Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest rosastrompe

Så bra at du føler du har rimelig kontroll selv om det er jul :) Lover godt for det nye året. Spennende å følge med på bukseprosjekt :)

 

Her går det også rimelig greit selv om det er jul. Ribbemiddag julaften, men jeg passet på å ta rikelig med grønnsaker, og drakk kun max. Spares inn der det spares kan ;) Veide meg i dag, siden det er mandag og alt. 200 g opp siden forrige mandag, synes jeg er kjempebra! Særlig siden jeg får mensen i dag eller i morgen.

 

Fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

Bra jobba rosastrompa!! 200 gr er jo ingenting. I dag er det søtsakedag... Det går ned på høykant... Ellers er hodet mer på plass i dag enn på en god stund etter tøffe tak på torsdag. God nattesøvn og gode samtaler m verdens beste mann har gjort sitt...

 

Kos deg videre snuppa og stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillykke med jula alle flotte middelveg-damer!

Jeg har vært under radaren lenge nå, og har slakket på alt som skulle vært strammet for å si det sånn. Ser at det er lenge siden jeg var innom vektklubben siden den faktisk er helt omlagt og omdøpt og i det heletatt i mellomtiden.

 

Kiloene og cm'ene har kommet på i hopetall og jeg er neeeesten tilbake der jeg var i januar ifjor! Får ta denne nye Roede-klubb versjonen som et tegn fra oven på at det er på tide med en ny og frisk start :)

 

Har ikke lest alle innlegg i desember, men ser at flere sliter med noe mer fundamentalt enn mine egne prioritetsvansker. Ønsker bare med dette å ønske for oss alle sammen et riktig godt og helsefremmende nytt år!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Godt å høre fra deg lenapena!! Ja jeg sliter med mitt, men akkurat nå er det svært gode dager. Det føles godt! Skal ta vare på disse dagene og bare gjøre det jeg har lyst til og bygge opp overskudd til jobben i februar. Grugleder meg!! God klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god plan Frøkenfrue, kanskje du til og med vil oppleve at jobben gir overskudd i tillegg, når du først kommer i gang! :)

Har vært flink til å gå turer og/eller trene i treningsrom på jobben denne uka. Må være hardere med min egen prioritering framover. Koser meg fremdeles med både god mat, litt rødvin, sjokolade og potetgull - men, synes jeg har vært flinkere til ikke å overspise (som jeg gjorde i fjor i jula).

 

Fra 2. januar skal jeg begynne å skrive opp hva jeg spiser og pakke sjokoladerestene innerst inn i skapet. Vil ikke kaste det for det skal da være mulig å beherske å ha slikt i huset?!? ;)

 

Godt Nytt År til alle sammen,

 

klem fra Lena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Siste dag i 2011. Hvordan skal det oppsummeres, tro.

 

Mye av våren ble ødelagt av bilulykken. Treningsstopp fra januar ut april satte sine spor, dessverre. Optimismen og viljen forsvant sammen med treningen, og det gikk opp noen kilo. Sommeren ble superbra, med en fantastisk vitamininnsprøyting med 4 uker interrail med verdens beste mann og gutter. Gikk faktisk NED i vekt på ferien :) I høst har det igjen vært stillstand. Nytt hus og hektiske dager på jobb har stoppet tid og energi til trening. Har allikevel vært rimelig flink med mat i høst, så jeg har ikke gått opp i høst, selv uten trening. Summering av året må vel være, greit nok.

 

Året som kommer. Jeg er motivert. Veldig motivert. Og jeg har et konkret mål å se frem til. Jeg har planlagt en 10 års bryllupsreise med min mann i slutten av juli! Han vet bare at jeg har planlagt "noe" :) Det han ikke vet er at vi skal til Paris, hvor vi var på den opprinnelige bryllupsreisen, og jeg har til og med funnet samme hotell som vi var på den gangen :)Gleder meg veldig, og er kjempemotivert! Drømmen er å komme ned rundt 80 innen vi drar, men målet får gå seg til etter hvert. Jeg vet jo av erfaring at det kan komme hindringer, men motivasjonen er nå i alle fall på topp!

