk liker) foran en god film på TV.

 

Ble litt lettere nå jeg. Sikker 10 gram! minst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og apropos hormoner:

 

Gravid med nummer en satt og jeg og så på allsang på Skansen på Sverige og stooortuta til " Rosa på ball...." Du vet den? "Tänk att jag dansar med Andersson, lilla jag, lilla jag, med vackra Andersson....." Jeg hulka! :)

 

Gravid med nummer to gråt jeg mine salte tårer i det myke babyhodet til nummer en, fordi jeg syntes så synd på ham...han skulle jo bli storebror i en alder av 17 mnd stakkars gutt! Kom jo ikke til å få den oppmerksomheten og kjærligheten han fortjente :) Hva var det vi hadde gjort..??!!

Dette gikk selvfølgelig helt fint, og jeg hadde mer enn nok kjærlighet til dem begge :)

 

Akk ja, disse hormonene...

 

Kos deg med klesstrykinga så lenge. Og jammen er han ikke en søtnos din eldstemann som ønsker seg ei lita søster <3

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk kor fantastisk kjekt ungane får det ilag når dei veks opp. Det har ikkje vore dei feitaste kåra her hos oss heller men du verden kor kjekt ungane har hatt det oppover.

 

Nei, Frøken lukk øyra dine, men forstår så inderlig godt din frustrasjon. Og i din "situasjon" så er vel ein litt var på slikt og, (vertfall var eg det).´

 

 

 

Ha ein super fin dag Frøken og kos deg med strykinga du :)

 

Klem fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk fjellgeita :) Klærne er strøket ferdig nå og jeg venter på toasten som straks er ferdig :) Jeg jobber hardt for å lukke ørene, men det er noen som klarer å sette spor likevel. Det er slitsomt med slike forhold, men man kan liksom ikke kutte kontakt heller, for det er barn med i bildet. men å holde kontakten nede på et minimum er da greit synes jeg. Det er noe med å bruke energien på de du får energi tilbake fra, og ikke bare på de som roper høyest og tapper deg. når det er sagt er det forholdet jeg nevner anspent, men jeg ser mye godt i personen og jeg ser at hun bare vil det beste for oss. Det handler bare om å klare å holde munn når man ikke har noe godt å komme med. Hun har kalt svangerskapet en tragedie og enda ikke gratulert oss på noe sett og vis. Det synes jeg er trist og jeg prøver å ikke ta det innover meg, men der er jeg ikke noe tess... Som min terapeutvenninne sa: Du kan ikke endre andre mennesker, kun hvordan du forhholder deg til de. Og jeg forsøkerå leve etter det..

 

Og vi skal få det så fint så fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

å si noe jeg også.

Er ofte inne her, for å hente styrke....

og du ressursterke vakre Frøken er en av de beste å hente det hos:-)

så selv om dette er litt privat kanskje, fikk jeg lyst å si noe.

 

Først gratulerer så mye med lykkelige omstendigheter!

Jeg synes du er kjempeheldig som er gravid med din tredje. Har sett at det kom overaskende på, men sånn er det gjerne med det beste i livet. Er det ikke det.. Det er vel ingenting negativt med dette. Mindre penger, mer å gjøre; ser ikke problemet, finnes vel ikke noe bedre enn å bruke tid og penger på noe så flott!!

 

Og at du og mannen din klarer dette, og får det enda bedre, kan det jo ikke være tvil om.

 

Synd at ikke svigermor kan være en positiv bidragsyter, men noe skal vi jo ha å slite med alle, og hun er kanskje den du har fått på det negative. Synes terapeutvenninden din er inne på det. Du får ta henne med det gode, og ikke tillegge den hun sier noen som helst vekt.

 

Mannen min har lært meg litt av det samme, vi får ikke forandret folk, så ikke bruk unødvendig energi på de negative, men stol på dine egne vurderinger og din egen styrke og ressurser. Du er særdeles godt utstyrt i så måte, ut fra det jeg kan se som "leser deg" stort sett løpende :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
å si noe jeg også.

Er ofte inne her' date=' for å hente styrke....

og du ressursterke vakre Frøken er en av de beste å hente det hos:-)

så selv om dette er litt privat kanskje, fikk jeg lyst å si noe.

