Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Selv om jeg kunne skrevet innleggene deres selv lenapena og snupsipups, så velger jeg å være besserwisser her akkuratnå og si at det er DERE som styrer maten, IKKE maten som styrer dere (med dere mener jeg vi/oss.) Og grunne til at det ofte blir omvendt tror jeg er at vi er så opptatt av at vi skal være såå flinke, ha en klar start som vi kan være stolt av og generelt setter oss for høye mål. Og det er jo akkurat det som er poenget med den gyldne middelveg; den naturlige, overkommelige livsstilen der alt har sin plass og sin tid.

 

Dere har fått på plass treningen. det har (naturlig nok) ikke jeg, og jeg mener at så lenge dere trener, så skal dere ikke være så bekymret for maten. måtehold jovisst, men ikke gå rundt med dårlig samvittighet av den grunn. jeg tar meg selv i å være litt skuffet over meg selv nå, fordi med det utgangspunktet jeg hadde da lillejenta ble født, så burde jeg være under 70 kg nå. Jeg kunne vært flink pike som får komplimenter på hvor utrolig flink jeg måtte ha vært som så så bra ut så kort tid etter fødselen. men neida. Jeg har stappa trynet og kroppen full av dritt som ikke gjør noe godt for seg, annet enn en deilig "rus" akkurat der og da. men jeg skal ikke være skuffet over meg selv, for jeg skal slutte å måle meg selv i mislykkethet pga hva jeg har spist og ikke spist.

 

jeg skal sette meg et enkelt mål for morgendagen. jeg skal spise litt sunnere enn i dag (og i dag har jeg faktisk spist en god del sunnere enn i går) og gå tur i mer enn en halvtime. DET skal jeg klare og jeg skal nyte det.

 

Hva er målet ditt for i morgen?

 

God klem fra besserwisser frøken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Da har vi noe å jobbe med alle tre, her skal vi få kontroll på maten. Har vel egentlig greid det sånn tålelig bra den siste tiden, vekta peker iallefall rett vei. For eksempel i dag var jeg super sulten da jeg kom hjem fra jobb, og hadde mest lyst til å pakke inn noe riktig usunt. Men isteden fant jeg frem et par knekkebrød og en gulrot som jeg sitter å knasker på nå, mens jeg venter på mannen som er på butikken og handler middag. Må da regnes som god kontroll det? Problemet er vel at jeg er litt lett å vippe av pinnen. Må vel prøve å ha noen sunne mellommåltid i veska til de dagene middagen ikke kommer fort nok på bordet. Har en jobb som til tider kan være veldig hektisk, og da er det ikke så lett å få lagt inn noen mellommåltider. Ender med at jeg er skrubbsulten etter jobb og kanskje kjøper noe usunt på butikken for å få rask energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrlig med besserwisser-meldinger, vi trenger det av og til :)

 

Jeg har alltid matpakke med meg på jobb, ikke til lunsj men for å spise i 3-4 tida. Det er nettopp for å sikre at jeg holder meg på matta til jeg kommer hjem, uansett om jeg jobber litt lengre eller skal på butikken e.l.

I tillegg har jeg et par nutrilett-barer liggende for andre påkomne tilfeller. Trenger som regel bare en halv slik for å holde det gående litt lenger.

 

Imorgen kommer svigermor på besøk, så jeg er litt spent på om jeg får prioritert treningen mellom vertskapspliktene.

Vi er på rett vei igjen alle sammen - vi får stå på videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest froeken frue

Hei hei,

 

Her har det vært hektisk og jeg har gått OPP 3 kg de siste tre ukene. Slå den dere!! Men det har jeg også fortjent så mye som jeg har sittet på rumpa og stappa i trynet. Nå er det jamt slutt. Ylva er 6 uker og jeg er ferdig med barseltida. Kastet siste rest av snop i går, så i dag har det vært litt lettere. Det bugner av frukt her nå så jeg har da noe for hånden om det skulle knipe :)

 

Håper du er i god form lenapena og grattis med de 6 kg. imponerende!!!

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Måtte lese meg litt opp igjen her. Vært på 4 ukers ferie med familien.

 

Så flott at ting går rimelig bra, til tross for ferie. Litt feriemodus må det jo være lov å ha, men vi får prøve å lukke munnen, og heller bevege beina litt mer! :)

 

Jeg har faktisk klart det fantastiske å GÅ NED 3 kilo på turen! Deilig! Vi har vært i aktivitet, og jeg har forsøkt å være flink med maten, og det har jeg tydeligvis klart. Hurra for meg :) Nå har jeg gått ned mine 10 første kilo siden november, og er kjempeglad! :)

 

Stor sommerklem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

har klart å hente meg litt inn igjen og holdt meg vekk fra søtsaker siden søndag, i tillegg til snacks og brus. merker det på kroppen allerede. amminga går så det suser.

 

i helga er det bryllup og jeg gleder med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Måtte lese meg litt opp igjen her. Vært på 4 ukers ferie med familien.

