Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Lenapena, alle strever med sånne svingninger, men da handler det om hvordan man takler det da... Du lar deg ikke vippe av pinne du vettu, du henter deg inn igjen og tar kontroll over situasjonen. Du opprettholder treningen og spiser middelvegsk. Og i helgen er det kos ;) Saint ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Ja frøken...! Takk for oppmuntring og motivasjon ;)

 

I kveld klarte jeg å bryte meg ut å gå tur i ruskeværet. La turen om treningssenteret slik at jeg fikk skrevet meg opp på to morgenspinn-timer og en step. Er forpliktende å stå på listene, og så føler jeg meg flinkere med en gang, he he :(

 

Har gått greit i matveien i dag, men det gjør det som regel på mandagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som følelsen etter at man har fått trent/gått en tur, spesielt når man kanskje ikke var motivert i forkant. ;)

 

Trives med pausen min jeg, men kjenner jeg tenker mye på den planlagte oppstarten 1.januar. Og innimellom vurderer jeg om jeg skal begynne på igjen før, men jeg vet jeg har godt av en pause for å samle nok motivasjon. Da får jeg samtidig prøvd meg på hvordan det er å holde vekten, og da vet jeg hva jeg må gjøre, eller gjøre anderledes når jeg er ferdig slanket. Jeg har jo slanket meg 100 ganger før, men aldri greid å holde vekten, så dette er jo i grunnen ganske nytt for meg. Men nå har jeg 2 måneder å prøve meg på, 2 måneder med masse utfordringer siden de inkluderer både advent og jul.

Satser på å lage meg ny tråd når jeg starter opp. Den tråden skal brukes flittig og følge meg hele veien til jeg er i mål (som forhåpentligvis er sommeren 2011). Jeg har startet flere tråder tidligere, men de har liksom dabbet av etter en kort stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Det høres ut som en god plan snuppelure. Og jeg vet du kommer til å klare det til slutt. Stabil vekt er ikke uoppnåelig!!

 

Jeg er på jobb og fryktelig godtesyk. Har spist matpakken min, gulrot, eple og sukkererter, drukket grønn te, vann og spist rugkjeks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en ny OK dag, jobbet lenge men trimmet på jobb og dusjet før jeg dro hjem. Da risikerer jeg ikke at jeg "kollapser" i god-stolen og skofter trimmen. Matveien har gått bra i dag også, og nå er det straks leggetid så da berger jeg, he he.

Imorgen tidlig skal jeg opp 0530 og på spinning kl 06 - så er trimmen sikret den dagen også!

 

Snuppelure, dette klarer du kjempebra - lykke til videre ;)

 

Frøken frue du er knalltøff som holder ut suget :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne puste litt lettet ut på onsdag, da var vekta heldigvis tilbake på "før-nice-nivå". Funker ikke så værst dette opplegget alikevel da :)

 

Gjentok natt-trimmingen på fredag morgen. Tenkte det kunne være greit å ha noe å gå på fordi jeg skulle på jentefest i går kveld. Festen var meget vellykket og vi svingte oss på dansegolvet i store flokker, så da ble det litt ekstra trim der også :)

 

Rolig kveld i kveld med Cola zero i glasset... God helg damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei hei.

spent på i morgen og første svangerskapskontroll. Magen har begynt å vokse, men det er rett og slett pga kostholdet.har vært helt bak mål den siste uka, selv om jeg startet bra. Men vet dere hva? I morgen er det fulle 13 uker, så da har jeg lovet meg selv at det er nye tider. Kjenner det tar på litt når det er så travelt med retting og sånt. det er fort gjort å belønne seg med både det ene og det andre for å komme seg gjennom rettinga. Men har i det minste gåt til og fra jobb et par dager pluss vært på volleuballtrening, så det er da alltids noe :)

 

Håper dere alle har hatt en finfin helg med mye kos og høy suksessfaktor...

 

Klem fra frøken frue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Gjett hvem som har fått mage over natta!!! Våknet i morges og der ztod den rett ut gitt!!!

 

Vært hos legen. Veier 71 kg i dag og alle prøver var fine. Ikke sukker i urinen og det er VIKTIG for meg!! men fikk ikke høre hjertelyden for legen mente det var for tidlig. Litt synd, for jeg har fått høre tidlig i begge de andre svangerskapene. Kjenner meg liksom ikke så gravid enda, så det hadde hjulpet å få høre lyden. er kanskje litt redd for at ikke ting er som de skal. Vet ikke hvorfor...

 

Er hjemme med syk minstesønn i dag og er veeeeldig trøtt siden vi har vært våkne hele natten pga voldsomme hosteanfall. Heldigvis var det ikke noe fare iflg legen, så da får han bare hvile ut et par dager før han drar tilbake til barnehagen.

 

Hvirdan har helgen deres vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt artig at magen har poppet ut da :) God bedring til minstegutten og håper du får hvilt deg litt du også i samme slengen.

 

Helga startet livlig fredag kveld, med jentefest, dans&moro. Desto slakkere på lørdag, litt småtrøtt kan man si :)

Var grytidlig på spining fredag, og hadde en frisk "småfjelltur" på søndag - så jeg håper dette var nok til å veie opp for litt ekstra alkohol fredag og litt ekstra mat lørdag...

 

Nå sitter jeg i sofaen og er deilig trøtt og sliten i beina. En drøy halvtime på tredemølla etter jobb og styrke etterpå. Det er så deilig å være ferdig med treninga før jeg kommer hjem, for jeg merker at jeg blir veeeeeeeldig vanskelig å trekke opp av sofaen igjen når jeg først har plompet nedi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dere er så flinke, altså! Og gøy med mage, frøken. God bedring til lillegutt, også.