 

Først gratulerer så mye med lykkelige omstendigheter!

Jeg synes du er kjempeheldig som er gravid med din tredje. Har sett at det kom overaskende på, men sånn er det gjerne med det beste i livet. Er det ikke det.. Det er vel ingenting negativt med dette. Mindre penger, mer å gjøre; ser ikke problemet, finnes vel ikke noe bedre enn å bruke tid og penger på noe så flott!!

 

Og at du og mannen din klarer dette, og får det enda bedre, kan det jo ikke være tvil om.

 

Synd at ikke svigermor kan være en positiv bidragsyter, men noe skal vi jo ha å slite med alle, og hun er kanskje den du har fått på det negative. Synes terapeutvenninden din er inne på det. Du får ta henne med det gode, og ikke tillegge den hun sier noen som helst vekt.

 

Mannen min har lært meg litt av det samme, vi får ikke forandret folk, så ikke bruk unødvendig energi på de negative, men stol på dine egne vurderinger og din egen styrke og ressurser. Du er særdeles godt utstyrt i så måte, ut fra det jeg kan se som "leser deg" stort sett løpende :-) :-) :-)[/quote']

 

Åååå snufs!!1 Takk julianna, det var virkelig fine og kloke ord. herregud for ei sippeguri jeg har blitt altså!! jeeeezus! Har jo funnet ut for lenge siden at vi får ta det gode med det vonde med henne, for ingenting er vondt ment, bare ubetenksomhet, men som (soleia?) påpekte i stad så er jeg nok ekstra hårsår nå og tåler ting mindre bra. Dog bra nok til å ikke fortelle henne akkurat hva jeg synes om de tingene hun kommer med og ber henne stikke hodet der hvor solen aldri skinner. Selv om jeg er fristet (er vel for godt oppdratt antakelig, pluss at jeg hadde dødd av dårlig samvittighet om jeg hadde såret henne...)

 

Ja det er personlige ting dette, men et anonymforum, så jeg er bare så utrolig glad for at du kommer med innspill Julianna. Kjenner jeg trenger alle dere just nu. Og ikke for at jeg synes synd på meg selv, men fordi tankene bare må få utløp en trygg plass hvor de ikke kan gjøre skade. Så tusen takk skal dere alle ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Frøkenfrue,

 

Jeg støtter alt som er sagt av de andre - det er overhodet ingenting som taler for at dette ikke skal gå bra!! Dere er ressurssterke flotte mennesker med masse kjærlighet å gi! :)

 

Sitter med en følelse av at svigermor er utrygg på flere ting, og dermed blir litt irrasjonell på andres vegne. Synes å kjenne igjen tegnene både på egen svigermor og mor. Min mor har aldri vært spesielt sentimental og har alltid stått på og vært tøff, men nå dreier samtalene seg plutselig om allverdens bekymringer der 90 % bunner i løpsk fantasi.

Hvis din svigermor i tillegg alltid har hatt litt mangelfull antenneutvikling så gir det seg desto større utslag... Tror allikevel at hun vil komme seg ut av tunnellen hun også og gi dere støtte etterhvert, det tar bare litt lengre tid.

 

Hold hodet høyt hevet imellomtiden og kos deg med alle i nettverket ditt som er posistve nå :)

 

Stor klem fra nord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Jeg må bare henge meg på alle de andre her, kjære frøken. Du klarer ALT!

Vår tredje kom også som et sjokk og overraskelse (negativ på mange rundt meg), men duverden så fantastisk vi har det nå! Ja, det er mer jobb. Ja, det koster mer. Ja, man må ha større plass rundt seg. Men hallo! Det du får igjen er 100 ganger mer enn det det koster. Garantert!

 

Kos! :)

 

PS: Angående sipping. Med min først satt jeg og grein til TURN på tv! Jeg syntes det var så vakkert!... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

tusen takk lenapena og rosastrømpe:) hehe griner av turn ja. Den har jeg tilgode:) hehe men jeg tåler ikke noe jeg altså! Nesten så jeg gruer meg vil Cæsar i kveld:) og dere har rett. Dette kommer til å gå bra! Og jeg skal drite i hva noen mener om vår situasjon. Selv om det er nær familie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære frøken frue :)

 

Kjenner jeg blir skikkelig provosert av de kommentarene til din svigermor. Noe så lite gjennomtenkt.... Er hun bekymret for dere burde hun heller hjelpe dere så godt hu kan isteden for å gi dere nye bekymringer....

