Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest Solvane

Synes det høres bra ut med kurs, frøken frue! Enig med Roskva - det er en seier. Å bestemme seg for at nok er nok, og ta tak. Lykke til!

Selv har jeg akkurat kommet inn fra min andre joggetur i løpeprosjektet mitt. Er veldig spent på om jeg klarer å gjennomføre det, men jeg kan være sta når jeg har satt meg et mål, så jeg tror det skal gå bra. Prøvde å jogge for et års tid siden, men da måtte jeg gi meg pga knærne. Nå er jeg noen kg lettere, i bedre form, og med bedre sko, så foreløpig har jeg ikke merket noen plager. Er i det hele tatt lysere og lettere til sinns enn jeg har vært på lenge. Har hatt noen oppklarende samtaler både med familien og på jobb,så ting som har gnagd og plaget meg har forduftet. Og så blir det stadig lysere ute, og mye lettere å få mosjon og frisk luft. I morgen skal hele familien ut på skøytebanen, og det blir gøy.

 

Ønsker alle en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

Hei og takk for støtten dere flotte damer!

 

Jeg har meldt meg på kurs og starter i morgen den dag. Gleder meg og kjenner meg ti kilo lettere allerede. Hehe...

 

Jeg håper på å bli mer aktiv her inne igjen, men som et ledd i å gjøre meg selv frisk, så har jeg kuttet ned på PC-bruk, og å skrive innlegg via mobilen blir det mye skrivefeil og i det hele tatt uoversiktlig. Jeg er inne og sjekker daglig og leser og jeg har ikke gitt opp.

 

Mannen min himler litt med øynene over at jeg atter en gang skal gå kurs, men han støtter meg. Det føles godt. Og nå er vi enige om at de dagene jeg er sykemeldg så skal jeg ut og gå turer, så får husarbeid komme i annen rekke. Stikk motsatt av hvordan jeg alltid har tenkt at det skal være, men en sunn mor til barna mine er viktigere enn ei som er utslitt av alle (selvpålagte og delvis unødvendige) oppgaver som fostrer dårlig samvittighet og selvbilde.

 

når det gjelder refleksjonene mine det siste halvåret, så ser jeg at det er sterkt preget av depresjonen. Den stemmen i hodet som tenkte for og i mot er ikke den stemmen som vanligvis er der (om dere skjønner hva jeg mener og ikke kaster bena på nakken for denne spinn hakke tullete kjerringa fra Trøndelagen.) Som ei jente med ben i nesa og klare meninger om mangt, så er det vondt å se hvor lite ben jeg hadde igjen og hvor lite jeg turde å mene om ulike ting, for sten og glasshus og dere skjønner tegninga. Det er godt å kjenne at motstanden i meg er delvis restaurert. Ikke motstanden da, men gutsen er vel et bedre ord. Er ikke like redd lengre, og herremin så godt det er! Legger ved et sitat for dagen:

 

In about the year 60 BC, Roman philosopher Seneca wrote this:

"There are more things that frighten us than injure us, and we suffer more in imagination than in reality." Og det siste halvåret har vist meg det...

 

Gleder meg til våren jeg nå jenter, til å blomstre igjen, for høsten og vinteren var hard mot denne veksten, men leirfivelen finner atter en solstråle å strekke seg etter, og blomstrer putselig. Snart vår nå, snart vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Ja, vi gleder oss til å blomstre B) Selv om snøen ligger meterhøy her nord, og vil gjøre det i lang tid enda. Ettermiddagene og kveldene blir lysere og lysere, og det blir lettere å komme seg ut. Fireåringen vår har blitt helt hekta på å gå på ski, så på søndag hadde jeg ski på beina for første gang på fem år. I går ettermiddag var hun ute i over en time sammen med pappaen sin. Jeg er kjempelykkelig over at ungene ønsker seg fysisk aktivitet, jeg var en skikkelig stuegris selv da jeg var liten. Men nå synes jeg det er absolutt nødvendig å være aktiv. I går kveld var jeg stuptrøtt og hadde hodepine, men pulsklokka fortalte meg at jeg skulle ut og jogge, så da ble det sånn. Løp bare i 20 minutter, men hodepinen forsvant, og jeg spiste kveldsmat med god samvittighet :) Jeg veide meg i går, og vekta står helt stille, og det er jo forsåvidt bra, siden målet nå er å holde den stabil. Jeg skulle gjerne ha vært stabil på et par kg mindre, men det får komme etter hvert. Nå spiser jeg passelig mye mat, og føler ikke at jeg forsaker noe, men jeg har litt bedre kontroll på hva jeg putter i meg.

