Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Dette var en greit betalt jobb. Og han har jo ikke krav på dagpenger, så økonomen i meg hyler. Men det var en ensom jobb uten kolleger å støtte seg på og ha relasjoner med i hverdagen, så jeg forstår han veldig godt.

 

Har stramma han opp litt nå :D Bedt han om å stille litt krav der han tilbringer dagene sine og jobber gratis om dagen... Han ser en kjempeinvestering der jeg ser potensiell utnyttelse, så jeg håper han har rett og jeg feil...

 

Og guttene mine er skikkelig syke igjen, så jeg begynner å gå tom for sykedager. Håper jeg får ut sykemelding i og med at mannen min ikke har krav på å gå hjemme. Han jobber jo forsåvidt nå og må gjøre unna ting og avtaler, men uten å tjene pnger.

 

Jaja, ute skinner sola og jeg er merkelig nok oppstemt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Dette var en greit betalt jobb. Og han har jo ikke krav på dagpenger' date=' så økonomen i meg hyler. Men det var en ensom jobb uten kolleger å støtte seg på og ha relasjoner med i hverdagen, så jeg forstår han veldig godt.

 

Har stramma han opp litt nå :D Bedt han om å stille litt krav der han tilbringer dagene sine og jobber gratis om dagen... Han ser en kjempeinvestering der jeg ser potensiell utnyttelse, så jeg håper han har rett og jeg feil...

 

Og guttene mine er skikkelig syke igjen, så jeg begynner å gå tom for sykedager. Håper jeg får ut sykemelding i og med at mannen min ikke har krav på å gå hjemme. Han jobber jo forsåvidt nå og må gjøre unna ting og avtaler, men uten å tjene pnger.

 

Jaja, ute skinner sola og jeg er merkelig nok oppstemt :)[/quote']

 

Gå til legen og få deg ein sjukemelding Frøken Frue.

Vi får håpe han sjølv har rett og ikkje du, men forstår tankegangen din. Det er faktisk veldig lett å bli utnytta.

 

God bedring til smågutane dine.

 

Klem fra Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Her var det noen "kjente" navn' date=' kan jeg henge meg på med dere? er i full gang igjen og skal ned 10-15 kg. godt igang, men har bare gått ned 3 siden nyttår.

 

klem synøve[/quote']

 

hei og velkommen :D

 

3 siden nyttår er bra!! halvkilo i uka det :) stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Guttene er litt friskere nå og jeg holder på å gå på veggen av kjedsomhet. Det krever sin kvinne å være hjemme med syke barn en uke altså. I tillegg jobber gubben i helga, så det var liksom ikke så mye avlastning der heller. Takk og pris for ferie nå...

 

Hva gubben angår har han fått intervju på drømmejobben sin nå, så alle sammen: Send masse energi ut i verdensrommet og tenk hardt på at han får den!! Da hadde ALT falt på plass slik det skulle være!!!

 

Jeg er i 3. trimester nå, og enda får jeg på meg alle klærne mine. Og det til tross for at jeg ikke har lyst på noe annet enn dritt om dagen. Klarer ikke motivere meg helt på kostfronten nå- Det er ingen unnskyldning at jeg kjenner jeg har mye å tenke på, men jeg hviler litt på den likevel kjenner jeg. Huff, jeg er visst på vei til gamle trøstemønstre. Skjønt, nå har jeg aldri hatt søærlig matlyst i mine svangerskap, så dette er ikke noe nytt fenomen. Ingen matglede i det hele tatt. Frysern full av gode varer, men frister ikke.

 

Jaja, sånn går no dagan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han kanskje har drømmejobben innen rekkevidde :)

Skal krysse fingrer og tær, så håper eg at han får den.

 

Det er ikkje greitt å vere heime når ein har sjuke barn, det blir mykje mamma mamma då. Kanskje ei snill bestemor kunne komt og avlasta deg litt ?

