Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Var veldig skeptisk til å dra på sykehuset før jeg var sikker jeg også. Hører jo om så mange som bare blir sendt hjem. Du får kjenne på magefølelsen, den har som oftest rett :D Jeg har forresten arbeidshelg i helgen, så blir det fødsel da, så er jeg like i nærheten av deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest soleia

Jeg jobber også i helgen, så hadde du skulle født på "mitt" sykehus, skulle jeg tatt imot deg med åpne armer :D

 

Masse lykke til gode frøkenfrue.....ikke lenge igjen- det kjenner jeg på meg!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Jeg jobber også i helgen' date=' så hadde du skulle født på "mitt" sykehus, skulle jeg tatt imot deg med åpne armer :D

 

Masse lykke til gode frøkenfrue.....ikke lenge igjen- det kjenner jeg på meg!

 

Klem[/quote']

 

Du soleia du, kan du beskrive hvordan maserier er? Jeg lurer på om det er det jeg har og ikke kynnere, siden de kommer regelmessig mener jeg. Kjenner også litt press nedover. (skal ikke pumpe deg mer for info altså, jeg lover...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Bare spør i vei du :)

 

Maserier/modningsrier ( eller "tullerier" som mannen min tilslutt syntes var et passende navn....) føles rett og slett som rier. Ikke som de sterkeste mot slutten, mer som de som er i starten. De er mer intense enn kynnere, kan gi nedpress og kan også være rett så regelmessige. Av den grunn er det en del som tror at dette er starten. Men så roer det seg igjen...så kan man ha et par-tre sånne runder hvor man tenker: NÅ! JIPPI! ( evnt hva f....er det jeg har gjort....?) , og så roer det seg igjen. Når så selve fødselsriene starter, vil det kjenner rimelig likt til å begynne med, men så vil det øke på i styrke og varighet, samt altså ikke gå over....det kommer gjerne også litt blod eller slim.... ( unnskyld, men jeg tror de fleste her på denne tråden takler det....).DA ER DU IGANG!

 

Spent på dine vegne, kjære deg! Kanskje litt yrkesskada....? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

TUsen takk for informasjon Soleia. Jeg tror jeghar maserier da. Ikke vonde, men strammer magen og trykker nedover. Gir seg ikke om jeg skifter stilling, eller gjør noe annet.

 

Da lurer jeg bare på om de bidrar til modning, eller om det bare er "slitsomme" og unyttige?

 

Skal på overtidskontroll på mandag, så da får jeg vel se om det er noe modning :D

 

Og vi tåler litt slim og blod på den gyldne middelveg, i tillegg til svette og tårer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Det er det som er så fint, de gjør nytta si! :D

Etter en periode med modningsrier kan man se at livmorhalsen forkortes og at den begynner åpningen. Jeg vil tippe at du allerede nå har 1-2 cm åpning...så bare hold ut med dem og tenk at dette er starten på noe stort!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Har vært våken siden ett med rier. Men de blir ikke mer intense, så det er nok modningsrier ja. Ringte føden og de ba meg vente om jeg følte meg rolig og trygg. Ringte mamma som skal sitte barnevakt og hun kom tvert og har holdt meg med selskap siden. Riene kommer og går, mentar seg ikke opp, så sender henne hjem straks. Hun er tilbake på et kvarter om det skulle skje noe. IOg jeg som skulle sove i natt... Er vel den eneste som bruker opp barnevakta før fødselen er begynt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Min treer holdt også lengst. Rart det :D Masse lykke til i alle fall. Dette går helt sikkert fint :) Fantastisk at du har så godt humør og pågangsmot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Drømmefødsel nr tre var over på lørdag 21. mai kl 1355.