 

Håper kurset blir bra, frøken frue! Du må fortelle hvordan det går! Jeg har selv gått ned i vekt, og så opp igjen, og er nå (forhåpentligvis) på vei ned igjen. Var litt frustrerende å begynne på nytt igjen, men jeg sier til meg selv at nå er jeg ferdig med graviditeter, og etter hvert også med den mest stresende småbarnsperioden (tida går jo så fort), så nå har jeg alle muligheter til å trene jevnlig, spise fornuftig og holde meg på en passe vekt. Så dette skal gå bra :D

 

God uke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Her var det virkelig som å komme hjem, jeg kan ta alle de siste 7-8 innleggene jeg har lest og sette to streker under (unntatt de om graviditet da, grattis Kveita og lykke til Camillok).

 

Akkurat slik er det for meg også for tiden: Jeg VET jeg må snu trenden, jeg finner ikke motivasjonen for å faktisk gjøre det og mest sannsynlig må jeg begynne på kurs igjen. God damn! :blink: Jeg sitter i stolen og venter på supermotivasjonen for å trene, finner bortforklaringer på løpende bånd, tar en bit sjokolade og satser på at etter påske - Da altså!! <_<

 

De siste tre ukene kan oppsummeres slik:

1) Grusomt travelt på jobb, inkl reising, litt for slepphendt med maten og alt for lite trim.

2) Sydenferie! Flink med trim men alt for mye god mat og drikke

3) Vinterferiebesøk og jobb, flyter med og lar mat være mat, noe trening men ikke nok.

 

Vekta er høyere enn ved juletider, magen rund (ikke mye skrukker her for tiden :)) og jeg har i særdeles liten grad passet på karboene.

 

Nyter nå noen kvelder alene hjemme, alt besøk har reist, gubben er på jobb og jeg tar huset tilbake - rydding, vasking osv osv.

Igår ble det forresten zumba i stua, i dag må jeg komme meg ut på en kveldstur... Det ska bli sjø! Før eller sida!

 

Lykke til på kurs frøken frue! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei Lenapena og velkommen hjem :)

 

Akkurat det du sa om å komme hjem, akkurat slik var det for meg å begynne på kurs i går. Jeg har hatt lyst lenge, men prøvd på egen hånd for å spare de lappene. Søndag luftet jeg tanken for gubben, og selv om han himlet med øynene og måtte le litt, så støtta han meg og jeg meldte meg på sporenstreks. Heldigvis kom jeg med, for kurset var fullt... Hun er suveren hun kurslederen min, så jeg vet at dette går bra.

 

I går gikk jeg til og fra jobb (og jeg startet ikke omleggingen av livsstilen før i dag, så i går ble det kake på jobb til en forandring) og i dag har jeg holdt meg helt til Roedekost, og jeg har gått i nesten 3,5 time med barnevogn. Godkjent start, men jeg kjenner det i leddene (har aldri vært plaga m leddene før...) i tillegg kjenner jeg at det brygger en betennelse i skuldra etter å ha lempa på syke unger i flere uker. håper det går seg raskt til.

 

Kjenner fortsatt på kampviljen, og at selvtilliten er sakte på vei tilbake. Det gjør godt. Tror folk rundt meg stusser, siden jeg er så mye rundere i kantene enn før (og ser ut som et utslitt eldre kvinnemenneske), men nå er jeg snart tilbake til meg selv igjen. Jeg er delvis sykemeldt fortsatt, og selv om det sitter langt inne har jeg endelig innsett at den sykemeldingen er nødvendig (er av typen som helst ikke være sykemeldt av frykt for å belaste andre, noe som bare fører dårlig samvittighet med seg.)