 

Jeg gleder meg til å fortsette å dele opp- og nedturer med dere skjønne damer her inne. Ønsker dere alle et riktig godt år!

 

Klem Rosastrømpe

 

PS: avsluttet dette året med å komme meg ut på en deilig times tur i det nydelige været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

OK. 98,9. Opp 1 kg i jula, har fortsatt mensen, så satser på å gå ned en del første uken :)

 

Hvordan er det med dere andre damer? Er dere klare for et nytt år?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

OK. 98,9. Opp 1 kg i jula, har fortsatt mensen, så satser på å gå ned en del første uken :)

 

Hvordan er det med dere andre damer? Er dere klare for et nytt år?? :)

 

 

Hei og godt nyttår!

 

Jeg tør rett og slett ikke gå på vekta. Tipper jeg har lagt på meg nærmere 14 kg siden mai, så nå er det havrelefsa. Til tross for en heftig avslutning på førjulstida med sammenbrudd bittelille julaften, så ble jula tidenes beste (gubben og jeg var enige om at det var viktigere å finne roen, hverandre og energi enn å finne vaskekluten), helt til i går da jeg igjen lot meg påvirke av svigermor (ikke at det spiller noen rolle hvem jeg lar meg påvuirke av, i går kunne det vært hvem som helst) og jeg sitter med følelsen av at jeg kommer til kort, fordi huset vårt står på hodet akkurat nå etter nyttårsbesøk, sammenåpakking av julepynt og barnas julegaver som enda ikke har fått sin faste plass på barnerommene... Og det er ikke skinnende rent her.

 

Nå må jeg pakke på meg og gå en laaang tur, for å bli kvitt denne ugne følelsen som demrer.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Jeg er klar for det nye året! Offisiell kick-off veiing på onsdag, og det bør helst skje et mirakel for at jeg skal starte dette året lettere enn det forrige. Og det var jo strengt tatt målet på denne tiden i fjor ;)

Cm målene har jeg tatt og det var også et lite lystig skue, men heldigvis faktisk noen cm mindre enn på denne tiden i fjor - enda en trøst :)

 

Det er bare å gå på igjen!

 

Håper du ser lysere på tilværelsen igjen Frøkenfrue, vi er alle skjønt enige om at vi setter standarden selv og det finnes verdier som ikke måles i støvfrie golv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Har litt problemer med de nye nettsidene, så jeg har ikke svart noe her før nå. Dessuten har jula vært travel, og møtet med hverdagen var tyngre enn jeg hadde trodd. Var veldig trist i går, og trøstespiste litt på kontoret, men det går vel bedre etter hvert. Eneste lyspunktet var veiing i går morgest. Jeg hadde fryktet at det var to kg. opp, og så var det bare 200 g. Forstår ikke hvorfor, for jeg har virkelig spist alt jeg hadde lyst på i jula, og den fysiske aktivitetetn har vært minimal. Men det var jo inspirerende at jeg ikke må starte helt på scratch igjen, så i kveld skal jeg på trening. Mannen min sier at han også vil spise mer salat, så i går kveld stod vi sammen på kjøkkenet og kuttet opp grønnsaker til dagens lunsj.

 

Så nå er jeg ganske optimistisk, og veldig glad for at dere er her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nyttår til dere alle!

 

Jeg slutter meg til alle lykkeønskninger for det nye året. Måtte det bringe gode situasjoner, nye muligheter, hell og lykke og vakre tanker for oss fine damer.

 

Jeg er hjemme igjen etter en to uker lang mat-orgie hos foreldre og svigerforeldre. Men jeg har, som jeg lovde meg selv, spist det jeg ville og vært fornøyd med det. I etterpåklokskapens lys hadde jeg nok vært tjent med å stramme inn både her og der, men etterpåklok gidder jeg ikke å være. Dessuten har jeg vært flink å gå turer i jula. Noen korte og noen lengre, men frisk luft har jeg i alle fall fått. Flinke meg!