 

Så flott at ting går rimelig bra' date=' til tross for ferie. Litt feriemodus må det jo være lov å ha, men vi får prøve å lukke munnen, og heller bevege beina litt mer! :)

 

Jeg har faktisk klart det fantastiske å GÅ NED 3 kilo på turen! Deilig! Vi har vært i aktivitet, og jeg har forsøkt å være flink med maten, og det har jeg tydeligvis klart. Hurra for meg :) Nå har jeg gått ned mine 10 første kilo siden november, og er kjempeglad! :)

 

Stor sommerklem :)[/quote']

 

 

fantastisk rosastrompe!! imponert!!!! og så godt å ha deg her igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Gratulerer med ferie-nedgang, det imponerer!

Har gått over til "hold vekta"-modus her for sommeren, merker at kombinasjonen ferie + PMS har gått hardt ut over viljestyrken.

Blir litt ekstra hver dag, men prøver å holde meg til litt ekstra i sukkerfri brus, nøtter og frukt (hele, som juice eller smoothie).

Er jo fremdeles kalorier (spesielt i de to siste), men det er i hvert fall "sunne" kalorier! :)

 

Skal i bryllup i helgen selv, og så er det nesten en uke barnefri ferie!

Det blir nok både lettere og vanskeligere - lettere fordi ingen maser om is og pizza og fordi jeg kan gå lang, rask tur, svømme for trimmens skyld og spise sunt og godt når jeg vil - verre fordi jeg kan sitte og sløve foran PCen hele dagen uten at noen maser på meg! :)

 

Lykke til videre i ferien, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest froeken frue

strålte i bryllupet og har vært på sykkeltur på over 2,5 mil :) kjolen var panser og verdt å vente på.

 

nå er jeg bare satt ut av oslo og utøya. håpe dere og deres kjære er trygge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest froeken frue

Siste dag utenfor middelvegen. I morgen er ferien over og feriekiloene skal av. Alle 6!!!!

 

Nå er det tilbake til rapportering og skriving, både her inne og i dagboken. Har helt mista kontroll i sommer, og klærne jeg kjøpte to uker etter fødsel passer ikke lengre :)

 

Noen som blir med på innstramming med hodet høyt heva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint navn på en fin tråd! Jeg har balansert på middelvegen i tre uker nå, etter å ha vinglet fra den ene siden til den andre i veeeeldig mange år. Etter et par dager nå med riktig fokus, er du tilbake der du skal være - nemlig på den gyldne middelveg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fra meg.

 

Aller først vil jeg sende varme tanker til dem som mistet noen eller på annen måte ble direkte berørt av 22. juli. En forferdelig dag.

 

Vel, nå er jeg altså tilbake fra ferie, jeg også. Frøken, du er ikke den eneste som har hatt ferie med stor "F". Jeg har gått opp igjen alt som gikk av etter jul! Herrejemini. At man ikke lærer. Så nå er det tilbake på sporet igjen. Dette har vi gjort før, frøken, så det klarer vi greit!! :)

 

Treningsplanene er lagt, og fra nå av er det lørdagsgodt og sunne matvaner som gjelder. Irriterer meg grønn over at jeg starter uka med å ha GLEMT matpakken min da jeg gikk på jobb, så jeg må i kantina. Men skal sørge for å velge sunt - grovbrød og pålegg (sild), og kjøpe litt frukt i tillegg.

 

Hvordan går det med lillepia, frøken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

HEi søte dere. Takk Fendi for hyggelige ord. Håper du blir med oss videre :)

 

Rosastrompe, jeg håper du har rett. Neida, jeg VET du har rett. Håper du også blir med og gjør tråden vår aktiv igjen utover høsten.

 

Kveita, det er bare én ting å gjøre... Brette opp armene og gjøre et stykke hardt arbeid. Det er bare å innse at det er hardt å gå ned i vekt og å holde vekten. Det er hardt arbeid å holde fokus og å gjennomføre det man har planlagt, i stedet for å bare leve på slump.

 

Lillejenta har det strålende. Hun er så rolig og fornøyd, sover hele natten og jeg fullammer fortsatt. TEnk det dere! Jeg som ikke fikk til amming med de to første har, i tillegg til å bli velsignet med et tredje herlig barn, ammet henne i 11 uker nå uten krøll. Tida flyr altså!!

 

Je ghar begynt å skrive nå, hva jeg spiser og skal holde meg under 2000 kcal om dagen. Må vel ha ca 200 ekstra når jeg ammer tror jeg (noen som vet?)

 

Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag utenfor middelvegen. I morgen er ferien over og feriekiloene skal av. Alle 6!!!!

 

Nå er det tilbake til rapportering og skriving' date=' både her inne og i dagboken. Har helt mista kontroll i sommer, og klærne jeg kjøpte to uker etter fødsel passer ikke lengre :)

 

Noen som blir med på innstramming med hodet høyt heva?[/quote']

 

O-yess, jeg er med på middelvei-innstramning! Har vinglet mer og mer fra side til side jo lengre ferien har skridt frem, og i morgen skal jeg beskue resultatet på vekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innstramming pågår. For første kveld på lenge legger jeg meg passe mett på knekkebrød og ok mat. Ikke småuggen og magen full av sukker og fett. Og så har jeg fått lufta joggeskoene. Det likte de nok, lenge siden sist. Deilig å være på rett kurs igjen!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Så bra det er innskjerping etter sommeren! Og flott at det går så bra med lillejenta og med ammingen!

