Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

så bra kveita! Du kommer nok fort i gjenge skal du se:) har gått hjem fra jobb i dag og i morgen er det volley:) gledes meg men nå er jeg utslitt, så nå kaller sofaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Er tilbake etter en superbra langhelg i Nice, med fint norsk sommervær, morgenjoggeturer, byvandringer, rikelig med rosevin på uterestauranter og gourmetmåltider ;)

 

Har nå lagt inn trimpoengene fra forrige uke og helg, og inkludert all gåingen i byen ble det 13,5 TP. Det er jeg meget godt fornøyd med, men jeg har selvfølgelig lagt i meg kalorier over dette nivået også.

Ikke mye rein snoping, men mye raske karbohydrater (hvitt brød og chips). Får se på onsdag hva resultatet ble...

 

Kjekt å se at humoren står i høysetet her inne som vanlig - hærlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake etter ei hektisk uke. Og hele den uka ble det null trening og litt for mye av det forbudte for en med sunn livsstil :D

Skal jeg være ærlig så kunne jeg klart å smette inn 2 treninger. Den ene mulige dagen var jeg hos legen og ble mishandla av en fersk lege som skulle forsøke å sette inn spiral. Hun prøvde lenge selv (og vondt var det), før hun gikk å hentet en mer erfaren kollega (mens jeg satt der med føttene i bøylene og det derre forferdelige instrumentet midt i det aller helligste). Kollegaen trengte også sin tid og jeg satt der med føttene i bøylene i over en time før de var ferdig. Etter den timen ble det snop som trøst og venninnetreff isteden for trening. Så for all del, la aldri en uerfaren lege foreta en GU på dere!!!

 

Men i dag har jeg starta mitt virkelige liv igjen. ;)

Har akkurat vært og trent og synes selv jeg så smellfeit ut i speilene. At bare en uke kan gjøre så mye. Får håpe en sunn uke kan få meg til å se bra ut igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer ;)

 

Det er ikke den helt store aktiviteten her inne for tiden, håper allikevel det går supert med dere alle :D

Går vel sånn nesten halvveis med meg for tiden. Bare dritt med maten, men nesten ok med treninga. Kjente faktisk på trening i dag at kondisen var blitt dårligere, ikke bra... Her må det skjerpes ja. Neste uke skal jeg kjempe meg mot toppen igjen. Jeg trives ikke med å gjøre noe halvveis. Hadde det super den tiden jeg var på trening og bare kjente at jeg hadde nærmest ubegrenset med energi og bare kunne gi og gi og gi. Dit skal jeg igjen, og det meget snart!!! ;)

 

Go hælg til dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heia, stå på du snupsipups, selv om vi andre er bakpå. kom deg på trening. Det er verdens beste investering ;)

 

Jeg har vært helt tom for energi hele uka og har hatt ett eneste mål: Å komme meg gjennom jobb hver dag og ikke ta ut sykedag. Fredag måtte lillesønn være hjemme, så da ble det litt hvile på meg også, men ellers klarte jeg meg gjennom de andre dagene med et nødskrik. håper at når neste uke er over, så får jeg litt mer energi tilbake. Lillesønn er 1 år i dag! Hui som tida flyr. Om to timer er det et år siden vannet gikk og riene satte inn, og to og en halv time etter det igjen var poden født og det var fortsatt lyst ute ;) Nå stabber han rundt på gulvet her og uffer seg over vonde tenner som komer ut, men er en sunn, om enn en noe stor gutt. Han har spist sitt livs første kakestykke i dag, og det var vel saker :D

 

Jeg samler energi til bursdagsfeiring i morgen. har troen på at energiproblemet skal løse seg nå og har avtale om Afro til uka, noe jeg gleder meg til!

 

Håper dere alle har det bra og at selv om at jeg ikke klarer å bidra så mye her inne for tida, så håper jeg dere ikke forsvinner helt. Jeg er straks tilbake, men klarer ikke tanken på å åpne PCen på kveldene. Da må jeg bare hvile.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Har ikke et overstrømmende energinivå selv for tida, men pusler da på - og det har heldigvis vært stigende gjennom uka ;)

Vekta på onsdag var ingen venn, og selv om det ble litt bedre på torsdag koster sånne helgeutskeielser utrolig mye. Til tross for at jeg homper rundt på morgen-joggeturer mens de andre koser seg så blir jeg "straffet" med et par kilo pluss.