 

Det har blitt halvannet kilo opp i løpet av jula, men jeg regner med det forsvinner ganske fort når jeg bare kommer inn i rutiner igjen. Skjønt, rutiner og rutiner... Jeg starter året med en tur på havet igjen. Jeg drar mandag og blir borte halvannen eller tre uker (avgjøres underveis). Med det været vi har langs kysten for tiden, kan det bli lite spising! ;) Det største problemet er vel i grunnen at det også blir lite trening, men sånn er det bare.

 

Planene for 2012 er å leve et sunt liv. Og så får det skje, det som skal skje. :) Med sunne matvaner og høvelig med trim burde det være potensiale for å se litt nedgang på vekta også. Rosastrømpe - vi har ganske samme utgangspunkt, vi to. I morges stod vekta på 96,5 hos meg. ;)

 

Og frøken - vi liker deg selv om du ikke er perfekt. ;)

 

Og så er det så herlig å se at alle er så glade og optimisiske. Dette skal bli et fantastisk år, damer!!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år damer :)

Jeg har spist meg igjennom jula, og hatt rompa (som bare blir større) godt plassert i sofaen. Vekta er en sørgelig historie, men et nytt år er jo perfekt for å gjøre noe med det, ikke sant? ;)

Har vel ikke greid å komme sånn 100 % i gang, men jobber med saken. Snopet er iallefall kuttet nesten helt ut, så det er jo en start. Trenger nok litt tid på å stille helt om, tror jeg.

 

Og kjære, kjære frøken. Man blir ikke lykkelig av at alt er perfekt. Man må lære seg å senke kravene litt og være fornøyd med tilværelsen akkurat som den er. Huset trenger ikke å være perfekt til enhver tid, selv om svigermor forventer det. Da hun var ung var det mer vanlig at husmødrene var hjemme å stelte hus og de hadde god tid til å få alt perfekt. Nå er de fleste mødre i full jobb og må stelle hus i tillegg. Og nå har hun ingen unger hjemme som roter og griser og hun må vaske etter, og da er det jo ingen sak å holde huset i orden. Fatter ikke at hun kan finne på å sammenligne sitt hjem med deres, når situasjonen er så totalt forskjellig. Nei drit i hele dama, det er jo så tydelig at hun ikke har innsikt i noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei søtnoser!

 

Beklager fraværet, det tar bare så himla lang tid å skrive med mobilen, så jeg er inne og leser daglig, men skriver ikke hver gang :) Ting går fremover og i går var jeg hos psykolog for første gang, noe som bare var deilig. Og konkluderte midlertidig og overraskende. I tillegg er jeg sykemeldt nå og kommer til å starte veldig forsiktig på jobb snart. Må trappes rolig opp.

 

Både psykologen og legen understreker viktigheten av fysisk aktivitet, og selv om jeg er hjemme om dagene, så er det ikke alltid så lett å få til fordi jeg har et par ærend å gjøre, med litjpia på slep og vips er det middagstid. nå har jeg jo fått til tre totimers gåturer siden sist fredag, så helt ille er det ikke likevel. I tillegg har vi vært nedsyltet i forkjølelse her, så jeg har ikke tatt sjansen på å kjøre meg lengre ned i grøfta enn jeg allerede er...

 

Dagene flyr av sted, litjpia vokser utrolig fort og i dag danset vi sammen. Jeg sa "Mamma danse" og rugget overkroppen og hun hermet etter hver gang jeg sa ordet "danse". Så gøy altså. hun prøver å komme seg opp på bena allerede så her skjer det ting og det er ikke kjedelig i heimen.

