Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest camillok

På grunn av utplassering i forbindelse med skolen bodde jeg i kollektiv med 3 andre fra klassen i 4 mnd i fjor vår - rett etter min fantastiske :) nedgang. Jeg forsøkte å få dem til å spise sundt som meg, men måtte jo føye meg også. Tror de følte at de hadde strukket seg langt for mine matnykker - de hadde visst aldri spist så sunt i hele sitt liv. Mens jeg stønnet inni meg over pølse og potetmos (var ikke så ofte de fikk trumfet igjennom det da). De var litt yngre meg også og ville mye ut på byen og selv om vi trente mye ble det for mye "usunn" mat og drikke... Så til påska i fjor var jeg på vippen mellom 64 og 65 kg (64 er jo ovre trivselsgrense, så ok). Lå der helt frem til jul og da opp enda en kg som har holdt seg på siden da - og nå er de på vei bort!

 

Så alt i alt: jeg synes egentlig det har gått forholdsvis greit, og jeg møtte jo min kjære på sykehuset der jeg var på utplassering :) Vet at det blir lettere med en gang jeg er ferdig med studiene og begynner i jobb - studentlivet er en stillesittende affære og jeg skal ikke ha mer enn 1900 kcal til normalt :)

 

Nå har jeg faktisk meldt meg på holdvekten kurs - men mest fordi jeg leker med tanken på å bli kursleder...

 

Oooops, ble visst en hel stil det her... Skravla går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

Flink pie har du vært. og grattis med kjærligheten :)

 

I dag har jeg vært på jobb og hilst på elever og kolleger og det var sååå koselig. jeg kjenner at jeg kom til kort med en del papirarbeid jeg hadde med meg hjem i sykemeldinga og møtte forståelse på dette på jobben. Det føles godt, for det er fryktelig å kjenne at du skulle gjort noe, men hver gang du prøver, så klarer du ikke koble på...

 

nå skal jeg snart legge meg og gjøre nok et forsøk på å lese bok. Konsentrasjonen er laber om dagen, men nå er begge barna og mor friske, så nå må da ting komme litt lettere :)

 

Ønsker dere en god kveld!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg og dine en riktig god påske- godt å høre at ungene er friske.

Kos dere sammen og plei deg selv noen rolige dager. Snart fødsel også nå, så det trenger du :)

 

Varm påskeklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Tusen takk kjære Soleia. Er snart ferdig med trappeprosjektet nå, og da tar jeg sofapermisjon :) Kjenner det begynner å bli på tide å samle krefter.

 

Gikk på vekta i dag 77,5 kg. Det må jeg si meg veldig fornøyd med. Ikke for høyt og ikke for lavt. men litt for kjedelig med den manglende matlysten...

 

God påske godtfolk. Jeg blir hjemme nesten hele påska, så kommer til å titte innom daglig :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom nå. Har vært sløv både i matveien og med skrivinga her inne. Treninga derimot går fortsatt bra :) Noe av grunnen er at jeg fortsatt ikke har noen vekt, og da blir det litt vanskeligere å holde fokus.

Har planer om å anskaffe vekt og starte for fullt igjen etter påske. Men satser på en aktiv påske og så skal jeg begrense inntaket av innholdet i påskeegget. Tror det kan bli tøft, for det bruker å stå framme mye smågodt på jobben i høytidene. Men får vel bare bite tenna sammen, og ta en dag av gangen. Er jo bare 4 måneder til jeg skal til syden, og har ingen planer om å se sånn ut når jeg skal dit. Så da er det bare en ting å gjøre. :)

 

Håper du får en superflott påske frøken, og at du og barna holder dere friske i tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kjære snupsipups og lenapena. Da er dere lfinkere enn meg, for jeg gumler sjokkis, men trener ikke. Til gjengjeld er jeg heeeelt uten matlyst, så vekta er stabil pga dårlig kosthold.

 

Lillesønn fikk vannkoppene på starten av uka, men han takler det godt. Klør litt, men det værste er over. Godt humør er'n i og :)

 

Jeg jobber litt med meg selv om dagen. Strever litt med tunge tanker som smyger seg på. Det handler sikkert om at jeg er overveldet over at det bare er tre uker til termin, med en unge jeg ikke hadde planlagt i en økonomisk situasjon som er ok, men ikke stabil. Tre liv å ha ansvar for, det er mye det. Kjenner meg litt redd, svak, glad for at vi er så heldige og urolig. Masse tanker, tåler ikke nyhetene om dagen, det er jo bare kriser der ute i verden, og er litt nedfor rett og slett. har legetime på fredag, så jeg får vel lufte det litt da om det ikke avtar. Jeg antar det er hormonene som styrer og ødelegger denne egentlig deilige tida i solskinn og frisk og rask kropp. mannen min er supergod å ha, men han forstår seg rett og slett ikke på sånt. Verden er veldig enkel i hans øyne, og man skal forholde seg til dagene slik de kommer. han klarer ikke sette seg inn i situasjonen min helt, selv om han ser meg.