 

Jeg har som sagt tidligere tre barn. Vi har ofte dårlig råd, og ikke penger til å kjøpe alt vi vil til ungene. Men vi har mat nok, klær nok og et trivelig hjem.

Det er travelt, og man får ikke så ofte tid til seg selv eller alenetid med partneren. Men jeg har aldri satt så stor pris på å kose meg alene sammen med min mann om kvelden når ungene er i seng.

 

Det har hent at jeg streifet innom tanken at med to hadde vi hatt mere tid og mere penger, men før tanken er ferdig tenkt så ser jeg for meg det blide ansiktet til minstemann der han kommer springende imot meg med armene strukket imot meg når jeg henter han i barnehagen. Han har et stort smil fra øre til øre og han roper mamma med glad stemme. Det er lykke det. Jeg løfter han opp svinger han rundt og holder han tett inntil meg. Hadde jeg villet ofret dette for bedre råd og bedre tid? Aldri! Det fins ikke noe større enn kjærligheten man føler for sine barn. Det er meningen med livet. Så jeg ofrer gladelig en ekstra genser som jeg egentlig ikke trenger og en sydentur årlig for å oppleve den kjærligheten en kun føler for sine egne barn. En kjærlighet helt uten grenser. :)

Og den kjærligheten er like stor om barnet er nr en eller nr tre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei igjen,

 

I $dag har jeg vært

hjemme med mine to gullgutter. Det har vært kjempekoselig, men jeg er så trøtt og har så lit energi at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare meg ut dagen. Det er rart å ha det sånn, nå som jeg har hatt et halvår med et energioverskudd og bare sprudlet. Litt brått... Og matlysten helt vekke og blirt uvel bare av tanken på mat, akkurat som med de to første. Det fører til at jeg pakker trynet fullt av alt som ikke burde inn der og en destod kvalmere hverdag...

 

Men jeg har i det minste gått en times tur med gutta i dag (med eldstemann på skuldrene halve veien, så noe har jeg da prestert :)

 

Ha en fin kveld solstrålene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ny dag og nye muligheter. Har startet dagen med å rapportere inn boligopplysninger, tatt en lang dusj og prøvd å style mitt nyklippede og plutselig svært så korte hår... Huff, det var ikke sånn jeg hadde tenkt det, men som kjent, håret vokser da ut igjen... :)

 

Håper alle får en fin dag! Jeg skal opp på lekeplassen med barna, bake muffins og pizza og kose meg med mannen min i kveld med ost og kjeks og eh.. brus. Hadde tenkt å ta oss en helg alene i utlandet han og jeg nå på høstparten, men kjenner at jeg får vondt i magen av å bruke så mye penger på han og meg nå når vi skal i gang med en enda større familie. I tillegg vil det koste oss mindre å reise med hele familien til syden i vinter med all inclusive på et firestjerners hotell enn en langhelg til London. selv om fly og hotell er billig, så skal man jo komme seg til og fra flyplassene, leve og oppleve og det er ikke billig i London så vidt jeg vet. Og vi kunne trengt oss litt sol og varme... VI får se. Kanskje skal jeg overraske med en nyttårstur til Egypt i stedet? Tenk at det koster oss bare 10 000 det? FOr alle 4!

 

Jaja, verden ser lysere ut og det hjelper at sola skinner :) ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frøkenfrue,

Hyggelig å høre at dere koser dere tross litt vekslende form! :) Jeg har også behov for å legge noen konkrete planer for sol-ferie snart...

 

Er hjemme igjen etter ei "frihelg" på hyttetur. Jeg fikk et akutt behov for å ha fri i helga, kanskje en reaksjon etter en ganske lang flinkis-periode. Klarte i løpet av denne uka å offisielt nå dette nye tallet som jeg har sett langt etter noen uker nå - Hurra for det :) - det er omlag 4 år siden sist.

