Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Ingen tvil om det frøken ;) Merker jeg har det utrolig mye bedre selv jeg etter at jeg startet på med det sunne livet etter nyttår. Håper alt ordner seg til det beste for deg, uansett hva du sliter med for tiden.

 

Jeg har forresten begynt på en sånn rensekur. De reklamerer jo så mye for det om dagen og at det skal være så bra når man vil ned i vekt. Har aldri prøvd før og spent på om jeg merker noe som helst. Noen av dere andre som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue
Ingen tvil om det frøken ;) Merker jeg har det utrolig mye bedre selv jeg etter at jeg startet på med det sunne livet etter nyttår. Håper alt ordner seg til det beste for deg' date=' uansett hva du sliter med for tiden.

 

Jeg har forresten begynt på en sånn rensekur. De reklamerer jo så mye for det om dagen og at det skal være så bra når man vil ned i vekt. Har aldri prøvd før og spent på om jeg merker noe som helst. Noen av dere andre som har noen erfaringer?[/quote']

 

Ikke prøvd nei. Men lykke til snuppa.

 

Og takk for omtanken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

sitter på legekontoret nå og er småkvalm etter drikken. Blodsukker før test var kjempebra. så da er d bare å sitte her i to timer og håpe at noen er på nett:) har m boktyven så lesestoff har jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firsttime
Innom og titter litt ;-) Herlig å se gamle og nye "fjes"!

 

Har nemlig begynt å registrere vekt og trening igjen!

Hør bare; siste uke har jeg trent fire ganger' date=' og gått opp to kilo. Slå den!

Det er vel for tidlig å si at "muskler veier mer enn fett osv." for her er det bare fiskeboller og slett ingen sixpack å spore...

 

Men ingen grunn til panikk. Jeg vet hva som hjelper. Og det er å trekke pusten dypt, og fortsette med treninga.

 

Godt å høre det går bedre med lillegutt! Her i huset har vi fått farang, det vil si, kun lillegull foreløpig, og mor og far håper de slipper unna denne gangen. Glad vi har hamstra billige bleier på KIWI i romjula, og har en vaskemaskin som går som ei klokke for å si det sånn.

 

Klem til dere![/quote']

 

Kjenner følesen, husk å drikke masse vann.

Når musklene skal restitueres holder de på masse vann, hjelp kroppen med å skylle ut avfallsstoffer og vannsamlinger:)

Når du vet det du har gjort er riktig så vil resultatene komme. og nei det er ikke musklene dine som veier 2 kg.

Se på slankekrigen de raser jo ned både 2 og 5 kg i UKA og de trener sinsykt HARDT.

muskler forbrenner fett!!

Stå på på veien mot fit not fat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Blodsukkeret er innenfor normalen, men litt i høyeste laget, men det kunne jeg jo forutsagt selv etter jula som gikk.

 

Når det gjelder det jeg går rundt og tenker på, så er det at mannen min og jeg har bestemt oss for å avvikle firmaet vårt etter laaaaaang motbakke. Tanken på å slå firmaet konkurs virket veldig mye enklere enn det viste seg å være, så vi jobber det vi kan for å unngå. Ikke så lett når bare en av oss da har jobb, men nå har det i det minste dukket opp midlertidig arbeid, så det er jo fantastisk, og jeg kan sove godt i natt. Man får høre så mye råd fra så mange forskjellige kanter alltid, og det er vel sånn at det ikke viser seg å være riktig i mange tilfeller...

 

Vel, bare en ting å gjøre; brette opp armene og gjøre det beste ut av situasjonen. Men så har jo jeg verdens beste mann også da ;) Man tåler litt dårligere økonomi en periode. Det er vel i grunn bare sunt (så lenge man lever sunt og positivt og konstruktivt, som vi skal :)

 

En god helg klem til dere solstråler her inne! Savner mer kontakt, men har bare hatt lite å gå på i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frøken ;)

 

Så fint at blodsukkeret ditt er normalt. En diabetes er det vel ingen som ønsker seg.

Når det gjelder firmaet deres så var det jo veldig trist å høre at det har gått feil vei. Men jeg tror det er noe i det lenapena skriver. Og så er det et uttrykk som hetet at: når en dør lukkes, åpner en ny. Så det ligger nok mange fine muligheter å bare venter på dere i fremtiden. Håper alt går greit for dere i tiden som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk for støtten jenter. Det er ikke mer dramatisk enn at en god del penger er tapt og mannen min står uten fast arbeid pr i dag. Vi tok en sjans da resten av firmaet måtte trekke seg av ymse personlige årsaker, og ble enige om å holde på så lenge det lot seg gjøre. Nå har vi gjort det og kjenner på at det er viktigere å få betalt det vi skylder (ikke snakk om mye, men dog...) enn det er å holde fast på dette alene. Mannen min har dekket tre ulike stillinger nå og det går jo som kjent ikke...

 

Ellers er det lurveleven i magen for tida. Lillejenta er litt av en friskus og gjør seg virkelig bemerket. hun har nok merket at mamma er stressa og strever med å sove, men det er godt å kjenne at hun er der, og da vi satt med guttene i morges og koste oss, så kjente vi begge en ekstrem lykkefølelse for det vi har i hverandre og tanken på enda et tilskudd er kjærkomment.

 

Kostholdet har vært bra i uka som gikk. Har til og med fått gått et par turer, men så kom regnet og glattisen og jeg tør ikke gå ut nå.

