Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest rosastrompe

Uff frk frue, jeg vet dessverre alt om både syke barn og rettebunker som ikke forsvinner av seg selv... Masse lykke til med alt! Av og til trenger man faktisk bare å sove! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Kjedelig å høre frøkenfrue! God bedring til lillegutt og en imaginær boks med guts for rettebunkene til deg ;)

 

Har endelig karra meg ut på ski, deilig klart og kaldt vintervær! Tenkte på Northug når jeg stabbet meg opp de siste kneikene, he he he. Tok nista i stua med lett-sjokomelk og fyr i ovnen ;)

 

Synes den første kurshelga har gått bra. God kontroll på kaloriinntaket, samtidig som jeg har valg inn kontrollerte mengder med helgekos. Veide opp ett glass rødvin på hhv fredags- og lørdagskvelden på kjøkkenvekta, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Tusen takk rosastrompe og lenapena. Og kjempebra gjennomført første kurshelg lena! Det står det respekt av. Jeg bare gleder meg til å komme meg ut i frisk luft, spise sunt og godt, og å dra på afro!

 

OG til alle dere andre som står på, jeg gleder meg over dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

hjemme fra legen nå. Lillesønn har kraftig ørebetennelse. og jeg, vel jeg er så sliten at jeg ikke husket fødselsdatoen til min egen sønn. Ble sykemeldt 40 prosent ut januar og det tror jeg vil hjelpe. Må bare komme meg gjennom de to neste dagene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten, ørebetennelse er vondt! Men det bruker å hjelpe med Paracet og nesespray ;)

 

Sikkert godt å jobbe redusert stilling når du har kommet såpass langt i svangerskapet. Håper noen tar over arbeidsoppgavene dine da, så du slipper å jobbe deg ihjel når du først er på jobb.

 

Jeg har kommet meg på årets første trening, zumba. ;) Har bare vært på det en gang før, og så gjorde jeg den tabben å stille meg helt bakerst, og da så jeg ikke instuktøren. Så bare masse andre damer som alle gjorde forskjellig. Men jeg fikk da rista litt på rumpa og svetta litt allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Rart å være hjemme med et barn som smiler og ler. Dvs det er ufattelig deilig etter helga som gikk! Det er noe med fraværet av latter altså!

 

NAtta gikk greit selv om jeg var opp 5 ganger og hadde en periode på 2 timer jeg ikke fikk sove. Det gikk greit fordi jeg slapp å tenke på å stå opp og dra på jobb i dag. Jeg og lillegull er hjemme og når han sover etterpå har jeg planer om å være rettemonster og bli ferdig med de stilene som gjenstår. Det klarer jeg, ikke sant jenter?

 

Om lykken står meg bi, så kommer jeg meg ut på en halvtimes gåtur i dag, og det er noe jeg virkelig ser fram til! Gubben ble syk med feber i løpet av natta, men han trasket seg avgårde på jobb, blek om nebbet. Sånn er det å drive selv... HAr nok to syke gutter her hjemme om noen timer tenker jeg.

 

Har gjort en enkel beslutning; Nå er det slutt på Pepsi max (igjen), dvs når flaska her hjemme er tom. JEg tror jeg drikker altfor mye ifht hva som er bra for barnet, og jeg må skjerpe litt. HAr selvsagt ikke rørt alkohol eller spekemat eller roastbiff siden jeg ble gravid, selv om jeg har veldig lyst på spekemat, så jeg må da klare meg uten kunstbrusen min også...

 

Vekta har begynt å hoppe oppover (72,5, så nå veier jeg 500 gr mer enn før svangerskapet) og det har lagt seg i ansiktet og låra. Så nå slår julesukkeret inn. Skal på ny sukkerbelastning den 24. så jeg har motivasjon til å stå på fra i morgen (ferdig med karakteroppgjøret da) og resten av svangerskapet. Som jeg har sagt før: Det e jo bare å gjør d ;)

 

Ha en strålende dag dere nydelige medmennesker!

 

Opplagt klem fra frua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Hehe. Helt enig ;) Norsk og matte på meg. 2 klasser i norsk for sikkerhetsskyld i år, så det ble 4 bunker til jul.. ;) Men jobben er fantastisk så det spiller ingen rolle! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

De er 24 og 27, men 2 fra den første og 4 fra den siste er i gruppe i norsk, så da retter den læreren de stilene, men det blir mer enn nok, ja, når man har nynorsken i tillegg. Men alt ordner seg for snille piker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
De er 24 og 27' date=' men 2 fra den første og 4 fra den siste er i gruppe i norsk, så da retter den læreren de stilene, men det blir mer enn nok, ja, når man har nynorsken i tillegg. Men alt ordner seg for snille piker ;)[/quote']

 

I know! Våre klasser er på tett oppunder 50, 47 i min, så det er andre tider... Vær flink pike nå da, så slankes vi etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel satse på å stille meg foran neste gang jeg prøver zumba, så får alle se på alle trinnene jeg ikke får til. Men så vidt jeg kunne se så er jeg absolutt ikke alene. :)

Tror kanskje du jobber på en skole jeg har gått på for mange år siden frøken, så kanskje du er kollega med noen av mine gamle lærere? Syns de var ganske gamle allerede da, så kan jo hende de har gått av med pensjon hele gjengen :)