 

Har frihelga gitt meg noe? tjaaa... Nytelse i øyeblikket, stinn mage, tendenser til halsbrann, treningspress i dag for å berge situasjonen.

Neste helg skal vi på en spennende storbyferie, til et sted jeg enda ikke vet hvor er! Og denne godteri-helgen har overbevist meg om at det ikke kommer til å ta helt løst med godterier neste helg. Null sjokoladetrang - det hullet har jeg fyllt nå, så aldri så galt he he. (men, mat og drikke blir det plenty av)

 

I går kveld tømte jeg restene av sjokoladeskåla og potetgullskåla i søpla, ville ikke ta med meg fristelsene over til søndag. Og selv om jeg har putta en stor dose snop i munnen fredag og lørdag, ser jeg at grensene mine har flyttet seg i fht hva som er mye og lite. Vi to klarte ikke å tømme en Nidar-pose og de to medium-store potetgullposene i løpet av helga. Kan love dere alle at det overholdet ikke hadde vært noe problem tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

BRa jobba LEnapena! Synes det står respekt av at du kastet restene i søpla!

 

I dag har jeg hatt en skikkelig dårlig dag og vært i dårlig form. Våknet med magekramper i tretiden i natt. Nesten som rier som kom og gikk, bare at de satt oppunder ribbena (sikkert kollikk, men fikk ikke ut noe luft eller noe) og det holdt seg gående i flere timer. Kl fem var minstemann våken og klar for en ny dag så opp og skifte bleie, gi flaske og så legge han ned igjen. Trodde jeg... Han holdt det gående til ca syv og da stod jeg opp i svime, satte meg med han på sofaen og så på TV. Han sovnet fort og i stedet for å ta sjansen på at han våknet i det jeg skulle lagt ham lot jeg han sove i fanget og jeg la meg med han på sofaen. Klarer ikke sove på ryggen (har aldri klart det, men etter første svangerskap har jeg ikke klart det hverken under eller utenfor svangerskapene) så jeg lå våken til mannen min og eldstegutten stod opp i nitida. Da var det å krølle seg sammen under dyna og prøve å sove. Skikkelig kaotisk søvn og rare drømmer (blandt annet at jeg tok en ny test for å dobbelsjekke at jeg var gravid. Testen sa ikke gravid, ta kontakt med lege... og etter det våknet jeg og lurte på om jeg hadde kjøpt test på apoteket eller ikke...)

 

Har spist salte kjeks med ost i dag og det har gått greit. Nå sitter jeg med skikkelig angremattias fordi jeg ikke fikk gjort unna noen retting tidligere i uken og har benket meg med to digre bunker nå. Har litt overskudd akkurat nå så jeg håper det holder en liten stund.

 

Ha en strålende dag i morgen! Jeg gruer meg til å begynne på jobb nå. Er ikke på høyden med søvn eller form eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, husker du meg? Møtte deg i frognerparken for en tre år siden sammen med noen andre slankere.

Har vært rimelig fraværende fra forumet en stund nå, så har bare scrolla litt på starten ,samt det siste her. Forrige gang jeg var her, så var du akkurat blitt gravid med minstemann. Fatter ikke at tida har gått så fort! Såvidt jeg skjønner, så er han nesten et år nå..(?). Så litt sent, men gratulerer masse med han, og ikke minst den lille dere har i vente:).

Bare for å si litt om svigermor, så synes jeg barna deres er kjempeheldige som får lov til å vokse opp med søsken, og sånne foreldre som dere. Personlig er jeg enebarn, og har vokst opp uten både penger eller søsken. Gjett hva jeg savner mest... Men selv om det aldri var noen penger i omløp, så har jeg jo fått en trygg oppvekst med to foreldre som har vært glad i meg, og gjort hva de kunne for at jeg skulle ha det bra. Og det kan ingen penger i hele verden konkurrere med. Tenk på det, nå som du venter den 3. Du og samboeren din har allerede alle de kvalitetene som barnet trenger. Og det å gi barna dine søsken, er en stor gave i seg selv.

Men det høres jo ut som om din egen mamma ser ganske positivt på det, og det er jo godt.