 

Jeg vet jo at det er slik, så det ikke noe å sutre over! Og jeg er ikke villig til å holde en mer nøktern profil på ferier enn dette. Fram mot jul blir målsettingen å komme ned på "før-Nice-nivå" og helst stjele et kilo til. Det ligger maaaange sosiale utfordringer i tiden fram til jul så det blir vanskelig nok.

 

Stå på snupsipups! Skal vi prøve å karre oss opp av grøfta sammen? ;)

Og frøkenfrue - du gjør de riktige valgene! Vi besøker tråden til jevnlig til du kommer sterkere tilbake du også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Godt sagt Lenapena! Og jeg glemte å si at jeg veide meg på onsdag og vekta viste 72,1 ;) S jeg henger med der jeg skal ;) Og jeg fikk til målet om gåtrurer, men kutta ut volley og afro til fordel for søvn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fra meg. Jeg er her, jeg! Vi skal nok passe på tråden din, frøken, ikke vær redd. Du får bare ta det litt med ro så kommer det nok et boost i energinivået etterhvert. :D

 

Jeg har hatt langhelg hjemme hos mor og far. Der er det null sukker som gjelder (dia2 som lurer i skyggene), så på den fronten gikk det greit. Mora mi har (igjen) hoppet på en kur for å bli kvitt noen kilo, denne gangen er det (igjen) lavkarbo. Jeg vet det funker, for jeg har prøvd selv. Jeg håper det går bra for henne, men henger meg av erfaring ikke på den mølla, for jeg går opp igjen minst like mye etterpå. Håper inderlig det går bedre for henne. Jeg er jo så glad i henne!!

 

Sambo og jeg har nå bestemt oss for at vi sammen skal stramme inn og gå ned noen kilo i høst. Vi skal være mye strengere på godis, og ellers passe på å holde oss i bevegelse. Ingen fasting eller "unormal" diett på oss, bare sunn fornuft - og en litt stram praktisering av den gyldne middelvei. Jeg har tro på dette. Alltid enklere når vi jobber sammen mot felles mål. Sambo har for øvrig en teori om at dette betyr at vi må **** mye - både fordi det 1) er god trening, 2) man glemmer at man har lyst på godteri, og 3) man blir glad etterpå. Hahaha...

 

Ønsker alle en fin uke med mye (eller i alle fall mer) glede og energi! ;)

 

 

EDIT: ...fnis... GR sensurer visst "voksen-ordene" mine automatisk! Jaja, dere skjønner nok hva jeg mener. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker teorien til samboeren din! Tenk om man kunne bli like fiksert på sex som på mat? Kanskje litt upraktisk blant folk? Hm.. Må prøve å skrive p-ordet selv, og sjekke om sensuren virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hjemme i går etter søvnløs natt. På jobb igjen i dag og så langt så bra! 72 kg i morges og synes dette går veien ;)

 

Ha en fin dag!

 

Klem fra hun som burde p.... litt selv... Stakkar gubben etter tre svangerskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kom meg på volleyball i dag og har booket afro i morgen. Klarte meg veldig bra på jobb i dag til tross for underskudd på søvn. Hadde undervisning hele dagen og klarte til og med å være sosial i lunsjen i stedet for å sitte på kontoret og henge med hodet og prøve å forberede undervisning. Jeg er merkbarti bedre form i dette svg.skapet så langt sammenliknet med de to andre. Håper det varer, til tross for at jeg er tom for energi en del dager... Sånn vil det vel være også. Jeg kikket på papirene fra de to andre svgskapene og på samme tid med eldstemann veide jeg 88 kg, og med minstemann 86. Altså 14 og 16 kg lettere nå enn da. Det utgjør myyye i forhold til formen. nå gjenstår det å komme i gang med trening igjen, slik at matlysten kommer opp. jeg spiser nok kalorier, men feil fordi jeg føler nesten avsky og har ikke lyst på noe. Så da blir det til at jeg tramper inn noe søtt eller salt. Unntatt frokost og lunsj da. der er jeg god. har skikkelig matpakke med på jobb og der er både frukt og grønt, grovt og magert. middag er det store ankepunktet og det var det med de to første barna også. Det bare frister ikke. Avtalte med diabetessykepleieren forrige gang at det er bedre å spise to brødskiver enn å skofte unna middagene. Men fytti så ensformig det ble den gangen og. Nei jeg får satse på middelvegen og få i meg litt av alt...