 

Nå sitter jeg og gnager på nybakte knekkebrød og huset dufter himmelsk av nybakt Ingers rugbrød.

 

Ha en strålende uke alle sammen, håper vi får til enda mer aktivitet her inne fremover (har laget meg en egen koselig PCkrok i stua, så nå skal jeg bortom å skrive og registrere daglig.)

 

Solvane, KRED for at du kom deg ut på joggetur!!! Du er en stor inspirasjon!!1

 

Klem fra frøken snart fit for fight frue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Takk, frøken frue. Jeg er ganske stolt av meg selv fordi jeg jogger, men på facebook er det jo ikke helt stuerent å skryte av joggeturene sine, så da gjør jeg det her i stedet ;)

 

Noe jeg ikke er fullt så stolt av, er at jeg hadde en smågodt-orgie i går. Vet ikke hva som skjedde, men plutselig måtte jeg bare ha salt lakris og sure gelegodter. Helte i meg en pose av hver + en pose med "småsulten", dvs. peanøtter og tørka frukt. Huff, huff, huff. Var kvalm etterpå. Det ligner ikke meg å gjøre sånt, jeg holder meg helst til et par biter med mørk sjokolade, eller hvis jeg skal skeie helt ut - en vaffel fra kantina (som jeg forsåvidt også hadde kjøpt tidligere på dagen)Den eneste forklaringen jeg kan komme på, er at vi ikke hadde verken lettyoghurt eller appelsiner i huset i går, så jeg var litt mer sulten enn jeg pleier å være. Appelsin dekker som regel litt av det søt-syrlige suget jeg har. Så moralen heretter er vel å huske å kjøpe nok frukt og yoghurt.

 

I dag skal jeg spille squash med min kjære. Jeg får lov til å trene i arbeidstida, og han tar seg fri for å spille med meg. Gleder meg, fint å gjøre noe sånt sammen :) Skal egentlig jogge i kveld også, men tror jeg forskyver det til i morgen kveld, så får jeg fordelt treninga litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Spist er spist, aksepter og stå på videre. Super konklusjon Solvane, frukt tilgjengelig er et must!!

 

Hei og hopp!

I dag har jeg vært på samtale hos legen og kunne for første gang siden september at jeg synes det går veldig fremover og at jeg begynner å få igjen selvtilliten. Det føles godt å kunne si det fordi det er sant, og ikke for å skåne noen...

 

Ellers har jeg gått i halvannen time og fikk drøye 2 trimpoeng for det. Gikk ikke så fort med vogna, fordi det er såååå glatt nå. Stiv og øm i hofter og venstre arm. Legen mente jeg løfter for mye ut fra kroppen, og det har hun rett i... Det blir mye løft, spesielt når de små er syke og trenger kos.

 

I matveien har det gått finfint, og driver og forbereder meg på helga. Da skal vi til hytta med svigers og som dere vet er det noen potensielle hindringer der. Jeg tenkte å bestemme meg for at "lørdag" er på fredag, slik at jeg kan bruke lørdag på trim og å spise god og sunn mat. Jeg skal ikke fortelle om kurset (det er MITT MITT MITT) men heller si at jeg trenger å stramme inn litt. Største utfordringen er kanskje biltur til og fra. Må ordne med litt sunne godsaker å mumse på.

 

Stå på damer, vi skal komme i mål, en gang... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Har akkurat kommet inn fra joggetur, klarte ikke å dy meg, selv om jeg spilte squash tidligere i dag. Er inne i en god stim, har faktisk lyst til å trene, og det føles godt. Når jeg løper, ser jeg for meg løpet jeg skal gjennomføre i juni, og til og med få navnet på trykk i avisa.Litt skremmende, men jeg gleder meg til å få det svart på hvitt at jeg har gjennomført, og det er mye mer motiverende enn jeg hadde trodd. Men var litt stiv i beina i dag, så nå skal jeg ta det med ro et par dager.

