Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Takk for det kjære du. VI har vært ute og prøvekjørt bil. Må jo skifte den vi nettopp kjøpte nå som det ikke blir plass til tredjemann... Passer jo veldig god å kjøpe bil nå i vår situasjon, ikke sant :) Hehe litt galgenhumor får man for søttan meg ha :(

 

Vi er lettere til sinns her og må rett og slett ta et valg basert på ting vi ikke vet hvordan vil gå. vi klarer oss uansett på en eller annen måte. SKulle bare ønske gubben hadde krav på arbeidsledighetsavgift, men det har han ikke som daglig leder i eget as... Så man har liksom ingen backup om noe går galt (og det til tross for at han betaler alle skatter og avgifter som han ville gjort ellers...) men det kommer vel en "drømmejobb snart" tror dere ikke det?

 

Optimistisk klem fra frøken freidig frue :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Hei FrøkenFrue!

 

Sender et tonn positive vibber i retning drømmejobben for Mannen! Vet ikke hvilken bransje dere er i, men finanskrisen er på retur og arbeidsledigheten er ikke stor og jeg er sikker på at han har en kompetanse som er etterspurt i markendet.

Håper også at dere ikke får noe unødig pes fra familien, jeg tenker i forhold til reaksjonene dere fikk når nr 3 er på vei. Jeg beundrer deres positive innstilling, og for positive mennesker som ser muligheter i stedet for begrensninger er ingenting umulig! :(

 

God helg til middelvegfamilien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det kjære du. VI har vært ute og prøvekjørt bil. Må jo skifte den vi nettopp kjøpte nå som det ikke blir plass til tredjemann... Passer jo veldig god å kjøpe bil nå i vår situasjon' date=' ikke sant :) Hehe litt galgenhumor får man for søttan meg ha :(

 

Vi er lettere til sinns her og må rett og slett ta et valg basert på ting vi ikke vet hvordan vil gå. vi klarer oss uansett på en eller annen måte. SKulle bare ønske gubben hadde krav på arbeidsledighetsavgift, men det har han ikke som daglig leder i eget as... Så man har liksom ingen backup om noe går galt (og det til tross for at han betaler alle skatter og avgifter som han ville gjort ellers...) men det kommer vel en "drømmejobb snart" tror dere ikke det?

 

Optimistisk klem fra frøken freidig frue :)[/quote']

 

 

Set her på jobb og fann ut at eg kunne stikke innom her ein sein nattetime. Den h....... brannvarslaren pip og det er ikkje hjelp i å "operere" den heller.

 

Det skal ikkje vere enkelt å vere sjølvstendig eller jobbe i eige AS, som sjølvstendig blir ein flådd viss ein skal ha sjukepeng frå første dag.

Har ein gubbe som er sjølvstendig.

 

Håpar alt ordnar seg for dere.

 

Vel, vel no virkar det som eg greidde å "stoppe" kjeften på dyret på veggen min (bank i bordet). Så no kan eg strikke uten forstyrrelsar av pip. :)

 

Vi snakkes snart igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Jeg pusler på med kurset mitt, og er fornøyd med framgangen. Det har blitt 2,7 kilo ned siden nyttår, og om ikke så mange hundre gram kan jeg kanskje klare å gå ned noen nye og ikke bare gamle gram/kilo :)

Denne uka har vært utrolig arbeidskrevende og treningen går kanskje litt mere ujamnt enn foregående uker, men håper å holde koken oppe videre.

 

Det nærmer seg helg - det er iallefall godt!! God helg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Lenapena, det er så herlig å vite at nå skal det av flere kilo enn de vanlige opp og nedkiloene. Det er motiverende!

 

Her hos oss er det optimisme. Har sendt inn mange jobbsøknader, ordnet opp i bilsalg og -kjøp, vært ufattelig sparsomme økonomisk og fått bekreftet at alt er på stell i banken. Vi har alltid vært veldig ryddige av oss økonomisk, så med en gang noe er uavklart får jeg helt hetta. Men alt var avklart og ikke så skummelt.

 

Mye papirarbeid og beslutninger å ta om dagen, men gubben har i det minste et jobbintervju til uka, så det er jo oppløftende :(

 

Optimistkos til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

I dag har hele familien vært ute og gått på glattisen. Bærer litt preg av det for jeg har hatt mye kynnere og det jeg tror er ligamentsmerter (det stikker og strammer nederst i magen og på sidene så jeg føler mest for å stå krokbøyd. Soleia vet sikkert hva det er;)

 

nå er det Ludo og lørdagsgodt. Deilig å gjøre noe sammen kjenner jeg. Det blir for mye tenking og trøstespising ellers...