 

Her er det nydelig ver idag, eg og minsten har nett kommen att frå fjellet. vi bar skia oppover slik at dei var klar til i måro. Då skal vi på ski, har vore og handla inn turgodt. Kvikklunsj til han og 86% sjokolade til meg :)

 

No skal eg sette meg godt tilrette i sofaen og strikke litt på sokkane eg held på med, alltid noken som treng eit nytt sokkepar :D

 

 

Ha ein fin kveld Frøken Frue :)

 

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...alt jeg har for at drømmemannen får drømmejobben :D

Da ville ting falt på plass for dere....

 

Skulle ønske for din del at du kunne få litt avlastning- det er slitsomt og kjedelig å være hjemme med syke barn. I tillegg bærer du jo på et gull ( til ) og det krever sitt. Tenk at du nå er i gang med tredje trimester alt.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tenke masse, masse på dere frøken og krysse fingre og tær :D

 

Helt imponert over at du fortsatt får på deg klærne jeg. Så noe må du jo ha gjort rett selv om du føler det bare blir tullemat. Tror mine begynte å bli trange allerede etter de første tre månedene. Tenk så deilig det må være å være slank rett etter fødselen da. Litt misunnelig der altså. Veide 88 kg etter min siste fødsel jeg. Og de kiloene satt vanvittig godt. Er jo først nå jeg begynner å få taket på dem.

 

Håper ungene dine snart er på bena igjen så du får slappet av og hentet deg litt inn igjen.

 

Stor klæm og masse varme tanker fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk til dere nydelige snupper. Hva skulle jeg gjort uten dere! Og Fjellgeita da, supersnuppa:)

 

Ja det hadde virkelig gjort seg med den jobben. Det blir en del reising, men det synes jeg er helt greit. Det har aldri gjort meg noe at gubben har vært borte en dag eller to (ikke sikkert jeg sier det samme med tre barn i huset, men det tror jeg likevel...) for da er det så kos å få'n heim att :D Det er en skikkelig godgutt jeg er gift med, men det vet dere vel etter mine mange skryteinnlegg av han.

 

når det gjelder vekta mi, så er den rundt 73 nå. På samme tid med de to andre var jeg vel drøye ti kg tyngre enn nå, men jeg var 88 og 87 ved starten på svangerskapene, 88 og 92 til termin og under 80 kun kort tid etter begge, før vektnåla satte kursen oppover igjen og etablerte seg rundt 88 igjen. Målet mitt denne gangen er å holde meg under det. Regner med at jeg legger på meg mer under dette svangerskapet enn de første (var jo nesten det samme som før unnfangelsen med begge de, da jeg fikk de), men hadde vært drømmen om det hadde holdt med en tikilo. Kanskje jeg skal prøve å motivere meg litt mer der...

 

har jo også diabetesen i bakhodet, men det hjelper lite når man bare ikke takler tanken på mat. er ikke kvalm en gang, så man føler seg faktisk litt snytt når man ikke har matlyst. mine (også tidvis runde) venninner ler og sier at jeg er superheldig som ikke har lyst på noe som helst, men når humøret og energien går i bunn fordi det er ingenting jeg makter å spise. Så når blodsukkeret hyler etter noe, da hiver jeg innpå noe som ikker er så sunt men som smaker greit. I dag har jeg bakt knekkiser, faktisk det eneste jeg har lyst på. "Dessverre" har gubben fått smaken på de, og da fyker de ut vinduet, så da er det tomt før jeg vet ordet av det. Fint med vinterferie nå da, slik at jeg kan bake opp Ingers, knekkiser og kanskje noe barselbakst å ha i bakhånd.

 

Skal egentlig ikke klage jeg. Har jo ingen andre plager (om man ser bort fra søvnmønsteret...) som mange andre gravide har. Skal bli flinkere til å se positivt på ting (ikke at det hjelper med ei svigermor som kaller seg realist, men som har forvekslet grepet med pessimist, og som enda ikke har sagt noe hyggelig om nurket som skal komme fordi hun mener det blir for mye for oss...) og å bruke energi på de ting som gir avkastning :)

 

Godt med lengre dager damer. Det hjelper på kropp og sjel :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jobbintervju i morgen og nervene er i høyspenn :D På en god måte. Dette er i boks. Saint ja?