 

Er så glad for at du har begynt på kurs og at det går bedre, frøken frue! Når man starter med sunne vaner, trekker det så mye godt med seg også, i hvert fall synes jeg det. Det blir lettere å trene, lettere å være glad, lettere å være fornøyd med seg selv. dette blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Kjære frøken frue!

 

Så godt det var å lese om deg nå. Lykke til på kurs!!!

Jeg har som du vet gått på kurs i lengre tid. Det har gått sakte, men sikkert ned. Resultatet hittil er 12,5 kilo på 7 måneder. Jeg vet om andre som har gått ned raskere og mer, men jeg har hele tiden tenkt at disse endringene skal jeg klare å leve med (=den gyldne middelveg). Har unnet meg kos innimellom og ikke stresset selv om kiloene har vært seige. Det aller beste er at jeg har fått en treningsiver jeg ikke har kjent på mange år. Herlig!!!

Dette klarer du, frøken frue. Jeg kjenner deg!

 

God klem fra frøken dropp inn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet inn fra joggetur, klarte ikke å dy meg, selv om jeg spilte squash tidligere i dag. Er inne i en god stim, har faktisk lyst til å trene, og det føles godt. Når jeg løper, ser jeg for meg løpet jeg skal gjennomføre i juni, og til og med få navnet på trykk i avisa.Litt skremmende, men jeg gleder meg til å få det svart på hvitt at jeg har gjennomført, og det er mye mer motiverende enn jeg hadde trodd. Men var litt stiv i beina i dag, så nå skal jeg ta det med ro et par dager.

 

Er så glad for at du har begynt på kurs og at det går bedre, frøken frue! Når man starter med sunne vaner, trekker det så mye godt med seg også, i hvert fall synes jeg det. Det blir lettere å trene, lettere å være glad, lettere å være fornøyd med seg selv. dette blir bra :)

 

Utrolig bra jobba Solvane - knallsprekt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei Ellie!! Det var jaggu på tide!! Så utrolig fine resultater da! Skal det vare, så får det bare ta litt tid... Det har jeg tro på ihvertfall. Stå på videre og nyt den sunne kroppen!

 

I går ble storesønn syk igjen og i dag våknet han med 40 i feber. Jeg kjenner at det med en gang skriker i trøstespisehjernen min, jeg føler meg så låst når barna er syke at jeg umiddelbart får trang til å skape kos og hygge (med snop selvsagt.) har stått av stormen enda, men dagen er ung. Hytteturen med svigers henger i en tynn tråd og til alt overmål måtte bilen inn på hastereperasjon i dag da det begynte å ryke fra ene hjulet. Ikke godt tegn for langtur får man si...

 

Ellers tjuvveide jeg meg i morges (nå veies jeg jo på kvelden på kurs, men det viser da tendensen) og sist jeg veide meg om morgenen veide jeg 83,4 (på kurs 83,9 og det er det som gjelder asså) og i dag veide jeg 81,5. Woohoooo! Det vises allerede på ansiktet mitt, selv om magen hviler ved siden av meg om nettene fortsatt, og lårene fyller hele reclineren... Joda, det er motiverende, og det må jeg holde fast på nå som mormor har vært her med kokosboller til storemann som han hater og som jeg elsker... hvem var det som lurte på hvor jeg har det fra at sykdom = synd på = sykegodteri???

 

Ellers gikk jeg en drøytime med vogn i strålende sol i går, og jeg skulle gjerne gått lengre, men tror jeg skal lytte litt til knær og hofter og begrense meg selv littegranne. Nå sover litjpia, storesønn ligger og ser film (og gumler smurfpastiller fra mormor) og lillebror er på hyttetur m svigers, så da skal jeg finne frem strikketøyet og tekoppen.

 

Ha en fin dag dere, og husk at av og til må vi slutte å tenke, og heller bare gjennomføre det vi har planlagt :)

 

klem fra optimist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høe at depresjonen letter litt, froeken frue, og at du begynner å kjenne deg selv igjen litt :)

Jeg kjenner igjen den følelsen av at "den indre stemmen" ikke er den samme som den pleier - det er en skrekkelig følelse!