 

Håper dere alle har en super lørdag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

En tom dag. Hodet er helt tomt og alt er helt utrolig kjedelig. Gravidhormonene står i kø og jeg er uvirksom. Dvs jeg har laget og levert middag og kake til et byggelag, men det er alt jeg har giddet. Kjenner hvor viktig det er å holde seg i aktivitet for ikke å bli sittende å bare gruble på værst tenkelige scenarier...

 

I dag burde jeg tatt en real treningsøkt, men det ble med litt snømåking. I morgen er det jobb og andre ting å tenke på. Det blir godt.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger dager der man bare slapper av og ikke gjør noenting innimellom. Av og til må man bare unne seg tid til å hente seg inn. Så ikke ha dårlig samvittighet, se det heller som en investering :o Håper det snart blir mindre å tenke på for deg frøken, ikke noe godt å gå sånn å gruble. Den tar utrolig mye energi denne grublingen, og som oftest til ingen nytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

JA grubling er oppskrytt, og vi jentene i snill-pike-klubben grubler nok i overkant mye... Gleder meg til alt papirarbeid er overstått og gubben er tilbake i fast jobb igjen...

 

Takk for omtanke jenter. Den har sjelden vært så satt pris på som nå. De tomme dagene tar på, selv om man holder motet oppe :o Og takk og pris for at jeg har jobb å konse på i tillegg :(

 

Ha en fin kveld!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

HAr gått til og fra jobb i dag. Føltes riktig så godt, selv om bekkenet fikk seg en liten trøkk på glatta opp brattbakken...

 

Tok så med meg begge guttene og tasset hjem fra barnehagen, akte på akebrett til gubben var ferdig med middagen :o Det var koselig, helt til lillesønn fikk vaksinefeber...

 

Nå er det litt diskusjon med gubben om fremtiden. Han må bare slutte å være så vinglete nå og legge en plan. JEg blir frustrert, men må liksom ikke si det for høyt. han har det vel tungt nok tenker jeg,

 

Natta dere damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Litt mer opplagt etter impulstur på hytta i helga. Godt å komme seg litt bort fra byen og huset og bare kose seg med barna :D Været har vært nydelig og maten har ikke vært til å klage på.

 

morsdagen i dag ble feiret med en kopp te og bolle på senga. joda, fin dag har det vært, og kalorier har jeg ikke telt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå er det litt diskusjon med gubben om fremtiden. Han må bare slutte å være så vinglete nå og legge en plan. JEg blir frustrert' date=' men må liksom ikke si det for høyt. han har det vel tungt nok tenker jeg,

 

[/quote']

 

Kjenner igjen det der så alt for godt frøken. Mannen min har vært uten fast arbeid i en evighet nå, og jeg kjenner jeg er kjempe frustrert, oppgitt og lei av dårlig økonomi. Men jeg tørr ikke si det høyt eller mase på han fordi jeg vet det tærer enda mer på han. Han har søkt mange jobber, og hvert avslag svir bare mer og mer. Kjenner egentlig at jeg har mista litt troen på at det skal ordne seg. Sender deg masse varme tanker og håper det snart ordner seg både for dere og for oss. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Kjenner igjen det der så alt for godt frøken. Mannen min har vært uten fast arbeid i en evighet nå' date=' og jeg kjenner jeg er kjempe frustrert, oppgitt og lei av dårlig økonomi. Men jeg tørr ikke si det høyt eller mase på han fordi jeg vet det tærer enda mer på han. Han har søkt mange jobber, og hvert avslag svir bare mer og mer. Kjenner egentlig at jeg har mista litt troen på at det skal ordne seg. Sender deg masse varme tanker og håper det snart ordner seg både for dere og for oss. :D[/quote']

 

Utrolig så mye vi to har til felles! nå må vi bare ikke dempe uroen med snavvel!!!

Det ordner seg! Det vet jeg, men aller helst i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig da frøken. Får håpe det dukker opp et nytt og bedre tilbud snart. Tror menn må ha mer is i magen enn oss. Vi vil jo helst at alt skal være ordnet i går. Mens de tørr å vente litt lenger å ta noen sjanser.

Min mann har nylig gjort det samme, men det var riktignok en svært dårlig betalt jobb. Mindre betalt enn arbeidsledighetstrygd, så han ville rett og slett tapt penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...