 

I dag pakket jeg lillesønn i vogna, storesønn i varme klær, matpakke og sjokomelk i sekken, og så gikk vi på lang tur. Gutten min på snart 5 år gikk på egne ben i nesten 1,5 time for å komme fram til overraskelsesbesøk til pappa på jobb. Var så stolt av han!!! Og av meg selv som dytta vogna like lenge :) Går fint å bevege seg, men merker at kynnerne melder seg litt mer nå enn tidligere. Sikkert et tgn på at jeg bør bevege meg mer, eller hva sier du SOleia??

 

Skal forresten strikke meg Mariusgenser med ribb. Noen som vet om rimelig alpakkagarn å få kjøpt på nett+ Bestilte akkurat 12 nøster med hvit alpakka superbillig på nettet, men trenger også marine og rød. Tar i mot alle tips med takk. jo mer håndarbeid, jo mindre småspising...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Å' date=' så spennende :D Håper alt går supert!

Og så flink som du har vært og gått en så lang tur med vogn. Plagdes en del med kynnere når jeg gikk tur jeg også, spesielt i bakker. Men de kom selv om jeg var aktiv store deler av svangerskapet.[/quote']

 

Ja sånn har det vært til meg også. man glemmer bare så mye mellom svangerskapene, selv om de to siste kom tett :)

 

Nå er det dårlig film på TV før natta. Håper jeg får sove godt i natt, for i morgen er det husarbeid og retting på planen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Vinterferie!!

 

Starter dagen md å hive Ingers inn i ovnen mens jeg spiser knekkis og drikker te til frokost. I dag er det realt stykke husarbeid på menyen, og jeg skal bake brød og lage knekkiser og være en sånn husmor som jeg liker å være. Og så skal jeg ikke tenke på gubben på intervju i det hele tatt (særlig) og så ha middagen klar til gutta mine kommer hjem fra jobb og barnehage. Om jeg rekker det innimellom alt dette, skal jeg sette meg ned med en kopp te, varmt pledd og lese i Rom 1-2-3 og begynne å legge en plan for hvordan interiøret her skal endres når gubben får seg arbeid igjen :D

 

Ha en strååååålende dag dere! VEkta viser 73,2 og jeg er foirnøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Intervjuet gikk fantastisk for gubben i går. Da gjenstår det bare å få telefon som sier at jobben er hans. Da blir det feiring skal dere vite. Da tror jeg faktisk det blir alkoholfritt sprudlevann fra polet på meg. Kjenner på meg at han får jobben. Dette må bare bli bra!!

 

Husarbeidet venter, vintersola venter og tekoppen venter forrest :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Vært ute og gått en times tur i nydelig vintervær. Skal spise fiskekaker med gutta boys nå, og så skal vi ut i akebakken. Kjenner meg dratt mot sofaen og tiltaksløsheten, men det er da ingen måte å tilbringe en hardt tiltrengt vinterferieuke på??

 

Må bare si at den siste halvtimen av gåturen hadde jeg vanvittig til kynnere og press i magen. vet det er normalt altså, men det er liksom bare da jeg kjenner at jeg er skikkelig gravid. Ellers er det ingen plager (med unntak av nattesøvnen da...)

 

Ha en strålende ettermiddag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....at mannen kaprer drømmejobben! Man skal ikke kimse av god magefølelse :D

 

Ellers må jeg bare si takk for oppstrammeren i tråden min. Du har jo så evig rett. Tusen takk for at du setter ting i perspektiv når jeg ikke evner det selv!

Du er gull :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Masse lykke til på veiing lenapena. Og takk for hilsing. Jeg har stor tro på at dette blir bra nå :D

 

Her i Trøndelagen er det svinkaldt i dag, selv om det er nydelig sol ute. Hadde en plan om å spasere til byen i dag, men spørs om jeg risikerer urinveisinfeksjon så jeg må se an tempen litt.