 

Jeg har startet på nettkurs nå, som fortsettelse av det kurset jeg gikk. Dersom det fungerer, skal jeg fortsette med nettkurs til jeg er der jeg vil være - funker det ikke, er jeg tilbake på vanlig kurs fra i Mai!!

 

Ellers har det skjedd noe hyggelig i mitt liv, som gjør at jeg også begynner å få selvfølelsen tilbake: Jeg får meg mest sannsynlig jobb fra 1. april!! Jeg var på intervju før jul, på en jobb jeg ikke fikk. Men tirsdag ringte de og lurte på om jeg fremdeles er interessert - de har en ny åpning. Så nå avhenger det bare av at søknaden om fritak fra kommunens ansettelsesstopp går igjennom - og det regna sjefen med at skulle gå i orden! HURRA!!

 

Når jeg begynner å jobbe, skal jeg også begynne å trene på et treningssenter inne i byen. En time trening i løpet av arbeidsuka, og en enten tidlig om morgenen, eller på slutten av arbeidsdagen fredag. Det bør gjøre underverker :)

 

Ellers har uka vært tung - vi har vært på vinterferie hos foreldrene mine, og da blir ungene mer klengete og mammadaltete enn de er hjemme - i tillegg har lillemann hatt ørebetennelse og tannvondter, så vi har sovet LITE! Ungene har altså vekslet på å være syk hele vinteren. Nå er jeg sliten og lei! VÅR, VÅR, KOM IGJEN! (optimistisk, ja - statistisk sett er det fremdeles 1,5 - 2 måneder til våren kommer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. For en utrolig positiv og herlig stemning det var her! Nå ble jeg skikkelig glad på alles vegne. :D

 

Dette blir bare en snarvisitt for å fortelle at alt er i skjønneste orden (så vidt jeg vet, i alle fall). I dag er jeg 8+4, og formen er upåklagelig. Ikke kvalm eller dårlig, bare litt laber matlyst om morgenen, ekstra trøtt og tørst. Ellers merker jeg lite. Vi skal på tidlig-ul i uke 13, så da får vi forhåpentligvis bekreftet at alt står bra til. Inntil da er det bare å smøre seg med tålmodighet (hvilket ikke alltid er like enkelt...). :P Jeg merker også at jeg har et veldig avslappet forhold til vekta. Det får gå som det går. Siden jeg er i faresonen for svangerskapsdiabetes har jeg vært veldig flink til å passe på sukkerinntaket. Det har gjort at vekta fortsatt er lavere enn startvekt selv om jeg spiser godt og mye. Så lenge jeg klarer å regulere sukker er jeg fornøyd, jeg. :)

 

Så koselig å høre fra Camillok igjen også!! Regner med fødsel er like rundt hjørnet nå. Krysser fingre og tær for at det går så bra som det kan gå!!! Klem! :)

 

Jeg får avslutte med å ønske dere alle en flott tid videre. Det er som sagt så deilig å høre at stemningen er så god, og at vektpilene har begynt å gå nedover igjen. Dere er superflinke, flotte damer, alle sammen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Jeg har vel egentlig ikke vært så aktiv her inne den senere tiden, men har hele tiden lest tråden og fulgt med dere. Grunnen til det er at jeg har slitt veldig med motivasjonen og lurt på om jeg bare skulle gi opp hele vektnedgangen og lære og godta meg selv som jeg er. Etter å ha tenkt meg om en liten periode har jeg bestemt meg for å gjøre et siste forsøk. Jeg gidder rett og slett ikke å gå opp og ned i vekt resten av livet. Så hvis jeg ikke greier å gå ned i vekt eller å holde vekta denne gangen så får jeg være som jeg er. Da er det bare å innse at det er min skjebne å være fet. Egentlig ganske befriende å vite at dette er aller siste gang :) Og kanskje litt ekstra motiverende også å vite at dette er siste gangen. Ja, så nå er det NÅ eller ALDRI!

Mål: 70 kg og bli der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det uvant lite aktivitet. Hvordan går det med deg frøken frue? Er jo så spent på hvordan det går med kurset ditt? Håper du og ungene er friske og at alt er i skjønneste orden :)

 

Så fint at alt går bra med den voksende magen kveita :) Blir spennende med ultralyd. Alltid så koselig å få se den lille i magen for første gang.