 

Håper dere har en fin lørdag snuppene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

vært på kontroll hos legen i dag og alt var godkjent:) blodtrykk, blodsukker, urin, vekt og magemål var veldig bra så ingen grunn til bekymring. Ble sykemeldt ut februar i første omgang 40 prosent. Det fungeres godt nå;) må bare trimme mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt går bra i svangerskapet :)

Høres veldig fornuftig ut å la seg sykmelde 40 %. Ta nå godt vare på hverandre.

Dere klarer dere fint gjennom de utfordringene dere står foran, jeg kjenner det på gikta ;)

 

Stor soleiaklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle snupper :)

Godt å høre at du får det litt roligere nå frua - håper tiden strekker til når det gjelder trening også!

Har nå fått roet litt selv også, det var litt strevsomt med en reising og kursvirksomhet i forrige uke. Det krever såpass mye konsentrasjon disse forbedringene vi holder på med at ting sklir fort ut.

Har veiedag i morgen, så da kommer dommen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Tenker det går kjempefint jeg kjære du. Du har hodet med deg på reising også vettu ;)

 

Her går det i jobbsøking, bankbesøk og andre aktiviteter. Jeg synes det er fryktelig vanskelig å manøvrere meg gjennom sidene til NAV, for det er hle tider linker som leder videre og jeg klarer ikke å skaffe informasjonen jeg trenger. Og da vi var nedover kunne de ikke fortelle oss noe fordi vedkommende ikke hadde vært borti liknende sag før. Jeg er superfornøyd generelt sett med NAV, men akkurat nå er jeg litt frustrert, noe som kommer av at jeg ikke har tryggheten av å vite...

Men det skal da gå dette også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

 

Her skjer det saker og ting, skjønner jeg. Bra å høre at graviditeten går bra for fruen. Etter det aktivitetsnivået du har hatt, så synes jeg absolutt det virker fornuftig å redusere litt på stillingen. Mht firma mm - som du sier selv, det ordner seg vel tilslutt, får vi håpe, men kjipt med all usikkerheten.

 

Jeg har hatt en kjempesmell nå i begynnelsen av januar, så nå er vekta så høy som den aldri har vært før. Jaja... Jeg har tatt tak igjen, faktisk veldig motivert denne gangen (det har i grunnen manglet hele høsten).

 

Og så ble jeg så glad da jeg fant dette innslaget med Christine Koth på Puls (NRK):

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/247782/

Hun må da ha vært her inne og snikles på frøken-tråden, eller hva?! ;)

 

Ha en fin uke!

 

kveita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Vet du Kveita, jeg så henne på mandag og tenkte det samme!! Fytti rakkern for ei dame. Akkurat som oss jo, bare kommet litt lengre ;)

 

Vekta viser 72,8 og jeg har 110 dager igjen til termin. Med nr en og to så veide jeg ca 83 på samme tida. Det føles godt å ha kommet så langt.

 

Kveita, nå skal du ta deg på tak og bare leve godt. Ta vare på motivasjonen din og spis god mat som du liker (en porsjon i stedet for tre) og trim mer enn du har brukt å gjøre (litt er MYE bedre enn ingenting!!)

 

Go klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det går kjempefint jeg kjære du. Du har hodet med deg på reising også vettu ;)

 

Her går det i jobbsøking' date=' bankbesøk og andre aktiviteter. Jeg synes det er fryktelig vanskelig å manøvrere meg gjennom sidene til NAV, for det er hle tider linker som leder videre og jeg klarer ikke å skaffe informasjonen jeg trenger. Og da vi var nedover kunne de ikke fortelle oss noe fordi vedkommende ikke hadde vært borti liknende sag før. Jeg er superfornøyd generelt sett med NAV, men akkurat nå er jeg litt frustrert, noe som kommer av at jeg ikke har tryggheten av å vite...

Men det skal da gå dette også :)[/quote']

 

Misunner deg virkelig ikke den runden med nav, enkelte ganger møter man bare på folk som ikke har peiling på noe. Mannen min har vært arbeidsledig en stund nå, og har hatt flere uheldige episoder med dem. Men utrolig nok har det løst seg temmelig fort når han har blitt sint, så kanskje det rett og slett lønner seg å være bestemt mot dem og ikke gi seg før en har svar på det en lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

flink pike: ) vi er i tenkeboksen ift firmaet. Vi berger konkurs og håper vi kan avvikle På plussida. Litt for spennende men som dere har sagt, vi kommer styrket utav d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Det går nok bra med avviklinga skal du sjå' date=' de har mykje erfaring med dere vidare på veien. Det er ikkje enkelt å drive for seg sjølv. Håpar kaillen din har anna spennande arbeid i sikte :(

 

 

Stor klem frå Fjellgeita[/quote']

 

Hadde han bare hatt noe konkret å gå til, så hadde jeg gitt en lang mars i firmaet. Det har han dessverre ikke, så det er magre måneder foran oss. Men det klarer vi :)

 

Takk fjellgeita!! Du er en knuppe jeg setter veldig knuppete høyt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringer vokser man på, men det er klart at av og til kan det kanskje bli litt mye på en gang. Håper det ordner seg så godt som mulig, så fort som mulig, i alle fall.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han bare hatt noe konkret å gå til' date=' så hadde jeg gitt en lang mars i firmaet. Det har han dessverre ikke, så det er magre måneder foran oss. Men det klarer vi :(

 

Takk fjellgeita!! Du er en knuppe jeg setter veldig knuppete høyt :)[/quote']

 

Det kjem til å gå så bra så, og det dukkar nok opp noke skal du sjå.

 

Ha ei super helg og ta vare på deg sjølv og gutane dine.

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...