 

Skal på kafe i dag for første gang på leeeeeenge med venninne. Skal nok bli bra ja :)

 

Ha en finfin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en skikkelig trimtur det frøkenfrue, det er så deilig å få røre seg ute i fint vær :)

 

Veiinga gikk bra, alt i alt har jeg gått ned 3,1 kilo på kurset. Er spesielt fornøyd med helgaturen på Røros, vi koste oss på martna - men i god middelvegånd :)

 

Bestemte meg for noen tiltak på forhånd:

* Ute-treningsklær for bruk på Røros ble pakket og brukt (to ganger :-))

* Jeg handlet IKKE en eneste sjokolade eller potetgullpose, valgte peanøtter og oliven som snop - ingen frotsing.

* Valgte å ikke drikke øl.

Når det er sagt var det selvfølgelig litt ekstra med mat og vin fredag og lørdag.

 

Ha en fortsatt fin uke folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 time, du er jammen sprek frøken :) Har vært på jobb hver dag denne uka og gått å sett ut og drømt meg ut i det flotte været. Men i morgen har jeg fri og da håper jeg veldig på like flott vær så jeg kan ta med ungene på ski og aketur. :)

 

Hodet mitt har tatt vinterferie tror jeg. Dvs jeg har et enormt søtsug og fornuften og viljestyrken har reist bort.... knurr... Så langt har det blitt sjokolade hver dag. Og med økt sukkerinntak så synker energinivået til null, dvs null overskudd og motivasjon til trening. I dag måtte jeg virkelig ta meg i ørene og presse meg selv til å dra på trening, og det ble første gang denne uken. Så nå får jeg bare håpe på at sukkersuget roer seg, så jeg ikke ødelegger alt for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

VEldig bra jobba LEnapena og grattis med 3,1 kg ned. Det står det respekt av!

 

Snupsipups du klarer fint å ikke la søthungeren ta overtaket. Legg en overkommelig plan som inkluderer trening, mat og noe godsaker (bestem deg på forhånd for mengde) og hold deg til planen. Dette klarer du kjempefint!!! Og dra på aking med barna om været holder seg. Super måte å løfte spiriten på :)

 

Har en god start på dagen etter ei natt i dyp søvn der jeg planla utdrikkingslaget til min venninne. Det er vanskelig balansekunst å planlegge utdrikkingslag når man har dårligere råd enn noen sinne, har termin to mnd før bryllupet og brura bor 50 mil unna. men det skal nok gå :) Alt ordner seg for snille piker. Det er jeg overbevist om. Ihvertfall i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

SElv om jeg er stolt av at jeg generelt sett er en tålmodig sjel, så kjenner jeg at det begynner å ta på å vente på svar på jobben til gubben. De skulle prøve å varsle i løpet av uka og skulle uansett få svar. Jeg blir småsprø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Da var helgen og vinterfeiren over. Var på kontroll hos legen på fredag og fortsetter med gradert sykemelding, men kjenner jeg gruer meg til å gå på jobb i morgen. Det kommer til å gå over tvert jeg kommer dit i morgen vet jeg, for jeg elsker å være på jobb... Men jeg er så sliten/trøtt i toppen at jeg er umotivert. Vel, det er vel bare å ta seg litt sammen det, så ordner det seg...

 

på kontrollen ble alt konsantert å være bra. VEide 76!!!! på legens vekt, noe som ligger to kilo over min (hun har fått en slik gammeldags vekt siden sist, så jeg fester ikke lit til den...) Dvs jeg har gått opp 3 kg på en mnd, om vekta stemmer. Det forstår jeg, men liker det ikke. Så nå må jeg skjerpe inn litt...

 

Ellers er blodtrykk og andre ting bra, så det er godt :)

 

Håper dere har hatt en finfin helg og at alle sender godtanker tilhverandre :)

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...