Også må jeg bare gratulere med vekta. Du har jo blitt supertynn (om jeg ikke har misforstått). Sist jeg var innom, så var du nemlig oppi 90 kg...

Kjempegodt å se noen kjente igjen her, siden jeg liksom falt av litt i et par år. Og min egen vekt..ja..grøss og gru. Har bare rast opp igjen. Skjedd en del tøffe ting de siste åra og bla bla 30-40 kg på igjen. Skikkelig,skikkelig kjipt, for å si det pent.

Men ett sted må man jo starte. Veide jo 101 kg forrige gang jeg gikk ned. så det er tøffest i begynnelsen.

På en annen side, så har jeg møtt mannen i mitt liv, og er forlovet og greier. Så det føles veldig,veldig bra. Husker at jeg tenkte jeg kom til å dø singel, da jeg var 27. Også gikk det bare et par mnd før jeg møtte min elskling. Så nei, det var ikk lett å være singel i slutten av 20 åra, som du sa.

Godt å høre at det går bra med deg, og gratulerer masse med enda et barn i vente. De kommer til å få glede av hverandre resten av livet. Og det er jo priceless.....klem:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kjære kjære Amathea! Ja selvfølgelig husker jeg deg, og så deilig at du endelig er her! Har lurt på hvor du ble av serru!

 

Takk for gode og kloke ord og gratulasjoner. Jeg er på en god plass nå, selv om jeg strever med energiunderskudd og kalorioverskudd... Men det hører vel med...

 

Så herlig at du endelig har møtt MANNEN!! og gratulerer med forlovelsen! TRist å høre at kiloene har kommet på igjen, men du har sannelig klart dette før, og dette skal bli siste gangen. Bli med gjengen vår her inne og ta en titt innom de på Hold-vekten-tråden (spesielt Soleia som er helten min) og hent inspirasjon og motivasjon!

 

Glad for å se deg her, og jeg håper håper håper du blir. For din skyld og min :)

 

god klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Bli med gjengen vår her inne og ta en titt innom de på Hold-vekten-tråden (spesielt Soleia som er helten min) og hent inspirasjon

 

Tårer på øyevippen....så god du er....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jaja, da er vi her igjen da, en uke etter forrige gang nesten. Denne uka har gått såååå fort og jeg har vært ufyselig effektiv på jobb, men elendig i matfatet. Here's the deal. Jeg er uggen om dagen og energinivået svinger veldig. har student om dagen og har bestemt meg for å gjøre mitt ytterste for å holde meg på jobb de siste ukene hun er der. Jeg har tillatt meg selv mer av snop og sånt enn jeg normalt ville, men når jeg runder 12 fullgåtte uker, om halvannen uke, så er jeg ferdig med student og med snopfingrene. Da roer det seg litt på jobb og om jeg hører til statistikken skal vel noe av energien vende tilbake. I tillegg har min treningskompis kommet hjem fra jobbreise da, så da blir det afro og zumba igjen.

 

Målet for uka som kommer er å spille volley en dag, gå til eller fra jobb så mange ganger som mulig (jeg ønsker å gjøre det hver dag, men avlaster mannen min med henting og bringing i barnehagen når han trenger det) og en time på senter. Det får holde...

 

Hvordan går det med the golden girls da? Lenge siden dere har vært her nå!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis. Bra annonsering, frøken. Jeg hadde ei venninne som sendte rundt et foto av en hvetebolle i en stekeovn. Det funka, det også!

 

Håper energien din kommer tilbake etterhvert. Men inntil da må du bare huske at det er greit å IKKE ALLTID være superkvinne. Tillat deg litt slakk nå når det trengs, så lenge du passer på å stramme opp tøylene igjen når livet slapper av litt igjen. ;)

 

Jeg er tilbake etter to uker med masse god mat. Å spise som resten av gjengen gikk greit, men matrytmen var jo helt på trynet etter hva jeg er vant til. Tre stooore måltider om dagen, det siste gjerne like før sengetid. Så jeg gleder meg til å finne min normale matrytme igjen. De siste to-tre dagene hadde jeg meg en alvorlig snope-runde igjen, men nå føler jeg meg motivert til å fortsette en fornuftig livsstil. Gleder meg til både salater og trening! :D

 

Klem fra kveita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...