 

Håper det ordner seg med jobben din Roskva, lykke til :)

 

Lykke til med forberedelsene til løpet Solvane. Drømmen min er å løpe halvmaraton en gang i fremtiden. Men siden jeg har slitt med en betennelse i et senefestet i foten i over et år har det blitt svært lite løping det siste 1,5 året. Så halvmaraton blir nok ikke denne sesongen. Kanskje neste sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Lykke til, Snupsipups! Vi heier på deg :)

 

Her laver snøen ned, og det er ikke mye som minner om vår. Men det er lyse, fine ettermiddager, og det er jo fint. Fireåringen insisterer fortsatt på at vi skal ut på ski, så søndag var det tur for hele familien igjen. Veldig bra å komme seg ut i frisk luft. Jeg er veldig fornøyd med den siste uka, til tross for et par mat-/godterismeller. Har vært flink med den fysiske aktiviteten, så nå var det et halvt kg ned på siste veiing. Strålende! Det har jo stått helt stille i et par måneder, og jeg har ikke orket å gjøre noe med det. Var så inspirert i går at det ble både joggetur og core pulse-trening. Så i kveld skal jeg bare holde meg hjemme og bake muffins til lillebror som blir to år i morgen.

 

Spennende med ultralyd, Kveita. Er så utrolig å se det bittelille hjertet banke, og godt å få bekreftet at alt er bra. Lykke til!

 

Ha en fin og aktiv uke alle sammen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei søtnoser. Beklager fraværet. Vi har rett og slett vært satt ut av spill m sykdom her. Fortsatt ikke bra, men bedre. Kom meg ikke på kurd i går, men ser at jeg har gått ned litt. Da blir det spennende å dra på kurs i neste uke i stedet :-) problemet akkurat nå er at jeg ikke får trimmet, og tradisjonen tro så har huset blitt fylt med og tømt for sykegodt. Helt ærlig skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skulle klart meg uten for det har vært skikkelig mannefall her. I dag fylles huset igjen m frukt og grønt og det er godt. Vann går n på høykant.

 

Skal ta igjen skrivingen når hodet virker igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir vel litt unntakstilsted i huset når noen er syke, bra hverdagen snart er tilbake.

 

Jeg har akkurat vært på salg og fått kjøpt meg noen nye fine klær. Det som slo meg er hvor stor forskjell det er på prøverom, og hvor stor betydning det egentlig har. Prøverom nr 1: trangt (jeg føler meg som en flodhest), flomlys - jeg ser blek og gusten ut, alle mine skavanker, valker og cellulitter kommer meget tydelig fram. Jeg føler meg stygg og fet allerede før jeg har prøvd noen klær, og kjenner jeg blir veldig kritisk til å kjøpe noe. Jeg syns jeg ble blek i alle klærne, og endte med å ikke kjøpe noen ting.

 

Prøverom 2: god plass - jeg kan snu å vende på meg å se på klærne fra flere vinkler. Litt dusere lys som med en gang gjør at det der ut som jeg har mer farge i ansiktet. Klærne var utrolig fine og jeg kunne endt opp med mange plagg hadde ikke økonomien stoppet meg. Kjøpte 3 plagg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Det er så sant det du sier om prøverom snuppa. Det er noen som er skapt for at vi skal føle oss vakre, mens andre er bare flest båser på minst mulig sted... Så bra du fant deg noe fint. Det hjelper på motivasjonen ja!

 

ÆHer er vi fortsatt syke. Kjenner at psyken min takler dårlig enda å være så mye rolig over så lang tid. Maten derimot går det bra med. HAr ingen behov for å fråtse eller trøstespise. Det føles rett så fint.

 

Dagens spørsmål: Hva er et godt menneske?

 

Klem fra frøken filosofrue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre at dere fremdeles er syke, froeken frue. Det tærer på å være så låst hjemme, syk og sliten og stadig mer irritabel...