 

Jaja, noe må man da streve med :)

 

Håper alle har en finfin påske, og kanskje er det noen som har et lurt ord eller to til meg også :=)

 

Klem fra frustrert frøken frue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære frøken :)

Høres ut som det er masse hormoner i sving hos deg for tiden, og mer blir det vel når den lille kommer. Tror vi damer er har lettere for å bekymre oss og ta sorgene på forskudd enn det menn gjør. De er flinkere til å ting som de kommer. Men det går helt sikkert bra med dere i fremtiden, selv om alt blir litt annerledes en dere hadde tenkt. Økonomien kan bli trang, og en rot til bekymring, men det er tross alt ikke det som er det viktigste i livet. Det som er viktig er at dere har hverandre, kjærligheten <3 og snart tre herlige barn. :) Og jeg er sikker på at du greier deg supert som trebarns mamma.

Tror det er vanlig å reagere ekstra på nyheter og sånn. Da jeg akkurat hadde fått min første satt jeg og rågrein da jeg så en oppfordring om å gi penger til foreningen til støtte ved krybbedød. Men det kan sikkert være godt å få snakket med legen om det, han kan sikkert gi deg gode råd. Og ikke minst fortelle deg at du er normal :D

 

Håper du greier å nyte finværet litt også, det er jo helt supert i trøndelag nå. Fortsatt god påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk skal du ha kjære snuppelure. Tenker veldig mye om dagen ja, og rasjonelt sett vet jeg at ting skal gå bra åkke som, men tenker litt dumme tanker som ikke henger helt på greip innimellom. Sendte noen meldinger med min kjære tante i dag. Hun hadde samme utgangspunkt som oss med planer om to barn og vips halvannet år etter nr to kom var hun trebarnsmor. Hun sier at hun var like overveldet som jeg, men at det faktisk ikke var så ikke stor forskjell på 2 og 3 barn. vi er ganske like som typer, så jeg håper jeg opplever det likedan. klart det kommer an på hvordan barnet som kommer er da :D

 

Tror min svigermor har preget meg en del. Det er tre uker til termin, og hun har enda ikke sagt noe hyggelig om at vi blir trebarnsfamilie, og det til tross for at hun kun har ett barn selv og alltdi har ønsket seg storfamilie... Blir destruktiv av å være for lenge med henne kjenner jeg... Selv om hun bare vil godt og er en meget sjenerøs dame.

 

Jaja, jeg nyter finværet snuppa, det håper jeg du også gjør. Godt å få ut litt gørr her inne, for jeg er ikke medlem av noe annet forum, så det er dere som kjenner meg best på nett.

 

I morgen er det nok en dag med forhåpentligvis strålende sol og utearbeid.

 

God klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanten din har rett i at det ikke er så stor forskjell på 2 og 3 barn. Faktisk så er den aller største forskjellen fra 0 til 1 barn :D

Så utrolig trist at svigermoren din fortsatt ikke har sagt noe positiv om den lille. Får håpe det kommer når babyen melder sin ankomst, og hun blir bestemor til den første jenta :) Selv om hun selv ikke fikk mer enn et barn, bør hun da godta at andre får flere? Kan hun rett å slett være sjalu fordi det ikke ble fler på henne? Uansett om hun er enig eller uenig i deres valg syns jeg hun bør støtte dere, og hjelpe dere så godt hun kan. Kanskje det kan være lurt å snakke med henne å fortelle at hennes oppførsel sårer? Hvis hun egentlig er en sjenerøs dame kan det jo hende at hun er en smule korttenkt, og rett og slett ikke har skjønt hvor mye hennes kommentarer svir?

 

Har forresten kosa meg skikkelig i sola i dag. Både i fjæra og med hagearbeid :)

 

Tenker på deg frøken, og håper alt ordner seg til det beste. Stor klæm fra mæ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frøkenfrue! Flott at du deler dine mørke tanker med oss. Det er alltid godt å få det ut og her inne har vi takhøyde for alt :D

 

Av det jeg har fått med meg tidligere så mangler din svigermor fullstendig sosiale antenner, og selv om hun ikke mener det ondt så blir det bare helt feil... Håper hun i det minste har sluttet å slippe negative kommentarer selv om hun ikke er i stand til å si noe positivt. Er mangel på negativitet hennes måte å være "positiv" på?