 

Etter å ha stått opp kl ett på natta fordi jeg kjente litt magevondt, var vi framme på føden kl halv elleve. 4 cm åpning, så de småvondtene hadde definitivt effekt :D

 

Lille Ylva var så snill med mammaen sin at jeg nesten blir rørt. Fødselen var ikke vond. Den var rolig og avslappet og rett før 8 cm åpning stod jeg og leste blader... Jeg var forberedt på skikkelig intense greier, slik de to første var, men dette var bare jubel altså :) Vi spiste lunsj og koste oss og småpratet. Joda, riene var vonde, men ikke slik som jeg husket de. Skal gi dere hele detaljerte historien senere (trudd væl itj dokker skuill slipp uinna??)

 

Vi har et ekstra døgn på barsel for å få i gang amming, så litjpia og Mamma skal kose oss masse alene i kveld og i natt.

 

Takk for kosemeldinger jenter. Setter sånn pris på dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk takk alle sammen!

 

Nå er vi hjemme og storkoser oss!!! Ammingen går så det suser (jeg tror jeg undervurderer meg selv litt og stresser litt med tidene heller enn å slappe av og vite at jenta sier fra når hun er sulten,) men aldri har det gått så fint som nå. Hun er rolig og fornøyd, har vært mye våken og sulten, men nå ser det ut til å være litt balanse...

 

Storebrødrene er superstolte, men størstemann synes det er litt vanskelig tror jeg, selv om han vil ha henne på magen hele tiden :D

 

Etter tre netter med minimalt med søvn, kjenner jeg det skal bli godt med en dag hjemme alene med ylva. Vi skal bare bli kjent og kose.

 

Måtte på vekta i stad: 77 kg. Med andre ord har jeg begynt å legge på meg igjen etter at matlysta som var borte hele svangerskapet, plutselig kom i det øyeblikket jenta var født. Akkurat som med de to første. så nå må jeg passe meg!! (skal ikke slanke meg altså, bare passe på barselgodsakene)

 

ha en god dag!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at alt bare går bra hos dere :D Håper du får slappet av og samlet krefter i dag.

Kan jo hende vekta di blir bedre etterhvert, det er jo bare noen få dager siden du fødte. Til meg tok det iallefall 1-2 uker før den normaliserte seg. Var alltid så skuffet da jeg gikk på vekta etter at jeg kom hjem fra sykehuset, men den ble jo fort bedre. Og så blir det sikkert bra når du kommer skikkelig i gang med trilleturer.

 

Syns det var så søtt at størstegutten din vil holde lillesøster hele tiden. Da betyr hun nok mye for han også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du kosa deg.

Eldstemann er nok litt "sjalu" (om eg so kan kalle det det), så det er nok litt viktig å gje han/dei andre søskena mykje oppmerksomhet.

Trur det kjem til å gå godt uansett, han blir nok kjempestolt når han får vere med å trille systa og ikkje minst vise ho fram :D Ikkje alltid like lett å vere den som er eldst.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

hei alle sammen.

 

Da har jeg hatt ilddåpen som trebarnsmor... Lillebror ble syk på skogtur i går og kom hjem midt på dagen (lillesøster sov nesten hele dagen, så det passet godt...) med høy feber. Prøvde å få i han masse drikke, noe som resulterte i voldsomt oppkast utover hele kjøkkenet og stuegulvet. Akkurat da våknet selvsagt lillesøster og jeg løp litt til og fra. gutten sovnet i sengen min etter en runde i vasken, så da var det tid for pupp. Akkurat da kom storebror hjem fra barnehage og ville kose med lillesøster. Ble betuttet da han måtte vente til hun var ferdig med å spise og satte i litt uling, som resulterte i våken lillebror. Var litt svett, men det gikk seg da til...

 

I dag har lillebror vært hjemme med meg og lillesøster. Hadde såpass høy feber at jeg ga han febernedsettende. Han har sagt klart fra at lillesøster kan ligge i vugga, så han kan sitte i fanget :) Det har gått utrolig bra her i dag altså, over all forventning egentlig.

 

vekta viser 75 kg :D om to kilo er jeg der jeg var før svangerskapet!! har ikke kommet meg ut på trilleturer pga lillebrors sykdom og forferdelig vind, men jeg GLEDER meg så utrolig mye til å klemme det inn i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...