Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

I dag har jeg pynta meg og guttene, gått i tog med jobben, vært på lunsj med svigers, slappet av en liten time mens jeg lagde ferdig kake, vært på middag hos mamma, og nå sitter jeg med bena høyt etter tidenes beste 17. mai. Hvorfor så bra? Jo fordi vi ikke har stresset med noe som helst, vært i fin form og møtt våre nærmeste. I tillegg har guttene gjort store øyne til det de har sett og mannen min har vært roen selv og ufattelig kjekk. Nresten så jeg vurderer å være ekstra god med han i kveld (har barnevakt), men kjenner at jeg nok slukner snart selv (det er tanken som teller hihi)

 

Håper dere alle har hatt en super 17. mai med eller uten kalorioverskudd :)

 

GOd klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Ble en fin 17.mai på meg også. Først gikk vi i tog (med bare en liten regnskur underveis). Etterpå ble det is, så dro vi opp til skolen til de to eldste og kosa oss med, kake, brus, pølser og diverse leker. Vant masse på lodd gjorde vi også. :)

Så var det hjem å skifte om for min del, og rett på jobb. Sånn er det å være sykepleier :) Men vi hadde en trivelig vakt uten stress, og masse å kose oss med også. Ble nok kalorioverskudd på meg, med det har jeg sykla av i dag med 1486 forbrente kcal på sykkelturer tur/retur jobb.

 

Spent jeg nå, er det noe på gang snart frøken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ingenting på gang nei...

 

Dvs magen har sunket veldig og blitt veldig "myk". Kjenner fortsatt masse liv, men det er som myke forsiktige stryk i stedet for sparkene som rystet hele kroppen min inntil et par tre dager siden. Ringte føden i dag for å sjekke om jeg burde være bekymret i og med at bevegelsene kjennes så annerledes ut plutselig, men siden jeg kjente mye liv, så var det ingen grunn til det sa de. Så da stoler jeg på de og slapper av og koser meg med strikkingen min :)

 

JEg har det så utrolig bra akkurat nå!! Måtte det vare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Gumler eple med masse kanel på... Både godt og skal iflg kjerringråd muligens kanskje possibly hjelpe å få fart på sakene... Hehe, jeg har det som sagt ikke travelt, men akkurat kanel kan jeg takle å hive innpå :)

 

Håper dere alle har hatt en fin dag! Dere har vært så stille!

 

Og snupsipups, kjempebra uttelling på sykkelen i dag. Det er kanskje det eneste jeg savner i tillegg til rødvin og spekeskinke: Å sykle...

 

God klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

En dag igjen, frøken? Eller er det mannen din som tippet rett? Jeg blir forresten så glad av å lese meldingene dine, det gode humøret ditt smitter!

 

Selv har jeg så mye å gjøre på jobb at jeg rett og slett ikke får gjort noe. Sitter bare og er helt matt og vet ikke hvor jeg skal starte. Huffameg... Men onsdag kveld tar jeg en liten ukes ferie. Gubban som jeg gleder meg!!

 

Lykke til, frøken frue. Måtte alt gå strålende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

TAkk Kveita!

 

Her har det vært våkennatt. Ikke noen ubehag, bare lyyyys våken. Sovnet ikke før gubben og minstemann stod opp halv seks... da sov jeg av og på til halv elleve og nå er jeg trøtt nå... Men fortsatt ingen tegn til fødsel, så jeg skal sette meg ned med strikketøy og lydbok og bare nyte dagen før jeg skal hente storesønn litt tidlig i barnehagen. Det går visst litt innpå han dette med nært forestående fødsel, uten at han sier noe om det egentlig. Merker litt på trassen, litt på at han ikke vil i barnehagen og at han plutselig gråter som et lite barn uten at noe er galt. Så vi følger med. Vi skal bake kanelsnurrer etterpå vi (kanskje det hjelper snupsi?)

 

Ha en strålende dag! Ute skinner sola og inne skinner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kanelsnurrene hjelper. :) Godt er det iallefall, så dere får kose dere skikkelig.

 

Når det gjelder gutten din så kan det hjelpe å la han ta del i forberedelser til den lille kommer. La han hjelpe til å pakke bagen din f.eks, gjøre klar seng eller hva som helst. Skryt veldig av han å fortell han at du ikke hadde greid det uten hans hjelp :) Det samme når den lille kommer. La han hjelpe til å vaske lillesøster for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Tusen takk lenapena. Sitter her med regelmessige kynnere, men utover det er det ingenting som tyder på at det blir fødsel med det første...

 

Snupsipups - vi gjør akkurat det du sier. Det er godt å få bekreftet at det man gjør høres riktig ut for flere. aHar hatt kvalitetstid med storesønn i dag. Hentet tidlig i barnehagen, lagde middag og sjokokjeks sammen, og nå har vi sett på bilder fra da han ble født. Kjempefin kveld har vi hatt. Hjertesmelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk lenapena. Sitter her med regelmessige kynnere' date=' men utover det er det ingenting som tyder på at det blir fødsel med det første...