 

Har vært og levert sykemelding på jobb og synes det er en blanding av en lettelse og nederlag. Har vært så mye borte fra jobb de siste årene jeg at jeg gremmes, selv om jeg ser grunnen til det... Med hjelp av psykologen skal jeg lære meg å ikke gi full gass, finne annen motivasjon enn bekreftelse for å gjøre de tingene jeg gjør og å lære meg teknikker for å styre unna disse tankespinnene som jeg strever sånn med. Psykolgen mener jeg egentlig ville klart dette på egen hånd, men at det ville tatt mye lengre tid, og det har jeg jo ikke råd til, så da får jeg blakke meg nå (tusenlapp i timen sier jeg bare) og komme meg på bena. Kjenner hvor utålmodig jeg er etter å bli "frisk" igjen, bli meg selv igjen, men jeg ser samtidig mer av meg selv nå dag for dag, så det går rett vei :) Og nedturene får komme, nå har jeg ikke mer å legge fram for mannen min som han ikke allerede vet, så de er på en måte mer ufarlige disse, for for meg har veien ut av den tunge avgrunnen vært å prate med verdens beste mann...

 

OG betydningen dere har for meg skal ikke stikkes under en stol. Dere, og mine venner her hjemme er uvurderlige. Dere klarer å si de rette tingene. Jeg kjenner meg mer ovenpå :)

 

maten går det til helvete med denne uka også. Men men. Rom ble ikke bygd på en dag, ikke ræva mi heller... Så det tar vel litt tid...

 

Men nå bretter vi opp armene der vi kan, tar små steg oglever livene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Veldig godt å høre fra deg, Frøken! Blir rent bekymret, vettu, når vi ikke hører fra deg! :unsure:

 

Så bra at du får hjelp! Har selv gått til psykolog/terapeut tidligere, og det er deilig å lufte ting med noen som ser alt helt utenfra. Satser på at ting løsner, og at du ser ting i et lysere, rosa skjær om kort tid ;)

 

Vi heier på deg! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

TAkk rosastrompa! Jeg setter pris på å høre det (egoet mitt er visstnok litt av problemet ;) og takker for omtanken. Det VARMER!!

 

I dag har jeg vært litt effektiv, men tatt ting litt rolig også. jeg har liksom tida til å se på at litjpia utvikler seg. Det gjorde jeg ikke i så stor grad med guttene, for jeg holdt på med så utrolig mye. Jeg var så opptatt. Nå bare nyter jeg henne og det er deilig!

 

Matstatus: smash, kvikklunsj, rislunsj, ostepop, brødskive og all bran. Nå er det snart pizza. Huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Nå er det tekopp, En ny jord (bok om å bli bevisst og slippe tankene som driver oss), ski i bakgrunnen og stille ro. Ett mål for dagen: Spasertur i frisk god luft i minst en time :)

 

Ha en strålende dag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Høres ut som en god plan, Frøken :)

 

Selv har jeg en ladning grove rundstykker til heving som må bakes ut snart, og mellom tour de ski- sendingene er planen å gå 8km-løypa mi :) Pleier å bruke rundt 1 1/2 time hvis jeg går i et greit tempo, litt kjappere hvis jeg går superfort :) Skal bli deilig!

 

Ha en flott lørdag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sitter nå og koser meg på ei hytte som vi har fått låne/leie for en periode. Nydelig flott vintervær og fyr på peisen :-)

Litt lørdagssgodt på bordet, og sannelig skal det også bli et glass rødvin! Bra jeg fikk samlet noen trimpoeng på gange opp og ned med proviant og diverse ;)

 

Har hatt ei grei mat- og trimuke, men ambisjonen om å registrere alt i matdagboken røyk etter 4 dager. Har rett og slett ikke tålmodighet med de nye sidene, håper de får opp steamen snart...

 

Godt å høre at psykologbesøket ditt var en positiv opplevelse, frua! Det nære og åpne forholdet mellom deg og mannen din er også godt å høre om - det er slett ikke en selvfølge. Du er ressurssterk og sammen med familien din klarer du alt! (selv om noe tar litt lengre tid enn andre ting)

 

God helg alle sammen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fra nord,

 

Pokker, jeg har blitt lurt av at min "gamle" måte å komme inn hit på (adressen "vektklubben.no" ikke har fungert, så jeg trodde sidene var nede. Det var de jo ikke?!