 

Jeg har ikke barn selv, så hormonsvigningene kjenner jeg kun av omtale - men at det er mektige krefter i sving det har jeg skjønt :) Når du i tillegg kanskje har vært "utsatt" for familiesosiale utskeielser i påska skjønner jeg godt at det kan renne litt over. Eksempel fra vår relativt enkle liv: Hver påske pleide vi å besøke mine elskelige gamle besteforeldre. Til tross for at de var snille og gode og glade i hverandre hadde de det med å kjekle utrettelig om bagateller. Vi pleide aldri å være der lengre enn en uke, for da var vi mentalt slitne og begynte nesten å "herme" etter dem!

 

Nå er påsken over og dere kan roe ned med hverdag (selv om du er sykemeldt).

Nyt rutinene, hverdagen og sola, fokuser på dere fire som skal bli fem, pust dypt og tving i deg rugbrødskiver! Alt i morgen er det meste lysere tror jeg. :)

 

Stor klem fra meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk lenapena og snupsipups. Dere er noen godinger. Tror at min svigermor strever såpass mye med seg selv at hun ikke ser rekkevidden av det hun selv sier. Hun har fryktelig dårlig selvbilde og kompenserer ved å rakke ned på både seg selv og andre. At hennes innstilling til babyen er som den er tror jeg kommer av at det ikke var dette hun hadde sett for seg. Hun hadde sett for seg to barnebarn, hytta ble bygd for det og økonomien er lagt opp sånn. så når vi skal ha et barn til, blir det kluss i planene.Det ødelegger systemet hennes og forutsigbarheten hennes. Tror hun tror det er uoverkommelig å passe tre barnebarn samtidig for eksempel.

 

Tankene mine tror jeg bunner mest ut i vinterens lille økonomiske støkk, i tillegg til hormoner som løper løpsk. Jeg klarer å se på tankene mine og se at dette ikke er konstruktivt, men jeg har tulla meg godt inn i dette nå og får litt typisk vondt i magen innimellom. OG da trekker jeg det ganske langt når jeg først er i gang og bekymrer meg for absolutt alt mellom himmel og jord. Fikk et bilde i hodet i dag som la lokk på de tunge tankene, nemlig meg selv med tulla i armene mens hun får flaske og himler med øynene av salighet og trøtthet. Det er sånne godbilder jeg har i hodet fra guttenes spedbarnstider. Delte bildet med gubben og han fikk et drømmende smil han også. Tre uker til termin i dag. Tida flyr som aldri før.

 

Kanskje rekker jeg å bli fødeklar også :D

 

Klem fra meg til dere skjønninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Hallo igjen alle sammen. Lenge siden jeg har vært innom nå, så måtte lese meg opp litt igjen.. :)

 

Kjære frøken, jeg håper virkelig alt kommer til å gå strålende meg deg med fødsel og tiden etterpå. Om svigermor er en dass, så får hun heller få lov til å være det selv. Jeg slet litt med min søster da jeg ble gravid med nummer 3, for det mente hun kom til å bli altfor vanskelig for oss som ikke hadde stabil inntekt eller stort nok hus til å klare det. (hennes betraktninger om vår situasjon, ikke min...) Det eneste som funker er å koble det ut og la dem være negative inni en boble som ikke angår deg. Vet det er vanskelig, men tror det er det beste.

 

Og som din tante sa, overgangen til 3 er ikke så ille som folk vil ha det til. Du kan alt fra før, og vil være mye roligere og trygg på deg selv enn du var med nr 1 og 2. Jeg vet! jeg er der :) Jeg har jo lyst på nr 4! :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kjære strømpa vår.