 

kjenner meg blid og opplagt selv om jeg er sliten. DEILIG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenapena: kunne trengt noen å komme meg opp av grøfta sammen med... Sliter så utrolig med sukkersug, og har ikke greid å holde meg unna. Har heldigvis kommet meg på trening, men også der har det blitt litt mindre enn tidligere. Er så lite motivert for tiden. Driver å vurderer om jeg bare skal ta en pause frem til januar og så starte for fullt da. Er alltid så motivert etter oppfeiting i jula. Skal selvfølgelig ikke kutte ut treningen, den elsker jeg fortsatt. Men kanskje bare spise normal noen måneder før jeg begynner på igjen. Har egentlig ikke vært skikkelig motivert etter sommern. Har fokus en uke eller to, så sklir det ut, så ny uke med fokus før det på nytt sklir ut. Kjenner jeg er lei. Har også hatt skikkelig dårlig råd den siste tiden og da blir det billigst mulig mat fremfor sunn mat, og det har nok ikke hjulpet på.

 

Når det gjelder sex syns jeg lysten er merkbart mye bedre når jeg spiser sunt og lite enn når jeg spiser usunt og mye. Noen andre som har merket noe tilsvarende? Kanskje fordi man føler seg så utrolig mye bedre når man er flink?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Lenapena: kunne trengt noen å komme meg opp av grøfta sammen med... Sliter så utrolig med sukkersug' date=' og har ikke greid å holde meg unna. Har heldigvis kommet meg på trening, men også der har det blitt litt mindre enn tidligere. Er så lite motivert for tiden. Driver å vurderer om jeg bare skal ta en pause frem til januar og så starte for fullt da. Er alltid så motivert etter oppfeiting i jula. Skal selvfølgelig ikke kutte ut treningen, den elsker jeg fortsatt. Men kanskje bare spise normal noen måneder før jeg begynner på igjen. Har egentlig ikke vært skikkelig motivert etter sommern. Har fokus en uke eller to, så sklir det ut, så ny uke med fokus før det på nytt sklir ut. Kjenner jeg er lei. Har også hatt skikkelig dårlig råd den siste tiden og da blir det billigst mulig mat fremfor sunn mat, og det har nok ikke hjulpet på.

 

Når det gjelder sex syns jeg lysten er merkbart mye bedre når jeg spiser sunt og lite enn når jeg spiser usunt og mye. Noen andre som har merket noe tilsvarende? Kanskje fordi man føler seg så utrolig mye bedre når man er flink?[/quote']

 

 

Snupsipups, ikke ta pause fra middelvegen. Det ER normal mat det. Mat og mengde du skal leve med resten av livet. Kanskje har du vært for streng med deg selv? Og om du prøver å ikke tenke slanking, men heller å leve, så kanskje frustrasjonene slipper taket? jeg heier på deg. Har ikke motivasjon til "slanking" jeg heller, men har som mål å spise normalt. Altså å ikke legge på meg, men å holde meg der jeg er. Slik slanke mennesker sikkert gjør. Og siden jeg bare ikke har motivasjone på matfronten, så får jeg prøve å kose meg med trening...

 

Heia snuppa og heia lenapena! Dette går bra!! Men IKKE ta pause til nyttår. Det er TRE måneder til... Jeg har klart å legge på meg 14 kg på tre mnd jeg fordi jeg hadde pause fra slanking. Så hold middelvegfokus i stedet for slankefokus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt å ta så mye pause at jeg skal legge på meg alt igjen, satser på stabil. ;) Skal fortsette å trene og spise sunt i uka (gyldne middelvei) og kose meg i helgen (og helst bare da....). Men må nok ha en pause fra 1600 kcal en stund, det er jeg rett og slett ikke motivert for (Og ikke har det blitt det de siste ukene heller). Har forresten lurt på hvor lenge det er anbefalt å ligge på 1600 kcal, det kan da umulig være bra å gå med kaloriunderskudd på månedsvis? Noen som vet noe? Skulle jo tro at kroppen trenger en pause innimellom for å hente seg litt inn igjen?