 

Så fin og god stemning det var her, da. Frøken - jeg misunner deg virkelig tiden med lillepia. Her har det ikke blitt noen positiv test foreløpig, men jeg regnet ikke med det skulle bli fast fisk med det samme, så det er greit. ;)

 

Ellers er jeg tung som fy for tiden. Desember satte spor, for å si det sånn. Men jeg har skjerpet meg betraktelig og til og med fått meg et par gode skiturer, så er fornøyd med det. Dog, nå drar jeg på havet igjen, så de neste to ukene kan det bli lite trim. Vi får se.

 

Blir for øvrig uten nett de neste to ukene, så dere får bare kose dere her uten meg. Så kommer jeg plutselig tilbake! ;)

 

Klem til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Heisann, jenter! Hvordan har det gått med dere? Har gått ned halvkiloen selv, men er ikke helt fornøyd... Burde klart mer kjenner jeg. Men ned er ned, og ned er rett vei! :)

 

Ha en flott dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg fra årets tredje trening, og det er jeg fornøyd med, en uke ut i det nye året. Det var veldig tungt å begynne på igjen etter jul, og jeg trøstespiste mye i forrige uke. I morrest skulle jeg egentlig veie meg, men det ble bare tull, så jeg skal prøve i morgen tidlig, men frykter at jeg har gått opp et halvt kilo siden forrige uke. Vel vel, får bare stå på. Når jeg kommer ordentlig inn i treningsrutinene, pleier noe av søtsuget å forsvinne. På lørdag kjøpte jeg meg joggesko, for første gang på sikkert 15 år. Prøvde å jogge for et års tid siden, men fikk så vondt i knærne at jeg måtte slutte. Men nå når jeg har ordentlige sko, og veier 8-9 kg mindre, går det kanskje bedre. Noen på jobb skal løpe 1 mil i et løp i slutten av juni, og det hadde vært gøy å slenge seg med der. Synes det er kjedelig å jogge, men jeg har jo noen jogge-program på pulsklokka mi, så kanskje det gjør susen. Skal prøve, så får vi se hvordan det går.

 

Tror forresten ikke jeg fortalte om julefesten på jobb før jul (eller kanskje jeg gjorde det) Jeg kom inn i min nye, tettsittende kjole, og jeg så fantastisk ut :) Folk jeg nesten ikke har snakket med før, kom bort og ga meg komplimenter. Skal prøve å holde fast på den følelsen når jeg føler meg trist og nedfor i vintermørket. Kan jo ikke bare la alt flyte igjen nå, når jeg har kommet så langt.

 

Ønsker dere alle lykke til med nyttårsforsetter og andre forsetter, og så skal jeg prøve å henge med selv også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med joggingen Solvane. :) Et godt tips på veien er å ta med deg favorittmusikken på ørene, da går joggeturen så mye lettere.

Og det med gode sko er absolutt et must, en kommer ikke langt med vondt i bena. Lengter etter å jogge igjen jeg også, har slitt med en betennelse i foten i over et år, så løpingen er lagt på hylla for en stund. Men straks foten er bra igjen, så skal jeg begynne på. Tror ikke det er noe som forbrenner kalorier like godt som ei real løpeøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med joggingen Solvane. :) Et godt tips på veien er å ta med deg favorittmusikken på ørene, da går joggeturen så mye lettere.

Og det med gode sko er absolutt et must, en kommer ikke langt med vondt i bena. Lengter etter å jogge igjen jeg også, har slitt med en betennelse i foten i over et år, så løpingen er lagt på hylla for en stund. Men straks foten er bra igjen, så skal jeg begynne på. Tror ikke det er noe som forbrenner kalorier like godt som ei real løpeøkt.

 

Takk for tips. Har iPod, men er ikke helt venn med den. Skal prøve å få lagt inn ny joggemusikk og huske å lade batteriene før jeg skal ut neste gang. Ellers er jeg sånn måtelig fornøyd etter dagens veiing. Opp 200 gram. Men nå skal det bli andre boller! (eller ingen boller, aller helst ;) ) Ikke mer tullemat.

 

Håper foten din blir bra snart. Jeg hadde blitt sprø hvis jeg ikke kunne trene det jeg liker best.

 

Ha ei fin uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...