 

Takk for gode ord. I dag er ting lysere igjen. Det har hjulpet å sette ord på ting og å få støtte fra dere og de andre rundt meg. Har vel ikke vært flink nok til å ikke være "flink pike" som ikke trenger hjelp til noe eller skal streve med noe. Har liksom alltid vært den sterke som hadde alt klart. Akkurat nå har jeg ikke alt klart, men jeg vet da innerst inne at alt ordner seg :D Og jeg gleder meg nå til å litjpia på brystet og å snuse inn babylukten :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Så godt å lese at du har begynt å se lysere på situasjonen igjen! Det at du tenker på de positive sidene og gleder deg til lille frøkna kommer er et kjempepositivt vendepunkt :D

 

Godt du innser at det nok bare er svigermors planer som har blitt "forpurret" og at hun ikke mener noe vondt med det. Men jeg synes godt det er lov til å være litt forbannet, selv jeg som ikke har vært gravid skjønner at man bør trå varsomt med gravide damer og hun som har barn selv bør i hvertfall skjønne det. Besteforeldre bør stille opp og være en støtte, det er tross alt dere som skal ha 3 barn og da blir det likegyldig om hun ser for seg at bestemorrollen blir vanskelig med 3!

 

Får du gjort nok hyggelige ting om dagen? Man kan lett bli litt nedfor av å gå hjemme, spesielt hvis man bare spiser raske karbohydrater og fett - og jeg kan bare se for meg at dette kan bli enda verre som gravid... Pass på deg selv du frøkna, alt ordner seg så fint så :) Det hjelper jo at været er fint og veslefrøkna kommer til på en finfin årstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk camillok!

 

ja du sier noe der. Det handler vel om egen tilstrekkelighet...

 

Jeg koser meg skikkelig om dagen. Ordner i huset (det trengs...) og pakker og vasker og gjør klart til lillepia som kommer. Har nok tatt noen tak for mye, for begynner å kjenne det på bekkenet nå, men det er så deilig å få ting på plass at jeg ikke gidder vente til gubben kommer hjem fra jobb. Så jeg må nok roe ned litt nå. I tillegg er snart prosjekt trappeoppussing ferdig. Mangler ett strøk maling 8vannbasert ja) og lakk(vannbasert den også) så er den fiks ferdig :D

 

Ellers storkoser jeg meg med guttene mine, tar en dupp når jeg føler for det og tenker positivt :)

 

Spent på hvordan jenta vår ser ut jeg nå. Er hun mørk som meg, eller får hun fars lyse lokker (han var lys som liten, og det er gutta våre også, selv om de har brune øyne da.

 

Var forresten hos legen i dag og fikk snakket litt om tunge tanker og sånt. Det føltes godt. i tillegg viste vekta fortsatt 78 kg mens lilleknøtt var akkurat der hun skulle. Blodtrykk og alt var ellers bra :)

 

Gleder meg litt nå. men gruer fæøt for fødselen. Den forrige gikk så fort og det er så kort tid siden at jeg husker fryyyyktelig godt hvor intenst det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du trives om dagen frøken. Men ikke slit deg helt ut da ;)

Alltid så spennende å få se babyen for første gang, nå er det ikke lenge igjen :D

Jeg syns fødsel nr 3 gikk absolutt best, håper det blir sånn for deg også.

 

Jeg sliter fortsatt med motivasjon for sunn livsstil om dagen. Ikke fått kjøpt meg vekt, og ikke kommet i gang med sunn mat. Tenker hver dag at når det ikke gikk i dag, så begynner jeg i morgen. Men det er jo noe som heter at i morgen kommer aldri.... Har visst levd etter det prinsippet en stund nå.

Foreløbig i dag har det forresten gått supert. Startet dagen med zumba, og så langt bare sunn fornuftig mat. Kryss fingrene for at motivasjonen varer lenger enn til kvelden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei snuppa,

 

Husk: Ikke tenk, bare gjør.

 

Lag deg en plan for hva du skal spise neste dag. Og så, når den dagen kommer: SPIS DET!! Ikke tenk, bare gjør.

 

Du er superflink på treningsfronten. Kjenn på hvor deilig det er og vit at det blir enda deiligere når du spiser det du har planlagt. Ta ansvar for deg selv; legg en ufravikelig plan. Planen skal ikke være streng, den skal være overkommelig.

 

TAkk for hilsen forresten. Nattesøvnen er ikke like god nå som for en liten uke siden. Mye halsbrann og leggkramper, men så har jeg jo masse tid til meg selv om dagene nå da, så da er det jo greit.

 

I dag har jeg redd opp sengen til lillejenta (rart med rosa her i huset) og dekket den til med et stort laken så det ikke blir støvete om det skulle ta litt tid. Fødebagen er klar (denne gangen husket jeg også babyklær) og kjenner på kroppen at ting drar seg til. LEter ikke etter fødselstegn denne gangen. Hun kommer når hun kommer, og det er en lykkens følelse å kjenne at nå gleder jeg meg til å treffe henne.