 

Tenker forresten å stikke innom her med jevne mellomrom, men det blir kanskje ikke så ofte som før siden jeg ikke kommer til å være så fokusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

det høres lurt ut. Regn ut dagsbehovet ditt du, så vet du hva du kan spise uten å legge på deg! Ikke at du skal regne hver dag, men det er greit å vite hva som er normalt for deg ;)

 

Stå på snuppa! Dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så sannelig om vi skal ta pause til nyttår - gud bedre! ;)

Jeg er ikke klar for å fintelle kalorier (men, har tenkt de siste dagene at jeg burde det), men skal slett ikke utvide middelvegen til to-felts motorvei igjen.

 

Snupsipups, ta den tiden du trenger til å få motivasjonen tilbake, kanskje trenger du bare et par uker? Eller kanskje går det lengre tid. Når du holder treningen oppe og fornuften nogenlunde på plass går det sikkert bra.

 

Jeg VIL IKKE ende opp over nyttår på samme måte som i 2006 - fra 81-82 til 86 kilo (og ikke være nede igjen før 4 år etterpå :eek: ). Derfor skal jeg rolig ned igjen fra feriekiloene og ikke stupe inn i jula med sjokoladesuget utenpå kroppen.

 

I morgen må jeg legge planer for kommende helg. Bestefarbesøk betyr litt ekstra kakepress, men også muligheter for trim... Med en plan er det større sjanser for at det går bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupsipups og lenapena - vi er flere som har det på samme måten. Og jeg ORKER ikke tanken på kaloritelling, derfor følger jeg heller middelvegen. Kutte litt her og der, men ikke alt. Stramme inn på de tingene jeg VET er unødvendig, men tillate meg dessert på søndager og sjokolade på lørdager. Spise god frokost og lunsj, prøve å lage noenlunde sunne middager, og ikke stupe ned i sukkerskåla på kveldstid (jeg er sukker- og fettoholiker!). I tillegg skal jeg fortsette å gå til og fra jobb (jeg har gitt fra meg parkeringskortet og kjøpt piggsko - genialt!) og trene en eller to ganger i uka.

 

Ingen av disse tingene er ekstreme for "normale" mennesker, det er bare en sunn livsstil. Det er det som er målet. Og med en sunn livsstil så er jeg sikker på at kiloene sakte vil forsvinne til jeg kommer ned mot en vekt som er ok for meg. Jeg tåler litt ekstra, og vil ikke være syltynn, men 10 kilo mindre hadde vært bedre for både psyken og fysikken. Jeg skjønner godt at frøken kjenner forskjell på graviditetene, og det er jammen inspirerende!

 

Faktisk tror jeg at jeg ikke skal veie meg den neste måneden for å ta bort fokuset på vekt og slanking. Jepp, det skal jeg!

 

Snupsipups - Jeg kjenner meg igjen i det du sier om lyst. Lyst og selvfølelse hører sammen, og min selvfølelse stiger betraktelig når jeg vet jeg er "flink" (og egentlig uavhengig av hva vekten faktisk viser). I grunnen ganske, dumt, men man er jo bare et simpelt menneske.

 

Frøken, jeg synes du er flink, jeg. Stå på! ;)

 

Jeg er inspirert, håper det kan smitte litt! Lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake fra dagens treningsøkt, en herlig økt med spinning og styrke. ;) Så jeg har ikke "stoppet opp" fullstendig med sunn livsstil. Tenker mer sånn som kveita sier, ikke telle kalorier og ikke veie meg men rett og slett være fornuftig. De siste månedene har egentlig vært mest et stort nederlag hvor jeg ikke har kommet noen vei (pga manglende motivasjon), og det er mye derfor jeg vil ha en pause. Vekta har svingt opp og ned mellom 73,5 og 76 og jeg har slanket de samme kiloene flere ganger. Nå i tiden fremover kommer mange fristelser med julebord, julebakst, og etterhvert julemat og jeg vet at sjansen for at jeg vil mislykkes i denne perioden er stor. Og akkurat nå har jeg ikke lyst på enda et nederlag. Derfor er mitt mål fremover stabil vekt frem til 1.januar (dvs ikke et gram over 76 kg). Med dette målet kan jeg gå på julebord uten dårlig samvittighet, smake på julebaksten og kose meg med julemat. Og sjansen for at jeg greier dette målet er mye større enn at jeg greier å gå ned i vekt i samme periode.