 

Jeg hadde en deilig, avslappende helg hjemme med samboeren. Vi koste oss med god mat og film, men gjennomførte (nesten) det nye regimet - grønnsaker med dip fredag (men siden vi spiste taco hoppa vi over grønnsakene og overførte i stedet én sjokoladebit fra lørdagskvoten), litt sjokolade på lørdag (her hoppa vi faktisk over sjokoladen og spiste litt potetgull med dip i stedet), og dessert på søndag (sjokoladefondant med lett-is). Mye kos, men mye mindre enn en "vanlig" helg. Vi frøs til og med ned den siste porsjons-formen med sjokoladefondant i stedet for å dele den mellom oss senere i uka. Flinke. :)

 

Ellers ble det litt dårlig med trening, men vi har vaska hus i maaange timer, og det er jo litt trim, det også.

 

I kveld skal jeg på trening, hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at første svangerskapskontrollen gikk bra, tenk ingen sukker i urinen! Bra jobba :) Og 71 kg er jo supert. Du har jo alle forutsetninger for å få et sunt, fint svangerskap......

Kjedelig at du ikke fikk høre fosterlyden, men alt er sikkert i orden likevel. At magen plutselig poppet ut er jo et tegn på det. Snart kjenner du sikkert liv også, jeg husker jeg kjente nr 2 allerede i uke 13. Og så har du vel kanskje jordmortime snart?

Vil dere vite kjønnet denne gangen eller?

 

Klem fra soleia- jordmora :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kjære vakre venninner ;) Kveita, hadde ikke du og sambo en trimplan med alternativ trim? så deilig med kjærestetid uansett:)

 

Fjellgeita, så utrolig koselig å høre fra deg igjen. Lenge mellom jeg ser deg her inne nå...

 

Soleia, ingen sukker i urinen og jeg er stolt... Men nmå nok passe meg nå. Merker det blir mye feil mat for det er sånn stress for tiden og selv om det ikke vises på vekta enda, så har jeg allerede merket at jeg får blodsukkerfall lettere enn for kun kort tid siden. Har kjent de første flyktige bevegelsene der inne ja og det er kos. Minner meg om at jeg faktisk er gravid... Føler meg ikke sånn. Har ikke vært så slank og snasen siden vgs, og får stadige kommentarer på det. Så da jeg dro på meg mammabuksa her om dagen og dro en lang singlet over, så var det så utrolig koselig å se at magen struttet litt. DET kan jeg like. Det e rliksom ikke bare kroppen som henger utover, men MAGEN peker framover, ikke nedover...

 

Helga her går med på familiekos, husvask og retting. Jeg henger etter med arbeidet pga lillesønns sykeuke. Var hjemme hele uka han, så gubben og jeg har jobbet på skift for å unngå å være for mye borte fra jobb. Det er ulempen med å ha et bittelite privat firma; er du borte fra jobb en dag så forsvinner kundene fort... Og jeg har så ufattelig dårlig samvittighet hver gang jeg er borte fra jobb, for jeg kjenner til økonomiens tilstand. Men prøver å ikke være flink pike og legge det vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, stakkars frøken. Kjipe greier. Trøsten er at det går over, bare hold ut!

 

Jo, det er sant, vi hadde jo en plan om alternativ trim. Det er vel et dårlig tegn at vi allerede har glemt det og gått over til huskvask, fnis... Jaja, jeg er fortsatt ved godt mot selv om vekta ikke går nedover ennå. Men den holder seg i alle fall stabil! Jeg har lagt en plan om 10 langsomme kilo ned til sommeren, og det skal jeg klare!

 

God bedring!

 

kveita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei alle sammen og takk for hyggelige hilsener.

 

Status her er at jeg var hjemme fra jobb mandag og tirsdag med omgangssyke og sykt barn. I går var lillegutt his svigers mens jeg prøvde meg på jobb full dag. klarte meg gjennom dagen, levde på to tørre brødskiver, men fikk smellen om kvelden etter å ha spist spaghetti til middag og kavring med melk til kvelds. Ble igjen løpoende mellom stua og do og startet denne dagen likedan. Føler meg meg frisk men måtte ringe jobb og fortelle at jeg ikke kom i dag heller fordi jeg ikke kommer meg ut av badet. Har SÅ utrolig DÅRLIG samvittighet for elevene og kollegene og pengekassa på jobben, men diare er smittsomt, og jeg har null kotroll påmuskulaturen der bak, så jeg bare tør ikke stå i et klasserom langt unna toalettmuligheter...

 

Skal ringe legekontoret nå og høre om lillegutt, for han har vært syk i to uker nå, og har ikke blitt bedre. Det har vært et jag å få kabalen til å gå opp med minst mulig fravær fra jobb, med mann med bittelite firma som kjemper for å overleve og å ivareta alle sammen. Må bli litt flinkere til å ivareta meg selv...

 

Vekta viser 70 kg, så her går det nedover, men av feil årsaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

stbs og fjellgeita, gode gamle venninner. Hyggelig med hilsen fra dere!!!

 

har vært hos legen nå og ingen utslag på prøver i hals eller blod, ingen ulyd på lungene, men rødflammet i svelget og surkling i brystet. Fått antibiotika nå, så da er det håp. Dessverre har han også fått diare nå, så det var som pokker. Jeg er sykemeldt ut uka, og det er godt. Fikk beskjed om å ringe legen på mandag om jeg trengte lengre tid på å komme meg, og det er også godt å vite.

 

JEg ser ikke ut om dagen damer, dere skulle sett meg nå med håret til alle kanter og blek og dratt og høøøøøyyye kinnben. men det hører med det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...