 

Snupsipups - vi gjør akkurat det du sier. Det er godt å få bekreftet at det man gjør høres riktig ut for flere. aHar hatt kvalitetstid med storesønn i dag. Hentet tidlig i barnehagen, lagde middag og sjokokjeks sammen, og nå har vi sett på bilder fra da han ble født. Kjempefin kveld har vi hatt. Hjertesmelt![/quote']

 

 

Frøken !

Desse jentene dei har det med å la folk vente på dei :)

Har gått litt over med "alle" mine jenter, alt frå 2-19 dager (til trøst)

 

Lykke til med det nært foreståande, det blir stas skal du sjå. Både for den eine og den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

TAkk fjellgeita. Vi vet jo at alt blir bra, og som jeg har sagt har jeg det ikke travelt med å få ut jenta, det er bare det at jo lengre man går over termin, jo mer "sannsynlig" føles det ut som at det er akkurat i dag man skal føde.

 

Har gått tur i dag og jeg traff nabodama som sjokkert så på meg og spurte: Hæ, har du allerede fått? Og jeg så forvirra på henne, før jeg skjønte at jeg var så fresk i steget og med anorakk klarte hun vel ikke å se hvor stor eller liten magen var, så hun trodde faktisk jeg hadde født.

 

Føler meg fryktelig sprek altså :)

 

Gleder meg til å treffe tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Blir skikkelig i godt humør av å lese på tråden din frøkna :D

 

Eksamen ble bestått i går - jippi! Aldri mer skriftlig eksamen :)

 

Håper du får møtt frøkna snart og at veien frem til møtet ikke blir altfor tungt. LYKKE TIL :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har gått tur i dag og jeg traff nabodama som sjokkert så på meg og spurte: Hæ' date=' har du allerede fått? Og jeg så forvirra på henne, før jeg skjønte at jeg var så fresk i steget og med anorakk klarte hun vel ikke å se hvor stor eller liten magen var, så hun trodde faktisk jeg hadde født.

 

[/quote']

 

Haha, den kommentaren likte jeg :D

Må jo bare bety at du ser usedvanlig slank og sprek ut. Og snart er magen borte også, og du kan se frem til en sommer i slank fin kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Blir skikkelig i godt humør av å lese på tråden din frøkna :D

 

Eksamen ble bestått i går - jippi! Aldri mer skriftlig eksamen :)

 

Håper du får møtt frøkna snart og at veien frem til møtet ikke blir altfor tungt. LYKKE TIL :) :)

 

 

Gratulerer såååå masse camillok! Og du skal aldri si aldri...

 

Takk for hyggelig hilsen, det varmer et kulerundt gravidhjerte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Haha' date=' den kommentaren likte jeg :)

Må jo bare bety at du ser usedvanlig slank og sprek ut. Og snart er magen borte også, og du kan se frem til en sommer i slank fin kropp.[/quote']

 

 

Vet du hva, det tror jeg du har rett i. Hihiiiii. Var hos legen på kontroll nå i morges. Alt i orden og magen har definitivt sunket mye, for SF-målene var gått ned. Det har vekta også, så om jeg skulle født i dag, så ville min fødselsvekt være 80.0 kg :D DET er jeg fornøyd med!!!

 

Blir ellers satt i gang mandag eller tirsdag om ingenting skjer før, men jeg har en følelse av at noe er på gang. Dvs mye kynnere, dobesøk og bittelitt murring i ryggen. Hun kommer når hun kommer. JEg skal ha hviledag, for det har vært litt dårlig med søvn de siste par nettene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva' date=' det tror jeg du har rett i. Hihiiiii. Var hos legen på kontroll nå i morges. Alt i orden og magen har definitivt sunket mye, for SF-målene var gått ned. Det har vekta også, så om jeg skulle født i dag, så ville min fødselsvekt være 80.0 kg :D DET er jeg fornøyd med!!!

 

Blir ellers satt i gang mandag eller tirsdag om ingenting skjer før, men jeg har en følelse av at noe er på gang. Dvs mye kynnere, dobesøk og bittelitt murring i ryggen. Hun kommer når hun kommer. JEg skal ha hviledag, for det har vært litt dårlig med søvn de siste par nettene...[/quote']

 

Hm, virker som om det er ting i gjære her :)

 

Lykke til igjen seier eg berre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Samme som med meg i går det. Har vel egentlig hatt fryktelig mye kynnere dette svangerskapet, men det er helt uproblematisk. Begynte å ta tida på de i går, for de kom så tett og veldig regelmessig. Akkurat slik startet fødsel nr to, men den var jo indusert, så vet ikke hvor sammenlignbart det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kan tyde på det ja :D Legen mente at om kynnerne fortsatte å være regelmessige og tette, så skulle jeg vurdere en tur innom føden, selv om de ikke var vonde.

Vet da søren jeg. HOlder meg i aktivitet, selv om ejg kjenner jeg burde sove litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...