Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue
Godt at alt står bra til da' date=' selv om du kanskje har gått opp noen kilo. Synes du har vært utrolig flink uansett så langt i svangerskapet, så mye som dere har hatt å streve med i tillegg!

 

Krysser fingrene for jobbdagen din og positivt svar for gubben :)

 

Klem![/quote']

 

Tusen takk lenapena. Hadde en strålende tur på jobb i dag. Elevene er herlige og det er kollegene også :) Men fortsatt ikke ferdig med rettingen som skulle vært gjrt unna før vinterferien, så det henger over meg...

 

Takker for omtanken! Det varmer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

Fortsatt ikke noe svar på jobben til gubben, så håpet renner vel egentlig ut, men jeg må bare tro at det ordner seg likevel. Det er så mye som avhenger av at han får seg jobb nå. Blant annet så trenger vi å vite om vi kan ta ut lengst mulig permisjon, altså om vi har råd til det... Skal ikke være lett dette...

 

Men vi står på og vi er snille mennesker, så det må da bare ordne seg.

 

Håper alle dere spreke sunne jenter har det bra og at dere stikker innom en tur igjen snart! Savner dere (beklager at det blir mye jobb og øk. situasjonsprat på meg om dagen.)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Gubben ringte den jobben i dag for åhøre om stillingen var besatt. De hadde ikke bestemt seg enda og skal avgjøre på mandag. SPENNENDE!!! Jeg sa jo at jeg kjenner at han skal ha den jobben :)

 

Vært hos legen og tatt prøer i dag. FAstende blodsukker var fint, mens jernlageret noe lavt. Kanskje jeg ikke blir så trett når jeg tar litt jerntilskudd fremover. Ellers vært effektiv i dag, til tross for TRØTT frøken frue.

 

FRedag blir det først påspandert lunsj med mor og så fest med jobben før vi kanskje pakker sovende barn i bilen og drar på hytta. Der skal jeg i såfall ut på tur, for der er det kanskje bart nå?? HÅPE HÅPE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Hei Frøken, så spennende å høre om nye jobbmuligheter! Krysser fingrene hardt her oppe i stormen. :) Selv er jeg tilbake fra en god ukes ferie i San Francisco. Har vært helt herlig. Kjempeflott by! Litt overrasket, egentilg, for jeg har aldri hatt spesielt drag etter å reise til usa. Har spist masse god mat, men også gått og gått og gått... Så resultatet er faktisk at jeg har gått ned et kilo. Snåle greier, men helt greit! Gleder meg til middelvei og lysere tider. Krysser fingrene for dere på mandag!

 

kveita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

ny dag mye nye muligheter:) vært våken siden halv fem m leggkramper og spiser nå frokost etter å ha sendt avgårde mann og barn. Sykemeldingsdag og shopping m mor. kveita har jo vært superflink du! Herlig m ferie spes når man har gått ned i vekt. Well done! God klem fra trøtte meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Stå på kjære lenapena. hent deg inn etter ei hard uke. Det er sånn livet går :)

 

Dagen i går ble en bra dag, men jeg var konstant trøtt og det har fortsatt i dag. jeg kjenner det svir i øynene... I går ble det shopping. Fikk meg en stilig dongerijakke og en sånn singletkjole med blonder. Skal si fruen var snasen på fest. Merket med en gang vi gikk til bords at jeg ikke kom til å holde lenge. klarte ikke å holde meg fokusert i samtaler, så kl ti dro jeg hjem.

 

Vel hjemme slappet jeg av på sofaen med strikketøy og et par sjokoladebiter.

 

I dag har vært en innedag med ufattelig vekslende vær ute. Blir litt rastløs og lei, kjenner jeg har vært mye hjemme med tankene mine i det siste. noen dager for glatt til å gå tur med stor mage, og andre dager bare bittelitt for dårlig vær... må skjerpe meg nå før jeg blir kulerund...

 

Håper alle dere nydelge damer har en fin helg!

 

klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Huff, det er flere som er trøtt for tiden. I går toppa det seg, og jeg gikk og la meg klokka ni, halvt i ørska! I ett-tiden våkna jeg, og da skjønte jeg hvorfor jeg var så uttafor. Noe omgangssyke-greier. Slapp heldigvis å kaste opp, og ble i stedet sittende på do. Jaja, mye bedre det. Gav seg heldigvis fort, men er ikke helt god ennå. Veide meg i morges, for moro, og er halvannet kilo lettere. Haha... Det varer jo bare til i morgen, men moro å se nytt tall likevel. :)

 

Krysser fingrene for jobb-svar i dag, frøken!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Tusen takk KVeita. Denne dagen er litt for spennende spør du meg!!!

 

Har dratt hjem fra jobb nå og skal slappe av på sofaen til mann og barn kommer hjem. ER så trøtt at jeg ikke klarer å slappe helt av...