 

Må bare dele et gulløyeblikk med dere fra i gårkveld. SKulle legge minstegutt. Han har brukt å være ganske krevende på kveldene, høylydt og ikke alltid fornøyd, men leggerutinene har vært helt på stell fra veldig tidlig. Vi legger han etter kveldsstellet og sier god natt og går ut og han sovner straks. nå som det er lyst ute har han mer overskudd til å være våken på kveldene, så han bruker litt mere tid på å sovne og vil gjerne at vi er tilstede i større grad enn før (han snudde ryggen til oss tidligere.

 

Men i går da, så gjennomførte vi ritualene og så sang jeg en nattasang over sprinklene mens jeg strøk inni håndflaten hans (bare to kvelder siden jeg oppdaget at han liker dette) og over kinnet. Da jeg var ferdig smilte han til meg, strakk ut den lille lubne hånda og tok hånden min og la den til kinnet sitt: Mamma kose meje? og jeg var solgt ;) Smiler fortsatt ved tanken :D

 

OG ja dere, jeg har det bedre nå. Det skulle visst ikke så mye mer til enn å få luftet tankene, litt solskinn ute og litt mer orden i rekkene inne :)

 

Takk for at dere er her :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Hei frøken,

 

Så godt å høre at alt ser lysere ut. Og jeg smeltet fullstendig av guttungen din, jeg også.

 

Her har det skjedd mye. Midt under en utenlandsreise fikk jeg en dramatisk beskjed om hjertestopp hos pappaen min! Alt har heldigvis gått bra, og han har hatt kjempeflaks. Lang historie, men en av konklusjonene er at vi er arvelig belastet! Det gir straks et nytt syn på dette med å finne motivasjonen til livsstilsforandring...!

 

Masse gode ønsker både i forbindelse med venting og fødsel, frøken. Vi venter spent! Selv aner jeg ikke hva du går til, og det er jeg glad for. ;)

 

Klem fra kveita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere alle sammen!

 

Nå føler jeg en stømning av positiv energi her inne, la oss gripe hver vår flik og flyte med :) Bra at det gikk bra Kveita - det er en kraftig støkk når man er så nære på å miste noen...

 

Jeg er nå ferdig med mitt andre kurs og har gått ned en hel kilo! Ha ha ha, det er jo ingen grunn til å være fornøyd med det i grunnen - men med sydentur og påske og ymse andre utfordringer så er det faktisk helt OK! Det er nemlig et NYTT kilo i tillegg til et par av de gamle i reprise. Har bestemt meg for å ta ett til før sommeren (kurs altså, det blir forhåpentligvis flere kilo) ;) Snupsipups sleng deg med!

 

Det er definitiv lettere nå når dagene er lyse. Det er faktisk bare 4 timer igjen av døgnet uten dagslys, og om ikke så lenge er det midnattsol (ca samtidig med terminen din frua)! At det bare er 4 grader på gradestokken prøver jeg å ignorere så godt det lar seg gjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du har så rett når det gjelder maten frøken, får myyye mer energi av å spise rett, og bedre effekt av treningen. Må vel prøve å bryte vanen med å spise usunne ting. Har et vanvittig søtsug for tiden etter høyt sjokolade inntak over lengre tid. Og så er jeg så smart at jeg tror at man sparer masse penger på å kjøpe påskegodt til halvpris, og selvsagt skal jeg jo spare det til helgen. Merkelig nok forsvinner en sånn pose veldig fort på en vanlig hverdag også...

Prøver å tenke igjennom hva jeg har gjort anderledes de gangene jeg har greid å gå ned i vekt.... har jo greid det mange ganger, mens andre ganger går det bare ikke. Har egentlig så vanvittig lyst til å være slank å lekker til vi skal til syden i august, sånn at vi kan ta masse bilder som jeg kan se senere uten å skjemmes. Og hver gang jeg går forbi butikker og ser de lekre sommerklærne så tenker jeg, så fine de kunne vært på meg om jeg bare var slankere. Skal iallefall ikke kjøpe noe før jeg har oppnådd noe. Store størrelser vil jeg ikke ha ;)

Men kanskje er det som du sier at det bare er å gjøre det? I såfall starter jeg nå!

 

Så bra at det gikk bra med faren din Kveita, så nervepirrende når noe slikt skjer. Og man skjønner hvor skjørt og kjært livet er.