 

Syns forresten du er veldig flink som har lagt på deg så lite i svangerskapet. Har du hatt diabetes tidligere siden du må ta så mange slike sukkerbelastninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Får vel satse på å stille meg foran neste gang jeg prøver zumba' date=' så får alle se på alle trinnene jeg ikke får til. Men så vidt jeg kunne se så er jeg absolutt ikke alene. :)

Tror kanskje du jobber på en skole jeg har gått på for mange år siden frøken, så kanskje du er kollega med noen av mine gamle lærere? Syns de var ganske gamle allerede da, så kan jo hende de har gått av med pensjon hele gjengen :)

 

Syns forresten du er veldig flink som har lagt på deg så lite i svangerskapet. Har du hatt diabetes tidligere siden du må ta så mange slike sukkerbelastninger?[/quote']

 

Hei snupsipups. Det kan godt være det altså. Da vet du sikkert hvem jeg er, men det later vi som at du ikke gjør, for dette er så fint et sted å være anonym :) Ja zumba er tingen altså, men det er en aktivitet man må være med på flere ganger for virkelig å nyte.

 

rosastrompe, jeg jobber i en ungdomsskole, men vi er organisert etter gruppekonseptet. TRe kontaktlærere pr klasse a 45-50 elever. Underviser i halve grupper, men har jo fagansvar for hele storgruppa. I mitt tilfelle vil det si fire undervisningsfag med ansvar for 47 elever. Det er bananas!!! SKal sette 235 karakterer i morgen jeg. Synes det er fryktelig vanskelig å være den kreative lærereren jeg har pleid å være når jeg har så mye planlegging og vurderingsansvar. Men så finnes det heller ingen annen ting i verden jeg kunne tenke meg å gjøre, for elevene er jo så herlige!!! Og kollegene. MEn dette stresset rundt jobben er en av grunnene til at jeg har vært så overvektig. HAr døyvet stresset og dårlig samvittighet (kvinnelig lærere har visst mer av det enn mannlige...) med snop, og det blir man jo ikke mer opplagt eller snasen av...

 

Nei, her skal man ta kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Glemte å si at jeg fikk svangerskapsdiabetes med nr to, ikke så alvorlig, men måtte regulere med sunt kosthold. Slapp insulin og sånt. Var vel helt i grenseland egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Her på skolen var vi også store grupper på rundt 50+ før, men har heldigvis fått en flott rektor som har gått tilbake til mindre klasser, og vi har den luksusen å være to kontaktlærere på maks 30 elever. Det er fantastisk å ha så små grupper igjen, og vi er heldige som har det som vi har det.

 

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i den trøstespisingen og dårlig samvittighet for alt man skulle gjort... Den har jeg enda, men jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal spise noe fordi jeg er sliten/lei meg/stresset eller andre følelser. Det er derfor jeg er som jeg er nå, for det har jeg gjort siden jeg var liten. Kun mat for å mette og dekke daglig behov. Punktum! (ok og så litt kos av og til, det må man jo ha lov til?:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og titter litt ;-) Herlig å se gamle og nye "fjes"!

 

Har nemlig begynt å registrere vekt og trening igjen!

Hør bare; siste uke har jeg trent fire ganger, og gått opp to kilo. Slå den!

Det er vel for tidlig å si at "muskler veier mer enn fett osv." for her er det bare fiskeboller og slett ingen sixpack å spore...

 

Men ingen grunn til panikk. Jeg vet hva som hjelper. Og det er å trekke pusten dypt, og fortsette med treninga.

 

Godt å høre det går bedre med lillegutt! Her i huset har vi fått farang, det vil si, kun lillegull foreløpig, og mor og far håper de slipper unna denne gangen. Glad vi har hamstra billige bleier på KIWI i romjula, og har en vaskemaskin som går som ei klokke for å si det sånn.

 

Klem til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen anelse om hvem du er frøken, så du er fortsatt anonym. :) Jeg flytta vel fra området for 15 år siden, og nå bor jeg i en annen kommune.

 

Ellie: det kan godt være treningen som er skyld i vektøkningen. Spesielt hvis det er lenge siden du har trent eller du begynner en ny form for trening. Musklene blir hovne og samler en masse vann, men det pleier å bedre seg ganske fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan damer!

Ukens innsats resulterte i en halvkilo ned, og det er ganske på plan :) Har hatt god kontroll på inntaket og godkjent på treningsinnsatsen også. I går var jeg på en aerobictime med afro innslag og alterativ magetrening - skal si jeg kjenner det idag, absolutt rundt hele midje-mage-rygg parti, 360 grader!

 

Har 1200 kcal til nå i kveld og da ligger det an til et glass rødvin til detektimen i kveld :) Ha en riktig god kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

det var et skikkelig gladinnlegg lempena:) kos deg med rødvin du:)

 

ellie, heller gjør ting riktig,og drit i vekta, enn å la vekta ødelegge og la deg drite i det du gjør. Du kan dette@;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Har en del å tenke på om daagen, men detskal jeg takle ved å spise godt og gå meg en tur i morgn på sykemeldingsdagen min. Man møter utfordringer bedre med en sunn livsstil. Saint ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...