 

'God bedring til KVeita vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og beklager at jeg har gitt så lite lyd fra meg i det siste. Har hatt svært mye å gjøre den siste tida, og det har blitt lite fokus på sunn livsstil dessverre. Dvs treningen sitter som den skal, men maten går det værre med. Tenkte allikevel at jeg skulle veie meg på fredag men vekta viste alt mellom 66 og 85 kg, så den har tydeligvis takket for seg.... Kan det ha noe med at minsten kasta den i gulvet her om dagen tro? Ja,ja får vel investere i ny vekt ser det ut som. Får se hvor mye det blir igjen av lønna etter at regningene er betalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere er ved godt mot, frøken. Og håper snupsipups finner roen igjen etter alt stresset. Flott at du holder treningen i gang, da!

 

Kveita har kommet seg på sporet. Den mentale treningen har hjulpet, merkelig nok. Var på Zumba-trening i går, kjempegøy! Resultatet av all den plutselige hoppingen var hodepine, og den sitter i i dag også. Pyttsann, det er absolutt verd det!

 

Ønsker alle en strålende helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full avslapping på sofaen nå, men føler meg så sliten, så sliten og sulten.... hele tiden :)

Har fortsatt ingen vekt, men har en stygg mistanke om at dette ikke går helt greit for tiden. Får satse på roligere tider fremover så det blir lettere å fokusere på en sunnere livsstil.

 

Ønsker alle sammen en super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til alle flinke damer her inne :)

Har vært på ski i dag, det var så godt å gjøre det i formiddag og ha resten av lørdagen treningsfri. Har spist kyllingfilet med salat til middag, med dressing av ekstra-lett rømme - nam nam :)

 

 

Snupsipups, jeg håper du spiser når du er sulten! Å spise noe sundt når man er sulten er etter min erfaring den eneste veien ut av en ond sirkel....

Hyggelig å høre at du er i godt gjenge Kveita!

 

FrøkenFrue, du vet vi heier på deg og familien - lykke til videre med de avklaringene dere gjør framover!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Gubben fikk ikke jobben, men er i god gang i en annen jobb så vi har da trua. men ikke så trygge vilkår som han ville fått da.

 

Magen vokser, jeg går litt turer og spiser tull. Overskuddet veksler veldig... I dag er jeg fryktelig trett etter lang og intensiv arbeidsdag i går. har ikke veid meg på en stund, men skal på kontroll neste uke, så da får vi se...

 

ha en fin dag dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å brette opp ermene og stå på videre! ...og det høres det ut som dere gjør, også. :)

 

Håper uansett at du klarer å legge bort en del bekymringer og få litt mer energi. Alt blir så mye lettere da. Lykke til på kontrollen!

 

kveite-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei damer,

 

Energien er bånn i bøtta og jeg er hjemme fra jobb i dag, selv om det ikke er sykemeldingsdag. Er helt tom og tung og vært våken siden tre i natt da barna fikk mareritt samtidig. Klarte ikke finne søvnen etter det. Føler meg som en zombie igjen. HAdde det slik i går også. Hodet durer og jeg er slapp.

 

Utover det så går det fint med oss altså :o Det går fremover med gubbens jobb og hans største bekymring er at jeg sliter meg ut. VIl at jeg skal sykemelde meg fullt, men det har jeg altså ikke lyst til. Må bare tåle å være litt sliten innimellom.

 

HÅPer dere er flinkere med middelvegen enn meg selv om dagene. JEg klarer ikke mobilisere, men gleder meg til tørr asfalt, fristende mat og salater straks babyen er ute (har jo erfaring med dette nå, og vet at matlysten jkommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøkenfrue - forsøker å sende noen positive vibber i din retning :D

Klarer du å få i deg litt sunn mat selv om matlysten ikke er som den skal være? Dårlig/lite mat så lenge forsterker jo bare den onde sirkelen med dårlig energi! Ikke det at du ikke vet det - men kanskje det ikke skader å få høre det allikevel :o

 

Jeg ligger i hardtrening foran sydenturen som nærmer seg med stormskritt... SOM jeg gleder meg!!! Har pakket treningsklær i kofferten og veid opp 5 rasjoner med musli som jeg skal ha med som frokost før morgentrimmen. Håper å ikke gå opp så mye i løpet av ferien, men jammen skal vi kose oss også. Reiser lørdag morgen fra Oslo :D

I dag morges var jeg for første gang på 8-10 år under 80 kilo - det var stort å se et 70-tall igjen - jiiiihaaa!

 

Stå på frua - hold hodet over vannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Vært hos legen i dag og er litt nedfor nå. Jeg hadde lagt på meg for lite, bare ett kilo på en mnd (pga dårlig matlyst) og nå har symfyse-fundusmålene ikke vokst slik de helst skal. Legen tok dette såpass på alvor at hun sykmeldte meg 100% og i morgen skal jeg på ultralyd for å sjekke at alt er i orden. Har hatt en dag med tårer og bekymring og bråstopp på jobb og you name it. Føler på meg at alt er i orden med "mini", men engstelig blir man jo likevel.

 

Vært på restaurant i dag for å få i meg litt middag. Pizza ble det og jeg fikk da spist litt. Det hjalp...