Jeg synes ungene våre har vekslet på å være syke hele forb***a vinteren, og det virker på meg som om det samme er tilfelle hos de fleste småbarnsforeldre jeg kjenner. Årets sykdomssesong har vært ekstra ille!

 

Jeg har ennå ikke fått beskjed om jeg får den jobben eller ikke - jeg venter og venter! Og tar glatt utgangspunkt i at jeg FÅR den, og at jeg skal være i arbeid fra 1, april. Herregud, som jeg gleder meg til å begynne å jobbe - og ikke minst: Til vi har 2 inntekter igjen. Jeg har hatt arbeidsledighetstrygd i flere måneder nå, og samboeren min har vært i praksis på videreutdanninga si, så han har vært uten inntekt i 18 uker siden i høst. Nå har vi brukt opp alle sparepengene våre, og gleder oss til å se penger komme INN på konto også.

 

Jeg sendte inn rapport på nettkurset i dag, og har gått ned et kilo siste uke. Godt fornøyd med det, jeg! Jeg har vært nødt til å gå til anskaffelse av flere nye bukser - de ble for store, alle sammen. Jeg holder på å lære meg å handle på nye butikker - ikke bare H&M og Cubus og sånt. Nå passer jeg jo inn i klærne i andre butikker også - det er utrolig deilig! Kjøpte min første Levis-bukse siden jeg gikk på ungdomsskolen ;)

 

I dag skal jeg på cafetur med barselgruppa til Lillemann - men uten Lillemann ;) Det er midt i sovetida hans, og cafeen er en sånn butikk/cafe med tusen små ting i passende høyde for små klåfingre. Jeg hadde ikke fått slappet av et sekund hvis han var våken der - og sove gjør han bedre nede hos dagmammaen i dag. Så han får ikke være med... I kveld skal vi ha jentekveld/strikkeklubb hjemme hos meg. Da er det JEG som bestemmer hva vi skal spise, og i dag blir det rundstykker, brie og salat med hvite bønner, purreløk og stangselleri. Nam nam!

 

Hva som gjør et menneske til et "godt" menneske, det får jeg svare på en annen gang - nå må jeg hive meg rundt og rydde litt ;) Ha en flott dag, alle sammen! Her kommer en haug med lykkeønskninger, så får dere ta til dere den eller de dere kjenner dere trenger :)

 

God bedring!

Lykke til!

Tvi vi!

Godt jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanskelig du spør da frua....

Et godt menneske kan da være så mangt, og det finnes vel ingen fasit svar. Men evnen til å se andre enn seg selv må vel være en egenskap et godt menneske bør inneha. Og så bør man vel være villig å gjøre noe man selv ikke liker for å glede andre. Og noen ganger er det vel nok å bare være der når andre trenger en....

 

Krysser fingrene for deg Roskva. Og så deilig det må være å kjøpe nye bukser fordi de andre er for store... jeg gjorde akkurat det motsatte... <_< sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Så vanskelig du spør da frua....

Et godt menneske kan da være så mangt, og det finnes vel ingen fasit svar. Men evnen til å se andre enn seg selv må vel være en egenskap et godt menneske bør inneha. Og så bør man vel være villig å gjøre noe man selv ikke liker for å glede andre. Og noen ganger er det vel nok å bare være der når andre trenger en....

 

Krysser fingrene for deg Roskva. Og så deilig det må være å kjøpe nye bukser fordi de andre er for store... jeg gjorde akkurat det motsatte... <_< sukk...

 

Enig i den snuppa.

 

Helga har vært rar. Det er vel det jeg kan si om den saken. Kostholdet hele uka har vært prega av sykd og dårlig tid ig overskudd. I morgen blir det andre boller igjen. Gleder meg til jobb,!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper helgen var fin selv om den var rar da. :)

Blir vel godt å komme seg ut på jobb igjen i dag etter å ha vært innestengt hjemme med sykdom.

 

Jeg er stiv og støl i kroppen i dag etter en dobbeltime på treningssenteret i går. Syns det er litt godt også, for da får jeg en påminnelse om at jeg har gjort en bra innsats. Og vekta den gikk ned 800 g denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...