 

Min tur nå da, godt inn i niende uke her :P er sykmeldt noen dager grunnet kalme, synes det er et nederlag... Første dagen med oppkast i dag, men prøver å få i meg sunn mat :D Spennende tider som kommer, håper bare at kvalmen kan gi seg om noen få uker og at jeg får nytt graviditeten med litt trening i stedetfor å ligge pal på sidæn :)

 

Lykke til videre med innskjerpinga, dette går veien! Du skal vel ikke ligge under 2000 med fullamming forresten, mener å ha lest meny 4 er ikke det 2300 eller noe sånt? Uansett så tror jeg du kan ta det litt som det kommer, spis sunt og rikelig og så lenge det er godt med melk gjør du nok rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, gratulerer så mye med graviditeten camillok!! Fantastisk! Kjipt at du er så dårlig, selvfølgelig, men du får bare holde ut. Forhåpentligvis gir det seg etterhvert. Uansett er det jo verd lidelsene, til slutt. :D

 

Kjenner at jeg blir skikkelig, skikkelig ban-sjuk av å høre på dere. Jeg har vel et lite håp om at jeg kan bli med på turen i løpet av det neste året, men foreløpig er ting på vent her. Og det har det vært leeenge. Argh, kjenner jeg begynner å bli utålmodig. Men før jul bør vi ha fått orden på en del ting, så da... :)

 

Frøken, jeg tror camillok har rett - spis sunt og (ikke minst) rikelig. Så lenge man spiser det man vil av sunne ting, men holder seg unna nei-maten, så blir det nok bra. Og kjempeflott at det går så fint med ammingen! :)

 

Åh, jeg kjenner at jeg OSER av positivitet for tiden. Jippi-hurra-hurra!

 

(...motivasjonen for jobb er derimot på bunnivå, hehe. Velvel, kan jo ikke være perfekt, heller. :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Gratulerer med graviditet Camillok! :P Enig med Kveita, blir skikkelig verpesjuk... Men jeg må nok nesten kanskje si meg ferdig med 3 fantastiske gutter. Men man skal jo aldri si aldri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Åååååå så deilig det var å komme inn her og lese de koselige innleggene i dag!

 

Camillok, gratulerer såå masse! Det var virkelig hyggelige nyheter. JEg blir ikke verpesjuk altså, sier meg fornøy med verpingen for de siste fem åra... Du har sikkert hørt det før, men salte kjeks og ingefær skal hjelpe mor kvalmen. JEg hamstret det med nr en, men ble aldri kvalm hehe. Spiste og drakk læll og det gikk så fint.

 

JEnter, nå er vi i gang. Vi skal ikke være som juleribba nei. Fet og glissen i desember. Nei, da skal vi være snasne og spretne og veldig veldig fornøyde med oss selv.

 

DAg nr 2 og alt i rute for innskjerping her. Strever veldig med promp om dagen (jada jada for mye info, jeg vet...) og har kutta ut alt av brus siden torsdag. Har hatt vanvittig med luft siden fødselen og lurer på om jeg skal prøve meg uten melk og melkeprodukter en stund, for jeg har øket inntaket av det masse med økt matlyst etter litjpia kom til. Det rare er at (og her kommer enda mer uønsket info) litjpia promper og det lukter likt. ÆÆÆSJ (nå kan jeg vel ikke by på mere ekkel info hva?) Vi stinker jentene vi vår familie :) Må kanskje snakke med legen??

 

Jeg spiser det jeg ville spist på en normal dag, men er litt lite grønnsaker ut og går, så jeg må være flinkere på planleggingen der...

 

God og luftig (hiihiihiihooo) klem fra frøken frue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fniiiis... Frøken, du er ubetalelig! Jeg sitter her og kniser for meg selv, hihi. Har dessverre ikke noen gode råd å komme med. Er plaget med luft selv av og til, men har ikke helt klart å finne ut hva som utløser det. Tror frukt kan være en av årsakene, men det må være andre ting også. Uff, det er såååå utrolig flaut å uforutsett slippe høylydte og/eller sterkt aromatiske fjerter når man er ute blant folk!!! Rødme...

 

Nei, nå skal jeg smøre noen knekkebrød til kveldsmat. Har kjørt styrketrening på stuegulvet og er rett så fornøyd med meg selv. :)

 

Ha en flott kveld!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hehe, ja det er ille... SPesielt de nydelige duftene man sprer til tider... Kanskje kan det være søtstoffer jeg bruker i teen? Drikker jo også bare lightbrus (eh, drakk mener jeg) og lightsaft.

 

Bra jobba kveita!! Du er flink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange blir jo veldig prompete av kunstige søtstoffer, har jeg hørt. For min del har jeg blitt aldeles luftløs etter å ha konvertert til lavkarbo. Lå faktisk og tenkte på det i natt da mannen min slapp en fis, at jeg har ikke prompa på noen uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...