 

Spiser jo grovt brød, men pålegg er noe dritt så det blir av og til nugatti eller honning. Drikker ellers et par glass skummet melk. Det er middagene som er bøygen. Men nå er jeg sykemeldt og har fått beskjed om å konse om å spise nok og sunt, og spasere og slappe av.

 

Det skal jeg nok klare. Spes når dere supre jenter er her inne.

 

Og lenapena, du har helt rett. Jeg bare MÅ skjerpe og spise og få opp overskuddet :o Takk for oppstrammeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg spiser og spiser....

 

Legen ringte før ultralyden og sa det ble ikke noe av. Etter å ha konferert med føden fant de ut at det ikke var så dramatisk eller akutt, at jeg kun skal følges opp med vanlige kontroller foreløpig.

 

I dag er det bakedag til storesønn sin 5-årsdag. Startet med masse energi ag allerede nå kl ett er jeg tom... Merker at legen har rett i at jeg må ta det med ro... Spent på morgendagen med barneselskap, baking til voksenselskap mandag og vasking... I tillegg til mann og barn som krever sitt...

 

Jaja, dagan går no:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på tide at frua tar vare på seg selv!

Og at barna krever sitt, er greit, men mannen " krever vel ikke sitt" ??

Nå må mannen trå til ( det gjør han sikkert ellers også, men nå litt ekstra mot slutten av sv. skapet ) og du må høre på legen og ta det med ro. Og spise.

Tullhøne :D

 

God klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på tide at frua tar vare på seg selv!

Og at barna krever sitt' date=' er greit, men mannen " krever vel ikke sitt" ??

Nå må mannen trå til ( det gjør han sikkert ellers også, men nå litt ekstra mot slutten av sv. skapet ) og du må høre på legen og ta det med ro. Og spise.

Tullhøne :D

 

God klem.[/quote']

 

Er heilt enig i det Soleia skriv, det var som om eg skulle sagt det sjøl.

 

God klem her ifrå og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hehe, nei mannen krever ikke sitt på den måten. Var mer det at jeg ar en visjon om at vi skla rekke å gjøre ting som en familie... Altså alle sammen, ikke bare han og barna...

 

Denne helga har illustrert for meg at legen har rett (og dere) og jeg har feil... Makan til plutselig underskudd på energi har jeg ikke opplevd. Og jeg har spist, men ligger enda litt for lavt, selv om jeg fyller på med godsaker som jeg egentlig ikke burde ha...

 

I dag har vi feiret storesønn med barnebursdag i gymsalen. Orket ikke tanken på å ordne heime, få huset trampet ned av 13 barn for så å ordne heimen igjen før familieinnrykk i morgen. Dagen ble en knallsuksess, men savner å være litt ute frisk luft. Når morgendagen er over så er eneste fokus denne uka å spise (sunt) og være ute så mye jeg klarer. Kanskje jeg burde gå til jobb til lunsjen om dagene, for det er jo lettere å spise når man er med andre? Hmm, kanskje planen sin det :D

 

Ellers takk for oppstrammeren. Setter uhyre stor pris på den. Det er så rart å være på grensa til rivjern når man er på sitt normale, for så å føle at man ikke rekker n oe av det man absolutt burde få til. Den følelsen av utilstrekkelighet er ikke god, men man lærer støtt nye ting om seg selv.

 

Jeg er så glad for å være en del av dette forumet støtt, selv om jeg ikke bidrar med de vanlige oppmuntringene og tipsene om dagen. Men jeg sier til meg selv at også dette er en del av livet og kan derfor trygt deles med andre som lever livet sitt.

 

Ha en fin kveld!

 

Klem fra fruen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøken,

 

Har vært fraværende en god ukes tid, jeg, og ser litt av hvert har skjedd her. Godt å se at det blir gitt klare beskjeder (ref Soleia og lenapena). Av og til blir man jo "blind" selv, og trenger at noen snakker med store bokstaver. Og flott at legen tok deg på alvor og sykemeldte deg. Nå får du fokusere på det som er viktig, frøken. Kjenner meg forresten igjen i tanken om at alt skal være "perfekt". Vel, av og til kan det være greit å bli enig med seg selv om at det er OK å moderere ambisjonene i en periode. Godt nok, det er godt nok, det. :D

 

Selv har jeg hatt en knallhard uke på jobb. Endte opp med 63 timers arbeidsuke. Det holder, det. :) Heldigvis var det stort sett moro det vi drev med, men fy fader jeg var sliten om kveldene. Har ikke rukket annet enn å spise og sove. Heldigvis er vi i gang med uke-planlegging når det gjelder mat og handling. Torsdag legger vi planene for neste uke, og fredag handler vi inn. Så henger det en lapp på kjøleskapet med hva vi skal spise hver dag, og oppskrifter. Veldig kjekt! Og både tidsbesparende, økonomisk og (ikke minst) myyye sunnere enn når man bestemmer der og da hva vi skal ha til middag! Og vekta tikker sakte men sikkert nedover, selv om jeg synes jeg spiser alt jeg vil ha (bare ikke sjokolade og snop hver dag).

 

Håper du finner energien igjen nå, frøken. Lykke til med en litt roligere periode. :)

 

kveita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...