 

Lenapena, jeg har egentlig kjempelyst til å begynne på kurs jeg også, men har fortsatt en mann som er arbeidsledig, og vi har det trangt økonomisk. I år ble en sydentur prioritert, og da blir det ikke så mye til overs til andre ting. Men tvert økonomien blir bedre skal kurs prioriteres :) I mellomtiden får jeg greie meg med hjelp fra dere supre damene her inne :D

 

Det høres så koselig ut å re opp rosa seng. Så mange forventninger som ligger bak. Hvem er det lille mennesket som skal ligge der? Så søt lille gutten din er :) Min lillegutt er ikke så fornøyd med å legge seg om kvelden for tiden han. Som han sier: det e ikke mørt, det e ikke natta no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hehe snupsipups, det sier femåringen min også ;) SKjønner ikke helt det der med sommertid nei. Men han er utkjørt etter å ha vært ute 10 timer om dagen, så det tar ikke lange tiden før det blir stille på storguttrommet... Og en annen ting; ikke meningen å være snusfornuftig med den matplanen altså. Det var bare det eneste som virkelig hjalp meg å ta av alle de kiloene i fjor.

 

KVeita, godt at det gikk bra med faren din. Ta tak i den motivasjonen den støkken gir. Faren min fikk hjerteinfarkt i en alder av 37 år og da var jeg 14 år med for høyt kolesterol. Så glemmer man litt at man må være forsiktig og legger seg til nye uvaner før man får seg en ny støkk i svangerskapsdiabetes m nr 2. Ta vare på deg selv!!!

 

Lenapena, ett kilo ned er mye det når man er utfordret på flere fronter. Og selv om du ikke tok av mer, så har du gjort mye i selve endringene. Stå på!!!

 

Lillesønn brukte sjarmen på mor igjen i dag. Smelt. Han klatret opp i fanget like før sengetid og krøllet seg inn i armkroken mens han tok hånden min og sa: kose hånda mi Mamma? :D Livet er herlig akkurat nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du har rett og at det enklere enn man tror. Har man bare troen på at det går, så går det! Har greid å holde meg til planen så langt iallefall. Og nå har jeg vært og sett på lekre klær, bikinier og solbriller som jeg kan belønne meg med dersom jeg er flink. Null innkjøp før jeg oppnår resultater! Og det burde være en super motivasjon (i tillegg til at det er god motivasjon at jeg vil se bedre ut i sommerklær med noen cm mindre her og der). Første belønning, lekre solbriller, for det trenger jeg mest. Og dessuten er der mer moro å kjøpe klær når man kan kjøpe en størrelse mindre. Vet jo ikke helt hva jeg veier nå, siden jeg fortsatt ikke har kjøpt meg vekt. Så foreløbig blir målene slik: er jeg flink med trening og kosthold en måned blir det nye solbriller. Om to måneder nye sommerklær, og om tre måneder ny bikini (akkurat i passe tid før sydenturen). Skal få investert i ny vekt snart også, men kjenner det er ganske så greit uten også, for jeg er alt for fokusert på den vekta til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Apropos nye klær. Hadde jo nettopp bursdag og fikk noen penger til å bruke på meg selv. med en diger mage blir det ikke mye shopping av klær så det meste gikk til interiør. MEN jeg var innom Black and White og tittet på klærne der. De har klær fra Cream og Container og noen fler. Fant et tilbudsstativ med masse rosa plagg og tenkte; jeg skal bli mamma til ei lita pie, da må jeg ha noe rosa å ha på meg selv også. Tok med en genser i L og et par tunikaer jeg ikke så str på, de bare så store nok ut. Og store nok var de (med terminmage) i str 38!!!! Altså har kroppen krympa i takt med at magen har vokst. Det var utrolig gøy, og selv om det spraket litt i sømmene på den ene, så tenker jeg at om to uker passer den perfekt. Og det var gøy.

 

Vært hos legen i dag. Alt bra og vekta har sneket seg opp på 79,2 kg. 11 dager til termin. Lurer på hvor mye jeg bikker 80 kg før jenta kommer :D Og lurer på hvordan det vil gå med ammingen denne gangen. Som dere vet har jeg jo tragiske erfaringer med amming. morsmelkerstatning er kjøpt inn og flaskene kokt, men jeg håper jo at lilljenta skal få så mye morsmelk som jeg evner å gi.

 

Nå er jeg trøtt, har kynnere all mass (trodde seriøst at fødselen skulle starte i går med fire timer med kynnere som kom og gikk, en baby som presset ned i bekkenet og sprellte værre enn værst og renning på do HELE tida) og halsbrann.

 

Ha en fin kveld dere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...