Jeg har hatt mange sånne pauser fra slanking tidligere og har i disse periodene gått opp omtrent alt jeg har tatt av. Men denne gangen har jeg tenkt å gjøre en ting vesentlig anderledes: jeg skal ikke slutte å trene selv om jeg tar pause!!! Og treningen skal være min nøkkel til suksess :( Greier jeg ikke målet jeg har satt meg denne gangen kan jeg vel egentlig bare glemme å bli slank, for det er akkurat slik jeg har tenkt å leve etter at jeg er i mål vektmessig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heia treningssnuppa vår!

 

i dag er jeg helt tom og meget utslitt. Men har en sånn tilfreds følelse i kroppen. Jeg har gjennomført en bra dag på jobb. Loset studenten min gjennom en nå fullført praksisperiode, bakt lukket valnøtt til en kjør kollega som hadde jubileum i dag og lært nye IT-ting på tampen. I tillegg er jeg i 12. uke av svangerskapet og har løftet blikket fram mot jul. Livet er egentlig ganske så godt.

 

I tillegg har selvfølelsen fått seg et løft etter følgende kommentar fra mannlig kollega: blir du heitere nå så hjelpes oss ;) Den satt i sikringboksen den :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Foeken frue.. bare en kjapp tur innom for å se at du er her!! He-he.... titter innom vet du, men skriver ikke så mye.

 

Flott at du holder på.... fått med meg og at magen vokser! Og denne gangen "naturlig" Gratulerer! ;)

Morsomt å få kommentarer! kanskje spesielt fra menn. det er jo ikke så ofte.

 

Nyt en voksende mage og håper alt er bra!

 

Lykke til.... jeg følger med!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk Angora1. Hyggelig at du stikker innom. Og komplimenter får man jo ikke nok av ;)

 

Er på jobb nå og prøver å ta unna slik at jeg kan ta helg med god samvittighet etterpå. Det ER så mye retting i dette yrket, og det må jo bare gjøres. I tillegg mye individuelle planer elevene skal ha. Mye å holde styr på med andre ord. Kanskje går det litt treigt siedn jeg ikke har mye overskudd?

 

Håper dere har hatt en super uke med mange gode valg og opplevelser!

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Koselig med sånne kommentarer frøken' date=' dem lever en lenge på ;)

Høres ut som du har mye å gjøre om dagen, ikke så rart at du er sliten for tida. Håper du husker på å ta vare på deg selv i din travle hverdag :([/quote']

 

 

Hillariru så utrolig flink du har vært!! 88 kg har liksom vært gjengangervekta til meg hver gang jeg har tatt meg på tak. Den gangen jeg veide mest var jeg oppe i 92 kg etter sydentur med 5 mnd baby.

 

Stå på videre! det er nydelige tall jeg ser for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

 

Jeg har for tiden ikke så god magefølelse for dette opplegget mitt... Joda, følger forsåvidt middelvegen og neida det har ikke vært hverken sjokkis eller pottis frotsing.

Men, jeg vet at jeg ikke tåler lette karbohydrater, allikevel foretar jeg valg som legger seg rett på magen. Det var chips til kyllingen torsdag kveld, det har vært fløtegratinerte poteter, det har vært kaker til kaffen og boller i bilen på vei hjem... For mye av både salt og søtt. :eek:

For noen uker siden gikk alt på skinner, selv om kiloene ikke akkurat renner av. Nå er det definitivt is i rubben, og jeg slutter aldri å forundres over hvor fort det svinger i hodet. Kan jeg ikke bare GJØRE det riktige da... Holder treningen ved like, men mangler det lille ekstra!

 

Vel, ny uke og nye muligheter - må gripe sjansen til å gjøre noen gode valg :(

 

Frøken frue - kjempeartig kompliment ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...